Постанова
від 15.05.2009 по справі 2а-2026/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                    

 

 

                                                                                                                   

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

15

травня 2009 р.                                                                                  

Справа № 2а-2026/09/2370

                                                                                                                                            

м. Черкаси

Черкаський

окружний адміністративний суд в складі:

головуючого

- судді Лічевецького І.О.,

при

секретарі - Солоха О.В.

за

участю прокурора - Павленка О.А., представників: позивача - Гриценка О.М. за

довіреністю; відповідача - не з'явився, розглянувши у відкритому судовому

засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Канівського

міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Канівського міськрайонного

центру зайнятості населення до 

сільськогосподарського виробничого кооперативу «Дружба» про стягнення

страхових внесків та пені,

ВСТАНОВИВ:

    Канівський міжрайонний прокурор звернувся

до суду з адміністративним позовом в інтересах Канівського міськрайонного

центру зайнятості населення до СВК «Дружба» про стягнення 3 539, 57 грн., посилаючись

на невиконання страхувальником обов'язку щодо внесення у встановлений строк

страхових внесків.

    Представник

позивача позовні вимоги підтримав.

Відповідач письмових заперечень проти адміністративного

позову не подав, в судове засідання представника не направив, хоча був

повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи в установленому

порядку.  

    Заслухавши думку прокурора, пояснення

представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши

належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також

достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до

наступного.

Правові, фінансові та організаційні засади

загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття,

визначає Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування

на випадок безробіття» від 2 березня 2000 року № 1533-III  (надалі за текстом - «Закон № 1533-III»).

Стаття 1 цього Закону визначає загальнообов'язкове

державне соціальне страхування на випадок безробіття як систему прав,

обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок

безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних

послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального

страхування України на випадок безробіття. Страховиком є Фонд

загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок

безробіття.

Відповідно до статті 4 Закону № 1533-III  взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб

- підприємців здійснюється Фондом на підставі відомостей з реєстраційної

картки, наданих державним реєстратором відповідно до Закону України «Про

державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», не пізніше

наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей робочими органами

виконавчої дирекції Фонду, а фізичних осіб, які не мають статусу підприємців та

використовують найману працю, - у тижневий строк після укладення трудового

договору (контракту) з першим із найманих працівників.

Сільськогосподарський виробничий кооператив «Дружба»

зареєстрований як юридична особа 15.03.2000 р. Канівською районною державною

адміністрацією Черкаської області.

Згідно повідомлення про взяття на облік відповідач є

платником страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного

соціального страхування України на випадок безробіття з 23.02.1999 р.

Згідно із статтею 2 Закону № 1533-III обов'язковість

страхування на випадок безробіття всіх працюючих на умовах трудового договору

(контракту) та на інших підставах, передбачених законодавством про працю, за

цивільно-правовим договором, військовослужбовців (крім військовослужбовців

строкової служби), а також добровільності такого страхування особами, які

забезпечують себе роботою самостійно (члени творчих спілок, творчі працівники,

які не є членами творчих спілок), а також громадянами - суб'єктами

підприємницької діяльності є одним з основних принципів страхування.

Відповідно до статті 8 цього Закону Фонд

загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок

безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття,

провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням

коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших

функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Фонд є цільовим централізованим

страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом

забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг

Фондом.

Стаття 4 Основ законодавства України про

загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає страхування на

випадок безробіття як один з видів загальнообов'язкового державного соціального

страхування.

Розмір внесків до Фонду загальнообов'язкового державного

соціального страхування на випадок безробіття встановлено Законом України «Про

розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального

страхування».

Порядок нарахування внесків та їх сплати регулюється

Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове

державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження

до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок

безробіття, затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики

України від 18.12.2000 № 339 (далі за текстом - «Інструкція»).

Згідно з частиною 2 статті 12 Закону України Закону №

1533-III функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на

центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і

Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах

центри зайнятості. Аналогічний за змістом припис вміщено в абзаці першому

пункту 3.1 Інструкції.

Зазначена норма Закону № 1533-III відносить до

компетенції робочих органів Фонду, зокрема, проведення збору страхових внесків,

контроль за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, а

також витратами за страхуванням на випадок безробіття, представництво інтересів

Фонду в судових та інших органах.

Частиною 1 статті 38 Закону № 1533-III та розділом 9

Інструкції визначено відповідальність роботодавця за несвоєчасність сплати та

неповну сплату страхових внесків. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків

страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом внесків

(недоїмки), штраф та пеню.

Згідно з частиною 2 статті 38 названого Закону строк

давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій,

передбачених цією статтею, не застосовується. Статтею 39 цього ж законодавчого

акта передбачено, що спори, які виникають із правовідносин за цим Законом,

вирішуються в судовому порядку.

Відповідно до пунктів 7.1, 7.4 Інструкції контроль за

правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням

страхових внесків здійснюється центрами зайнятості шляхом проведення планових

перевірок, за результатами яких складається акт у двох примірниках і

підписується особами, які проводили перевірку, керівником і головним

бухгалтером страхувальника. Один примірник акта передається під розписку

керівникові або головному бухгалтеру страхувальника, інший - залишається в

центрі зайнятості, який проводив перевірку. В акті зазначається, за який період

проведено перевірку, які виявлено порушення при нарахуванні і оплаті страхових

внесків.

Виходячи із зазначених норм Інструкції, позивачем була

проведена перевірка правильності нарахування, своєчасності і повноти

перерахування страхових вересків на загальнообов'язкове державне соціальне

страхування на випадок безробіття, за результатами якої складено акт від 30

січня 2009 р. за № 012. Згідно даним цього акта відповідачем несвоєчасно та не

в повному обсязі сплачувались страхові внески в період з липня 2004 р. по

грудень 2008 р.

На підставі зазначеного акта та відповідно до положень

частини 1 статті 38 Закону № 1533-III позивачем прийнято рішення № 1 від

02.02.2009 р. про стягнення з відповідача простроченої заборгованості зі сплати

страхових внесків в сумі 1288,3 грн. та пені в сумі 2305,27 грн., яке в цей же

день було отримано представником СВК «Дружба».

Правильність розрахунку недоїмки та застосування

фінансової санкції підтверджується і поданою відповідачем розрахунковою

відомістю про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду

загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок

безробіття за І-й квартал 2009 р.

Відповідно до п. 7.4. Інструкції роботодавець протягом

десяти робочих днів, наступних за днем одержання рішення, зобов'язаний сплатити

суми недоїмки, пені та штрафу або оскаржити рішення у встановленому порядку.

Згідно з вимогами пункту 9.7 Інструкції  н е сплачені в строк страхові внески, пеня і

штрафи стягуються в дохід Фонду із страхувальника у судовому порядку відповідно

до законодавства.

Приймаючи до уваги, що відповідач не виконав покладений

на нього обов'язок та не сплатив в добровільному порядку пеню за несвоєчасне

внесення  страхових внесків до Фонду, суд

вважає вимоги позивача обґрунтованими та такими що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України судові

витрати, здійснені позивачем - суб'єктом владних повноважень, з відповідача не

стягуються.

    Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС

України,

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з сільськогосподарського виробничого

кооперативу «Дружба» (Черкаська область, Канівський район, с. Курилівка,

ідентифікаційний код 04934716) на користь Канівського міськрайонного центру

зайнятості населення (Черкаська область, м. Канів, вул. Шевченка, 47,

ідентифікаційний код 21368508) заборгованість зі сплати страхових внесків в

сумі 1 288, 3 грн. та пеню в сумі 2 305, 27 грн., а всього 3 593 (три тисячі

п'ятсот дев'яносто три) грн. 57 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана до Київського

апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний

суд протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна

скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про

апеляційне оскарження.

 

Постанова складена в повному обсязі 25 червня 2009 р.

 

Суддя                                                                                          

І.О.Лічевецький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2009
Оприлюднено01.09.2009
Номер документу4481963
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2026/09/2370

Постанова від 15.05.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні