г Інгулецький районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області
Справа № 213/671/15-ц
Номер провадження 2/213/507/15
Заочне Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 червня 2015 року Інгулецький районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області, у складі:
головуючого судді Мазуренко В.В.,
при секретарі Гусаровій О.С.,
за відсутності сторін,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Кривого Рогу цивільну справу за позовом Фонду загальнообов,язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в особі Інгулецького районного центру зайнятості м.Кривого Рогу до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманих коштів, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду з вищезазначеним позовом до відповідача, в якому просить стягнути з відповідача на користь Інгулецького районного центру зайнятості незаконно отримані кошти у сумі 2690,00 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач ОСОБА_1 з 12.09.2008 року по 20.05.2009 року перебувала як безробітна на обліку в філії Інгулецького районного центру зайнятості. Згідно наказу Дніпропетровського обласного центру зайнятості №152 від 23.06.2011року "Про надання статусу юридичної особи Інгулецькому та Тернівському районним центрам зайнятості м. Кривого Рогу" проведена реорганізація Інгулецького районного центру зайнятості та філії Інгулецького районного центру, що були структурними підрозділами Криворізького міського центру зайнятості шляхом злиття в Інгулецький районний центр зайнятості та надання йому статусу юридичної особи. 12.09.2008 року наказом філії Інгулецького районного центру зайнятості № НТ080912 ОСОБА_1 був наданий статус безробітного та відповідно до п.п.1,3,4 ст.22, п.1 ст.23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" призначена матеріальна допомога на випадок безробіття з дня статусу безробітного. 28.10.2008р. між позивачем та відповідачем було укладено договір № 8/04-281/08-01 щодо професійного навчання в ПТУ №44 на підготовку за професією "продавець продовольчих товарів" терміном 3,2 місяці, вартість якого склала 698,18 грн. Відповідно до ст.12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" центри зайнятості контролюють правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду. Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та Державної податкової адміністрації України, а в разі необхідності - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників. У відповідності до "Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним", затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року № 60/62, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12.03.2009 року за № 232/16248 та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" було проведено звірку даних з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців по ОСОБА_1 В результаті чого було встановлено, що ОСОБА_1 з 08.04.2008 року зареєстрована як фізична особа-підприємець, про що 21.09.2010 року філією Інгулецького РЦЗ був складений акт № 125 розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". Відповідно до ст.2 Закону України "Про зайнятість населення" безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Право на допомогу по безробіттю мають незайняті громадяни, визнані в установленому порядку безробітними. Згідно ст.1 п.3 б Закону України "Про зайнятість населення" в Україні до зайнятого населення належать громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців. Пунктом 12 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого Постановою КМУ від 17.02.2007р. № 219 передбачено, що для одержання статусу безробітного, громадянин особисто подає у день, що настає після закінчення строку для пошуку підходящої роботи, до центру зайнятості заяву із зазначенням у ній інформації про те, що він не зареєстрований як фізична-особа підприємець. Відповідач приховала факт реєстрації СПД під час перебування на обліку в центрі зайнятості як безробітна та під час отримання допомоги по безробіттю, чим порушила умови реєстрації в центрі зайнятості, надання статусу безробітного, призначення, нарахування та виплати допомоги по безробіттю, внаслідок чого за період перебування на обліку, незаконно отримала матеріальне забезпечення та соціальні послуги, передбачені Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" у сумі 2690,00 грн. 21.05.2009 року відповідача було знято з обліку в Інгулецькому РЦЗ на підставі її заяви у зв,язку з бажанням здійснювати догляд за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Ст.36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" визначено права, обов'язки та відповідальність застрахованих осіб. Застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг зареєстрованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи, відповідно до законодавства України. В заяві про надання статусу безробітного, громадяни попереджаються, що в разі отримання допомоги незаконним шляхом і відмови від добровільного повернення отриманих сум служба зайнятості має право стягнути цю суму у судовому порядку. 27.09.2010 року ОСОБА_1 було направлено лист щодо повернення незаконно отриманих коштів у сумі 2690,00 грн., але відповідач добровільно кошти не повернула. Інгулецький районний центр зайнятості утворений з метою забезпечення комплексного вирішення питань регулювання зайнятості населення, професійної орієнтації, професійного навчання, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово непрацюючих громадян на підвідомчий території. Відповідно до п.2 ст.12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" Інгулецький районний центр зайнятості є робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Неповернення коштів до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття порушує державні інтереси в сфері соціального захисту населення в частині професійного навчання, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян і завдає державі шкоду. Тому позивач просить позовні вимоги задовольнити.
Представник позивача в судове засідання не з,явилась, надала заяву, відповідно до якої позовні вимоги підтримує, проти заочного розгляду не заперечує, просить розглянути справу за її відсутності.
Відповідач в судове засідання повторно не з,явилась, була повідомлена належним -чином (а.с.37,40-44,47,49,53), причини неявки суду не повідомила.
Відповідно до ст.169 ЦПК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності відповідача на підставі матеріалів справи. Зі згоди позивача, суд ухвалює рішення про заочний розгляд справи, що відповідає положенням ст.224 ЦПК України.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного.
12.09.2008 року відповідач звернулась до Інгулецького районного центу зайнятості, як шукаюча роботу (а.с.8).
Згідно Наказу Інгулецького РЦЗ від 12.09.2008 року № НТ080912 ОСОБА_1 був наданий статус безробітного та відповідно до п.п.1,3,4 ст.22, п.1 ст.23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" призначена матеріальна допомога на випадок безробіття з дня статусу безробітного (а.с.13-15).
28.10.2008р. між позивачем та відповідачем було укладено договір № 8/04-281/08-01 щодо професійного навчання в ПТУ №44 на підготовку за професією "продавець продовольчих товарів" терміном 3,2 місяці (а.с.9-10).
У відповідності до "Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним", затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року № 60/62, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12.03.2009 року за № 232/16248, та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" було проведено звірку даних з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців по ОСОБА_1 В результаті чого було встановлено, що ОСОБА_1 з 08.04.2008 року зареєстрована як фізична особа-підприємець(а.с.2,19).
21.05.2009 року відповідача було знято з обліку в Інгулецькому РЦЗ на підставі її заяви у зв,язку з бажанням здійснювати догляд за дитиною до досягнення нею трирічного віку (а.с.13).
21.09.2010 року філією Інгулецького РЦЗ був складений акт № 125 розслідування страхового випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" щодо неповідомлення відповідачем ОСОБА_1 Інгулецький РЦЗ факту реєстрації СПД під час перебування на обліку в центрі зайнятості як безробітна та під час отримання допомоги по безробіттю (а.с.16-17,19).
Відповідачем порушено умови реєстрації в центрі зайнятості, надання статусу безробітного, призначення, нарахування та виплати допомоги по безробіттю, внаслідок чого за період перебування на обліку ОСОБА_1 незаконно отримала матеріальне забезпечення та соціальні послуги, передбачені Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" у сумі 2690,00 грн. (а.с.20-23).
В заяві про надання статусу безробітного громадяни попереджаються, що в разі отримання допомоги незаконним шляхом і відмови від добровільного повернення отриманих сум служба зайнятості має право стягнути цю суму у судовому порядку. 27.09.2010 року ОСОБА_1 було направлено лист щодо повернення незаконно отриманих коштів у сумі 2690,00 грн., але відповідач добровільно кошти не повернула (а.с.18,24).
Відповідно до ст.611 ЦПК України, у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором.
Відповідно до ст.623 ЦК України, боржник, який порушив зобов'язання, має відшкодувати кредиторові завдані цим збитки.
Відповідно до ст.36 "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України.
Таким чином, враховуючи, що відповідач порушила зобов'язання перед позивачем по отриманню матеріального забезпечення та соціальних послуг, передбачених Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" суд вважає, що позовні вимоги обгрунтовані та підлягають задоволенню.
На підставі ст. 88 ЦПК України, з відповідача на користь держави належить стягнути витрати по сплаті судового збору в розмірі 243,60 грн.
Керуючись ст.ст.611, 623 ЦК України, ст.36 "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", ст.ст.10, 11, 15, 88, 169, 197, 209, 212-215, 218, 224-228 ЦПК України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов Фонду загальнообов,язкового державного соціального страхування на випадок безробіття в особі Інгулецького районного центру зайнятості м.Кривого Рогу до ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманих коштів - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1,ІНФОРМАЦІЯ_1., РНОКПП НОМЕР_1, уродженки м.Кривого Рогу Дніпропетровської області, на користь Інгулецького районного центру зайнятості (р/р 37177001012647 ГУ ДКСУ України у Дніпропетровській області, код ОКПО 37665169,МФО 805012) незаконно отримані кошти в сумі 2690 (дві тисячі шістсот дев'яносто) грн 00 коп.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в сумі 243,60 грн.
На рішення може бути подана апеляційна скарга в Апеляційний суд Дніпропетровської області через Інгулецький районний суд м. Кривого Рогу протягом десяти днів з моменту отримання копії рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Заочне рішення може бути переглянуте Інгулецьким районним судом м. Кривого Рогу за письмовою заявою відповідача, оформленою згідно вимог ст.229 ЦПК України, протягом 10 днів з дня отримання його копії.
Суддя: В.В. Мазуренко
Суд | Інгулецький районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2015 |
Оприлюднено | 16.06.2015 |
Номер документу | 44822896 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Інгулецький районний суд м.Кривого Рогу
Мазуренко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні