ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10.06.2015 р. Справа № 904/634/15
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :
головуючого судді: Науменка І.М. (доповідач)
суддів: Вечірка І.О., Кузнецова В.О.,
Секретар судового засідання: Петровська А.В.,
за участю представників сторін:
від ліквідатора: представник, довіреність №25/02-15 від 25.02.15р.;
Інші учасники провадження по справі в судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання належним чином повідомлені
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 14.05.2015р. у справі №904/634/15
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Унзембуд", м.Дніпропетровськ
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Унзембуд", м.Дніпропетровськ
про визнання банкрутом,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 14.05.2015р. у справі №904/634/15 (суддя Примак С.А.) в задоволенні клопотання Лівобережної ОДПІ м.Дніпропетровська від 14.05.2015р. - відмовлено. Затверджено ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Унзембуд". Ліквідовано юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Унзембуд". Провадження у справі - припинено.
Не погодившись із вказаною ухвалою, до суду з апеляційною скаргою звернулась Лівобережна ОДПІ м.Дніпропетровська, яка за результатами апеляційного перегляду просить дану ухвалу скасувати, посилаючись на те, що затвердження ліквідаційного балансу та припинення провадження у справі про банкрутство без даних перевірки боржника відповідно до п.п.78.1.7., п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України на предмет дотримання ним вимог податкового законодавства - є неправомірним.
Також, в якості додаткового обґрунтування апелянт стверджує, що з метою вручення копії наказу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки боржника, посадовими особами скаржника здійснено вихід за податковою адресою ТОВ "Унзембуд". Натомість, вручити відповідний наказ та розпочати перевірку не виявилось за можливе, з огляду на відсутність офісу боржника за податковою адресою, про що складено Акти №765/2201/34562540 від 13.05.2015р. та №766/2201/34562540 від 13.05.2015р.
Окрім того, апелянт зауважує на неправомірному, на його думку, залишенні без задоволення господарським судом першої інстанції клопотання Лівобережної ОДПІ про витребування у боржника первинних документів фінансово-господарської діяльності за три роки.
В свою чергу, у відзиві на апеляційну скаргу ліквідатор боржника - Талан Р.Г. викладені в останній твердження повністю заперечує, наполягає на тому, що податковий орган (скаржник) наданим йому п.п.78.1.7., п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України правом проведення позапланової перевірки боржника у встановлений законом строк не скористався, з огляду на що підстав для скасування оскаржуваного судового рішення не вбачає.
Перевіривши законність та обґрунтованість оскаржуваної ухвали місцевого господарського суд від 14.05.2015р., дослідивши та проаналізувавши матеріали справи, вивчивши доводи апеляційної скарги, відзиву на неї, заслухавши присутніх у судовому засіданні учасників судового процесу, колегія суддів вважає, що дана ухвала підлягає залишенню без змін, виходячи з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, 06.11.2014р. рішенням загальних зборів ТОВ "Унзембуд" прийнято рішення про припинення діяльності підприємства та призначено голову ліквідаційної комісії.
На виконання вимог ч.1 ст.105 Цивільного кодексу України, 15.07.2014р. боржник звернувся до державного реєстратора реєстраційної служби Дніпропетровського МУЮ для здійснення реєстраційних дій по внесенню відомостей про припинення юридичної особи, що підтверджується наявним у справі Витягом з Єдиного державного реєстру ЮО та ФОП №19561945 від 06.11.2014р. (а.с.18-19).
10.11.2014р. Бюлетені державної реєстрації №300(30) опубліковано відповідне оголошення про припинення ТОВ "Унзембуд". (а.с.20).
Окрім того, 10.11.2014р. в адресу Лівобережної ОДПІ м.Дніпропетровська було направлено заяву про припинення боржника форми 8-ОПП, а також, копію протоколу загальних зборів учасників ТОВ "Унзембуд". (а.с.26-29).
При цьому, колегія суддів зауважує на тому, що відповідно до п.11.1 розділу XI «Порядку обліку платників податків та зборів», затвердженого наказом Міністерства Фінансів України №1588 від 09.12.2011р. «Про затвердження Порядку обліку платників податків та зборів» (в редакції наказу Міністерства Фінансів України №462 від 22.04.2014р. «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків та зборів») - платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку про його ліквідацію або реорганізацію протягом 3-х робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі). Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Центрального контролюючого органу. Отже, обов'язок подавати до податкового органу за основним місцем обліку документи про припинення платника податків взагалі перекладений з юридичних осіб на державну реєстраційну службу.
За результатами проведеної роботи головою ліквідкомісії був складений ліквідаційний баланс та прийнято рішення звернутись до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ "Унзембуд".
Отже, провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Унзембуд" (далі - ТОВ "Унзембуд") порушено ухвалою господарського суду Дніпропетровської області 12.02.2015р. за заявою ТОВ "Унзембуд", відповідно до ч.1 ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі - Закон про банкрутство); введено мораторій на задоволення вимог кредиторів у відповідності до ст.19 Закону про банкрутство тощо. Копію ухвали направлено до Лівобережної ОДПІ м.Дніпропетровська для розгляду питання щодо проведення позапланової перевірки своєчасності, достовірності та повноти нарахування та сплати податків та зборів. Зазначена ухвала отримана податковим органом 19.02.2015р. (а.с.75).
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 19.02.2015р. ТОВ "Унзембуд" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на три місяці, до 19.05.2015р., ліквідатором призначено арбітражного керуючого Талана Р.Г. тощо. (а.с.68).
З метою виявлення кредиторів банкрута в порядку ч.ч.3, 4 ст.38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", місцевим господарським судом оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом на офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України в мережі інтернет від 19.02.2015р. (а.с.63).
В ході здійснення ліквідаційної процедури встановлена та підтверджена кредиторська заборгованість перед наступними кредиторами: ФОП ОСОБА_3 на суму 117 000,00 грн. - 4 черга задоволення; Лівобережна ОДПІ м.Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області - на суму 9 701,56 грн. - 2 черга задоволення; 2 496,93 грн. - 6 черга задоволення.
Окрім того, згідно довідок Державтоінспекції Відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи ДАІ з обслуговування Красногвардійського, Ленінського районів м.Дніпропетровськ Дніпропетровського та Солонянського району №1201, що підпорядковані ГУМВС України в Дніпропетровській області №14/1ЦНП-1053 від 25.03.2015р., Управління Держземагенства у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області №33-411-0.2-1564/2-15 від 16.04.2015р., Державної інспекції сільського господарства в Дніпропетровській області №07.2/07.1-09/1847 від 23.03.2015р., Територіального Управління Держгірпромнагляду у Дніпропетровській області №812-14/05 від 01.04.2015р., Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті (Укрморрічінспекція) Управління надання адміністративних послуг №348-05/2/2-15 від 31.03.2015р., Державної авіаційної служби України (Державіаслужба України) Департамент льотної придатності №21.1.22-4523 від 13.03.2015р., Дніпропетровської митниці ДФС №614/10/04-50-24-1 від 10.03.2015р., за боржником нерухомого майна, сільськогосподарської техніки, транспортних засобів, земельних ділянок - не зареєстровано, виконавчі провадження у відношенні відповідача - відсутні.
З огляду на наведене, колегія суддів погоджується з висновком господарського суду першої інстанції про достатність наведених вище підстав для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
В той же час, викладені в апеляційній скарзі заперечення стосовно неправомірності та передчасності затвердження ліквідаційного балансу, а саме, за відсутності даних позапланової перевірки боржника, колегія суддів вважає безпідставними та такими, що спростовані наявними у справі доказами.
Зокрема, про проведення документальної позапланової перевірки боржника керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом (п.78.4 ст.78 податкового кодексу України). Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію відповідного наказу.
Згідно п.78.1.7 Податкового кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків. Тривалість проведення такої перевірки відповідно до пункту 28.2 Податкового кодексу України не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.
Натомість, незважаючи на те, що ще 10.11.2014р. в Бюлетені державної реєстрації №300(30) відбулась публікація оголошення про припинення ТОВ "Унзембуд" (а.с.20), 10.11.2014р. в адресу Лівобережної ОДПІ м.Дніпропетровська направлено заяву про припинення боржника форми 8-ОПП, а також, копію протоколу загальних зборів учасників ТОВ "Унзембуд" (а.с.26-29), а 19.02.2015р. апелянтом отримано ухвалу господарського суду від 12.02.2015р. про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ «Унзембуд» (а.с.75), до теперішнього часу позапланова перевірка боржника податковим органом не здійснена.
Зважаючи на наведене, заперечення апелянта з приводу неможливості вручення ТОВ «Унзембуд» наказу про проведення позапланової перевірки та неможливість розпочати останню аж 12.05.2015р., тобто, за спливом більше ніж півроку з дати публікації повідомлення про рішення учасників про припинення юридичної особи, що відбулась 10.11.2014р., колегією суддів до уваги не приймаються.
Таким чином, за загальними правилами, у відсутності доказів порушень учасниками провадження у справі чинного законодавства України з питань банкрутства, неможливість проведення податкової перевірки підставою для скасування ухвали місцевого господарського суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, ліквідацію банкрута та припинення провадження у справі бути не може. (Аналогічної правової позиції дотримується Вищий господарський суд України в постанові від 25.12.2014р. у справі №904/8111/13 ).
З приводу інших заперечень апелянта, зокрема, щодо неправомірного, на його думку, залишення без задоволення господарським судом першої інстанції клопотання про витребування у боржника первинних документів фінансово-господарської діяльності за три роки, колегія суддів зауважує на тому, що чинне законодавство України про банкрутство додання до звіту ліквідатора Акту перевірки податкового органу, як обов'язкового документу, без якого звіт ліквідатора не може розглядатися та затверджуватися, не вимагає, з огляду на що відхилення місцевим господарським судом зазначеного клопотання є правомірним.
За викладених вище обставин, наявні в апеляційній скарзі доводи колегією суддів визнано неогрунтованими, а, в свою чергу, передбачених статтею 104 Господарського процесуального кодексу України підстав для скасування вищезгаданої ухвали господарського суду апеляційна інстанція не вбачає.
Керуючись ст.101-103, 105-106 Господарського процесуального кодексу України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Лівобережної об'єднаної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська - залишити без задоволення.
Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 14.05.2015р. у справі №904/634/15 - залишити без змін.
Постанова може бути оскаржена до Вищого господарського суду України через Дніпропетровській апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 12.06.2015р.
Головуючий суддя І.М. Науменко
Суддя І.О. Вечірко
Суддя В.О. Кузнецов
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2015 |
Оприлюднено | 16.06.2015 |
Номер документу | 44829103 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Владимиренко Ігор Вячеславович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Владимиренко Ігор Вячеславович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Науменко Іван Мефодійович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Науменко Іван Мефодійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні