ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/1632/15-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства Ломбард "Карат" Байковського С. А. і компанія" про стягнення штрафу,
встановив:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі по тексту - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Повного товариства Ломбард "Карат" Байковського С. А. і компанія" про стягнення штрафу.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем порушені вимоги чинного законодавства про фінансові послуги, а саме: ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та п. 2.2 та п. 2.3 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 р., а саме, неподання звітних даних за 9 місяців 2014 року у зв'язку з чим складено акт № 170/16/03-ЛБ та на підставі акту винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг № 170/16/03/01-ЛБ від 03.12.2014 р. в сумі 17000 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Справу просив розглядати без його участі.
Відповідач письмових заперечень проти позову не надав, в судове засідання не прибув, про причини неявки суд не повідомив. Разом з тим, за адресою Повного товариства Ломбард "Карат" Байковського С. А. і компанія" направлено ухвалу суду із повідомленням про дату та час судового розгляду справи. Поштове відправлення повернулось до суду з відміткою, зробленою працівником поштового зв'язку - "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до ч.11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні в разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з вищевикладеного суд вважає за можливе розглядати справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши наявні матеріали, всебічно та повно з'ясувавши обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов до наступного: відповідно до п. 1 Положення про національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері фінансових послуг, затвердженого Указом президента України, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг).
Так, повне товариство Ломбард "Карат" Байковського С.А. і компанії" зареєстроване 18.10.2002 р., основним видом економічної діяльності є інші види кредитування, внесено до Державного реєстру фінансових установ.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Повне товариство Ломбард "Карат» Байковського С.А. і компанії" належить до фінансових установ.
Положенням про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070 (далі по тексту - Положення), визначено, що органом, що уповноважений здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг).
Відповідно до ч. 4 п. 3 Положення, одним із основних завдань Нацкомфінпослуг є здійснення в межах своїх повноважень державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотриманням законодавства у відповідній сфері.
Нацкомфінпослуг відповідно до покладених на неї завдань, зокрема здійснює відповідно до законодавства державне регулювання та нагляд за діяльністю фінансових установ (крім банків, професійних учасників фондового ринку, інститутів спільного інвестування, фінансових установ, які мають статус міжурядових міжнародних організацій, Державної казначейської служби України та державних цільових фондів); здійснює нагляд на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами, переважна діяльність у яких здійснюється фінансовими установами, нагляд за якими здійснює Нацкомфінпослуг та інше.
Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319 (далі-Положення №2319), визначено порядок провадження у справах про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, механізм прийняття рішень Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу та їх оскарження.
Згідно п. 1.6 Положення №2319, Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.
Відповідно до пп.2.1 п. 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затверджене розпорядженням Державної комісії з врегулювання ринків фінансових послуг від 04.11.2004 № 2740, ломбарди складають та подають до Нацкомфінпослуг звітність за формами: загальна інформація про ломбард; звіт про склад активів та пасивів ломбарду; звіт про діяльність ломбарду.
Звітним періодом для складання звітності, яка подається до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року. Ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року) ( пп.2.1 п. 2 Порядку № 2740) .
Відповідно до порядку №2740 державний контроль за своєчасністю, повнотою та правильністю подання звітності ломбардами здійснює Нацкомфінпослуг.
Ломбарди складають та подають до Нацкомфінпослуг звітність за формами: загальна інформація про ломбард; звіт про склад активів та пасивів ломбарду; звіт про діяльність ломбарду. Звітним періодом для складання звітності, яка подається до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року. Ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року).
Квартальну та річну звітність ломбарди подають у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року №419, тобто квартальна фінансова звітність (крім зведеної та консолідованої) подається підприємствами не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.
Відповідно до матеріалів справи, Нацкомфінпослуг складено акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 19.11.2014 р. №170/16/03-ЛБ, відповідно до якого відповідачем не подано звітні дані за 9 місяців 2014 року.
Статтею 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно Положення №2319, Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів. Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу як накладення штрафів в розмірах, передбачених статтею 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".
Відповідно до ч. 1 п. 2 ст.. 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За результатам розгляду вказаного вище акту позивачем винесено постанову № 170/16/03/01-ЛБ про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 03.12.2014 року, якою застосовано до повного товариства Ломбард "Карат" Байковського С.А. і компанії" штраф у розмірі 17000 грн.
Статтею 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" встановлено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Проаналізувавши викладене, суд приходить до висновку, що дії Нацкомфінпослуг при виявлені порушення з боку відповідача, вчинені в межах та у спосіб та в межах чинного законодавства.
Враховуючи вищевикладене, а також приймаючи до уваги правомірність винесення постанови № 170/16/03/01-ЛБ від 03.12.2014 р., відсутності доказів оскарження постанови або сплати заборгованості відповідачем, суд дійшов до висновку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про стягнення з відповідача штрафних санкцій в розмірі 17000,00 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Судом встановлено, що на день розгляду справи фінансові санкції відповідачем не сплачено.
Суд з дотриманням вимог ст.ст. 69, 70, 86 КАС України дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги щодо стягнення з відповідача штрафу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, я в яких позивачем є суб'єктом владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягується.
Отже, в частині позовних вимог щодо стягнення з відповідача сплачених позивачем судових витрат за подання адміністративного позову до суду в розмірі 182 грн. 70 коп. не підлягає задоволенню.
Окрім того, правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р., № 3674-VI (далі - Закон №3674) зі змінами.
Ставка збору за подання позову майнового характеру складає 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1, 5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше чотирьох розмірів мінімальних заробітних плат.
Під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до заявленої чи відхиленої частини вимоги.
Отже, відповідачу необхідно сплатити решту судового збору.
Керуючись ст. ст. 2, 12, 17, 18, 19, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
Адміністративний позов задовольнити частково.
Стягнути з Повного товариства "Ломбард "Карат" Байковського С.А. і компанії" (код ЄДРПОУ 32126084) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути з Повного товариства "Ломбард "Карат" Байковського С.А. і компанії" (код ЄДРПОУ 32126084) до судовий збір в сумі 1644 (одна тисяча шістсот сорок чотири) грн. 30 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Василяка Д.К.
кат. 9.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2015 |
Оприлюднено | 17.06.2015 |
Номер документу | 44872118 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні