Постанова
від 10.06.2015 по справі 922/312/15
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" червня 2015 р. Справа № 922/312/15

Колегія суддів у складі: головуючий суддя Горбачова Л.П. , суддя Істоміна О.А. , суддя Потапенко В.І.,

при секретарі Логвін О.О.,

за участю представників сторін:

позивача - Бахолдіної М.А. за довіреністю №08-11/1605/2-15 від 09.04.2015р.;

відповідача - не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу ТОВ "Торгівельний будинок "Салтівський" (вх.№1957Х/3) на рішення господарського суду Харківської області від 03 березня 2015 року по справі №922/312/15

за позовом Харківської міської ради, м.Харків

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельний будинок "Салтівський", м.Харків,

про внесення змін до договору оренди землі, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду Харківської області від 03 березня 2015 року по справі №922/312/15 (суддя Бринцев О.В.) позов задоволено частково. Внесено зміни до договору оренди землі від 22.09.2005 року № 69147/05 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі у такій редакції:

"ДОДАТКОВА УГОДА

до договору оренди землі, зареєстрованого "22" вересня 2005 року за № 69147/05 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах"

"__"


20__ р.

Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГІВЕЛЬНИЙ БУДИНОК "САЛТІВСЬКИЙ" (Орендар) в особі керівника


з другого боку, домовились про нижченаведене:

І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 „Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 №1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові" (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 „Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" пункти 5., 9. договору оренди землі, зареєстрованого "22" вересня 2005 року за № 69147/05 змінити, доповнити пункт 2. словами і викласти у такій редакції:

„2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310136900:06:006:0035."

„5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 184 від 14.11.2013р. становить 145475 грн. (сто сорок п'ять тисяч чотириста сімдесят п'ять гривен).

При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки."

„9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у м. Харкові Харківської області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 1193/14 від 11.12.2013 на рік становить 5,6 % від її нормативної грошової оцінки і складає 8146,60 грн. (вісім тисяч сто сорок шість гривень 60 копійок), або в місяць - 678,88 грн. (шістсот сімдесят вісім гривень 88 копійок)."

II. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого "22" вересня 2005 року за № 69147/05 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.

ОРЕНДОДАВЕЦЬ

Харківська міська рада

Харківської області м. Харків, м-н Конституції, 7

код 04059243

В особі міського голови


Г.А. Кернес

/ підпис/

ОРЕНДАР

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГІВЕЛЬНИЙ БУДИНОК "САЛТІВСЬКИЙ"

61029, м. Харків, шосе Салтівське, буд. 129

код 31061964

В особі керівника



/ підпис/ /ПІБ/"

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельний будинок "Салтівський" (код 31061964, адреса: 61029, м. Харків, шосе Салтівське, 129) на користь Харківської міської ради (код ЄДРПОУ 04059243, майдан Конституції, 7, м. Харків, 61200, Одержувач: Харківська міська рада, реєстраційний рахунок: 35417005032986, Банк: ГУ ДКСУ у Харківській області, МФО банку 851011) 609,00 грн. судового збору.

Відмовлено в позові щодо визнання укладеним договору про зміну договору оренди землі від 22.09.2005 р. за № 69147/05 в частині пунктів 13, 14, 28 д) проекту додаткової угоди.

ТОВ "Торгівельний будинок "Салтівський" з рішенням суду не погодилося та звернулося до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення господарського суду Харківської області від 03.03.2015 року по справі №922/312/15 скасувати та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовної заяви про внесення змін до договору оренди землі.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги апелянт посилається на те, що встановлення нової нормативної грошової оцінки землі породжує господарські права та обов'язки за договорами, які укладатимуться вже після її затвердження, і не може розцінюватися, як підстава для внесення змін до вже укладеного договору оренди землі, та вважає, що для сторін є чинною та нормативна грошова оцінка землі, яка була проведена на момент укладення зазначеного вище договору оренди землі.

16.04.2015р. від представника відповідача надійшло клопотання (вх.№6212), в якому він просить розглядати справу без участі представника відповідача у зв'язку з тим, що 22.04.2015р. представник ТОВ "Торгівельний будинок "Салтівський" не зможе взяти участь у судовому засіданні з поважної причини. Апелянт зазначає, що підтримує апеляційну скаргу в повному обсязі.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 22.04.2015р. розгляд апеляційної скарги відкладено на 18.05.2015р.

Розпорядженням голови Харківського апеляційного господарського суду від 18.05.2015р. у зв'язку з відпусткою судді Потапенко В.І. для розгляду даної справи сформовано колегію суддів у складі: головуючого судді Горбачової Л.П., судді Істоміної О.А., судді Тарасової І.В.

18.05.2015р. від позивача до суду надійшов відзив (вх.№7704) на апеляційну скаргу, в яких просить суд залишити рішення господарського суду Харківської області від 03.03.2015р. по справі №922/1312/15 без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 18.05.2015р. розгляд справи було відкладено на 10 червня 2015р. о 12:00 год.

Розпорядженням секретаря третьої судової палати від 09.06.2015р. у зв'язку з відпусткою судді Тарасової І.В. для розгляду даної справи сформовано колегію суддів у складі: головуючого судді Горбачової Л.П., судді Істоміної О.А., судді Потапенко В.І.

У судове засідання 10.06.2015р. представник апелянта не з'явився, у клопотанні від 16.04.2015р. просить суд розглядати справу без його участі. Також зазначає, що підтримує апеляційну скаргу в повному обсязі.

Представник позивача проти задоволення апеляційної скарги заперечував, вважає її незаконною та необґрунтованою. Просив суд рішення господарського суду Харківської області від 03.03.2015 року по справі №922/312/15 залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши доводи апеляційної скарги, відзиву на неї, заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також повноту встановлення обставин справи та відповідність їх наданим доказам, колегія суддів встановила наступне.

На підставі рішення ХХVІI сесії Харківської міської ради IV скликання від 24.11.2004 р. № 191/04 "Про надання юридичним та фізичним особам земельних ділянок для будівництва (реконструкції) та подальшої експлуатації об"єктів" (а.с.23-24), між Харківською міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгівельний будинок "Салтівський" (орендар) укладено договір оренди землі від 22.09.2005 р., зареєстрований 22.09.2005 р. за № 69147/05 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі (книга № 4) (а.с. 15-17).

В пункті 8 договору сторони погодили, що його укладено строком: на період будівництва - до 01.11.2007 р., на період експлуатації - до 01.11.2029 року.

Відповідно до пункту 5 вказаного Договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки:

- на період будівництва згідно з довідкою № 834/05 від 24.03.2005 р. становить 14219 грн.;

- на період експлуатації згідно з довідкою № 835/05 від 24.03.2005 р. становить 71096 грн.

Відповідно до витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 184 від 14.11.2013 року (а.с.28) нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 145475 грн.

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції (пункт 10 договору).

Пунктом 11 договору сторонами визначено, що орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем (відповідачем) рівними частками щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно з пунктом 13 договору оренди землі розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; в) внаслідок інфляції щорічно; г) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; д) в інших випадках передбачених законом.

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р.

Згідно з п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.

Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. застосовується з 01 січня 2014 року.

Попередня вартість 1 кв. м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007 р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 р. №335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року", рішень Харківської міської ради від 27.02.2008 року №41/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та була введена в дію з 01.03.2008р.

Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013р. №1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" встановлено (п.2, п.3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Пунктом 5 зазначеного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

Рішенням Харківської міської ради від 19.12.2012р. № 960/12 затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.

Відповідно до пункту 16.4 вказаного Порядку зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до пункту 36 вказаного Договору оренди землі, зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.

21.01.2014р. Департаментом земельних відносин Харківської міської ради рекомендованим поштовим відправленням направлено на адресу відповідача проект додаткової угоди до договору оренди землі від 22.09.2005 року за №69147/05, за листом-пропозицією (а.с.29), але відповідач додаткову угоду не підписав.

Відповідно до статті 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Статтею 21 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.

Згідно із пунктом 9 договору орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у Харківській області. Розмір орендної плати в місяць за земельну ділянку становить:

- на період будівництва:

2005 рік: 36,65 грн.;

2006 рік: 53,95 грн.;

з 2007 року: 101,80 грн.;

- на період експлуатації:

з 01.11.2007 року: 315,43 грн.

Умовами укладеного між сторонами договору оренди землі, а саме: пунктом 13 передбачено, що розмір орендної плати переглядається у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; внаслідок інфляції - щорічно; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Таким чином, сторони в договорі оренди землі передбачили можливість внесення до нього змін щодо перегляду розміру орендної плати у випадках, передбачених законом.

Відповідно до пункту 289.1. статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно із частиною 1 статті 13 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі, зокрема, визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Стаття 1 Закону України "Про оцінку земель" визначає нормативну грошову оцінку земельних ділянок як капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

У відповідності до статті 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Попередня вартість 1 кв. м землі у місті Харкові була визначена станом на 01.01.2007 р. на підставі рішення Харківської міської ради від 25.12.2007 р. №335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року", рішень Харківської міської ради від 27.02.2008 року №41/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та була введена в дію з 01.03.2008р. (а.с.40).

Враховуючи норми статті 18 Закону України "Про оцінку земель", позивач рішеннями від 03.07.2013р. №1209/13 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 року" та від 25.09.2013р. №1269/13 "Про затвердження порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова" затвердив нову базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова та ввів в дію з 01 січня 2014 року нову плату за землю.

У відповідності до положень статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Статтею 73 Закону України "Про місцеве самоврядування" визначено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Згідно із пунктами 34, 35 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції міської ради належить вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин, затвердження відповідно до закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад.

Відповідно до частини 1 статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Пунктом 2.19. постанови Пленуму Вищого господарського суду України, від 17.05.2011 р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" роз'яснено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.

Рішення Харківської міської ради від 03.07.2013р. №1209/13 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2013 року" та від 25.09.2013р. №1269/13 "Про затвердження порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р." є чинними. Доказів їх скасування матеріали справи не містять.

З аналізу вищенаведених норм вбачається, що нормативно грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання уповноваженими органами плати за користування землею.

При цьому, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, в зв'язку з чим, зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

В свою чергу, орендна плата за земельні ділянки комунальної власності є регульованою ціною. Тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Такий висновок узгоджується з правовою позицією, викладеною в постанові Вищого господарського суду України від 03.07.2014 року №922/533/14 та постановах Верховного суду України від 20.08.2013 року у справі №5017/781/2012 та від 03.12.2013 року у справі №5009/3430/12.

З урахуванням вищевказаних обставин справи та норм чинного законодавства, місцевий господарський суд дійшов обґрунтованого висновку, про задоволення позовних вимог про внесення змін до договору оренди землі від 22.09.2005 р. за № 69147/05 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі в цій частині.

Щодо вимог позивача про внесення змін до п.13, 14, 28 договору, то колегія суддів виходить з наступного.

Ці пункти безпосередньо не стосуються зміни розміру орендної плати за договором у зв'язку зі зміною розміру нормативної оцінки землі, що відбулася.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Позивачем не надано доказів того, що необхідність внесення запропонованих змін в ці пункти визначена законодавством.

До загальних принципів господарювання відноситься заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини (ст.6 ГК України).

Згідно з п.3 ч.1 ст.3 ЦК України однією із загальних засад цивільного законодавства є свобода договору. Статтею 627 ЦК України (свобода договору) встановлено наступне. Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Свобода договору означає право громадян або юридичних осіб вступати чи утримуватися від вступу у будь-які договірні відносини. Свобода договору проявляється також у можливості наданій сторонам за взаємною згодою визначати умови такого договору, змінювати ці умови також за взаємною згодою або утримуватись від пропозицій про їх зміну.

Враховуючи те, що зазначені зміни не регулюють питання розміру орендної плати, а обов'язковість їх внесення до договору позивачем не обґрунтовано та не доведено, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правомірно відмовив в задоволенні вимоги позивача щодо внесення змін до п.13, 14, 28 договору.

Крім того, відмовляючи в позові в цій частині, суд першої інстанції правомірно зауважив, що редакція пункту 13 договору у пропонованій додаткової угоді до договору оренди землі не відповідає пункту 13 Типового договору оренди, затвердженого Постановою КМУ від 03.03.2004р. №220 та пункту 5.1. Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові, затвердженого рішенням Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008р. №41/08, який визначає, що встановлений згідно з розділом II цього Положення розмір орендної плати підлягає обов'язковому перегляду у разі: а) зміни функціонального використання земельної ділянки, передбаченого договором; б) внаслідок інфляції (щорічного уточнення на коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки); в) зміни розміру земельного податку; г) перерахунку базової ставки орендної плати. А саме, в додатковій угоді міститься додаткова підстава для обов'язкового перегляду орендної плати : "зміни нормативної оцінки землі". Відсутність такої підстави у типовому договорі оренди, затвердженому Постановою КМУ від 03.03.2004р. №220, унеможливлює її включення в спірний договір.

Щодо твердження апелянта про те, що листи-пропозиції, як і самої додаткової угоди, від позивача він не отримував, а відтак, звернення останнього до суду із позовом у даній справі є передчасним, то колегія суддів виходить з наступного.

Рішенням Конституційного Суду України у справі № 1-2/2002 за конституційним зверненням Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "КампусКоттонклаб" щодо офіційного тлумачення положення частини другої статті 124 Конституції України (справа про досудове врегулювання спорів) від 09.07.2002р. № 15-рп/2002 було визначено, що положення частини другої статті 124 Конституції України треба розглядати у системному зв'язку з іншими положеннями Основного Закону України, які передбачають захист судом прав і свобод людини і громадянина, а також прав юридичної особи, встановлюють юридичні гарантії їх реалізації, надаючи можливість кожному захищати права і свободи будь-якими не забороненими законом засобами (частина п'ята статті 55 Конституції України).

Тобто, кожна особа має право вільно обирати не заборонений законом засіб захисту прав і свобод, у тому числі, судовий захист.

З матеріалів справи вбачається, що позивач надіслав разом із позовною заявою відповідачу, у тому числі, і копію додаткової угоди до договору оренди землі від 22.09.2005 року № 69147/05 і така не була розглянута відповідачем.

Заперечення відповідача відносно того, що йому не направлялася копія позовної заяви та доданих до неї доказів спростовуються матеріалами справи, а саме: чеком та описом поштового вкладення у цінний лист, наданими позивачем разом із позовною заявою до суду (а.с. 11, 12).

Відповідно до приписів статті 33 Господарського процесуального кодексу України обов'язок доводити обставини справи покладається на сторін, а суд, з урахуванням приписів статей 38, 43 цього кодексу, має дати доказам належну оцінку, а не обґрунтовувати свої висновки припущеннями.

З урахуванням викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції при повному та всебічному з'ясуванні обставин справи та у відповідності до норм чинного законодавства було прийнято рішення, і у апеляційного господарського суду відсутні підстави для його скасування.

Враховуючи вищезазначене, рішення господарського суду Харківської області Харківської області від 03.03.2015р. по справі №922/312/15 слід залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Керуючись ст. ст. 99, 101, 102, п. 1 ст.103, ст.105 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельний будинок "Салтівський" залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Харківської області від 03.03.2015р. по справі №922/312/15 залишити без змін.

Повний текст постанови складено 15.06.2015 року.

Головуючий суддя Горбачова Л.П.

Суддя Істоміна О.А.

Суддя Потапенко В.І.

Дата ухвалення рішення10.06.2015
Оприлюднено18.06.2015
Номер документу44876497
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/312/15

Ухвала від 22.04.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Горбачова Л.П.

Ухвала від 18.05.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Горбачова Л.П.

Постанова від 10.06.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Горбачова Л.П.

Ухвала від 26.03.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Горбачова Л.П.

Рішення від 03.03.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Бринцев О.В.

Ухвала від 12.02.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Бринцев О.В.

Ухвала від 17.01.2015

Господарське

Господарський суд Харківської області

Бринцев О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні