Постанова
від 10.06.2009 по справі 2а-2883/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                          

 

 

                                                                                                              

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

 

 

10

червня 2009 р.                                                                                  

Справа № 2а-2883/09/2370                                                                           

                                                                       

                                                                     м.

Черкаси

 

 

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого

- судді  Лічевецького І.О.,

при

секретарі - Солоха О.В.

за

участю представників сторін: позивача - Кабаннік М.В. за довіреністю;

відповідача -  не з'явився, розглянувши у

відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом

управління Пенсійного фонду України в Соснівському районі м. Черкаси Черкаської

області до приватного підприємства «Механіка - Бізнес»  про стягнення заборгованості зі сплати

страхових внесків, штрафних санкцій та пені,

 

ВСТАНОВИВ:

 

    Управління Пенсійного фонду України в

Соснівському районі м. Черкаси Черкаської області звернулось до суду з позовом

до ПП «Механіка - Бізнес» про стягнення заборгованості зі сплати страхових

внесків, штрафних санкцій та пені.

    Позивач стверджував, що за період з січня

2009 р. по березень 2009 р. відповідач мав сплатити страхові внески на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 1 494, 66грн. Далі

позивач стверджував, що у зв'язку з несвоєчасною сплатою страхових внесків, до

відповідача були застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 390

грн. та пені в сумі 122,41 грн.  

Оскільки сума страхових внесків та фінансових санкцій в

загальному розмірі 2 007, 07 грн. у строки, встановлені п. 6 ст. 20, ст. 106

Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування" та Інструкцією про порядок обчислення і сплати

страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове

державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою

постановою Правління Пенсійного фонду України N 21-1 від 19.12.2003,

відповідачем не сплачена, заявник просив стягнути її у судовому порядку.

    В

судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав.

Відповідач  в

судове засідання не з'явився, представника не направив, письмових заперечень на

позовну заяву не надав.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши

подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність

кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх

сукупності, суд приходить до наступного.

Частиною першою статті 67 Конституції України (№

254к/96-ВР) закріплено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і

розмірах, встановлених законом.

Відповідно до статті третьої Закону України "Про

збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.97 р. №

400/97-ВР (надалі за текстом - «Закон № 400/97-ВР»), збір на обов'язкове

державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду

України в порядку визначеному законодавством України.

Частиною першою статті першої Закону № 400/97-ВР  визначено, що платниками збору на обов'язкове

державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно

від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та

організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи

- суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих

працівників.

Спеціальним законом, який визначає принципи, засади і

механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного

страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг

з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків

роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також

регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за

рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій

або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим

особам, є Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування" від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі за текстом - «Закон №

1058-IV»).

Статтею першою Закону № 1058-IV  визначено, що страхувальниками є роботодавці

та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Статтею 14 Закону № 1058-IV  встановлено, що страхувальниками, відповідно

до цього Закону, є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені

відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду

діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії

(у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи

зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок,

політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими

особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи

(включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності,

які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок,

фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий

патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору

(контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами

цивільно-правового характеру.

Відповідно до статті 15 Закону № 1058-IV  платниками страхових внесків до солідарної

системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону.

Приватне підприємство «Механіка-Бізнес» є юридичною

особою та з 19.03.2007 р. обліковується в Єдиному державному реєстрі

підприємств та організацій України (ідентифікаційний код 34998035).

З огляду на викладені вище норми Закону № 1058-IV

відповідач є страхувальником, в розумінні цього Закону, та платником страхових

внесків.

Відповідно до частини шостої статті 17 Закону № 1058-IV

страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені

строки та в повному обсязі страхові внески. Частиною другою статті 20

зазначеного Закону встановлено, що обчислення страхових внесків застрахованих

осіб здійснюється страхувальником на підставі бухгалтерських та інших

документів, відповідно до яких проводиться нарахування (обчислення) або які

підтверджують нарахування заробітної плати, на які відповідно до цього Закону

нараховуються страхові внески.

Пунктом шостим статті 20 Закону № 1058-IV передбачено,

що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за

відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із

дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу),

на суми яких нараховуються страхові внески. Для страхувальників, що мають

найманих працівників, базовим звітним періодом є календарний місяць. Згідно

частини 12 статті 20 вищезазначеного Закону страхові внески підлягають сплаті

незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Згідно із ч. 4 ст. 18 Закону страхові внески не

включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають

систему оподаткування.

Відповідно до статті четвертої Закону № 400/97-ВР

страхувальники повинні сплачувати внески на загальнообов'язкове державне

пенсійне страхування в розмірі 33,2 % від фонду оплати праці підприємства та

відрахування на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 1 -

5 % сукупного оподатковуваного доходу фізичних осіб, які працюють на

підприємстві за трудовим договором.

Судом встановлено, що за період з січня по березень 2009

року  відповідачем щомісячно до

управління Пенсійного фонду України в Соснівському районі м. Черкаси Черкаської

області подавалися розрахунки суми страхових внесків на загальнообов'язкове

державне пенсійне страхування із самостійно визначеними відповідачем сумами

страхових внесків, що підлягають сплаті. Згідно вказаних розрахунків відповідач

зобов'язаний був сплатити до Пенсійного фонду України внески на пенсійне

страхування в розмірі 33,2 % від фонду оплати праці в розмірі 1 409, 74 грн. та

відрахування на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 1 -

5 % сукупного оподатковуваного доходу в розмірі 84,92 грн.

За цей період відповідач страхові внески на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не сплатив. Таким чином у

відповідача утворилася заборгованість по сплаті страхових внесків на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у розмірі 1 494, 66 грн.

Частиною дев'ятою статті 106 Закону № 1058-IV

передбачено право виконавчих органів Пенсійного фонду застосовувати до

страхувальників фінансові санкції. Зокрема, відповідно до пункту другого цієї

статті за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне

перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих

страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається

штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків своєчасно не

сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних

днів включно; 20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк

до 90 календарних днів включно; 50 відсотків зазначених сум - у разі затримки

їх сплати понад 90 календарних днів.  

Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових

внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка

зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

На підставі викладених вище положень Закону № 1058-IV та

у зв'язку з несвоєчасною сплатою страхових внесків, до відповідача були

застосовані фінансові санкції за рішенням №341 від 20 лютого 2009 р. у вигляді

штрафу в розмірі 390 грн. та пені в сумі 122,41 грн.

Зазначене

рішення отримано директором ПП «Механіка - Бізнес» 20.02.2009 р.

Частиною 13 статті 106 Закону № 1058-IV визначено, що

суми пені та штрафів, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті,

підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату

і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного

рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка

здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до

вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим

письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного

фонду, яким прийнято це рішення.

Відповідач рішення про застосування фінансових санкцій

не оскаржив, визначені в ньому суми штрафу та пені не сплатив.

 За цих обставин,

суд знаходить вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають

задоволенню.

Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України

судові витрати, здійснені позивачем - суб'єктом владних повноважень, з

відповідача не стягуються.

    Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС

України,

 

ПОСТАНОВИВ :

 

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підприємства «Механіка-Бізнес» (м.

Черкаси, вул. Смілянська, буд. 2, кв. 48, ідентифікаційний код 34998035) на

користь управління Пенсійного фонду України в Соснівському районі м. Черкаси

Черкаської області (м. Черкаси, вул. Хрещатик, 195, ідентифікаційний код

21367650) заборгованість зі сплати страхових внесків   на загальнообов'язкове державне

пенсійне  страхування за період з січня

2009 р. по березень 2008 року в розмірі 1 494, 66 грн., штрафні санкції в

розмірі 390 грн. та пеню в сумі 122,41 грн., а всього 2 007 (дві тисячі сім)

грн. 07 коп.  

Постанова набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана до Київського

апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний

суд протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову

подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

 

 

 

Суддя                                                                                        

І.О.Лічевецький

 

 

 

 

 

 

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2009
Оприлюднено02.09.2009
Номер документу4494433
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2883/09/2370

Постанова від 10.06.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні