ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25
травня 2009 р.
Справа № 2а-2709/09/2370
м.
Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого
- судді Лічевецького І.О.,
при
секретарі - Солоха О.В.
за
участю представників сторін: позивача - Бондаренка О.М. за довіреністю;
відповідача - Палій В.С. керівник, розглянувши у відкритому судовому засіданні
в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Смілянської об'єднаної державної
податкової інспекції до Смілянської
районної організації товариства Червоного Хреста України про стягнення активів
в рахунок погашення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Смілянська ОДПІ звернулась до суду з
позовом про стягнення активів Смілянської районної організації товариства
Червоного Хреста України в рахунок погашення податкового боргу в сумі 339,67
грн.
В судовому засіданні представник позивача
позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Представник позивача позов не визнала. Не
заперечуючи наявність податкового боргу, представник пояснила, що, на її думку,
відповідальність має бути покладена на Черкаську обласну організацію Товариства
Червоного Хреста України.
Заслухавши пояснення представників сторін,
розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість,
достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок
доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.
Смілянської районної організації товариства
Червоного Хреста України зареєстрована
Смілянським районним управлінням юстиції 20 січня 2003 р.
Згідно даним довідки Смілянської ОДПІ № 7882 від 17.04.2009 р., відповідач взятий
на облік як платник податків 03.02.200 р. за № 109-ГО.
Відповідно до статті 11 Закону України «Про державну
податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року № 509-XII органи державної
податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених
законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на
підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних
з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно
від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки
своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів
(обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами,
їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають
статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів
підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із
законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і
збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.
Згідно акта перевірки №
1900/15-025/26323278 від 08 грудня 2008 р. відповідачем несвоєчасно подано звіт
про використання коштів неприбутковими установами і організаціями за 9 місяців
2008 р. та розрахунок комунального податку за ІІІ квартал 2008 р.
Законом який установлює порядок погашення зобов'язань
юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з
податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове
державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне
соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що
застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за
порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру
оскарження дій органів стягнення є Закон України «Про порядок погашення
зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»
від 21 грудня 2000 року № 2181-III (надалі за текстом - «Закон № 2181-III»).
Відповідно до пункту 1.3. статті 1 названого Закону
податковий борг (недоїмка) це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних
санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене
в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк,
а також пеня, нараховану на суму такого податкового зобов'язання.
Підпунктом 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 Закону № 2181-III
встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний)
період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних
авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім
календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або
календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних
авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім
календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року,
крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього
пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного
(податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних
осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за
звітним.
За змістом підпункту 17.1.1. пункту 17.1. статті 17
Закону № 2181-III платник податків, що не подає податкову декларацію у строки,
визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних
мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
З огляду на викладені вище норми Закону №
2181-III та на підставі акту перевірки № 1900/15-025/26323278 від 08 грудня
2008 р. позивачем прийняті податкові повідомлення-рішення № 0015521501/0 від
08.12.2008 р. та № 0015531501/0 від 08.12.2008 р. за кожним з яких визначено
зобов'язання відповідача сплатити штраф в розмірі 170 грн.
В цей же день названі податкові
повідомлення-рішення отримані уповноваженою особою відповідача.
Відповідно до пункту 17.3. статті 17 Закону № 2181-III
сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється
до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.
За змістом підпункту 5.2.1. пункту 5.2. статті 5 Закону
№ 2181-III податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим
органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається
узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за
винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Відповідно до п.п. 5.2.2
п.5.2 ст. 5 Закону № 2181-III у разі коли платник податків вважає, що
контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв
будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або
виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків
має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього
рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами,
розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.
Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних
днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення
або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Контролюючий орган
зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти
календарних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу
поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли
контролюючий орган надсилає платнику податків рішення про повне або часткове
незадоволення його скарги, такий платник податків має право звернутися протягом
десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною
скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному повному або
частковому незадоволенні скарги - до контролюючого органу вищого рівня із
дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та
зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.
Відповідач податкові повідомлення-рішення не оскаржив,
визначені ними суми штрафних санкцій не сплатив.
З урахуванням переплати заборгованість Смілянської
районної організації товариства Червоного Хреста України складає 339,97 грн.
Згідно підпункту 3.1.1. пункту 3.1 статті 3 Закону №
2181-III за рішенням суду активи платника податків можуть бути примусово
стягнені в рахунок погашення його податкового боргу.
Оцінюючи обґрунтованість заперечень відповідача суд бере
до уваги, що Смілянська районна організація товариства Червоного Хреста України
є юридичною особою та перебуває на обліку в Смілянській ОДПІ як платник
податків. З урахуванням цих обставин суд вважає, що твердження відповідача щодо
необхідності стягнення боргу з Черкаської обласної організація товариства
Червоного Хреста України не ґрунтуються на вимогах законодавства.
Позивачем вживались заходи щодо примусового стягнення
податкового боргу, шляхом направлення першої та другої податкових вимог,
прийняття рішення про стягнення коштів та продаж інших активів платника
податків в рахунок погашення його податкового боргу. Вжиті заходи не
забезпечили погашення податкового боргу.
За таких обставин суд приходить до
висновку, що відповідно до п.п.3.1.1 п.
3.1 ст. 3 Закону № 2181 у позивача є підстави для примусового стягнення за
рішенням суду активів відповідача в
рахунок погашення його податкового боргу, та знаходить позов таким, що підлягає
задоволенню.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС
України,
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути активи Смілянської районної організації
товариства Червоного Хреста України (Черкаська область, Смілянський район, с.
Ротмістрівка, вул. Фрунзе, 1, ідентифікаційний
код 26323278) в доход бюджету через
Смілянську об'єднану державну податкову інспекцію (Черкаська область, м. Сміла,
вул. Леніна, 76, ідентифікаційний код
22809156) в рахунок погашення податкового боргу в сумі 339 (триста
тридцять дев'ять) грн. 97 коп.
Постанова
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження, яка підлягає поданню до Київського апеляційного адміністративного
суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня
складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову подається
протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова складена в повному обсязі 26 червня 2009 р.
Суддя
І.О.Лічевецький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2009 |
Оприлюднено | 02.09.2009 |
Номер документу | 4494471 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Лічевецький І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні