ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа
№ 2-а- 7657 /2008
Категорія
стат. обліку - 70
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
О
10.35 год. 26 листопада 2008 року
м. Дніпропетровськ
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у
складі:
головуючого
судді Барановського Р.А.
при
секретарі судового засідання Целік Т.С.
за
участю:
представника
позивача ОСОБА_1
представників
відповідача ОСОБА_2 та ОСОБА_3
розглянувши
у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 до
Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська про
скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 звернувся до суду із
адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Кіровському районі
м. Дніпропетровська (далі - ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська) з
проханням: скасувати податкове повідомлення-рішення НОМЕР_1 від ІНФОРМАЦІЯ_2
про заниження податку з доходів фізичних осіб від підприємницької діяльності на
45087,30 грн.; зобов'язати ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська
відобразити правомірність віднесення до складу валових витрат за 2007 рік суми
300582,00 грн.
В обґрунтування позову представник позивача зазначив, що
з винесеним податковим рішенням не погоджується, оскільки, податкове рішення
винесено без врахування певних обставин та вимог чинного законодавства.
Представники відповідача проти позову заперечували,
зазначив, що позовні вимоги є необґрунтованими, а позов таким, що не підлягає
задоволенню. Також, представниками відповідача було зазначено, що дії
податкової є такими, що вчинені в межах наданих повноважень та відповідають
діючому законодавству.
Суд, заслухавши пояснення представника позивача та
представників відповідача, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у
сукупності, вважає необхідним відмовити у задоволенні позову повністю з
наступних підстав.
Судом встановлено наступне. ДПІ у Кіровському районі м.
Дніпропетровська проведено виїзну планову перевірку ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 з
питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за
період ІНФОРМАЦІЯ_3, результати якої викладені в акті перевірки від
ІНФОРМАЦІЯ_4 НОМЕР_2.
В ході перевірки підприємця встановлено, що він протягом
2007 року відносив до складу витрат безпосередньо пов'язаних з одержанням
доходу транспортно-експедиційні витрати на суму 30582 грн.
Розрахунки з вказаними постачальниками транспортно -
експедиційних витрат проводилися в готівковій формі.
На підтвердження правомірності віднесення вказаних
витрат підприємцем до складу витрат безпосередньо пов'язаних з одержанням
доходу, було надано до перевірки наступні документи:
- договори;
- акти виконаних робіт;
- податкові накладні.
У наданих до перевірки актах виконаних робіт зазначена
наступна інформація:
-
«Експедитор» виконав для «Замовника» транспортно-експедиційні послуги»
сільгосппродукції
в кількості (вказано кількість тон цієї продукції);
-
вартість робіт;
-
сторони претензій одна до одної не мають;
-
підписи та печатки сторін;
Договори укладені позивачем з постачальниками
транспортно-експедиційних послуг (усі три договори є однотипними) містять
зокрема наступні пункти (умови), мовою оригіналу:
1.1 ЗКСПЕДИТОР, действуя в пределах данного Договора,
оказывает транспортно-зкспедиционные услуги ЗАКАЗЧИКУ по поиску автотранспорта
и организации перевозки грузов в городском, пригородном, междугородном и
международном сообщениях по маршруту, указанному в разовой заявке. Заявка
подается в письменной форме, а также при помощи факсимильной связи или
электронной почты;
1.5 Заявка должна содержать: количество и наименование
груза, маршруты, грузоотправителей и грузополучателей, график подачи
транспорта;
2.1 Стоимость транспортно-зкспедиционных услуг,
оказываемых ЗАКАЗСИКОМ,
определяется по взаимному согласованию сторон и
фиксируются в «Соглашении о
тарифах и порядке оплаты за транспортно-зкспедиторское
обслуживание», которое
подписывается
обеими сторонами и является неотъемлемой частью настоящего Договора.
2.8 Документами, подтверждающими сверхнормативный
простой и отклонение от
намеченного маршрута, а также выполнение дополнительных
услуг, являются
товарно-транспортные накладные (ТТН),
международные автомобильные накладные (СМК) и данные путевых листов,
заверенных грузополучателем, водителем-зкспедитором, ГАИ и другими
уполномоченными органами.
3.1 Заранее сообщить ЭКСПЕДИТОРУ график подачи
автомобилей в виде транспортной заявки с подписью ответственного лица и
печатью.
В судовму засіданні встановлено, що жодного з
передбачених вищезазначеними умовами договорів документів до перевірки
підприємцем не надано.
Інших документів, що розкривали сутність вказаних транспортно-експедиційних
послуг, їх зв'язок з господарською діяльністю до перевірки не надано.
Відповідно до ст. 1 Закону України № «Про
транспортно-експедиторську діяльність» від 01.07.2004 N 1955-І\/ -
транспортно-експедиторська послуга - є робота, що безпосередньо пов'язана з
організацією та забезпеченням перевезень експортного, імпортного, транзитного
або іншого вантажу за договором транспортного експедирування.
Статтею 8 Закону України «Про транспортно-експедиторську
діяльність» передбачено, що - Експедитори за дорученням клієнтів:
-
забезпечують оптимальне транспортне обслуговування, а також організовують
перевезення вантажів різними видами транспорту територією України та
іноземних
держав відповідно до умов договорів (контрактів), укладених відповідно
до
вимог Міжнародних правил щодо тлумачення термінів «Інкотермс»;
-
фрахтують національні, іноземні судна та залучають інші транспортні засоби і
забезпечують
їх подачу в порти, на залізничні станції, склади, термінали, або інші об'єкти
для
своєчасного відправлення вантажів;
-
здійснюють роботи, пов'язані з прийманням, накопиченням, подрібненням,
доробкою,
сортуванням,
складуванням, зберіганням, перевезенням вантажів;
-
ведуть облік надходження та відправлення вантажів з портів, залізничних
станцій,
складів, терміналів або інших об'єктів;
-
організовують охорону вантажів під час їх перевезення, перевалки та зберігання;
-
організовують експертизу вантажів;
-
здійснюють оформлення товарно-транспортної документації та її розсилання за
належністю;
-
надають в установленному законодавством порядку учасникам транспортно-
експедиторської
діяльності заявки на відправлення вантажів та наряди на
відвантаження;
-
забезпечують виконання комплексу заходів з відправлення вантажів, що надійшли
в
некондиційному стані, з браком, у пошкодженій, неміцній, нестандартній
упаковці
або такій, що не відповідає вимогам перевізників;
-
здійснюють страхування вантажів та своєї відповідальності;
-
забезпечують підготовку та додаткове обладнання транспортних засобів і вантажів
згідно
з вимогами нормативно-правових актів щодо діяльності відповідного виду
транспорту;
-
забезпечують оптимізацію руху матеріальних потоків від вантажовідправника до
вантажоодержувача
з метою досягнення мінімального рівня витрат;
-
здійснюють розрахунки з портами, транспортними організаціями за перевезення,
перевалку, зберігання вантажів;
-
оформляють документи та організовують роботи відповідно до митних, карантинних
та
санітарних вимог;
-
надають підготовлений транспорт, який має додаткове обладнання згідно з
вимогами,
передбаченими
законодавством;
-
надають інші допоміжні та супутні перевезенням транспортно-експедиторські
послуги,
що
передбачені договором транспортного експедирування і не суперечать
законодавству».
Узагальнюючи ці законодавчі норми, необхідно зазначити,
що поняття транспортно-експедиційні послуги включає в себе широкий комплекс
послуг та заходів, що мають конкретну ціль та призначення.
Як окреме поняття транспортно-експедиційні послуги
відображає лише тип послуг, не визначаючи їх конкретної суті.
В зв'язку з тим, що на підставі вказаних актів виконаних
робіт (та інших документів наданих до перевірки) неможливо було визначити, які
саме транспортно-експедиційні роботи (послуги) отримав та оплатив підприємець,
ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська було направлено ОСОБА_4 письмовий
запит від ІНФОРМАЦІЯ_5 НОМЕР_3 про надання пояснень та їх документального
підтвердження. Однак, у своїй відповіді (від ІНФОРМАЦІЯ_6 НОМЕР_4) підприємець
будь-яких пояснень та додаткових документів не надав, обмежившись переліченням
договорів та актів виконаних робіт.
Враховуючи, що у поясненні ОСОБА_4 не надав чіткої
відповіді додаванням підтверджуючих первинних документів, було зроблено
наступний запит (від ІНФОРМАЦІЯ_7 НОМЕР_5), в якому вдруге, відповідно до п. З
ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від
04.12.1990 №509-ХП, ОСОБА_4 було запропоновано надати пояснення та первинні
документи, яким б підтверджувався безпосередній зв'язок транспортно-експедиційних
витрат з одержаним доходом.
Однак, і у другій своїй відповіді на запит (від
ІНФОРМАЦІЯ_8 НОМЕР_6) підприємець не надав первинних документів та не пояснив,
які саме транспортно-експедиційні послуги йому були надані, наголосивши, що
транспортно-експедиційні послуги підтверджуються первинними документами, а
сааме: вищезгаданими актами виконаних робіт.
У зв'язку з неможливістю отримати від ОСОБА_4 будь-яких
пояснень щодо сутності отриманих ним транспортно-експедиційних послуг, і, як
слідство, їх зв'язку з господарською діяльністю, ДПІ у Кіровському районі м.
Дніпропетровська було зроблено запити підприємствам постачальникам вказаних
послуг ПП "ЛюксОил", ТОВ "Престо-Мар", ПП
"Днепр".
Встановлено, що у відповідь на запити ДПІ вказані
підприємства також, з невідомих причин, не пояснили та не підтвердили первинними
документами, які ж саме транспортно-експедиційні послуги вони
надавали ОСОБА_4, обмежившись наданням копій тих самих документів, що надав
ОСОБА_4 до перевірки.
Додатково ТОВ „Престо-Мар" повідомило,
що до виконання доручення підприємця залучалася третя особа ПП
„Автотранссервіс", ЄДРПОУ 31971172 (26.06.2007 скасовано державну
реєстрацію, причина ліквідації - визнано банкрутом).
Також, ПП „ЛюксОил" повідомило,
що до виконання доручення підприємця залучалася третя особа ПП
„Проммонтаж", ЄДРПОУ 32090802.
Згідно п. 1 ст. 933 Цивільного
кодексу клієнт зобов'язаний надати експедиторові документи та іншу інформацію
про властивості вантажу, умови його перевезення, а також інформацію, необхідну
для виконання експедитором обов'язків, встановлених договором.
Однак, серед наданих до перевірки
документів, відсутні документи, що відображали б надання ОСОБА_4 експедиторам
будь-якої інформації, необхідної для виконання покладених на них обов'язків.
Відповідно до ст. 13 Декрету КМУ №
13-92 від 26.12.1992 до складу витрат, безпосередньо пов'язаних з одержанням
доходів, належать витрати, які включаються до складу валових витрат виробництва
(обігу) або підлягають амортизації згідно з Законом України «Про оподаткування
прибутку підприємств».
Згідно зі ст. 13 Інструкції «Про
оподаткування доходів фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю»,
затвердженої Наказом Головної державної податкової інспекції України від
21.04.1993 № 12, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 09.06.1993 за №
64 - до складу витрат, безпосередньо пов'язаних з одержанням доходів, належать
документально підтверджені витрати, які включаються до складу валових витрат
виробництва (обігу) або підлягають амортизації згідно з Законом України «Про
оподаткування прибутку підприємств».
Слід зазначити, що на підставі
наявних документів, з урахуванням комплексу вжитих ДПІ заходів, направлених на
встановлення обставин, неможливо визначити які транспортно-експедиційні послуги
були придбані та віднесені до складу витрат підприємцем, також, не можливо
зробити висновок про безпосередній зв'язок вказаних послуг з господарською
діяльністю підприємця. Тобто, відсутні підстави вважати вказані витрати
пов'язаними з одержанням доходів.
Враховуючи викладене, підприємцем, в
порушення ст. 13 Декрету КМУ № 13-92, віднесено до складу витрат суми витрат,
фактично які не були підтверджені документально, що призвело до завищення
витрат за 2007 рік на суму 300582,0 грн., в результаті чого було занижено податок
з доходів фізичних осіб від підприємницької діяльності у 2007 році на 45087,30
грн. (300582x15%).
З урахуванням сукупності викладених обставин, враховуючи
вимоги чинного законодавства, суд доходить висновку про відмову у задоволені
позову.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 158-163, 255
Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволені адміністративного позову ІНФОРМАЦІЯ_1
ОСОБА_4 до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.
Дніпропетровська про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії -
відмовити повністю.
Постанова
набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне
оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені
строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано,
набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до
Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції
шляхом подачі в 10-денний строк з дня складення постанови у повному обсязі
заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів
апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть
участь у справі.
Постанова в повному обсязі складена
01.12.2008р.
Суддя
Р.А. Барановський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2008 |
Оприлюднено | 02.09.2009 |
Номер документу | 4494796 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Барановський Р.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні