Постанова
від 26.11.2008 по справі 2-а-7657/2008
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД         

Справа

№ 2-а- 7657 /2008    

Категорія

стат. обліку - 70                                                

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

О

10.35 год. 26 листопада 2008 року                                                       

м. Дніпропетровськ

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у

складі:

головуючого

судді Барановського Р.А.

при

секретарі судового засідання Целік Т.С.

за

участю:

представника

позивача ОСОБА_1

представників

відповідача ОСОБА_2 та ОСОБА_3

розглянувши

у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 до

Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська про

скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

 

ВСТАНОВИВ:

 

ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 звернувся до суду із

адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Кіровському районі

м. Дніпропетровська (далі - ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська) з

проханням: скасувати податкове повідомлення-рішення НОМЕР_1 від ІНФОРМАЦІЯ_2

про заниження податку з доходів фізичних осіб від підприємницької діяльності на

45087,30 грн.; зобов'язати ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська

відобразити правомірність віднесення до складу валових витрат за 2007 рік суми

300582,00 грн.

В обґрунтування позову представник позивача зазначив, що

з винесеним податковим рішенням не погоджується, оскільки, податкове рішення

винесено без врахування певних обставин та вимог чинного законодавства.

Представники відповідача проти позову заперечували,

зазначив, що позовні вимоги є необґрунтованими, а позов таким, що не підлягає

задоволенню. Також, представниками відповідача було зазначено, що дії

податкової є такими, що вчинені в межах наданих повноважень та відповідають

діючому законодавству.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача та

представників відповідача, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у

сукупності, вважає необхідним відмовити у задоволенні позову повністю з

наступних підстав.

Судом встановлено наступне. ДПІ у Кіровському районі м.

Дніпропетровська проведено виїзну планову перевірку ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 з

питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за

період ІНФОРМАЦІЯ_3, результати якої викладені в акті перевірки від

ІНФОРМАЦІЯ_4 НОМЕР_2.

В ході перевірки підприємця встановлено, що він протягом

2007 року відносив до складу витрат безпосередньо пов'язаних з одержанням

доходу транспортно-експедиційні витрати на суму 30582 грн.

Розрахунки з вказаними постачальниками транспортно -

експедиційних витрат проводилися в готівковій формі.

На підтвердження правомірності віднесення вказаних

витрат підприємцем до складу витрат безпосередньо пов'язаних з одержанням

доходу, було надано до перевірки наступні документи:

- договори;

- акти виконаних робіт;

- податкові накладні.

У наданих до перевірки актах виконаних робіт зазначена

наступна інформація:

-

«Експедитор» виконав для «Замовника» транспортно-експедиційні послуги»

сільгосппродукції

в кількості (вказано кількість тон цієї продукції);

-

вартість робіт;

-

сторони претензій одна до одної не мають;

-

підписи та печатки сторін;

Договори укладені позивачем з постачальниками

транспортно-експедиційних послуг (усі три договори є однотипними) містять

зокрема наступні пункти (умови), мовою оригіналу:

1.1 ЗКСПЕДИТОР, действуя в пределах данного Договора,

оказывает транспортно-зкспедиционные услуги ЗАКАЗЧИКУ по поиску автотранспорта

и организации перевозки грузов в городском, пригородном, междугородном и

международном сообщениях по маршруту, указанному в разовой заявке. Заявка

подается в письменной форме, а также при помощи факсимильной связи или

электронной почты;

1.5 Заявка должна содержать: количество и наименование

груза, маршруты, грузоотправителей и грузополучателей, график подачи

транспорта;

2.1 Стоимость транспортно-зкспедиционных услуг,

оказываемых ЗАКАЗСИКОМ,

определяется по взаимному согласованию сторон и

фиксируются в «Соглашении о

тарифах и порядке оплаты за транспортно-зкспедиторское

обслуживание», которое

подписывается 

обеими сторонами и является неотъемлемой частью настоящего Договора.

2.8 Документами, подтверждающими сверхнормативный

простой и отклонение от

намеченного маршрута, а также выполнение дополнительных

услуг, являются

товарно-транспортные накладные     (ТТН),    

международные автомобильные накладные (СМК) и данные путевых листов,

заверенных грузополучателем, водителем-зкспедитором, ГАИ и другими

уполномоченными органами.

3.1 Заранее сообщить ЭКСПЕДИТОРУ график подачи

автомобилей в виде транспортной заявки с подписью ответственного лица и

печатью.

В судовму засіданні встановлено, що жодного з

передбачених вищезазначеними умовами договорів документів до перевірки

підприємцем не надано.

Інших документів, що розкривали сутність вказаних транспортно-експедиційних

послуг, їх зв'язок з господарською діяльністю до перевірки не надано.

Відповідно до ст. 1 Закону України № «Про

транспортно-експедиторську діяльність» від 01.07.2004 N 1955-І\/ -

транспортно-експедиторська послуга - є робота, що безпосередньо пов'язана з

організацією та забезпеченням перевезень експортного, імпортного, транзитного

або іншого вантажу за договором транспортного експедирування.

Статтею 8 Закону України «Про транспортно-експедиторську

діяльність» передбачено, що - Експедитори за дорученням клієнтів:

-

забезпечують оптимальне транспортне обслуговування, а також організовують

перевезення вантажів різними видами транспорту територією України та

іноземних

держав відповідно до умов договорів (контрактів), укладених відповідно

до

вимог Міжнародних правил щодо тлумачення термінів «Інкотермс»;

-

фрахтують національні, іноземні судна та залучають інші транспортні засоби і

забезпечують

їх подачу в порти, на залізничні станції, склади, термінали, або інші об'єкти

для

своєчасного відправлення вантажів;

-

здійснюють роботи, пов'язані з прийманням, накопиченням, подрібненням,

доробкою,

сортуванням,

складуванням, зберіганням, перевезенням вантажів;

-

ведуть облік надходження та відправлення вантажів з портів, залізничних

станцій,

складів, терміналів або інших об'єктів;

-

організовують охорону вантажів під час їх перевезення, перевалки та зберігання;

-

організовують експертизу вантажів;

-

здійснюють оформлення товарно-транспортної документації та її розсилання за

належністю;

-

надають в установленному законодавством порядку учасникам транспортно-

експедиторської

діяльності заявки на відправлення вантажів та наряди на

відвантаження;

-

забезпечують виконання комплексу заходів з відправлення вантажів, що надійшли

в

некондиційному стані, з браком, у пошкодженій, неміцній, нестандартній

упаковці

або такій, що не відповідає вимогам перевізників;

-

здійснюють страхування вантажів та своєї відповідальності;

-

забезпечують підготовку та додаткове обладнання транспортних засобів і вантажів

згідно

з вимогами нормативно-правових актів щодо діяльності відповідного виду

транспорту;

-

забезпечують оптимізацію руху матеріальних потоків від вантажовідправника до

вантажоодержувача

з метою досягнення мінімального рівня витрат;

-

здійснюють розрахунки з портами, транспортними організаціями за перевезення,

перевалку, зберігання вантажів;

-

оформляють документи та організовують роботи відповідно до митних, карантинних

та

санітарних вимог;

-

надають підготовлений транспорт, який має додаткове обладнання згідно з

вимогами,

передбаченими

законодавством;

-

надають інші допоміжні та супутні перевезенням транспортно-експедиторські

послуги,

що

передбачені договором транспортного експедирування і не суперечать

законодавству».

Узагальнюючи ці законодавчі норми, необхідно зазначити,

що поняття транспортно-експедиційні послуги включає в себе широкий комплекс

послуг та заходів, що мають конкретну ціль та призначення.

Як окреме поняття транспортно-експедиційні послуги

відображає лише тип послуг, не визначаючи їх конкретної суті.

В зв'язку з тим, що на підставі вказаних актів виконаних

робіт (та інших документів наданих до перевірки) неможливо було визначити, які

саме транспортно-експедиційні роботи (послуги) отримав та оплатив підприємець,

ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська було направлено ОСОБА_4 письмовий

запит від ІНФОРМАЦІЯ_5 НОМЕР_3 про надання пояснень та їх документального

підтвердження. Однак, у своїй відповіді (від ІНФОРМАЦІЯ_6 НОМЕР_4) підприємець

будь-яких пояснень та додаткових документів не надав, обмежившись переліченням

договорів та актів виконаних робіт.

Враховуючи, що у поясненні ОСОБА_4 не надав чіткої

відповіді додаванням підтверджуючих первинних документів, було зроблено

наступний запит (від ІНФОРМАЦІЯ_7 НОМЕР_5), в якому вдруге, відповідно до п. З

ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від

04.12.1990 №509-ХП, ОСОБА_4 було запропоновано надати пояснення та первинні

документи, яким б підтверджувався безпосередній зв'язок транспортно-експедиційних

витрат з одержаним доходом.

Однак, і у другій своїй відповіді на запит (від

ІНФОРМАЦІЯ_8 НОМЕР_6) підприємець не надав первинних документів та не пояснив,

які саме транспортно-експедиційні послуги йому були надані, наголосивши, що

транспортно-експедиційні послуги підтверджуються первинними документами, а

сааме: вищезгаданими актами виконаних робіт.

У зв'язку з неможливістю отримати від ОСОБА_4 будь-яких

пояснень щодо сутності отриманих ним транспортно-експедиційних послуг, і, як

слідство, їх зв'язку з господарською діяльністю, ДПІ у Кіровському районі м.

Дніпропетровська було зроблено запити підприємствам постачальникам вказаних

послуг ПП "ЛюксОил", ТОВ "Престо-Мар", ПП

"Днепр".

Встановлено, що у відповідь на запити ДПІ вказані

підприємства також, з невідомих причин, не пояснили та не підтвердили  первинними 

документами,  які ж саме  транспортно-експедиційні послуги вони

надавали ОСОБА_4, обмежившись наданням копій тих самих документів, що надав

ОСОБА_4 до перевірки.

Додатково ТОВ „Престо-Мар" повідомило,

що до виконання доручення підприємця залучалася третя особа ПП

„Автотранссервіс", ЄДРПОУ 31971172 (26.06.2007 скасовано державну

реєстрацію, причина ліквідації - визнано банкрутом).

Також, ПП „ЛюксОил" повідомило,

що до виконання доручення підприємця залучалася третя особа ПП

„Проммонтаж", ЄДРПОУ 32090802.

Згідно п. 1 ст. 933 Цивільного

кодексу клієнт зобов'язаний надати експедиторові документи та іншу інформацію

про властивості вантажу, умови його перевезення, а також інформацію, необхідну

для виконання експедитором обов'язків, встановлених договором.

Однак, серед наданих до перевірки

документів, відсутні документи, що відображали б надання ОСОБА_4 експедиторам

будь-якої інформації, необхідної для виконання покладених на них обов'язків.

Відповідно до ст. 13 Декрету КМУ №

13-92 від 26.12.1992 до складу витрат, безпосередньо пов'язаних з одержанням

доходів, належать витрати, які включаються до складу валових витрат виробництва

(обігу) або підлягають амортизації згідно з Законом України «Про оподаткування

прибутку підприємств».

Згідно зі ст. 13 Інструкції «Про

оподаткування доходів фізичних осіб від зайняття підприємницькою діяльністю»,

затвердженої Наказом Головної державної податкової інспекції України від

21.04.1993 № 12, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 09.06.1993 за №

64 - до складу витрат, безпосередньо пов'язаних з одержанням доходів, належать

документально підтверджені витрати, які включаються до складу валових витрат

виробництва (обігу) або підлягають амортизації згідно з Законом України «Про

оподаткування прибутку підприємств».

Слід зазначити, що на підставі

наявних документів, з урахуванням комплексу вжитих ДПІ заходів, направлених на

встановлення обставин, неможливо визначити які транспортно-експедиційні послуги

були придбані та віднесені до складу витрат підприємцем, також, не можливо

зробити висновок про безпосередній зв'язок вказаних послуг з господарською

діяльністю підприємця. Тобто, відсутні підстави вважати вказані витрати

пов'язаними з одержанням доходів.

Враховуючи викладене, підприємцем, в

порушення ст. 13 Декрету КМУ № 13-92, віднесено до складу витрат суми витрат,

фактично які не були підтверджені документально, що призвело до завищення

витрат за 2007 рік на суму 300582,0 грн., в результаті чого було занижено податок

з доходів фізичних осіб від підприємницької діяльності у 2007 році на 45087,30

грн. (300582x15%).

З урахуванням сукупності викладених обставин, враховуючи

вимоги чинного законодавства, суд доходить висновку про відмову у задоволені

позову.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 158-163, 255

Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

 

 

ПОСТАНОВИВ:

 

У задоволені адміністративного позову ІНФОРМАЦІЯ_1

ОСОБА_4 до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.

Дніпропетровська про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії -

відмовити повністю.

   

Постанова

набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне

оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені

строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано,

набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до

Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції

шляхом подачі в 10-денний строк з дня складення постанови у повному обсязі

заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів

апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть

участь у справі.

    Постанова в повному обсязі складена

01.12.2008р.

 

Суддя                                                                            

Р.А. Барановський

 

 

 

 

 

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2008
Оприлюднено02.09.2009
Номер документу4494796
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7657/2008

Постанова від 26.11.2008

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Р.А.

Постанова від 08.07.2008

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капустинський М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні