П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05.03.2015 Справа №607/20023/14-а
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області в складі:
головуючого-судді Дуди О.О.
з участю секретаря Добрянської О.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі справу за позовом ОСОБА_1 до Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області про визнання незаконним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду із вказаним позовом, у якому просить визнати незаконним та скасувати рішення сесії № 355 Довжанської сільської ради від 06 листопада 2014 року.
В обґрунтування вимог посилається на те, що 06 листопада 2014 року на 32 сесії Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області було прийнято рішення №355 змістом якого було, зокрема, дати дозвіл на виготовлення проектної технічної документації, а також кошторису на гідроспоруду ставу, що розташований за межами населеного пункту с.Довжанка кадастровий номер земельної ділянки 6125282500:01:001:1982 на території Довжанської сільської ради та передачу їх на баланс сільської ради в комунальну власність.
ОСОБА_1 як депутат Довжанської сільської ради вважає прийняте рішення сесії №355 незаконним, прийнятим із порушенням чинного законодавства, що обґрунтовується наступними доводами.
Прийняте рішення сесії № 355 не відповідає п. 2 порядку денного тридцять другої сесії Довжанської сільської ради, а саме у п. 2 протоколу порядку денного зазначено «Про гідроспоруди ставу їх ремонт, виготовлення проектної технічної документації та прийняття на баланс сільської ради» ( у прийнятому рішенні зазначено «та передачу їх на баланс сільської ради в комунальну власність»).
Зміст прийнятого рішення не відповідає розглянутому питанню порядку денного.
При прийнятті рішення сесії № 355 було порушено процедуру голосування, а саме, згідно протоколу сесії за прийняття рішення проголосувало 9 чоловік, проти - 3, утриманих - немає, разом 12 депутатів, але на сесії присутніх 13 депутатів, напрошується запитання де подівся, ще один депутат.
Рішення сесії №355 прийняте із порушенням ст.. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»
Також вказує на те, що гідроспоруда ставка належить колгоспу "Перемога", а тому є незаконним прийняття її на баланс Довжанської сільської ради.
Позивач у судовому засіданні позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, просить задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволенні позову заперечив та вказав, що відповідачем не приймалася на баланс гідроспоруда ставу, що розташована за межами населеного пункту с.Довжанка і не може передаватися, оскільки на підставі оспорюваного позивачем рішенням, яке прийнято із врахуванням рішення Тернопільської обласної ради від 17.06.2014 року №1701, лише розпочато виготовлення проектно-кошторисної документації та розроблення кошторисної документації, тобто позивач у рішенні засвідчив подальшу перспективу передачі та прийняття на баланс зазначеної гідроспоруди .
Заслухавши пояснення, дослідивши та оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає до часткового задоволення з наступних підстав.
Пунктом 1 рішенням 50 сесії 5 скликання Тернопільської обласної ради від 17.06.2014 року №1701 рекомендовано районним державним адміністраціям, районним, міським, сільським, радам до 01.09.2014 року здійснити інвентаризацію гідротехнічних споруд, що входять до складу штучних водних об'єктів, визначити перелік безгосподарних гідротехнічних споруд та вжити заходів щодо їх прийняття в комунальну власність територіальним громадам відповідно до розташування цих водних об'єктів на визначених територіях з умовною вартістю 1 гривня з наступною їх оцінкою.
Відповідно до листа відділу Держземагенства у Тернопільському районі від 25.02.2015 року №9-1916-0.9-1088/2-15, на даний час земельна ділянка для ведення рибного господарства площею 14 755 га на території Довжанської сільської ради (за межами населеного пункту) перебуває в оренді підприємця ОСОБА_2 (договір оренди землі укладений 8 лютого 2008 року між Тернопільською районною державною адміністрацією та підприємцем ОСОБА_2 додається). Разом з тим, рішенням Тернопільської обласної ради від 17 червня 2014 року № 1701 «Про прийняття безгосподарних гідротехнічних споруд у комунальну власність та впровадження їх платного використання» рекомендовано районним державним адміністраціям, районним, міським, сільським, селищним радам здійснити інвентаризацію гідротехнічних споруд, що входять до складу штучних водних об'єктів, визначити перелік безгосподарних гідротехнічних споруд та вжити заходів щодо їх прийняття в комунальну власність територіальним громадам відповідно до розташування цих водних об'єктів на визначених територіях з умовною вартістю 1 гривня з наступною їх оцінкою
Рішенням 32 сесії 6 скликання Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області від 06.11.2014 року №355 "Про виготовлення проектної технічної документації, а також кошторису на гідроспоруди ставу, що розташовані за межами населеного пункту с. Довжанка на території Довжанської сільської ради, та передачу їх на баланс сільської ради в комунальну власність" вирішено дати дозвіл на виготовлення проектної технічної документації, а також кошторису на гідроспоруди ставу, що розташовані за межами населеного пункту с. Довжанка кадастровий номер земельної ділянки: 61252:82500:01:001:1982 на території Довжанської сільської ради та передачу їх на баланс сільської в комунальну власність.
Свідки ОСОБА_3, ОСОБА_4 у судовому засіданні вказали, що за вказане питання 4 депутати не голосували.
Свідок ОСОБА_5 у судовому засіданні вказав, що за вказане питання проголосували за 9 депутатів. Один із депутатів - ОСОБА_6, на час голосування вийшов із зали засідання.
Свідок ОСОБА_7 у судовому засіданні вказав, що за вказане питання 6 депутатів проголосували за.
З пояснень свідків не вбачається можливим достеменно встановити обставини про голосування за спірне питання щодо кожного із депутатів поіменно та у сукупності.
Проте, як вбачається із порядку денного засідання 32 сесії 6 скликання Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області від 06.11.2014 року, Присутніх на сесії депутатів - 13. Слухали, зокрема, питання про гідроспоруди ставу, їх ремонт, виготовлення проектної технічної документації та прийняття на баланс сільської ради. Голосували: за - 9 чол., проти - 3, утрим. - немає.
У списку депутатів, які були присутні на засіданні 32 сесії 6 скликання Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області від 06.11.2014 року міститься 12 підписів.
Відповідно до ст.2, ч.1 ст.6 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Згідно ст. 19 Конституції України, ст.24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією, законами України та нормативно - правовими актами .
Згідно ч.2 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", 2. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Відповідно до ч.2 ст.11 КАС України, 2. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Таким чином, судом встановлено, що виконання рішення 32 сесії 6 скликання Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області від 06.11.2014 року №355, прийнятого із врахуванням рішення 50 сесії 5 скликання Тернопільської обласної ради від 17.06.2014 року №1701, обмежується виготовленням проектно-кошторисної документації та розробленням кошторисної документації та те, що Довжанською сільською радою не приймалася і не може бути прийнята на баланс гідроспоруда ставу, розташованого на території Довжанської сільської ради за межами населеного пункту, на підставі оспорюваного рішення, хоча про це вказано у формулюванні цього рішення.
Аналізуючи вищенаведене, суд приходить до переконання про те, що з метою повного захисту прав позивача слід визнати неправомірним рішення сесії Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області №355 від 06.11.2014 року в частині формулювання про передачу гідроспоруди ставу на баланс Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області та зобов'язати Довжанську сільську раду Тернопільського району Тернопільської області розглянути питання щодо виключення із формулювання рішення сесії Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області №355 від 06.11.2014 року посилань на передачу гідроспоруди ставу на баланс Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області.
Водночас, за встановлених обставин, підстави для скасування рішення відсутні, тому у задоволенні решти вимог слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 11, 18, 71, 72, 86, 94, 99, 100, 159-163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов ОСОБА_1 до Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області про визнання незаконним та скасування рішення - задовольнити частково.
Визнати неправомірним рішення сесії Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області №355 від 06.11.2014 року в частині формулювання про передачу гідроспоруди ставу на баланс Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області.
Зобов'язати Довжанську сільську раду Тернопільського району Тернопільської області розглянути питання щодо виключення із формулювання рішення сесії Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області №355 від 06.11.2014 року посилань на передачу гідроспоруди ставу на баланс Довжанської сільської ради Тернопільського району Тернопільської області.
У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський міськрайонний суд шляхом подання апеляційної скарги у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий Дуда О.О.
Суд | Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2015 |
Оприлюднено | 19.06.2015 |
Номер документу | 44959441 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дуда О. О.
Адміністративне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дуда О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні