Ухвала
від 27.05.2015 по справі 804/18250/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

"27" травня 2015 р.справа № 804/18250/14

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Баранник Н.П.

суддів: Малиш Н.І. Щербака А.А.

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Лівобережної об'єднаної Державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Державної Фіскальної Служби у Дніпропетровській області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 січня 2015 року у справі № 804/18250/14 за адміністративним позовом Лівобережної об'єднаної Державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Державної Фіскальної Служби у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю"Суми Імпекс", Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпропетровського міського управління юстиції про скасування державної реєстрації,

ВСТАНОВИВ:

У листопаді 2014 року Лівобережна об'єднана Державна податкова інспекція м.Дніпропетровська Головного управління Державної Фіскальної Служби у Дніпропетровській області (далі - позивач) звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю"Суми Імпекс" (відповідач-1), Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Дніпропетровського міського управління юстиції (далі-відповідач-2), в якому просила скасувати реєстраційну дію №11031050008036111 від 31.03.2014 року про внесення змін до установчих документів та відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах стосовно зміни юридичної адреси Товариства з обмеженою відповідальністю "СУМИ ІМПЕКС" (код ЄДРПОУ 38244760).

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 січня 2015 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 січня 2015 року та постановити нове судове рішення, яким задовольнити позов.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "СУМИ ІМПЕКС" зареєстровано Виконавчим комітетом Сумської міської ради 15.06.2012 року та включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України з присвоєнням ідентифікаційного коду 38244760.

31.03.2014 року Реєстраційною службою Запорізького міського управління юстиції зроблено реєстраційний запис №11031050008036111 про державну реєстрацію змін до установчих документів та внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме - про зміну відомостей щодо місцезнаходження ТОВ "СУМИ ІМПЕКС".

За вказаними реєстраційними записами місцезнаходження відповідача-1 у Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців з 31.03.2014 року - 49000, Дніпропетровська область, м.Дніпропетровськ, м.Дніпропетровськ, вул.Осіння, 2-Д, к.2.

Встановлено, що оперативним управлінням Лівобережної ОДПІ м.Дніпропетровська проведена перевірка з питання відповідності юридичної адреси відповідача-1 його фактичному місцезнаходженню. Перевіркою встановлено, що ТОВ "СУМИ ІМПЕКС" за адресою м.Дніпропетровськ, вул.Осіння, 2-Д, к.2 не знаходиться. Фактичне місцезнаходження не встановлено, про що оперативним управлінням складена довідка від 08.08.2014 року № 120.

У відповідності до ст.16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ст.17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичним особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Згідно із ч.1 ст.19 цього Закону, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язані із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Відповідно до ч.4 цієї ж статті Закону, державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою-третьою цієї статті.

В силу положень ч.4 ст.53 зазначеного Закону особи, які подають державному реєстратору неправдиві відомості, які підлягають внесенню до ЄДР, несуть відповідальність, встановлену законом.

Так, одним із основоположних принципів державної реєстрації є заявочний принцип, тобто про створення юридичної особи, зміни, які відбулися у юридичної особи та припинення юридичної особи заявляється до органу державної реєстрації шляхом подання заявником певного пакету документів або шляхом отримання та виконання судового рішення щодо зобов'язання вчинити певні реєстраційні дії. За власною ініціативою орган державної реєстрації не має права здійснювати будь-які реєстраційні дії.

Колегія суддів погоджується з твердженням суду першої інстанції, що чинним законодавством на державного реєстратора не покладено обов'язок щодо перевірки наявності дійсної волі та волевиявлення осіб, достовірність фактів та подій, викладених в документах, що подаються заявником для проведення державної реєстрації.

Відповідно до ст.14 зазначеного Закону, якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, реєстраційна справа передається державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи.

Державний реєстратор протягом десяти робочих днів з дати державної реєстрації зміни місцезнаходження юридичної особи зобов'язаний надіслати поштовим відправленням за описом реєстраційну справу державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи. Державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.

Пунктом 67.2. ст.67 ПК України встановлено право податкових органів на звернення до суду з вимогами про: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Право податкових органів звернутися до адміністративного суду щодо скасування реєстраційних дій, про внесення змін до відомостей про юридичну, що не пов'язані зі змінами до установчих документів, щодо скасування реєстраційних записів про зняття та взяття на облік - не передбачене Конституцією та законами України.

Таким чином, податковий орган не вправі виходити за межі наданих законом повноважень, а вимоги про скасування реєстраційних дій, про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами до установчих документів, зміни складу або інформації засновників ТОВ "СУМИ ІМПЕКС" можуть бути пред'явлені до суду органом, що здійснює державну реєстрацію або учасником юридичної особи.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись п.1 ч.1 ст. 198, ст.ст. 200, 205, 206 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Лівобережної об'єднаної Державної податкової інспекції м.Дніпропетровська Головного управління Державної Фіскальної Служби у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 січня 2015 року у справі № 804/18250/14 - залишити без змін.

Ухвала Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання чинності.

Головуючий: Н.П. Баранник

Суддя: Н.І. Малиш

Суддя: А.А. Щербак

Дата ухвалення рішення27.05.2015
Оприлюднено22.06.2015
Номер документу45024677
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування державної реєстрації

Судовий реєстр по справі —804/18250/14

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 23.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Постанова від 06.01.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні