cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"08" червня 2015 р.Справа № 916/1739/15
Господарський суд Одеської області у складі:
Суддя Зайцев Ю.О.
при секретарі судового засідання Ошарін Д.С.
За участю представників сторін:
Від прокуратури: Врублевська О.О.. (посвідчення №028200 від 15.08.2014р.);
Від позивача: Матвейчук М.І. (довіреність від 26.05.2015р.);
Від відповідача: не з'явився.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Прокурора Комінтернівського району Одеської області в інтересах держави в особі Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю „СВТ-Ко" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, -
ВСТАНОВИВ :
Суть спору : 24.04.2015р. Прокурор Комінтернівського району Одеської області в інтересах держави в особі Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю „СВТ-Ко" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 27.04.2015р. було порушено провадження у справі №916/1739/15 із призначенням її до розгляду в судовому засіданні.
В судовому засіданні 08.06.2015р. прокурором було надано клопотання про залучення до матеріалів справи додаткових документів у справі.
Відповідач засідання суду призначені на 18.05.2015р. та 08.06.2015р. не з`явився, правом на відзив в порядку ст. 59 ГПК України не скористався. Ухвали господарського суду Одеської області були направлені за належною адресою, зазначеною в позовній заяві та у Єдиному державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 20.05.2015р.
Як зазначено у третьому абзаці п.3.9.1. Постанови Пленуму ВГСУ № 18 від 26.12.2011р., в разі якщо ухвалу суду було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.
Відповідно до п. 32 Інформаційного листа ВГСУ від 29 вересня 2009 року № 01-08/350 "Про деякі питання, порушені в доповідних записках господарських судів України у першому півріччі 2009 року щодо застосування норм Господарського процесуального кодексу України" викладена правова позиція, згідно якої відмітка про відправку процесуального документа суду на зворотньому аркуші у лівому нижньому куті першого примірника процесуального документа є підтвердженням розсилання процесуального документа сторонам у справі та іншим особам, які брали участь у справі, а коли йдеться про ухвалу, де зазначено про час і місце судового засідання, - підтвердженням повідомлення про час і місце такого засідання. При цьому, суд зазначає, що необґрунтоване затягування розгляду справи суперечить вимогам ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, учасником якої є Україна, стосовно права кожного на розгляд його справи судом упродовж розумного строку.
Приймаючи до уваги, що судові відправлення скеровувалися на адресу відповідача зазначеною в позовній заяві та підтвердженою витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 20.05.2015р., суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 75 ГПК України.
08.06.2015р. у судовому засіданні після повернення з нарадчої кімнати було проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду в порядку статті 85 ГПК України.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення, суд встановив:
В обґрунтування поданої позовної заяви прокурор посилається на те, що в квітні 2015 року до прокуратури Комінтернівського району надійшов лист Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області щодо вирішення питання про можливість звернення прокуратури району до господарського суду Одеської області з позовною заявою в інтересах сільської ради про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, укладеного із ТОВ «СВТ-Ко».
Так судом встановлено, що на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та рішення Крижанівської сільської ради, Комінтернівського району, Одеської області від 05.11.2010 року №1, І сесії 6 скликання, між Крижанівською сільською радою (надалі - орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю „СВТ-Ко" (надалі - орендар) 10 травня 2012р. було укладено договір оренди земельної ділянки (надалі - договір) відповідно до п.1.1. якого, орендодавець на підставі Закону України «Про оренду землі» №161-ХІV від 06.10.1998 року та рішення Крижанівської сільської ради №880-V від 14.09.2010 року, надав, орендар прийняв у строкове, платне користування земельну ділянку під розширення території житлової групи «Зелений мис» та розміщення комплексу інженерних та господарських споруд по обслуговуванню технологічних мереж і комунікацій, яка знаходиться на території села Крижанівка Крижанівської сільської ради Комінтернівського району, Одеської області. Кадастровий номер 5122783200:02:001:2316.
Відповідний договір зареєстрований 09.07.2012р. у Білгород-Дністровському районному відділі Одеської регіональної філії Центр державного земельного кадастру за №512270004001382.
За умовами п.2.1. Договору, в оренду передається земельна ділянка площею 0,1352 га пасовища, що визначена у кадастровому плані земельної ділянки №1, що є невід'ємною частиною цього договору.
Відповідно до п. 3.1. Договору, договір укладено, терміном на 49 років (сорок дев'ять) з дати прийняття рішення Крижанівської сільської ради №880-V від 14.09.2010 року.
Згідно п. 4.2 Договору, розмір орендної плати встановлюється за домовленістю сторін згідно з рішеннями Крижанівської сільської ради у відповідності до розрахунку розміру орендної плати та може збільшуватися Крижанівською сільською радою в межах передбачених законодавством.
Пунктом 4.5 Договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається у разі: зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, відповідно до чинного законодавства України; зміни умов господарювання, передбачених договором; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; проведення нової нормативної грошової оцінки земель Крижанівської сільської ради відповідно до діючого законодавства; зміни функціонального призначення будівлі або її частини; в інших випадках, передбачених чинним законодавством. У цих випадках розмір орендної плати змінюється за ініціативою орендодавця.
Відповідно до п.14.1. Договору, цей договір набуває чинності після підписання його сторонами і державної реєстрації.
Крижанівською сільською радою, в особі сільського голови Крупиці Н.Г. було передано та прийнято Товариством з обмеженою відповідальністю „СВТ-Ко" в оренду терміном на 49 років земельну ділянку площею 1352 кв.м. під розширення території житлової групи «Зелений мис» та розміщення комплексу інженерних та господарських споруд по обслуговуванню технологічних мереж і комунікацій, яка знаходиться на території села Крижанівка, Комінтернівського району, Одеської області (кадастровий номер 5122783200:02:001:2316), дані відомості підтверджуються наявною в матеріалах справи належним чином засвідченою копією акту приймання передачі земельної ділянки в оренду.
Рішенням тридцять сьомої сесії VI скликання Крижанівської сільської ради від 20.06.2013 № 630-УІ затверджено нову нормативно-грошову оцінку земель села Крижанівка та селища Ліски на території Крижанівскої сільської ради Комінтернівського району Одеської області.
Рішенням Крижанівської сільської ради № 28-VІ від 24.12.2010р. (із змінами згідно рішень № 154-VI від 11.07.2011, № 598-УІ від 25.03.2013, № 684-УІ від 23.08.2013, № 777-УІ від 10.12.2013) затверджено фіксовані відсотки при визначенні ставок орендної плати за земельні ділянки на території Крижанівської сільської ради, яка для спірної земельної ділянки затверджена у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік.
Відповідно до наявного в матеріалах справи витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер: 5122783200:02:001:2316) від 19.02.2014р. №844-О, нормативна грошова оцінка земельної ділянки наданої ТОВ «СВТ-Ко» згідно договору оренди земельної ділянки, загальною площею 1 352 кв.м, станом на 01.01.2014р. складає 1 095 811,07 грн., а на період будівництва, станом на 01.01.2014р., складає - 219 162,21 грн.
З метою приведення Договору у відповідність до вимог законодавства Крижанівською сільською радою Комінтернівського району було направлено на адресу відповідача 03.02.2014р. за вих.№ 02-13/156, 19.05.2014р. за вих.№ 02-13/664 та 20.11.2014р. за вих.№02-13/1235 пропозиції щодо внесення змін до договору оренди земельної ділянки від 10.05.2012р., до яких було додано проекти додаткової угоди, якою передбачено внесення змін у п. 2.3. договору щодо збільшення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, та, відповідно, розміру орендної плати земельної ділянки.
У встановлений законодавством термін ТОВ «СВТ-Ко» не надало відповіді на ці пропозиції, у зв'язку з чим, прокуратура Комінтернівського району звернулася до господарського суду Одеської області з позовом, посилаючись на витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер: 5122783200:02:001:2316) від 19.02.2014р. №844-о, про внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 10.05.2012р., зареєстрованого відділом Держкомзему у Комінтернівському районі Одеської області за реєстровим номером 512270004001382 від 09.07.2012, яким Крижанівською сільською радою Комінтернівського району передано товариству з обмеженою відповідальністю «СВТ-Ко» у строкове, платне користування терміном на 49 років земельну ділянку площею 1352 кв. м. під розширення території житлової групи «Зелений мис» та розміщення комплексу інженерних та господарських споруд по обслуговуванню технологічних мереж і комунікацій, яка знаходиться на території села Крижанівка, а саме:
- викласти п. 2.3. у наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2014 складає 1 095 811,07 грн. (один мільйон дев'яносто п'ять тисяч вісімсот одинадцять гривень, 07 кап.), нормативна грошова оцінка земельної ділянки на період будівництва станом на 01.01.2014 складає 219 162,21 грн. (двісті дев'ятнадцять тисяч сто шістдесят дві гривні, 21 коп.), згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 844-0 від 19.02.2014, складеної Управлінням Держземагентства у Комінтернівському районі Одеської області.
Проаналізувавши наявні у справі докази та надавши їм правову оцінку, суд дійшов наступних висновків.
До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським Кодексом України.
Згідно зі статтею 121 Конституції України одним із завдань прокуратури України є
представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.
Відповідно до статті 20 Закону України "Про прокуратуру" при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право, зокрема, звертатись до суду, з заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб.
Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненій прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Однією з форм представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Згідно частини 1 статті 2 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд порушує справи за позовними заявами, зокрема, прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Відповідно до положень частини третьої цієї статті прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Згідно з ст.1 ГПК України, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням. У випадках, передбачених законодавчими актами України, до господарського суду мають право також звертатися державні та інші органи, фізичні особи, що не є суб'єктами підприємницької діяльності.
Господарський суд порушує справи за позовними заявами: підприємств та організацій, які звертаються до господарського суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів; державних та інших органів, які звертаються до господарського суду у випадках, передбачених законодавчими актами України; прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави, відповідно до ст. 2 ГПК України.
Відповідно до статті 14 Конституції України, частини 1 статті 148 Господарського кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави та об'єктом прана власності Українського народу. Від імені народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Статтею 140 Конституції України передбачено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і Законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи. Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради. Питання організації управління районами в містах належить до компетенції міських рад.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Ізмаїльська міська рада є представницьким виборним органом місцевого самоврядування, який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення. Право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
За вимогами пункту 5 статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідна ради.
Згідно до статті 142 Конституції України матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є поряд з іншим земля й природні ресурси, що є у власності територіальних громад.
Відповідно до статті 143 основного Закону України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.
Відповідно до статті 80 Земельного кодексу України суб'єктами права власності на землю є, зокрема, територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності. Статтею 83 Земельного кодексу України передбачено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам міст є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності.
Підставою для набуття територіальною громадою в особі Приморської сільської ради права комунальної власності на землю є безоплатна передача їй землі державою. Оскільки право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів, кожне порушення закону щодо безпідставного заволодіння комунальною власністю є порушенням державних інтересів.
Згідно до статті 145 Конституції України права місцевого самоврядування захищаються в судовому порядку.
У даному випадку органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах є Приморська сільська рада, оскільки згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції сільський, селищних та міських рад відноситься вирішення питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до ст.509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язаний вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
У п.1 ч.2 ст.11 ЦК України встановлено, що однією із підстав виникнення цивільних прав та обов'язків є договір, який в силу вимог ч.1 ст.629 ЦК України є обов'язковим для виконання сторонами.
Зміст договору становлять умови, визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ст. 628 ЦК України). Отже, уклавши договір сторони за цим договором домовилися щодо його умов.
За таких обставин, між сторонами за договором виникли правовідносини щодо користування зазначеною у договорі земельною ділянкою, які, у першу чергу, регулюються умовами договору, нормами земельного законодавства, а також загальними нормами матеріального права.
Встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю „СВТ-Ко" на підставі договору оренди земельної ділянки від 10.05.2012 року, укладеного з Крижанівською сільською радою, використовується земельна ділянка загальною площею 1352 кв.м., яка знаходиться на території села Крижанівка, Комінтернівського району, Одеської області (кадастровий номер 5122783200:02:001:2316).
Згідно з вимогами ст.93 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені ними особи. Відносини пов'язані з орендою землі, регулюються законом.
Статтею 1 Закону України "Про оренду землі" також встановлено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до вимог ст.21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендареві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюється за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
У статтях 5,13,15,18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років. За результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.
Положенням статей 20, 23 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що дані про нормативно грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер: 5122783200:02:001:2316) від 19.02.2014р. №844-О, нормативна грошова оцінка земельної ділянки наданої ТОВ «СВТ-Ко» згідно договору оренди земельної ділянки, загальною площею 1 352 кв.м, станом на 01.01.2014р. складає 1 095 811,07 грн., а на період будівництва, станом на 01.01.2014р., складає - 219 162,21 грн.
У ст. 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума не може бути меншою трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12% нормативно грошової оцінки.
У ст. 274.1. Податкового кодексу України ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.
Пунктом 4.5 Договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається у разі: зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, відповідно до чинного законодавства України; зміни умов господарювання, передбачених договором; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; проведення нової нормативної грошової оцінки земель Крижанівської сільської ради відповідно до діючого законодавства; зміни функціонального призначення будівлі або її частини; в інших випадках, передбачених чинним законодавством. У цих випадках розмір орендної плати змінюється за ініціативою орендодавця.
Таким чином, внесення змін щодо розміру орендної плати у договір оренди земельної ділянки у зв'язку з проведенням нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідає, як вимогам чинного законодавства, так і умовам укладеного між сторонами договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до ч. 1 ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 11 ГПК України визначено, що підприємство, організація, які одержали пропозицію про зміну чи розірвання договору, відповідають на неї не пізніше 20 днів після одержання пропозиції. Якщо підприємства і організація не досягли згоди щодо зміни чи розірвання договору, а також у разі неодержання відповіді в установлений строк з урахуванням поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення господарського суду.
Відповідно до ст. 188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Статтею 632 ЦК України визначено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Приймаючи до уваги вищевикладене, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для задоволення позовних вимог прокурора в повному обсязі.
Решту доводів і поданих сторонами доказів, відхилення яких не обґрунтовано вище, суд відхиляє як такі, що не мають значення для вирішення спору.
Відповідно до вимог ст.ст. 32, 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. При цьому, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Рішення прийнято на підставі наданих сторонами доказів, оскільки згідно із ст.33, 38 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона: повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень; самостійно визначити і надати суду ті докази на підтвердження своїх доводів, які вважає необхідними, належними і достатніми. Докази витребовуються судом у ході розгляду справи лише у разі подання відповідного клопотання - на суд не покладено обов'язку вказувати стороні, які докази вона повинна подати на підтвердження свої вимог чи заперечень, або проводити розшук тих чи інших доказів з власної ініціативи.
При цьому суд приймає до уваги строк розгляду справи, достатність часу у будь-якої із сторін для надання доказів на підтвердження власних доводів, для спростування обставин чи доводів протилежної сторони та для подання суду клопотання про витребування таких доказів у інших осіб.
За при приписами ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Відповідно до ст.44, 49 ГПК України витрати позивача по сплаті судового збору покладаються на відповідача у справі.
Керуючись ст.ст. 32,33,34,38,43,44,49,75,82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Прокурора Комінтернівського району Одеської області в інтересах держави в особі Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю „СВТ-Ко" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки - задовольнити.
2. Внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 10.05.2012, зареєстрованого відділом Держкомзему у Комінтернівському районі Одеської області за реєстровим номером 512270004001382 від 09.07.2012, яким Крижанівською сільською радою передано Товариству з обмеженою відповідальністю «СВТ-Ко» у платне користування земельну ділянку площею 1 352 кв м. під розширення території житлової групи «Зелений мис» та розміщення комплексу інженерних та господарських споруд по обслуговуванню технологічних мереж і комунікацій, яка знаходиться на території села Крижанівка, Комінтернівського району, Одеської області , строком на 49 років:
- викласти п. 2.3. Договору у наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2014р. складає 1 095 811,07 грн. (один мільйон дев'яносто п'ять тисяч вісімсот одинадцять гривень, 07 кап.), нормативна грошова оцінка земельної ділянки на період будівництва станом на 01.01.2014р. складає 219 162,21 грн. (двісті дев'ятнадцять тисяч сто шістдесят дві гривні, 21 коп.), згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 844-0 від 19.02.2014, складеної Управлінням Держземагентства у Комінтернівському районі Одеської області
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «СВТ-Ко» (65571, Одеська обл., Комінтернівський р-н., с. Фонтанка, вул. Горіхова, буд. 8; код ЄДРПОУ 31790977) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206783008 отримувач УК у м. Одесі код ЄДРПОУ 38016923, банк отримувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код класифікації: 22030001) витрати по сплаті судового збору в розмірі 1 218,00 грн. /одна тисяча двісті вісімнадцять/ грн.
Рішення господарського суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного господарського суду, яка подається через місцевий господарський суд протягом 10-денного строку з моменту складення та підписання повного тексту рішення.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо не буде подано апеляційну скаргу. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Повний текст складено та підписано 15 червня 2015 р.
Суддя Ю.О. Зайцев
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2015 |
Оприлюднено | 22.06.2015 |
Номер документу | 45038733 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Зайцев Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні