ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
27.08.09 Справа №2а-7566/09/4/0170
о 16:23
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Циганової Г.Ю. , при секрета рі судового засідання Заєвсь кій Н.В., за участі представни ків сторін:
від позивача - не з' явивс я,
від відповідача - не з' я вився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної пода ткової інспекції у м. Сімферо полі АР Крим
до Малого приватного підп риємства "Простор"
про припинення юридичної о соби
Суть спору: Державна податк ова інспекція у м. Сімферопол і АР Крим (далі - позивач) зве рнулась до Окружного адмініс тративного суду АР Крим з поз овом до Малого приватного пі дприємства «Простор» (далі - відповідач) про припинення ю ридичної особи. Позов мотиво вано положеннями ст. 38 Закону України «Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців» і не наданням відповідачем більш е року у податкову інспекцію документів фінансової звітн ості та декларацій в порушен ня вимог Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» та Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання».
Представник позивача у суд ове засідання не з'явився, нап равив письмове клопотання пр о розглядь справи за його від сутності.
Представник відповідача у судове засіданні не з' явив ся, про день та місце розгляду справи повідомлений належни м чином, через засоби масової інформації, причин неявки су ду не повідомив, клопотань пр о відкладення розгляду справ и не направив.
Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з'ясування обставин спору, суд вважає можливим ро зглядати справу за відсутніс тю представників сторін за н аявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Порядок та підстави реє страції, припинення реєстрац ії юридичних осіб визначають ся Законом України від 15.05.2003 №755-I V «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців».
Відповідно до ч. 1 ст. 4 даного Закону державна реєстрація юридичних осіб - це засвідчен ня факту створення або припи нення юридичної особи, а тако ж вчинення інших реєстраційн их дій, які передбачені цим За коном, шляхом внесення відпо відних записів до Єдиного де ржавного реєстру.
Судом встановлено, що відпо відач 19.10.1990 року зареєстровани й Виконавчим комітетом Сімфе ропольської міської ради АР Крим, включений до Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб з ідентифікаційним кодом 20702566 (а.с. 6), таким чином, є суб' єк том господарювання, зобов' я заний виконувати обов' язки , покладені на нього законами у зв' язку зі здійсненням го сподарської діяльності та на нього поширюється дія Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців», у тому числі в частині перереє страції та припинення реєстр ації.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Здійснюючі господарську д іяльність юридичні особи - платники податків відповідн о до пунктів 2, 3 частини 1 статті 9 Закону України від 25.06.1991 №1251-ХІІ «Про систему оподаткування» , зобов' язані подавати до де ржавних податкових органів т а інших державних органів ві дповідно до законів декларац ії, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів); сплачуват и належні суми податків і збо рів (обов'язкових платежів) у в становлені законами терміни .
Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальними податковими закона ми, зокрема Законом України в ід 21.12.2000 №2181-ІII «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ».
Відповідно до пп. «а», «б», «в » пп. 4.1.4. п. 4.1 ст. 4 Закону №2181 податк ові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календар ному місяцю - протягом 20 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного місяця; календарному кв арталу або календарному півр іччю - протягом 40 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного к варталу (півріччя), та інше.
Судом встановлено, що відпо відач як платник податків зн аходиться на обліку в ДПІ в м. Сімферополі (а.с. 6) та зобов' я заний подавати декларації у порядку та строки, встановле ні законодавством.
Судом встановлено, що відпо відач більше року не надає по даткову звітність, що підтве рджується матеріалами справ и (а.с. 3).
Згідно даних особових раху нків відповідач заборговано сті перед бюджетом не має, що т акож підтверджується відпов ідною довідкою позивача (а.с. 7 ).
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців» пі дставою для постановлення су дового рішення щодо припинен ня юридичної особи, що не пов'я зано з банкрутством юридично ї особи, зокрема є неподання п ротягом року органам державн ої податкової служби податко вих декларацій, документів ф інансової звітності відпові дно до закону.
Приймаючи до уваги, що відпо відач декларацій, документів фінансової звітності до орг анів державної податкової сл ужби не надає, у суду є підстав и для ухвалення рішення про п рипинення юридичної особи.
Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Украї ни від 04.12.1990 року № 509-ХІІ «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» органи державної подат кової служби в установленому законом порядку мають право звертатись до суду з заявою (п озовною заявою) про скасуван ня державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості.
Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.98 №80, зареєстро ваної в Міністерстві юстиції України 16.03.98 за №172/2612, якщо платни к податків не має заборгован ості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одного р оку в органи державної подат кової служби податкових декл арацій, документів податково ї звітності, то керівник орга ну державної податкової служ би приймає рішення у вигляді розпорядження відносно плат ника податків - про звернення до суду із заявою (позовною за явою) про скасування державн ої реєстрації суб'єкта підпр иємницької діяльності, поста новлення судового рішення пр о припинення юридичної особи .
Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти, як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи-підприємця на під ставі Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців».
Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень п. 3 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні», відповідно до якого до функцій податкових органів належить контролюва ння своєчасності подання пла тниками податків бухгалтерс ьких звітів і балансів, подат кових декларацій, розрахункі в та інших документів, пов'яза них з обчисленням податків, і нших платежів, а також переві ряють достовірність цих доку ментів щодо правильності виз начення об'єктів оподаткуван ня і обчислення податків, інш их платежів. Застосування на слідків, передбачених Законо м України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців» з а неподання декларацій та фі нансової звітності можливо л ише на підставі рішення суду .
Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 1 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.
Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення юридичн ої особи.
За таких обставин, суд вважа є, що в судовому засіданні зна йшли підтвердження всі підст ави для припинення юридичної особи відповідача.
Частиною 2 ст. 33 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб підприємців» встановлен о, що юридична особа є такою, щ о припинилася з дати внесенн я до Єдиного державного реєс тру запису про державну реєс трацію припинення юридичної особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 105 Цивіль ного кодексу України, учасни ки юридичної особи, суд або ор ган, що прийняв рішення про пр ипинення юридичної особи, зо бов'язані негайно письмово п овідомити про це орган, що зді йснює державну реєстрацію, я кий вносить до Єдиного держа вного реєстру відомості про те, що юридична особа перебув ає у процесі припинення.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб підприємців» суд, я кий постановив рішення про п рипинення юридичної особи в день набрання таким рішенням законної сили направляє йог о копію державному реєстрато ру за місцем реєстрації юрид ичної особи для внесення до Є диного державного реєстру за пису про судове рішення.
Згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, у яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не п ідлягають стягненню з відпов ідача.
На підставі викладеного, ке руючись ст. 94, 158-163 КАС України, су д,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний п озов задовольнити.
2. Припинити юридичну о собу - Мале приватне підпри ємство «Простор» (зареєстров ане Виконавчим комітетом Сім феропольської міської ради 1 9.10.1990 року, ідентифікаційний ко д 20702566, місцезнаходження: АР Кри м, м. Сімферополь, вул. Гресівс ька, буд. 4, кв. 81).
3. Копію постанови в де нь набрання нею законної сил и направити державному реєст ратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєст ру запису про судове рішення щодо припинення юридичної о соби.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня прого лошення у разі неподання зая ви про апеляційне оскарження (апеляційної скарги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набирає законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення до Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду через Окружний адм іністративний суд АР Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої протягом 20 днів може бути подана апеляційна скарг а.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).
Суддя Цига нова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 4505439 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні