Постанова
від 09.07.2009 по справі 2а-3326/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                           

 

                                                                                                 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

   

  

09 липня 2009 р.                                                                                  

Справа № 2а-3326/09/2370                                                               

                                                                                   

                                                        м.

Черкаси

 

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого

- судді  Лічевецького І.О.,

при

секретарі - Солоха О.В.

за

участю: прокурора - Кондри Г.О., позивача - Чобітько Ю.М. за довіреністю;

відповідача -  не з'явився, розглянувши у

відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом

прокурора Черкаської області в інтересах держави в особі Черкаського

територіального управління Державної комісії з цінних патерів та фондового

ринку до відкритого акціонерного товариства «Торговий дім «Чорнобайагропостач»

про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів,

 

ВСТАНОВИВ:

 

    Прокурор Черкаської області звернувся до

суду з адміністративним позовом в інтересах Черкаського територіального

управління Державної комісії з цінних патерів та фондового ринку до ВАТ «ТД

«Чорнобоайагропостач» про стягнення 850 грн. штрафу.

    Позивач стверджував, що постановою від 27

серпня 2008 р. на відповідача був накладений штраф за вчинене правопорушення на

ринку цінних паперів.

Приймаючи до уваги, що відповідач не виконав постанову в

терміни визначені розділом XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог

законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, позивач просив

сягнути зазначену суму в судовому порядку.

    Представник позивача, в судовому засіданні,

позовні вимоги підтримав.

Відповідач заперечень 

проти позову не надав, в судове засідання представника не направив .

Заслухавши думку прокурора, який вважав, що позов

підлягає задоволенню, пояснення представника позивача, розглянувши подані

документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного

доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд

приходить до наступного.

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних

паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою

забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку

регулюються Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23 лютого

2006 року № 3480-IV (надалі за текстом - «Закон № 3480-IV»).

Стаття друга Закону № 3480-IV визначає емітента як

юридичну особу, Автономну Республіку Крим або міські ради, а також державу в

особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує

емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками

 Відповідно до

частини першої статті 40 Закону № 3480-IV регулярна інформація про емітента, це

річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської

діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та

фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді).

Частиною третьою статті 40 Закону № 3480-IV визначено,

що річна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування

та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління

емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова

діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип,

кількість), розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність;

аудиторський висновок.

Строки, порядок та форми подання регулярної інформації

про емітента (річної та квартальної) встановлюються Державною комісією з цінних

паперів та фондового ринку. (ч. 6 ст. 40 Закону № 3480-IV).

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку

регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери

емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів

та фондового ринку регулюються Положенням про розкриття інформації емітентами

цінних паперів затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та

фондового ринку від 19 грудня 2006 р. № 1591.

Відповідно до глави 7 цього Положення розкриття річної

інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній

інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року,

наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк

не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не

пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

В порушення вимог зазначеної статті Закону № 3480-IV

відповідач станом на 11 липня 2008 р. не надав до Черкаського територіального

управління Державної комісії з цінних патерів та фондового ринку регулярну

інформацію за 2007 р.

Законом який визначає правові засади здійснення

державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском

і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України «Про державне

регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 

30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (надалі за текстом - «Закон №

448/96-ВР»).

Статтею 8 цього Закону визначені повноваження Державної

комісії України з цінних паперів та фондового ринку. Зокрема, відповідно до

пункту 10 зазначеної статті Державна комісія з цінних паперів та фондового

ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну

діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям

обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про

цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного

законодавства.

З урахуванням вимог вищевказаної статті Закону №

448/96-ВР уповноваженою особою позивача 11 липня 2008 р. прийнято розпорядження

про усунення порушень законодавства про цінні папери № 104-ЧК яким зобов'язано

відповідача в термін до 01 серпня 2008 р. усунути порушення законодавства про

цінні папери та письмово проінформувати уповноважену особу про виконання

розпорядження.  

Один примірник розпорядження направлено відповідачу

рекомендованим листом.

Статтею 11 Закону № 448/96-ВР встановлено

відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів та

передбачено право Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку

накладати на юридичних осіб штрафи.

            Відповідно до підпункту 1.4 пункту

1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку

цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Державної комісії

з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. № 2272 за

правопорушення на ринку цінних паперів до юридичних осіб застосовуються санкції

у вигляді штрафу у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян

- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про

усунення порушень законодавства щодо цінних паперів.              

            Приймаючи до уваги, що відповідач

не виконав вищезгадане розпорядження та не надав регулярну інформацію за 2007

р., постановою уповноваженої особи Державної комісії з цінних паперів та

фондового ринку від 27 серпня 2008 р. № 248-ЧК на відповідача накладено штраф в

розмірі 850 грн.

            Згідно квитанції про відправлення

поштової кореспонденції, постанова направлена відповідачу рекомендованим

листом.

            Розділом XVIII Правил розгляду

справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування

санкцій передбачено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як

через 15 днів з дати отримання ним постанови. У разі несплати штрафу у

визначений строк, штраф стягується в судовому порядку.  

Приймаючи до уваги, що відповідач, у встановлені

законодавством строки штраф не сплатив та не оскаржив постанову про його

накладення в установленому порядку, суд приходить до висновку про

обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у

повному обсязі.

Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України

судові витрати, здійснені позивачем - суб'єктом владних повноважень, з

відповідача не стягуються.

    Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС

України,

 

ПОСТАНОВИВ :

 

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Торговий

Дім «Чорнобайагропостач» (Черкаська область, смт. Чорнобай, вул. Золотоношська,

20, ідентифікаційний код 00908797) в доход бюджету через Черкаське

територіальне управління Державної комісії з цінних патерів та фондового ринку

(м. Черкаси, вул. Хрещатик, 225, ідентифікаційний код 22803076) штраф в сумі

850 (вісімсот п'ятдесят) грн.  

Постанова набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана до Київського

апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний

суд протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову

подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

 

 

            Суддя                                                         

                                  І.О.Лічевецький

 

 

 

 

Дата ухвалення рішення09.07.2009
Оприлюднено03.09.2009
Номер документу4508854
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3326/09/2370

Постанова від 09.07.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні