П О С Т А Н О В А
П О С Т А Н О В А
Іменем України
19 серпня 2009
року
справа № 2а-3748/09/2370 17
год. 00 хв.
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого
- судді Холода Р.В.,
при
секретарі судового засідання Шоколенко Т.М.,
за
участю представника позивача - Шамрай О.В. за довіреністю, представника
відповідача -директора Букато М.В. за посадою, розглянувши у відкритому
судовому засіданні в м.Черкаси адміністративну справу за позовом регіонального
управління Департаменту контролю за виробництвом і обігом спирту, алкогольних
напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у
Черкаській області до виробничо-комерційної приватної фірми «Алана» про
стягнення фінансової санкції,
ВСТАНОВИВ:
Регіональне управління Департаменту контролю за
виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної
податкової адміністрації України у Черкаській області звернулось до Черкаського
окружного адміністративного суду з позовом до виробничо-комерційної приватної
фірми «Алана» про стягнення фінансових санкцій на користь Державного бюджету в
розмірі 4400 грн. 00 коп.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що Законом України
«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і
плодового, алкогольних напоїв тютюнових виробів» (статтею 16) передбачено, що
контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають
ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної Законами України.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»
та розділу 6 Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом
спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів державної податкової
адміністрації України затвердженого наказом ДПА України від 10.02.2007 р. №71
та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.02.2007 р. за № 116/13383
(далі - положення про Департамент контролю), регіональні управління здійснюють
контроль за виробництвом та обігом спирту та наявність на алкогольних напоях та
тютюнових виробах марок акцизного збору, в тому числі під час оптової та
роздрібної торгівлі ними; проводять перевірки діяльності суб'єктів
господарювання щодо виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових
виробів. Посадовими особами регіонального управління Департаменту контролю за
виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА
України у Черкаській області здійснено перевірку магазину, розташованого за
адресою: Черкаська область, Черкаський район, с. Будище, вул. Шевченка, 38, в
якому здійснює господарську діяльність виробничо-комерційна приватна фірма
«Алана» щодо дотримання вимог Закону України «Про державне регулювання
виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних
напоїв та тютюнових виробів» та інших нормативно-правових актів, які регулюють
виробництво та обіг спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів,
про що складено акт перевірки від 26.05.2009 р. № 230190. Перевіркою
встановлено, що на території закладу охорони здоров'я здійснюється торгівля
тютюновими виробами за ціною, вищою від цін на тютюнові вироби, встановлених їх
виробниками та зазначеною на самій пачці сигарет та продаж алкогольних напоїв
без наявності ліцензії.
У судовому засіданні представник позивача підтримав
позовні вимоги та просив суд задовольнити їх повністю.
Відповідач проти позовних вимог заперечував та просив
суд повністю відмовити в задоволенні позову.
Вислухавши представників сторін та вивчивши матеріали
справи, суд встановив наступне.
Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію
юридичної особи серії А00 №
151849, виробничо-комерційна приватна фірма «Алана» зареєстрована як юридична
особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради 16.03.1995 р., номер запису
про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 1 026 120 0000 001655,
ідентифікаційний код 22794905.
Начальником регіонального
управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних
напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Черкаській області винесено наказ № 95
від 26.05.2009 р. про проведення позапланової перевірки ВКПФ «Алана». На
підставі вказаного наказу головному державному податковому ревізору-інспектору
відділу ліцензування роздрібної торгівлі та контролю за обігом спирту,
алкогольних напоїв і тютюнових виробів ОСОБА_1. та старшому державному
податковому інспектору відділу ліцензування роздрібної торгівлі та контролю за
обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ОСОБА_2. видано
направлення № 697 від 26.05.2009 р. про проведення з 26.05.2009 р. по
01.06.2009 р. позапланової перевірки ВКП фірми «Алана».
26 травня 2009 року посадовими особами регіонального
управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних
напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Черкаській області здійснено перевірку
магазину, розташованого за адресою: Черкаська область, Черкаський район, с.
Будище, вул. Шевченка, 38, в якому здійснює господарську діяльність відповідач
щодо дотримання вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і
обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових
виробів» та інших нормативно-правових актів, які регулюють виробництво та обіг
спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, про що складено акт
перевірки № 230190 від 26.05.2009 р.
Перевірка проведена в присутності продавця ОСОБА_3, якою
підписаний акт перевірки без зауважень та надано пояснення.
При проведенні перевірки встановлено, що на території
закладу охорони здоров'я здійснюється торгівля тютюновими виробами за ціною,
вищою від цін на тютюнові вироби, встановлених їх виробниками та зазначеною на
самій пачці сигарет. Так, було продано пачку сигарет «Давідов голд» виробництва
АТ «Імперіал Тобакко Продакшн Україна» за ціною 10 грн. 00 коп. (дата
виробництва 06.03.2008 р., ціна зазначена на пачці сигарет 08 грн. 00 коп.),
марка акцизного збору 26 АА ЩЖ 534764 ТВ 09/1, що підверджено фіскальним чеком
від 26.05.2009 р. № 6592, чим порушено вимоги ст. 6 Декрету Кабінету Міністрів
України «Про акцизний збір», статей 153 та 18 Закону України «Про державне
регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового,
алкогольних напоїв та тютюнових виробів». На момент проведення перевірки в
магазині зберігались тютюнові вироби в асортименті в кількості 123 пачок на
суму 698 грн. 50 коп.
Також під час проведення перевірки встановлено, що
17.04.2009 р. продано коньяк три зірочки по ціні 50 грн. 00 коп., що
підтверджено контрольною стрічкою від 17.04.2009 р. №1016-1 та фіскальним чеком
№ 6458 без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними
напоями, чим порушено вимоги ст. 15 Закону України «Про державне регулювання
виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних
напоїв та тютюнових виробів».
Згідно бази даних «Ліцензія», строк дії ліцензії на
право роздрібної торгівлі алкогольними напоями на місці здійснення торгівлі за
адресою: Черкаська область, Черкаський район, с. Будище, вул. Шевченка, 38,
магазин-кафе закінчився 16.04.2009 р. Термін дії нової ліцензії на право
роздрібної торгівлі визначено з 18.04.2009 р.
Таким чином, 17.04.2009 р. відповідач не мав права здійснювати
продаж алкогольних напоїв без наявності ліцензії.
Абзацами 4, 8, 12 ч. 2 ст. 17 Закон України «Про
державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і
плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» до суб'єктів господарювання
застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:
оптової (включаючи імпорт та експорт) і роздрібної
торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим
ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними
напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій - 200 відсотків вартості
отриманої партії товару, але не менше 1700 гривень;
порушення вимог статті 153 цього Закону - 1700 гривень,
у разі повторного протягом року порушення - 3400 гривень;
роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами,
вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених
виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, - 100 відсотків вартості
наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 1000 гривень.
За результатами розгляду матеріалів перевірки по акту №
23090 від 26.05.2009 р., позивачем 04.06.2009 р. прийнято рішення про
застосування фінансових санкцій № 230237 в розмірі 4400 грн. 00 коп.
Аналізуючи рішення про застосування фінансових санкцій №
230237 та Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту
етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»,
встановлено, що позивачем не вірно вказаний абзац, який порушений відповідачем.
Так, в рішенні у переліку абзаців вказаний абзац п'ятий статті 17 Закону
України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового,
коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а фінансова
санція застосована за порушення абзацу чотири статті 17 вказаного Закону. Суд
вважає, що це являється опискою позивача та не впливає на визначення суті
порушення та на розмір фінансової санкції.
Рішення про застосування фінансових санкцій відправлено
відповідачу за адресою, яка вказана в свідоцтві про державну реєстрацію
юридичної особи: м. Черкаси, вул. Хрещатик, 173, але повернуто позивачу з
віміткою, що за зазначеною адресою організація не існує.
Дане рішення розміщено на дошці оголошень позивача, про
що 12 червня 2009 року складений акт про неможливість вручення рішення про
застосування фінансових санкцій засобами поштового зв'язку та акт про
розміщення на дошці об'яв рішення про застосування фінансових санкцій.
Відповідно до п. 4 ст. 10, абзацу першого п. 1 ч. 1 ст.
11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні
податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах,
міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції:
здійснюють у межах своїх повноважень контроль за наявністю ліцензій на
здійснення деяких видів підприємницької діяльності; органи державної податкової
служби в установленому законом порядку мають право: здійснювати у
громадян-суб'єктів підприємницької діяльності, перевірки наявності спеціальних
дозволів (ліцензій, патентів тощо).
Згідно частини 6 статті 15 Закону України "Про
державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і
плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" роздрібна торгівля
алкогольними напоями та тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами
підприємницької діяльності всіх форм власності, в тому числі їх виробниками, за
наявності у них ліцензій.
Частиною 3 цієї статті передбачено, що рішення про
стягнення штрафів, встановлених частиною другою цієї статті, приймаються
органом, який видав відповідну ліцензію, та іншими органами виконавчої влади у
межах їх компетенції, визначеної законами України. У разі невиконання суб'єктом
підприємницької діяльності рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті,
сума штрафу стягується на підставі рішення суду (частина четверта статті 17).
На підставі викладеного, суд вважає, що позов
регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом
спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів державної податкової
адміністрації України у Черкаській області підлягає до задоволення.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного
судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень,
а відповідачем - фізична особа, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 - 163
Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов регіонального управління
Департаменту контролю за виробництвом і обігом спирту, алкогольних напоїв і
тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Черкаській
області задовольнити повністю.
Стягнути з виробничо-комерційної
приватної фірми «Алана», адреса: 18002, м.Черкаси, вул. Хрещатик, 173
(ідентифікаційний код 22794905) на користь Державного бюджету через регіональне
управління Департаменту контролю за виробництвом і обігом спирту, алкогольних
напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у
Черкаській області на р/р 31114106700002 в УДК в м. Черкаси, МФО 854018, код
ЄДРПОУ 22809222 фінансові санкції у розмірі 4400 грн. 00 коп. (чотири тисячі
чотириста грн. 00 коп.).
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу
адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення
строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом,
якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної
інстанції протягом десяти днів з дня її отримання особою, яка оскаржує
постанову, за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного
судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про
апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції
подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Р.В.
Холод
Повний текст
постанови виготовлений 19 серпня 2009 року
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2009 |
Оприлюднено | 03.09.2009 |
Номер документу | 4508966 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Холод Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні