ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
18 серпня 2009 року
Справа № 2а-3910/09/2370
10 год. 45 хв.
м. Черкаси
Черкаський окружний
адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Кульчицького
С.О.,
при секретарі - Руденко Ю.В.,
за участю:
представника позивача - Трохименко
Н.О. (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому
засіданні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції в
Звенигородському районі Черкаської області до селянського (фермерського)
господарства «НИВА -ПЕДАН» про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Державна
податкова інспекція у Звенигородському районі Черкаської області звернулась до
Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до
селянського (фермерського) господарства «НИВА -ПЕДАН» про стягнення податкового
боргу в сумі 3 837 грн. 60 коп. за
рахунок активів.
Обґрунтовуючи
позовні вимоги, позивач зазначає, що
відповідачем, в порушення вимог Закону України «Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від
21.12.2000р. № 2181 несвоєчасно та не в повному обсязі сплачувались податки та
збори, внаслідок чого утворився борг у сумі 3 837 грн. 60 коп.
Представник
позивача, в судовому засіданні, позовні вимоги підтримав та просив позов
задовольнити повністю.
Відповідач в
судове засідання не з'явився та не направив представника, хоча був повідомлений про дату, час і місце
судового розгляду справи в установленому порядку.
Виходячи з
положень ч.2 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або
третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для
розгляду справи.
Заслухавши
пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали,
оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також
достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до
наступного.
Селянське (фермерське)
господарство «НИВА - ПЕДАН» зареєстроване як юридична особа Звенигородською
районною державною адміністрацією Черкаської області 07.12.2001 року за № 94,
що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта
підприємницької діяльності. Відповідно до копії довідки про взяття на облік
платника податків від 25.12.2001 року № 11 відповідач перебуває на обліку як
платник податків у Звенигородській міжрайонній ДПІ з 21.12.2001 року за № 302.
Звенигородською
ДПІ проведена виїзна позапланова перевірка відповідача з питань дотримання
вимог податкового законодавства за період з 01.04.2006 року по 10.03.2009 року,
валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2006 року по 10.03.2009
року, за результатами якої складено акт від 11.03.2009 року №
210/23-018/31716139.
В розділі
3.5.9 акту «Перевірка правильності обчислення, повноти і своєчасності
перерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб» вказано, що в
результаті перевірки правильності утримання податку з доходів фізичних осіб за
місцем роботи за перевіряємий період встановлено порушення вимог пп. «а» та пп.
«б» п. 19.2 ст. 19 Закону України «Про
податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003 року № 889-IV щодо
своєчасності та повноти нарахування, утримання і перерахування до бюджету
податку з доходу, який виплачується на користь платника податку та
оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок, а також щодо
надання у строки, встановлені законом для податкового кварталу, податкового
розрахунку ум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку та
сум утриманого з них податку, - податковому органу за місцем свого
розташування.
Згідно
наданих для перевірки документів встановлено, що фактично в періоді, що
перевірявся, в господарстві працювала 1 (одна) особа.
В періоді, що
перевірявся відповідач був платником фіксованого сільськогосподарського
податку. Відповідно до статті 1 Закону України «Про фіксований
сільськогосподарський податок» від 17.12.1998 року № 320-XIV фіксований
сільськогосподарський податок - це податок, який не змінюється протягом
визначеного цим Законом терміну і справляється з одиниці земельної площі.
Фіксований сільськогосподарський податок сплачується в рахунок таких податків і
зборів (обов'язкових платежів): податку на прибуток підприємств, плати
(податку) за землю, комунального податку, збору за геологорозвідувальні роботи,
виконані за рахунок державного бюджету, плати за придбання торгового патенту на
здійснення торговельної діяльності, збору за спеціальне водокористування.
Відповідно до
частини 3 статті 1 Закону України «Про фіксований сільськогосподарський
податок» від 17.12.1998 року № 320-XIV інші податки та збори (обов'язкові
платежі), визначені Законом України «Про систему оподаткування», сплачуються
сільськогосподарськими товаровиробниками в порядку і розмірах, визначених
законодавчими актами України.
Отже,
платники фіксованого сільськогосподарського податку не звільняються від сплати
податку на доходи фізичних осіб, який відповідно до статті 14 Закону України
««Про систему оподаткування» від 25.06.1991 року № 1251-ХІІ належить до
загальнодержавних податків і зборів і справляється на всій території України в
порядку і розмірах, визначених Законом України «Про податок з доходів фізичних осіб» від
22.05.2003 року № 889-IV.
За даними
наданих до перевірки відомостей на виплату доходів у вигляді заробітної плати за 2004 - 2006
роки проводив нарахування та виплату доходу (заробітної плати) голові
фермерського господарства (за період з
січня 2004 року по грудень 2006 року), чим було порушено вимоги пп. 8.1.1 та
пп.8.1.2 п. 8.1 ст. 8 Закону України «Про
податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003 року № 889-IV.
Також
перевіркою встановлено, що відповідачем податок з доходів фізичних осіб в
періоді, що перевірявся не нараховувався, не утримувався та не перераховувався
до бюджету. Податкові розрахунки сум доходів, нарахованих (сплачених) на
користь платників податків, і сум утриманого з них податку по формі № 1-ДФ, в
періоді, що перевірявся,не подавались до податкової інспекції, а саме - не було
подано податковий розрахунок по формі №
1-ДФ за 4 квартал 2006 року.
З врахуванням
вищевикладених порушень відповідачу за результатами документальної перевірки,
за період, що перевірявся, нараховано податку з доходів фізичних осіб до сплати в бюджет на загальну суму 1 279 грн.
20 коп.
За
результатами перевірки позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення
від 13.03.2009р. № 0002521701/0 на загальну
суму 3 837 грн. 60 коп., з них 1 279 грн. 20 коп. за основним платежем та
2 558 грн. 40 коп. за штрафними (фінансовими) санкціями. Вказане рішення було
одержано відповідачем 26.03.2009 року, про що свідчить підпис голови
селянського (фермерського) господарства «НИВА -ПЕДАН» на корінці податкового -
повідомлення рішення від 13.03.2009р. № 0002521701/0.
Таким чином,
загальна сума податкового боргу відповідача, узгоджена, проте не сплачена та
складає 3 837 грн. 60 коп.
У
відповідності до ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (далі-Закон № 2181) відповідачу було
направлено першу податкову вимогу від 07.04.2009р. № 1/56 та другу податкову
вимогу від 12.05.2009р. № 2/70, які були
одержані відповідачем 09.04.2009 року та 16.05.2009 року відповідно, що
підтверджується копіями поштових повідомлень № 174389 та № 191380.
Статтею 5
Закону № 2181 встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити
суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації,
протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного
граничного строку для подання податкової декларації. У разі коли відповідно до
закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника
податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства,
платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання
у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності -
протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення
про таке нарахування.
В зв'язку з
несплатою у встановлені строки зазначеного податкового боргу відповідачем, в
державному реєстрі рухомого майна була зареєстрована податкова застава від
03.06.2009р. за № 8773307. Проте зазначені дії не призвели до сплати
відповідачем податкового боргу, тому позивачем було прийнято рішення від
22.06.2009р. № 24/24-014/31716139 про
стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення
його податкового боргу.
Згідно даних
ДПІ у м. Черкаси податковий борг у сумі 3
837 грн. 60 коп. відповідачем на момент розгляду справи в суді не сплачено, а
отже, позивач правомірно звернувся до суду про стягнення його з відповідача.
Відповідно до
статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в
порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до
абзацу 2 п.1.13 ст. 1 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» від
22.05.2003 року № 889-IV, податок з доходів фізичних осіб - плата фізичної
особи за послуги, які надаються їй територіальною громадою, на території якої
така фізична особа має податкову адресу або розташовано особу, що утримує цей
податок згідно з цим Законом.
Стаття 2
Закону України від 22.05.2003 року № 889-IV визначає, що платниками податку з
доходів фізичних осіб є резидент, який отримує як доходи з джерелом їх
походження з території України, так і іноземні доходи та нерезидент, який
отримує доходи з джерелом їх походження з території України.
Об'єктом
оподаткування резидента відповідно до положень статті 3 Закону України від
22.05.2003 року № 889-IV є:
• загальний місячний оподатковуваний дохід;
• чистий річний оподатковуваний дохід, який
визначається шляхом зменшення загального річного оподатковуваного доходу на
суму податкового кредиту такого звітного року;
• доходи з джерелом їх походження з України,
які підлягають кінцевому оподаткуванню при їх виплаті;
• іноземні доходи.
Відповідно до
п. 3.5 Закону України від 22.05.2003 року № 889-IV при нарахуванні доходів у
вигляді заробітної плати об'єкт оподаткування визначається як нарахована сума
такої
заробітної плати, зменшена на суму збору до Пенсійного фонду України та внесків
до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, які
відповідно до закону справляються за рахунок доходу найманої особи.
Відповідно до
положень статті 8 Закону України від 22.05.2003 року № 889-IV податковий агент,
- юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), яка
незалежно від її організаційно-правового статусу та способу оподаткування
іншими податками зобов'язана нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок
до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та
подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також
нести відповідальність за порушення норм цього Закону, - та який нараховує
(виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок
від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку,
визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону. Податок підлягає сплаті
(перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним
платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на
виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до
бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику
податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого
нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені
законом для місячного податкового періоду.
Якщо згідно з
нормами цього Закону окремі види оподатковуваних доходів (прибутків) не
підлягають оподаткуванню при їх нарахуванні чи виплаті, то платник податку
зобов'язаний самостійно включити суму таких доходів до складу загального
річного оподатковуваного доходу та подати річну декларацію з цього податку.
Якщо
оподатковуваний дохід виплачується у негрошовій формі чи готівкою з каси
резидента, то податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського
дня, наступного за днем такої виплати.
Податкове
зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або
державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки,
визначені цим Законом або іншими законами України (п. 1.2 ст. 1 Закону України
"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та
державними цільовими фондами").
Пунктом 1.3
ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків
перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковий борг
(недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх
наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в
адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а
також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Згідно з пп.
5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"
узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у
строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового
боргу платника податків.
Відповідно до
п. 5.2 ст. 5 вказаного вище Закону, податкове зобов'язання платника податків,
нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього
Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового
повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, а
саме у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно
визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що
суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його
компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися
до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у
письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами,
які платник податків вважає за потрібне надати.
Оскільки
податкове зобов'язання відповідача не було сплачене в установлені строки, таке
зобов'язання визнається судом податковим боргом.
Відповідно до
п. 3.1.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року №
2181-ІІІ активи платника податків можуть бути примусово стягненні в рахунок
погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Враховуючи
викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають
задоволенню .
Оскільки спір
вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати
судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних
повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз,
судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з
відповідача не підлягають.
Керуючись
Конституцією України, Законами України «Про податок з доходів фізичних осіб»
від 22.05.2003 року № 889-IV, «Про порядок погашення зобов'язань платників
податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року №
2181-ІІІ ст.ст. 9, 69-71, 86, 94, 97, ч.
2 ст. 128, ст.ст. 158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний
суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний
позов задовольнити повністю.
Стягнути
з селянського (фермерського)
господарства «НИВА -ПЕДАН» (20210, Черкаська область, Звенигородський район, с.
Моринці, вул. Шевченка, 113, код ЄДРПОУ 31716139) на користь бюджету за рахунок
активів через державну податкову інспекцію в Звенигородському районі Черкаської
області (20200, Черкаська область, м. Звенигородка, вул. Енгельса, 142)
податковий борг у сумі 3 837 (три тисячі вісімсот тридцять
сім) грн. 60 коп.
Постанова
відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення
строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом,
якщо таку заяву не було подано.
Постанова
може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її
складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України,
шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з
наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга
може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо
скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне
оскарження.
Головуючий
С.О.
Кульчицький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2009 |
Оприлюднено | 03.09.2009 |
Номер документу | 4508980 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Кульчицький С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні