cpg1251
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 червня 2015 р. Справа № 804/18686/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участю: представників позивача представника третьої особи ОСОБА_3, ОСОБА_4 ОСОБА_5 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Господарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агропіргасап" до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Криворізького міського управління юстиції, Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції, треті особи Товариство з обмеженою відповідальністю "Агропиргасап", Товариство з обмеженою відповідальністю "Агропіргасап" про зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Господарське товариство з обмеженою відповідальністю «Агропіргасап» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Криворізького міського управління юстиції, Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «Агропиргасап», Товариство з обмеженою відповідальністю «Агропіргасап», в якому просить зобов'язати Реєстраційну службу Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області скасувати державну реєстрацію юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОПИРГАСАП», код ЄДРПОУ 13444951, місцезнаходження, 49038, м. Дніпропетровськ, вул. Курчатова, 10; зобов'язати Реєстраційну службу Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОПИРГАСАП», код ЄДРПОУ 13444951, місцезнаходження 49038, м. Дніпропетровськ, вул. Курчатова, 10; зобов'язати Реєстраційну службу Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області скасувати державну реєстрацію юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОПІРГАСАП», код ЄДРПОУ 34366509, місцезнаходження 49050, м.Дніпропетровськ, пр.Гагаріна. буд. 137, оф.2; зобов'язати Реєстраційну службу Дніпропетровського міського управління юстиції Дніпропетровської області внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОПІРГАСАП», скорочено ГТОВ «АГРОПІРГАСАП», код ЄДРПОУ 34366509, місцезнаходження 49050, м. Дніпропетровськ, пр. Гагаріна, буд. 137, оф. 2; зобов'язати Реєстраційну службу Криворізького міського управління юстиції Дніпропетровської області включити до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про юридичну особу - Господарське товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОПІРГАСАП» із зазначенням повного найменування даної юридичної особи та скороченого ГТОВ «АГРОПІРГАСАП» - у разі його наявності; код ЄДРПОУ (ЗКПО), а саме -13444951; організаційно-правової форми; місцезнаходження, вул. Погрібняка, буд. 15, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50025; згідно реєстраційної картки Ф-16 встановленого зразка з переліком засновників (учасників) цією юридичної особи, у тому числі ім'я, країна громадянства, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків, якщо засновник - фізична особа; найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа; види діяльності; відомості про органи управління юридичної особи; прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) та реєстраційні номери облікових карток платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори; дані про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи; дані про розмір статутного капіталу (статутного або складеного капіталу), у тому числі частки кожного із засновників (учасників) та про дату закінчення його формування; дата та номер запису про проведення державної реєстрації юридичної особи, дати та номери записів про внесення змін до нього; дані про установчі документи, дати та номери записів про внесення змін до них; дані про наявність відмітки про те, що юридична особа створюється та діє на підставі модельного статуту; дані про відокремлені підрозділи юридичної особи; місце проведення державної реєстрації, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, що внесла до Єдиного державного реєстру запис про державну реєстрацію юридичної особи, а також місце проведення інших реєстраційних дій, та інші дії, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 23 вересня 2014 року Господарське товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОПІРГАСАП», код ЄДРПОУ (ЗКПО) 13444951, створене рішенням виконавчого комітету Широківської районної ради народних депутатів від 20.12.1991 р. № 195/23, звернулось до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Реєстраційної служби Криворізького міського управління юстиції з реєстраційною карткою для включення відомостей про нього до Єдиного державного реєстру. Проте, замість отримання виписки про підтвердження включення відомостей про ГТОВ «АГРОПІРГАСАП» до Єдиного державного реєстру, позивач отримав лист від 26.09.2014 року, вих. №20-10/7546 про відмову у включенні відомостей щодо нього, мотивований тим, що у Єдиному державному реєстрі вже наявні відомості про державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОПИРГАСАП» з аналогічним ЄДРПОУ 13444951. Також, реєстратором було усно повідомлено позивача про існування ще й Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОПІРГАСАП» з аналогічною назвою, проте з іншим ЄДРПОУ 34366509. Обидва підприємства знаходяться у м. Дніпропетровську. Позивач вважає державну реєстрацію вказаних юридичних осіб ТОВ «АГРОПИРГАСАП» та ГТОВ «АГРОПІРГАСАП», код ЄДРПОУ 34366509 незаконною, отриманою шляхом подання неправдивих відомостей до реєстру, та такою, що підлягає припиненню, а відомості підприємства позивача такими, що підлягають внесенню до реєстру з отриманням виписки, відповідно до Закону. В документах наданих до суду вказано правильне найменування підприємства позивача, підтверджують, що саме підприємство ГТОВ «АГРОПІРГАСАП» було зареєстроване рішенням виконавчого комітету Широківської районної ради народних депутатів Дніпропетровської області від 20.12.1991 р. № 195/23 та жодним чином не ТОВ «АГРОПИРГАСАП», відомості про яке внесено до Єдиного державного реєстру з тотожнім ЄДРПОУ 13444951, через що позивачу відмовлено про включення відомостей щодо нього.
Представники позивача в судовому засіданні підтримали адміністративний позов в повному обсязі, з підстав викладених в позовній заяві, надали до суду також письмові пояснення щодо обґрунтування позовних вимог, письмові спростування на заперечення представника третьої особи ТОВ «АГРОПИРГАСАП» та просили позов задовольнити в повному обсязі, оскільки треті особи незаконно зареєстровані в Єдиному державному реєстрі.
Представник відповідача 1 в судове засідання не з'явився про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи, просив справу розглядати без участі представника, також відповідачем 1 були надані до суду письмові пояснення по справі, в яких відповідач 1 зазначив, що 23.09.2014 року до відділу звернувся ОСОБА_6 з питання включення відомостей про юридичну особу ГТОВ «АГРОПІРГАСАП» (код ЄДРПОУ 13444951) до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Державний реєстратор залишив документи, які надавалися для включення відомостей про ГТОВ «АГРОПІРГАСАП» (код ЄДРПОУ 13444951) до ЄДР без розгляду, про що громадянину ОСОБА_6Г було надано відповідне повідомлення із зазначенням підстав для залишення документів без розгляду. Так, за даними ЄДР відомості про юридичну особу, яка має код ЄДРПОУ 13444951 вже містяться в ЄДР з 04.08.2004 року з назвою ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГРОПИРГАСАП" за адресою: 49036, Дніпропетровська обл., місто Дніпропетровськ, вулиця Курчатова, будинок 10, про що свідчить витяг з ЄДР. Також, ГТОВ «АГРОПІРГАСАП» (код ЄДРПОУ 13444951) було зареєстроване рішенням виконавчого комітету Широківської районної ради народних депутатів Дніпропетровської області від 20.12.1991 року №195/23. 27.02.2004 року реєстраційна справа товариства була направлена для подальшого взяття на облік за новим місцезнаходженням до м.Дніпропетровська (супровідний лист Широківської РДА від 03.03.2004 року №641/04-22), але з назвою ТОВ «АГРОПИРГАСАП». Реєстраційна справа юридичної особи ГТОВ «АГРОПІРГАСАП» (код ЄДРПОУ 13444951) до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Криворізького міського управління юстиції ніколи не надходила, відомості про реєстрацію або постановку на облік реєстраційної справи цієї юридичної особи у відділі відсутні.
Представник відповідача 2 в судове засідання не з'явився про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Надав до суду клопотання вих. від 03.02.2015 року про розгляд справи без участі представника.
Представник третьої особи ТОВ «АГРОПИРГАСАП» в судовому засіданні просив суд в задоволенні позову відмовити, надав до суду письмові заперечення, які містяться в матеріалах справи та зазначив про безпідставність адміністративного позову, оскільки з 1991 року існує одне господарське товариство з назвою «АГРОПИРГАСАП», зареєстроване за кодом ЗКПО 13444951, генеральним директором якого тривалий час був ОСОБА_3, звільнений зі своєї посади у 2004 році на підставі рішення зборів засновників, законність якого визнана в судовому порядку. Після обрання генеральним директором ТОВ «АГРОПИРГАСАП» ОСОБА_7 у Широківській райдержадміністрації Дніпропетровської області, за місцем первинної реєстрації товариства, було отримано Свідоцтво про державну реєстрацію товариства нового зразка, виготовлене відповідно до вимог законодавства на українській мові. Обставини видачі зазначеного Свідоцтва про державну реєстрацію ТОВ «АГРОПИРГАСАП» було надано оцінку під час судового розгляду в порядку адміністративного судочинства справи №22а-10165/2006 року за позовом ОСОБА_6 до Широківської держадміністрації та ТОВ «АГРОПИРГАСАП» про визнання цього Свідоцтва недійсним.
Представник третьої особи ТОВ «Агропіргасап» в судове засідання не з'явився про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи, письмових пояснень, клопотань до суду не надано.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 1, 2 ст. 4 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV(в редакції чинній на момент виникнення правовідносин) (надалі - Закон України №755-IV) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій. які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема, перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону України №755-IV усі діючі юридичні особи та фізичні особи - підприємці, створені та зареєстровані до 1 липня 2004 року, відомості про яких не включені до Єдиного державного реєстру, зобов'язані подати
державному реєстратору відповідно до вимог статті 19 цього Закону реєстраційну картку для включення відомостей про них до Єдиного державного реєстру. Державний реєстратор після отримання від юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної картки
зобов'язаний включити відомості про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і видати їм виписку з Єдиного державного реєстру.
Судом встановлено, що 23 вересня 2014 року вх.№20-10/3371 Господарське товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОПІРГАСАП», код ЄДРПОУ 13444951, звернулось до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Криворізького міського управління юстиції з реєстраційною карткою для включення відомостей про нього до Єдиного державного реєстру.
Листом від 26.09.2014 року за №20-10/7546 позивачу було повідомлено, що державний реєстратор не може включити відомості про ГТОВ «АГРОПІРГАСАП» (код ЄДРПОУ 13444951) до ЄДР, про що надано відповідне повідомлення із зазначенням підстав для залишення документів без розгляду, а саме повідомлено наступне: за наданими матеріалами вбачається, що ГТОВ «АГРОПІРГАСАП» (код ЄДРПОУ 13444951) було зареєстроване рішенням виконавчого комітету Широківської районної ради народних депутатів Дніпропетровської області від 20.12.1991 року №195/23. Реєстраційна справа товариства 27 лютого 2004 року направлена для подальшого взяття на облік за новим місцезнаходженням до м.Дніпропетровська (супровідний лист Широківської РДА від 03.03.2004 року №641/04-22), але з назвою ТОВ «АГРОПИРГАСАП». За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців 04.08.2004 року відомості про юридичну особу з кодом ЄДРПОУ 13444951 включені до ЄДР у м.Дніпропетровську, але з назвою ТОВ «АГРОПИРГАСАП». Щодо реєстраційних карток від 11.10.1994 року та 16.02.2000 року із зазначенням юридичної адреси: місто Кривий Ріг, то за даними відділу реєстраційна справа юридичної особи ГТОВ «АГРОПІРГАСАП» (код ЄДРПОУ 13444951) до відділу не надходила, відомості про постановку на облік реєстраційної справи цієї юридичної особи відсутні.
Так, згідно ч. 1 ст. 5 Закону України №755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Відповідно до статті 24 Закону України №755-IV для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення або в разі подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи, до якої може бути подана як додаток заява щодо обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом; два примірники установчих документів; документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи. У разі подання електронних документів для проведення державної реєстрації юридичної особи підтвердженням внесення плати за проведення державної реєстрації юридичної особи є примірник електронного розрахункового документа, засвідченого електронним цифровим підписом; інформацію з документами, що підтверджують структуру власності засновників -юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб - власників істотної участі цих юридичних осіб.
Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - сьомою цієї статті.
Якщо документи для проведення державної реєстрації юридичної особи подаються засновником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється його паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця.
Якщо документи для проведення державної реєстрації юридичної особи подаються особою, уповноваженою засновником (засновниками) юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється її паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та надається документ, що засвідчує її повноваження, або в разі
подання електронних документів документ, що засвідчує повноваження цієї особи, в електронній формі залучається до документів, передбачених частинами першою - сьомою цієї статті.
Документи, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) засновнику або уповноваженій ним особі з відміткою про дату надходження документів.
Дата надходження документів для проведення державної реєстрації юридичної особи вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
Державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, якщо, документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою - сьомою статті 8 та частиною п'ятою статті 10 цього Закону; до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій; документи подані не в повному обсязі; документи подано особою, яка не має на це повноважень.
Про залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду засновнику або уповноваженій ним особі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження державним реєстратором видаються (надсилається поштовим відправленням з описом вкладення) відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення документів без розгляду та документи, що подавалися для проведення державної реєстрації юридичної особи, відповідно до опису.
Залишення документів, які подавалися для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду не перешкоджає засновнику або уповноваженій ним особі повторному зверненню до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення цих документів без розгляду.
Статтею 25 Закону України №755-IV передбачено порядок проведення державної реєстрації юридичної особи, так державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.
Перевірка на відсутність підстав для відмови, які передбачені абзацами п'ятим - восьмим частини першої статті 27 цього Закону, здійснюється з використанням відомостей з Єдиного державного реєстру.
За відсутності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор повинен внести до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи ідентифікаційний код відповідно до вимог Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації юридичної особи на підставі відомостей цієї реєстраційної картки.
Згідно статті 27 Закону України №755-IV підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування державного органу або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо); встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
За наявності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор зобов'язаний не пізніше трьох робочих днів з дати надходження документів для проведення державної реєстрації видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) засновнику або уповноваженій ним особі повідомлення про відмову в проведенні державної реєстрації із зазначенням підстав для такої відмови та документи, що подавалися для проведення державної реєстрації юридичної особи, відповідно до опису.
Після усунення причин, що були підставою для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, засновник (засновники) або уповноважена ними особа можуть повторно подати документи на проведення державної реєстрації юридичної особи, які розглядаються у порядку, передбаченому цим Законом для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Відмову в проведенні державної реєстрації юридичної особи може бути оскаржено в суді.
Порушення строків видачі (направлення поштовим відправленням) засновнику або уповноваженій ним особі примірника оригіналу установчих документів з відміткою державного реєстратора про проведення державної реєстрації юридичної особи, повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації або повідомлення про залишення документів без розгляду вважається відмовою у проведенні державної реєстрації юридичної особи і може бути оскаржено в суді.
В судовому засіданні було встановлено, що підставою для залишення документів без розгляду та надання відповідного повідомлення відповідачем 1 було те, що у Єдиному державному реєстрі вже наявні відомості про державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОПИРГАСАП» з аналогічним ЄДРПОУ 13444951 та в Єдиному державному реєстрі, зареєстроване Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОПІРГАСАП» з аналогічною назвою, проте з іншим ЄДРПОУ, а саме: 34366509.
При цьому, позовні вимоги позивача зверненні не на оскарження повідомлення про залишення наданих документів державному реєстратору без розгляду, а на зобов'язання вчинити певні дії, а саме: скасувати державну реєстрацію юридичних осіб, внести запис про припинення юридичних осіб та включити до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про юридичну особу ГТОВ «АГРОПІРГАСАП» (з кодом ЄДРПРОУ 13444951).
У зв'язку з чим, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам правонаступникам або в результаті ліквідації (статті 104 Цивільного кодексу України).
За приписами пункту 2 частини 1 статті 110 ЦК України юридична особа може бути ліквідована, зокрема, за рішенням суду про визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом.
Відповідно до ч.2 ст. 38 Закону України №755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; визнання судом юридичної особи - емітента такою, що відповідає ознакам фіктивності; неподання акціонерним товариством протягом двох років поспіль Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку інформації, передбаченої законом; не скликання акціонерним товариством загальних зборів акціонерів протягом двох років поспіль; неутворення органів акціонерного товариства протягом року з дня реєстрації Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку звіту про результати приватного розміщення акцій серед засновників акціонерного товариства.
В свою чергу вимога про ліквідацію юридичної особи на підставі визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути, може бути пред'явлена до суду учасником юридичної особи або відповідним органом державної влади (частина 2 статті 110 ЦК України).
Таким чином, наполягаючи в обґрунтування позову на наявність підстав для скасування державної реєстрації юридичних осіб, а саме скасування державної реєстрації юридичних осіб, внесення запису про припинення юридичних осіб, позивачем вибрано неналежний спосіб захисту свого права, яке він вважає порушено іншими юридичними особами при державній реєстрації, тому позов до відповідачів подано передчасно. В тому числі до відповідача 1 не було надано судових рішень щодо припинення юридичних осіб.
При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що з наявних в матеріалах справи копій судових рішень різних інстанцій вбачається, що між позивачем та третіми особами точаться судові спори, пов'язані з оскарженням рішень загальних зборів учасників товариства, внесення змін в установчі документи, визнання недійними протоколів та наказів, щодо печатей та штампів ТОВ «АГРОПИРГАСАП» та інші.
Зі змісту наданих до суду судових рішень вбачається, що між сторонами існує корпоративний спір, тобто, спір стосовно відносин, пов'язаних з корпоративними правами, що також підтверджується наданими до матеріалів справи письмовими документами (протоколами, наказами, поясненнями та іншими).
Згідно ст. 167 Господарського кодексу України під корпоративними правами маються на увазі права особи, частка якої визначається у статутному фонді (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами. Під корпоративними відносинами маються на увазі відносини, що виникають, змінюються та припиняються щодо корпоративних прав.
ОСОБА_2 спори розглядаються Господарськими судами, відповідно до Господарського процесуального кодексу України вiд 06.11.1991 № 1798-XII.
Відповідно до статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Згідно з ч.1 та ч.2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративного суду можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлений інший порядок судового провадження.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п.7 ч.1 ст.3 Кодексу адміністративного судочинства України).
Таким чином, виходячи з юрисдикції адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ, визначеної статтею 17 КАС України, адміністративний суд розглядає адміністративну справу виключно в межах публічно-правового спору, що склався між позивачем та суб'єктом владних повноважень та приходить до висновку, що відповідач 1 правомірно, згідно із Законом України №755-IV, залишив документи наданні позивачем без розгляду, порушення прав позивача відповідачами 1, 2 судовим розглядом справи не встановлено, а тому позовні вимоги щодо зобов'язання вчинити певні дії не підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат слід здійснити відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст.71, 86, 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову Господарського товариства з обмеженою відповідальністю "Агропіргасап" до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Криворізького міського управління юстиції, Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю В«АгропиргасапВ» , Товариство з обмеженою відповідальністю В«АгропіргасапВ» про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити в повному обсязі.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено згідно з ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2015 |
Оприлюднено | 22.06.2015 |
Номер документу | 45100693 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні