Постанова
від 17.06.2015 по справі 813/2585/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 червня 2015 року № 813/2585/15

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лейко-Журомської М.В.,

секретар судового засідання Жовковська Ю.В.,

за участю представника позивача Тимоцко Л.Р., представника відповідача Малдрик Г.Б., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Львівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі виконавчої дирекції Львівського обласного відділення Фонду до комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний центр репродуктивного здоров'я населення» про стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ:

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Львівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі виконавчої дирекції Львівського обласного відділення Фонду до комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний центр репродуктивного здоров'я населення» про стягнення заборгованості в розмірі 26797,73 грн. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за наслідком перевірки, відповідно до статті 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням» прийнято рішення про повернення коштів та застосування фінансових санкцій. Оскільки відповідачем відповідна сума коштів у строки не сплачена, відділенням Фонду винесене рішення про застосування фінансових санкції за несвоєчасне повернення коштів Фонду. Заборгованість відповідачем не сплачена, тому підлягає стягненню в судовому порядку.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав. Зазначив, що рішення про повернення коштів та про застосування фінансових санкцій оскаржувались підприємством в судовому порядку та за наслідком розгляду адміністративних справ залишені в силі. Просив позов задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав у повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі факти, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та надав їм правову оцінку.

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.

Комунальний заклад Львівської обласної ради «Львівський обласний центр репродуктивного здоров'я населення» (далі Комунальний заклад) зареєстрований як страхувальник в органах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Йому присвоєно персональний код страхувальника 460223006139.

На підставі матеріалів документальної планової перевірки Комунального закладу з питань правильності використання та обліку коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, якою виявлено порушення пункту 3 частини 2 статті 27, частини 2 статті 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», позивачем 12 серпня 2014 року винесено рішення № 161 про повернення коштів в сумі 16022,56 грн. та застосування санкцій в розмірі 8011,28 грн. (на загальну суму 24033,84 грн.).

Оскільки страхові кошти в сумі 24 033,84 грн. Комунальним закладом не повернуто, рішенням № 25/161 від 10 вересня 2014 року до відповідача застосовано штраф в сумі 2403,38 грн. та нараховано пеню в сумі 360,51 грн. (на загальну суму 2763,89 грн.)

У вересні 2014 року Комунальний заклад звернувся до суду з позовом про скасування рішень Львівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі виконавчої дирекції Львівського обласного відділення Фонду № 161 від 12 серпня 2014 року та № 25/161 від 10 вересня 2014 року.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2014 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 31 березня 2015 року, відмовлено у задоволенні позову.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 11 червня 2015 року у справі К/800/18693/15 касаційну скаргу комунального закладу Львівської обласної ради «В«Львівський обласний центр репродуктивного здоров'я населення» - відхилено. Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 27 листопада 2014 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 31 березня 2015 року - залишено без змін.

Відповідно до частини 1 статті 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.

Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Згідно з частиною 2 статті 22 цього Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього ж Закону.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 28 цього Закону страховик, крім іншого, має право накладати фінансової санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим же Законом та іншими актами законодавства.

Згідно з частиною 3 статті 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» своєчасно не сплачені та не відшкодовані страхові кошти відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону і фінансові санкції, передбачені частиною першою цієї статті, стягуються із страхувальника, іншого отримувача коштів Фонду у дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

Відповідачем доказів погашення заборгованості перед Фондом в сумі 26797,73 грн. суду не представлено.

Відповідно до статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Згідно з статтею 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Відповідно до статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене та те, що відповідачем позов визнано у повному обсязі, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи і підлягають до задоволення.

Відповідно до статті 94 КАС України судові витрати з сторін не стягуються.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 159-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України суд

ПОСТАНОВИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний центр репродуктивного здоров'я населення» (м. Львів, вул. Короленка, 9; код ЄДРПОУ 25249172) на користь Львівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (м. Львів, вул. Героїв УПА, 73, корп. 8; код ЄДРПОУ 25249982) заборгованість в сумі 26797,73 грн. (двадцять шість тисяч сімсот дев'яносто сім гривень 73 коп.).

Судові витрати з сторін не стягуються.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 18 червня 2015 року

Суддя М.В. Лейко-Журомська

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2015
Оприлюднено23.06.2015
Номер документу45200066
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2585/15

Ухвала від 12.08.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Постанова від 17.06.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лейко-Журомська Майя Вікторівна

Ухвала від 05.06.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лейко-Журомська Майя Вікторівна

Ухвала від 21.05.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лейко-Журомська Майя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні