Справа №
2-а-7078/08/0470
П
О С Т А Н О В А
Іменем
України
27
січня 2009 року о 15 годині 50
хвилин м. Дніпропетровськ
Дніпропетровський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого
судді - Чабаненко С.В.
при
секретарі - Кошляк Ю.В.
за
участю представника позивача - ОСОБА_1
представників відповідача - ОСОБА_2
ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому
засіданні адміністративну справу за позовом Дніпропетровського обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою
відповідальністю «»Плата Трейдінг Лімітед»» про стягнення
адміністративно-господарських санкцій та пені, -
В
С Т А Н О В И В :
Позивач
звернувся до Дніпропетровського адміністративного суду з позовом про стягнення
з відповідача адміністративно-господарських санкцій у розмірі 96017,00 грн. та
пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у
розмірі 5415,81 грн., посилаючись на порушення відповідачем вимог ст. ст. 19,
20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», а
саме невиконання встановленого даною нормою Закону нормативу працевлаштування
інвалідів, виходячи з розміру середньої річної заробітної плати на відповідному
підприємстві за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і
не зайняте інвалідом, а також несплату адміністративно-господарських санкцій за
кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інвалідів і не зайняте
інвалідом і пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських
санкцій, посилаючись на порушення, встановлені в ході проведення перевірки від 09.05.2008 року (акт № 88).
В судовому
засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити
у повному обсязі.
Представники
відповідача проти позову заперечували, пояснюючи, що у 2005 році підприємством
відповідача звіт за формою № 10-ПІ до Фонду соціального захисту інвалідів не
подавався та належних доказів з цього приводу позивач не надав. Тому при
зверненні до суду 29.07.2008 з вимогою про
стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за порушення,
які мали місце у 2005 році позивачем пропущений строк звернення до суду у
зв'язку з чим просили у задоволенні позовних вимог відмовити.
Заслухавши
пояснення сторін та перевіривши письмові докази у справі судом встановлено
наступне.
Згідно
наданого позивачем звіту за формою № 10-ПІ який надавався відповідачем за 2005
рік до Фонду соціального захисту інвалідів, зазначено, що середньооблікова
чисельність штатних працівників на підприємстві у 2005 році складала 559 осіб,
середньооблікова чисельність інвалідів - штатних працівників, які повинні
працювати на підприємстві відповідно до 4% нормативу становить 22 особи,
кількість працюючих інвалідів - 22, середньорічна заробітна плата штатного
працівника - 14487,84 грн., сума штрафних санкцій за нестворені робочі місця
для інвалідів не зазначена. Звіт містить печатку підприємства відповідача та
підпис керівника і головного бухгалтера.
Одним із
завдань Фонду соціального захисту інвалідів є здійснення контролю за виконанням
підприємствами нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Згідно
плану проведення перевірок, затвердженого Дніпропетровським обласним
відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, позивачем проведено
документальну перевірку ТОВ «Плата Трейдінг Лімітед», щодо стану виконання
вимог Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»,
за результатами якої 09.05.2008 року складено акт № 88 та виявлена не
відповідність даних зазначених у звіті відповідача за 2005 рік про зайнятість
та працевлаштування інвалідів, а саме: кількість робочих місць призначених для
працевлаштування інвалідів, відповідно до нормативу становить 22, фактично
зайнято 8 робочих місць, кількість не зайнятих робочих місць для інвалідів
складала 14, отже сума адміністративно-господарських санкцій складає
202829,76грн.
Крім цього
позивачем в підтвердження законності проведення перевірки ТОВ «Плата Трейдінг
Лімітед» надано завірену належним чином копію сторінки журналу вихідної
кореспонденції про направлення на адресу прокуратури копії акта перевірки
відповідача на запит від 09.07.2008.
Враховуючи
те, що позивач дізнався про порушення лише після проведення перевірки
відповідача, строк звернення до суду, відповідно до ст. 99 КАС
України,обчислюється з дня виявлення порушення,
тобто з 09.05.2008 року.
Статтею 17
(ч. 2, 3) Закону України «Про основи соціальної
захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що підприємства, установи і
організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за
рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності,
створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи
для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і
пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда. Відмова в укладенні трудового договору або в
просуванні по службі, звільнення за ініціативою адміністрації, переведення
інваліда на іншу роботу без його згоди з мотивів інвалідності не допускається,
за винятком випадків, коли за висновком медико-соціальної експертизи стан його
здоров'я перешкоджає виконанню професійних обов'язків, загрожує здоров'ю і
безпеці праці інших осіб, або продовження трудової діяльності чи зміна її
характеру та обсягу загрожує погіршенню здоров'я інвалідів.
Згідно зі
ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»
підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману
працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування
інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці
з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші
соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати
державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації
працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про
зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом
Міністрів України.
Статтею 19
вищевказаного Закону передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у
тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних
осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць
для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової
чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8
до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства,
установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських
організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю,
самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів
відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і
забезпечують працевлаштування інвалідів.
Згідно
Порядку подання підприємствами, установами,
організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про
зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для
організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України, від 31 січня 2007 р. N 70 інформацію про наявність вільних робочих
місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають
центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на
загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за
формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Звіт про
зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають
рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони
зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Отже,
нормами чинного законодавства щодо соціальної захищеності інвалідів в Україні
чітко встановлений обов'язок підприємства по забезпеченню створення певної
кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів та інформування про
наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування
інвалідів центри зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових
внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок
безробіття, а також подання звітності про зайнятість і працевлаштування
інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1
березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою
Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Відповідно
до викладеного в судовому засіданні встановлено, що вимоги ст. 18 Закону
України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» у 2005 році
підприємством не виконані, у звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів
за 2005 рік відповідачем внесена інформація, яка не відповідє дійсності, що
було встановлено при проведенні перевірки 09.05.2008 згідно акту № 88, тобто
підприємством не було вжито встановлених Законом заходів з виконання нормативу
робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків
середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік.
Крім цього,
ч. 4 ст. 70 КАС України встановлено, що обставини, які за законом повинні бути
підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими
іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає
спору.
Представниками
відповідача суду не надано належних доказів на підтвердження того, що
підприємством відповідача до Дніпропетровського обласного відділення Фонду
соціального захисту інвалідів не подавався звіт про зайнятість та
працевлаштування інвалідів за 2005 рік за формою № 10-ПІ, а також не надано
доказів на підтвердження виконання у 2005 році відповідачем вимог ст. ст. 18,
19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
Тобто з
огляду на досліджені у справі докази суд вважає вину відповідача у невиконанні
вимог ст. ст. 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності
інвалідів в Україні» доведеною. Вимоги відповідача застосувати до спірних
правовідносин термін позовної давності суд вважає безпідставним, оскільки
термін звернення до суду у даному випадку обчислюється з моменту виявлення в
діях відповідача порушення відповідно до акту перевірки від 09.05.2008 № 88.
На підставі
викладеного, керуючись ст. ст. 17, 18, 19, 20 Закону України «Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні», постановою Кабінету Міністрів
України від 31січня 2007 р. N 70, ст. ст. 2, 10, 11, 70, 71, 94, 99, 160-162,
163, 167, 186, 254 КАС України, суд -
П
О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального
захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «»Плата Трейдінг
Лімітед»» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені
задовольнити частково.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «»Плата Трейдінг
Лімітед»» (код ЄДРПОУ 23930888, р/р 26006301140950 банк - Філія
Центрально-Міського відділення ПІБ м. Кривий Ріг, МФО 305493, юридична адреса:
50025, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Модрівська, 89) на користь
Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
(код ЄДРПОУ 25005978, р/р 31219230700004, МФО 805012 УДКУ у Дніпропетровській
області) адміністративно-господарські санкції у розмірі 202 829,76 грн. (двісті
дві тисячі вісімсот двадцять дев'ять) грн. 76 коп.
На постанову протягом десяти днів з дня її складення у повному обсязі до
Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський
окружний адміністративний суд може бути подано заяву про її апеляційне
оскарження, а протягом двадцяти днів після подання заяви - апеляційна скарга на
постанову суду.
Апеляційна
скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне
оскарження, у разі її подання протягом десяти днів з дня складання постанови у
повному обсязі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви
про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано,
а у разі її подання - після закінчення строку на подання апеляційної скарги. У
разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не буде скасовано, набирає
законної сили після закінчення розгляду справи апеляційним судом.
Повний текст постанови виготовлено 05.02.2009.
Суддя
С.В. Чабаненко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2009 |
Оприлюднено | 07.09.2009 |
Номер документу | 4529545 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні