Постанова
від 28.08.2009 по справі 2а-4005/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

 

 

28

серпня 2009 року                                                                           

Справа  № 2а-4005/09/2370  

10 год. 20

хв.                                                                                                                    

м. Черкаси      

 

Черкаський

окружний адміністративний суд в складі:

головуючого

судді - Кульчицького С.О.,

при

секретарі судового засідання - Руденко Ю.В.,

за

участю:

представника

позивача - Барабаш О.П. (за довіреністю),

розглянувши

у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом

державної податкової інспекції в місті Черкаси до приватного підприємства «Афіна-Паллада»,

третя особа - Управління з питань державної реєстрації суб'єктів господарювання

про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством,

 

ВСТАНОВИВ :

Державна податкова інспекція в місті Черкаси звернулась

до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства «Афіна-Паллада»,

третя особа- Управління з питань державної реєстрації суб'єктів господарювання

про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством.

       Обґрунтовуючи позовні вимоги,

позивач  зазначає, що відповідач, в

порушення вимог Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991р. №

1251-ХІІ не подавав до державних податкових органів декларації, бухгалтерську

звітність та інші документи та відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою

податків і зборів (обов'язкових платежів). Згідно Закону «Про державну

реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців» це є підставою для

припинення підприємницької діяльності юридичної особи.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав

позовні вимоги в повному обсязі та просив позов задовольнити.

Відповідач   та представник   Управління з питань державної реєстрації

суб'єктів господарювання до зали судового засідання не з'явилися, заперечення

на позов не надали, явку своїх представників на судовий розгляд справи не

забезпечили, хоча про час та місце судового засідання були повідомлені належним

чином. Відповідно до ч.5 ст.107 КАС України копія ухвали про відкриття

провадження в адміністративній справі та копія позовної заяви з додатками були

надіслані відповідачу та третій особі разом з інформацією про процесуальні

права і обов'язки.

Виходячи з положень ч.2 ст.128 Кодексу адміністративного

судочинства України, суд  вважає, що

неприбуття  в судове засідання без  поважних причин представника сторони або третьої

особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду

справи.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали,

заслухавши пояснення  представника

позивача , 

всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується

позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду

справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Відповідач відповідно до витягу з Єдиного державного

реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серія АА № 099595

зареєстрований виконавчим комітетом Черкаської міської ради як юридична особа

19.09.2006р., ідентифікаційний код - 34608705 та з 19.09.2006 року взятий на

облік ДПІ у місті Черкаси як платник податків за № 10261020000006358 відповідно

до довідки від 25.06.2008р. № 623/29-039.

Згідно довідки ДПІ у місті Черкаси  від 27.11.2008р. № 26994/15-140 відповідачем

як суб'єктом господарювання остання декларація з податку на прибуток

підприємства (за 2006 рік. ) була подана 29.01.2007р.

          Відповідно до статті 55

Господарського кодексу України суб'єктами господарювання визнаються учасники

господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи

господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають

відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах

цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. Суб'єктами

господарювання є: господарські організації - юридичні особи, створені

відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші

підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні

особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому

законом порядку; громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які

здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як

підприємці.

Стаття 19 Господарського кодексу України встановлює

обов'язок усіх суб'єктів господарювання здійснювати первинний (оперативний) та

бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію,

а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну

інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.

Відповідно до статті п'ятої Закону України «Про систему

оподаткування» від 25 червня 1991 року № 1251-XII облік платників податків і

зборів (обов'язкових платежів) здійснюється органами державної податкової

служби та іншими державними органами відповідно до законодавства.

Стаття 9 Закону України «Про систему оподаткування»

одним з обов'язків платників податків визначає подавати до державних податкових

органів та інших державних органів відповідно до законів декларації,

бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням

і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Порядок подання податкових декларацій визначений в

Законі України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III.

Зокрема статтею 4 цього Закону передбачено, що податкові декларації подаються

за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: календарному місяцю (у

тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних

днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті

квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів,

наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу

(півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом

"г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за

останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Спеціальним законом, що регулює відносини, які виникають

у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -

підприємців є Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних

осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV (надалі за текстом -

«Закон № 755-IV»).

Згідно статті 33 Закону № 755-IV державна реєстрація

припинення підприємницької діяльності юридичної особи проводиться в результаті

передання майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у

результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в

результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками)

юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за

рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

При цьому, однією з підстав для постановлення такого рішення є неподання

протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій,

документів фінансової звітності відповідно до закону.

В порушення п.п. 4.1.4, п. 4.1, ст. 4 Закону України №

2181-ІІІ відповідач з 29.01.2007р. податкові декларації до органів державної

податкової служби не подавав, що підтверджується довідкою позивача від

27.11.2008 року № 26994/15-140.

Неподання протягом року органам державної податкової

служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до ч.

2 ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних

осіб-підприємців” є підставою  для

постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності

юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством за п озовом органів державної

податкової служби (п. 17 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в

Україні”).

Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господарського кодексу

України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення

господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані

уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування

адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або

майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта

господарювання та ліквідацію його наслідків.

Згідно зі статтею 247 Господарського кодексу України у

разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи

установчим документам, до нього може бути застосовано

адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації

цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта

господарювання провадиться за рішенням суду.

Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України "Про

державну податкову службу в Україні" від 4 грудня 1990 року № 509-XII

органи державної податкової служби мають право звертатися у передбачених

законом випадках до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної

реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

З урахуванням наведених норм, а також того, що

відповідач не подавав до державної податкової служби податкових декларацій та

документів фінансової звітності більше одного року, вказані дії порушують

встановлені законодавчими актами правила здійснення господарської діяльності та

є підставою для припинення такого суб'єкта господарювання. Враховуючи право

органів державної податкової служби звертатися до суду з заявою (позовною

заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької

діяльності, вважає позовні вимоги обґрунтованим та такими, що підлягають

задоволенню.

Судові витрати з відповідача не стягуються, оскільки

згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних

повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати

здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, ч.2 ст. 128,   ст.ст. 158-163 КАС України, суд,

 

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу-приватне підприємство

«Афіна-Паллада», код ЄДРПОУ (34608705).

Копію цієї постанови направити державному реєстратору

Черкаської районної державної адміністрації для виконання обов'язків визначених

ст.ст. 38, 40 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та

фізичних осіб - підприємців».

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного

адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом

подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня складення

повного тексту постанови та наступного подання апеляційної скарги протягом 20

днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути

подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження у строк,

встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

 

Головуючий                                                                   

С.О. Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2009
Оприлюднено07.09.2009
Номер документу4529891
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4005/09/2370

Постанова від 28.08.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Кульчицький С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні