Копія Справа № 2-а-5858/09/1170
Копія Справа
№ 2-а-5858/09/1170
Категорія
статобліку 6.14
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"27"
серпня 2009 р.
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого
судді Могилан С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні 27 серпня 2009
року о 15-15 год. адміністративну справу №2-а-5858/09/1170
за позовом: Кіровоградського обласного відділення Фонду
соціального захисту інвалідів, 25009, м. Кіровоград, вул. 50 років Жовтня, 7 а
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю
«Полімед-сервіс», 25006, м. Кіровоград, вул. Гоголя, 95 кв. 14
про стягнення адміністративно-господарських санкцій та
пені,
за участю:
секретаря судового засідання - Валявської О.О.,
представників:
позивача - Поліщук О.М. - довіреність №04-04/236 від
12.02.2009 року,
відповідача - не з'явився,
Кіровоградське обласне відділення Фонду
соціального захисту інвалідів звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного
суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю
«Полімед-сервіс» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в
розмірі 3 783,00 грн., з яких 3 750,00 грн. - адміністративно-господарська
санкція та 33,00 грн. - пеня.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що
відповідач використовує найману працю, однак ним не дотримано нормативу
кількості робочих місць для працюючих інвалідів. 03.04.2009 р. відповідач подав
звіт, однак самостійно не сплатив адміністративно-господарську санкцію за
невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів
у 2008 році у розмірі 3750,00 грн. та пеню в розмірі 33,00 грн.
05.06.2009 р. розгляд справи було відкладено на
23.07.2009 р. у зв'язку з неявкою в судове засідання представника відповідача,
повідомленого про дату, час та місце розгляду справи належним чином, що
підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.17).
23.07.2009 р. розгляд справи було відкладено на 27.08.2009
р. у зв'язку з хворобою головуючого судді.
В судове засідання 27.08.2009 р. з'явився представник
позивача уповноважений на представництво інтересів Кіровоградського обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів довіреністю, який позовні вимоги
підтримав та просив суд їх задовольнити з підстав вказаних у позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився,
правом на подачу заперечення на позовну заяву не скористався. 27.08.2009 р. до
суду надійшло клопотання відповідача про перенесення розгляду справи на іншу
дату у зв'язку з тим, що особа, уповноважена виконувати юридичні дії в судових
інстанціях від імені ТОВ «Полімед-сервіс», знаходиться у відпустці. Оскільки
директором ТОВ «Полімед-Сервіс» ОСОБА_1.
не надано доказів надання повноважень на представництво інтересів
підприємства відповідній особі, а також не надано доказів перебування такої
особи у відпустці, суд визнав, з огляду на відсутність інших підстав, неявку
відповідача в судове засідання без поважних причин та прирівняв її до неявки в
судове засідання відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень, належно
повідомленого про дату, час та місце розгляду справи від якого не надійшло
заяви про розгляд справи за його відсутності, а тому, з огляду на неявку представника
ТОВ «Полімед-Сервіс» в судове засідання вдруге без поважних причин, вирішив за
можливе розглянути справу без участі представника відповідача.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому
засіданні 27.08.2009 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 02.09.2009 р., про що
повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини
постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
Розглянувши подані позивачем та відповідачем документи і
матеріали, заслухавши пояснення позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі
фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які
мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний
суд,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 р. №875-ХІІ для
підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій
громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману
працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у
розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників
облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного
робочого місця.
Згідно ст. 18 Закону України «Про основи соціальної
захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 р. №875-ХІІ забезпечення прав
інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про
виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до
підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману
працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування
інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці
з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші
соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати
державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації
працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про
зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом
Міністрів України.
У відповідності до п.2 постанови Кабінету Міністрів
України від 31.01.2007 № 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України
"Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», звіт про
зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають
рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони
зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
В судовому засіданні встановлено, що
відповідно до звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2008 рік
(а.с.9), поданого самостійно відповідачем 06 квітня 2009 року, середньооблікова
чисельність працюючих на підприємстві відповідача у 2008 році складала 13 осіб,
фонд оплати праці за 2008 рік становив 97,5 тис. грн., у Товаристві з обмеженою
відповідальністю «Полімед-сервіс» у 2008 році інваліди не працювали;
середньорічна заробітна плата штатного працівника у 2008 році складала 7500,15
грн.
Згідно акту №34 від 03.04.2009 р. перевірки
виконання вимог Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в
Україні» (а.с.10-12) відповідачу на підставі ст.20 Закону України «Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 р. №875-ХІІ
визначено, що норматив робочих місць для інвалідів складає одне робоче місце та
встановлено суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу
робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 3750,00 грн. Доказів
оскарження вказаного акту відповідачем не надано.
Суд погоджується з позицією Кіровоградського обласного
відділення Фонду соціального захисту інвалідів з огляду на зміст ч. 1 ст. 19
Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від
21.03.1991 р. №875-ХІІ та вважає, що у відповідача у 2008 році повинен був
працювати один інвалід.
Судом встановлено, що позивачем вірно
обраховано адміністративно-господарські санкції в сумі 3750,00 грн., оскільки
згідно звіту середньорічна заробітна плата у ТОВ «Полімед-сервіс» становила
7500,00 грн., кількість найманих працівників - 13, таким чином половина
середньорічної заробітної плати становить саме 3750,00 грн. ((97500,00 : 13) :
2), а тому, з огляду на відсутність доказів виконання відповідачем вимог ст.18
Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від
21.03.1991 р. №875-ХІІ, позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
Позовні вимоги в частині стягнення з
відповідача пені в сумі 33,00 грн. задоволенню не підлягають в зв'язку з
наступним.
Згідно до ч. 2 ст. 20 вказаного Закону порушення
термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою
нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової
ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати ,
нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Відповідачем на день
розгляду справи адміністративно-господарські санкції не сплачено.
Нарахування пені за порушення термінів сплати
адміністративно-господарських санкцій здійснюється відповідно до Порядку
нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та
соціальної політики України від 15.05.2007 року №223, п.п.3.4 п.3 якого
передбачено, що нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю
здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських
санкцій по день сплати включно.
Згідно із п. п. 3.1. пункту 3 вказаного Порядку порушення
термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою
нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного
банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах
Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої
на повну суму недоїмки за весь її строк.
Нарахування пені здійснюється на дату фактичного
погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення
платежу. При частковому погашенні боргу сума такої частки визначається з
урахуванням пені, нарахованої на таку частку боргу .
Згідно із п. 2.2 зазначеного Порядку, пеня - це штрафна
санкція, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно сплаченої
адміністративно-господарської санкції, передбаченої Законом України «Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні» за кожний календарний день
прострочення виконання зобов'язання.
З урахуванням вищенаведеного, суд вважає, що на час
подання позовної заяви у позивача не виникло права на нарахування та стягнення
пені в зв'язку з відсутністю сплати відповідачем адміністративно-господарських
санкцій, а тому позовні вимоги в частині стягнення пені в сумі 33,00 грн. не
підлягають задоволенню.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 86, 94, 159
- 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити
частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю
«Полімед-сервіс», код ЄДРПОУ 30462173 (25006, м. Кіровоград, вул. Гоголя, 95
кв. 14) на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального
захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 3750,00 грн.
(три тисячі сімсот п'ятдесят грн. 00 коп.).
3. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова суду набирає законної сили після
закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не
було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна
скарга не була подана у строк, постанова суду набирає законної сили після
закінчення цього строку.
Постанова суду може бути оскаржена до
Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський
окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її
проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.
160 КАС України - з дня складення постанови у повному обсязі, заяви про
апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної
скарги, або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.
Дата виготовлення повного тексту постанови
- 02 вересня 2009 року.
Суддя (підпис)
З оригіналом згідно:
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду С.В. Могилан
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2009 |
Оприлюднено | 07.09.2009 |
Номер документу | 4530334 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Могилан С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні