Ухвала
від 16.06.2015 по справі 5017/3580/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


У Х В А Л А

"16" червня 2015 р.Справа № 5017/3580/2012

За заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Укрінвестенерго"

про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Офісно-промисловий термінал" (65000, м. Одеса, вул. Новомосковський шлях 3, код 32622874).

Суддя Бахарєв Б.О.

Представники сторін:

Від кредиторів: Від кредиторів: ТОВ "Укрінвестенерго" - Токарчук Б.О. (довіреність);

ТОВ "Грінстрой" - Сарафанова Ю. П. (довіреність);

Ліквідатор: Гольчановський Г. С. (довіреність);

ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області - Хаджи О.Г.(довіреність).

Суть спору: про банкрутство.

Постановою господарського суду Одеської області від 16.10.2014р. визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Офісно-промисловий термінал" (65000, м. Одеса, вул. Новомосковський шлях 3, код 32622874) банкрутом; відкрито відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Офісно-промисловий термінал" (65000, м. Одеса, вул. Новомосковський шлях 3, код 32622874) ліквідаційну процедуру; ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Лукашука Миколу Васильовича (свідоцтво № 289 від 25.02.2013р., адреса, 50051, а/с 2558, м. Кривий Ріг.).

Ліквідатором надано до суду звіт про проведену роботу та клопотання про анулювання свідоцтва платника ПДВ Товариства з обмеженою відповідальністю "Офісно-промисловий термінал", згідно якого просить суд скасувати реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Офісно-промисловий термінал", як платника податку на додану вартість.

Відповідно до ч. 4 ст.10 Закону України, суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство, вирішує усі майнові спори з вимогами до боржника, у тому числі спори про визнання недійсними будь-яких правочинів (договорів), укладених боржником, стягнення заробітної плати, поновлення на роботі посадових та службових осіб боржника, за винятком спорів, пов'язаних із визначенням та сплатою (стягненням) грошових зобов'язань (податкового боргу), визначених відповідно до Податкового кодексу України, а також справ у спорах про визнання недійсними правочинів (договорів), якщо з відповідним позовом звертається на виконання своїх повноважень контролюючий орган, визначений Податковим кодексом України.

Ліквідатор ТОВ «Офісно-промисловий термінал» листом та заявою Форми №3-ПДВ звернувся до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси про анулювання реєстрації як платника податку на додану вартість, зазначивши підставу підпункт «д» пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України.

ДПІ у Малиновському районі м. Одеси відмовлено в анулюванні свідоцтва банкрута, як платника ПДВ, у зв'язку з тим, що юридичну особу ТОВ «Офісно-промисловий термінал» не ліквідовано, з посиланням на підпунк "д" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України. За самостійним рішенням ТОВ "Офісно-промисловий термінал" також не має права на анулювання реєстрації платника податку на додану вартість з причин наявності податкового боргу з податку на додану вартість у підприємства.

Відповідно до ст. 184.1. Податкового кодексу України, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо:

а) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної статтею 181 цього Кодексу, за умови сплати суми податкових зобов'язань у випадках, визначених цим розділом;

б) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов'язань із податку у випадках, визначених цим розділом;

д) господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута;

е) платник податку ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб'єкта господарювання) або особу звільнено від сплати податку чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду;

184.3. Контролюючий орган анулює реєстрацію особи як платника податку, що подав заяву про анулювання реєстрації, якщо встановить, що він відповідає вимогам пункту 184.1 цієї статті.

Відповідно до розділу V (Анулювання реєстрації платників податку на додану вартість) Наказу Міністерства фінансів України від 07.11.11р. №1394 «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість»,

5.1. Реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу ( 2755-17 ), якщо:

б) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов'язань із податку у випадках, визначених розділом V Кодексу ( 2755-17 );

д) господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута;

е) платник податку ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб'єкта господарювання) або особу звільнено від сплати податку чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду;

Згідно з підпунктом «б» пункту 9.8 статті 9 Закону України «Про податок на додану вартість» реєстрація особи як платника податку на додану вартість діє до дати її анулювання, яка відбувається у випадку, зокрема, якщо платник податку ліквідується за власним бажанням чи за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб'єкта господарювання).

Вказані норми кореспондуються з нормами підпункту «б» пункту 25 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 01.03.2000 №79 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 03.04.2000 №208/4429.

Відповідно до підпункту 25.2.1 пункту 25 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість органи державної податкової служби здійснюють постійний моніторинг платників податку на додану вартість, які включені до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації відповідних платників податку на додану вартість у разі існування підстав, визначених у підпунктах «б» - «ґ» пункту 25 цього Положення.

Такі рішення можуть бути прийняті за наявності відповідних підтверджуючих документів (відомостей), зокрема:

інформації ліквідатора чи ліквідаційної комісії про закінчення роботи ліквідаційної комісії (ліквідатора) платника податку, оголошеного банкрутом, судового рішення про ліквідацію юридичної особи - банкрута або припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця у зв'язку з визнанням її банкрутом, повідомлення державного реєстратора або відомостей з Єдиного державного реєстру про внесення до Єдиного державного реєстру запису про припинення банкрута (підстава - підпункт «б» пункту 9.8 статті 9 Закону);

заяви про припинення платника податків за формою №8 - ОПП (додаток 8 до Порядку обліку), будь-якого іншого повідомлення платника податку, уповноваженого ним органу чи особи щодо прийняття рішення про припинення платника податку за власним бажанням, відомостей з Єдиного державного реєстру про внесення запису про: рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, прийняття фізичною особою рішення щодо припинення підприємницької діяльності, перебування юридичної особи в процесі припинення чи фізичної особи - підприємця в процесі припинення підприємницької діяльності (підстава - підпункт «б» пункту 9.8 статті 9 Закону);

судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов'язане з банкрутством, або повідомлення державного реєстратора чи відомостей з Єдиного державного реєстру про внесення запису щодо такого рішення (підстава - підпункт «б» пункту 9.8 статті 9 Закону).

Згідно з ч.1 ст. 38 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якою передбачено наслідки визнання боржника банкрутом, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань ( у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо, пов'язаних зі здійсненням ліквідаційної процедури; продаж майна банкрута допускається у порядку, передбаченому цим законом; виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом. строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута;

Одержані від продажу майна кошти спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому ст.45 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

У п.1 ч.1 ст. 45 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» наведено перелік витрат, пов'язаних з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді та роботою ліквідаційної комісії, які підлягають задоволенню у першу чергу. У п.3 ч.1 ст. 45 Закону встановлено, що вимоги щодо сплати податків та зборів задовольняються у третю чергу. Отже, законом встановлена спеціальна черговість погашення зобов'язань (витрати, пов'язані з провадженням у справі про банкрутство задовольняються у першу чергу, а вимоги щодо податків і зборів (обов'язкових платежів) задовольняються у третю чергу.

Таким чином, з моменту визнання боржника банкрутом припиняється виникнення нових зобов'язань боржника, зокрема, щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), в тому числі і податку на додану вартість, у зв'язку з реалізацією майна боржника в ліквідаційній процедурі.

Зважаючи на таке, при продажу майна банкрута ТОВ«Офісно-промисловий термінал» податок на додану вартість не повинна нараховуватися та включатись до ціни продажу майна банкрута, так як сплата податку не передбачена Законом про банкрутство, а з рахунку банкрута здійснюються виплати відповідно до встановленої черговості задоволення вимог кредиторів.

Відповідно до п.29 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 № 01-06/606/2013, «статтею 38 Закону передбачено наслідки визнання боржника банкрутом. Зокрема, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом у останнього не може виникати додаткових зобов'язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, які безпосередньо пов'язані із здійсненням ліквідаційної процедури.»

Відповідно до ст. 38 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у зв'язку з визнанням боржника банкрутом в такої особи виникає особливий статус, який є значно відмінним від статусу боржника.

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.

Дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів; на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю та життю громадян; на виплату авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги за виконавчими документами немайнового характеру, що зобов'язують боржника вчинити певні дії чи утриматися від їх вчинення.

Дія мораторію припиняється з дня припинення провадження у справі про банкрутство.

Виходячи з аналізу положень ст. ст. 38, 45, Закону про банкрутство, в ліквідаційній процедурі нові зобов'язання у банкрута в особі його органу управління - ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть виникати виключно у випадках, прямо передбачених Законом про банкрутство.

Такими випадками є: зобов'язання з оплати вимог щодо виплати заборгованості із заробітної плати перед працюючими та звільненими працівниками банкрута, грошові компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв'язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов'язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, що направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, що направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідної допомоги, належної працівникам у зв'язку з припиненням трудових відносин та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі;

вимоги кредиторів за договорами страхування;

витрати, пов'язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді та роботою ліквідаційної комісії, у тому числі:

витрати на оплату судового збору;

витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їхніх коштів;

витрати заявника на публікацію оголошення про порушення справи про банкрутство, введення процедури санації, визнання боржника банкрутом;

витрати на публікацію в офіційних друкованих органах інформації про порядок продажу майна банкрута;

витрати на публікацію в засобах масової інформації про поновлення провадження у справі про банкрутство у зв'язку з визнанням мирової угоди недійсною;

вимоги щодо виплати основної грошової винагороди арбітражному керуючому;

вимоги щодо відшкодування витрат арбітражного керуючого, пов'язаних з виконанням ним повноважень розпорядника майна, керуючого санацією боржника або ліквідатора банкрута;

витрати арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), пов'язані з утриманням і збереженням майнових активів банкрута;

витрати Гарантійного фонду виконання зобов'язань за складськими документами на зерно, пов'язані з набуттям ним права регресної вимоги щодо зернового складу, - у розмірі всієї виплаченої ним суми відшкодування вартості зерна;

Що стосується сплати суми ПДВ, то законодавець прямо не визначив їх в якості витрат, пов'язаних зі здійсненням ліквідаційної процедури (ч. 1 ст. 45 Закону про банкрутство).

Приймаючи до уваги вищевикладене, та враховуючи, що в ліквідаційній процедурі у банкрута не з'являється ніяких додаткових податкових зобов'язань, крім тих, які у вигляді конкурсних та поточних вимог заявлені до боржника в відповідності до статей 26, 37,38 Закону про банкрутство, господарський суд Одеської області задовольняє заяву ліквідатора та анулює свідоцтво платника ПДВ товариства з обмеженою відповідальністю «Офісно-промисловий термінал» (код ЄДРПОУ 32622874, м. Одеса, вул. Новомосковський шлях 3).

Керуючись, ст. 38, 45 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ст. ст. 86 ГПК України, суд,

У Х В А Л И В:

1. Задовольнити клопотання ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю «Офісно-промисловий термінал» арбітражного керуючого Лукашука Миколи Васильовича.

2. Анулювати свідоцтво платника ПДВ товариства з обмеженою відповідальністю «Офісно-промисловий термінал» (код ЄДРПОУ 32622874, м. Одеса, вул. Новомосковський шлях 3).

Копію ухвали надіслати сторонам, учасникам процесу.

Суддя Б.О. Бахарєв

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення16.06.2015
Оприлюднено24.06.2015
Номер документу45351517
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5017/3580/2012

Ухвала від 10.11.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бахарєв Б.О.

Ухвала від 10.11.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бахарєв Б.О.

Ухвала від 22.09.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бахарєв Б.О.

Ухвала від 26.09.2013

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Єрмілов Г.А.

Ухвала від 20.08.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бахарєв Б.О.

Ухвала від 16.06.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бахарєв Б.О.

Ухвала від 16.06.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бахарєв Б.О.

Ухвала від 09.06.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бахарєв Б.О.

Ухвала від 19.05.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бахарєв Б.О.

Ухвала від 19.03.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бахарєв Б.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні