Постанова
від 22.06.2015 по справі 815/1939/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1939/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2015 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Токмілова Л.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Котовської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області до Новоселівської сільської ради Котовського району Одеської області про стягнення заборгованості у розмірі 35969, 59 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Котовської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області (надалі - Котовська ОДПІ або позивач) до Новоселівської сільської ради Котовського району Одеської області (надалі - Новоселівська с/р або відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача податковий борг в розмірі 35969, 59 грн.: 2040,00 грн. - заборгованість по частині чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету (комунальної власності району у місті, міста районного значення, села, селища, чи їх об'єднань); 23033,28 грн. - заборгованість по надходженню збору за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства (за платежами, що розподіляються між державним та місцевими бюджетами); 10896,31 грн. - заборгованість по платі за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним. Відповідач Новоселівська с/р є засновником КП «Струмок». КП «Струмок» є платником податків та зборів, передбачених Податковим кодексом України. У зв'язку з несплатою грошового зобов'язання за КП «Струмок» рахується податковий борг у розмірі 35969,59 грн. Враховуючи відсутність у КП «Струмок» власного майна, податкову вимогу вручено Новоселівській с/р, але остання досі не сплатила суму податкового боргу.

В судове засідання представник позивач не прибув. Подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, в якому також зазначив, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Представник відповідача до суду не з'явився. Подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, в якому зазначив, що Новоселівською с/р вживаються заходи фінансового характеру щодо погашення заборгованості КП «Струмок» перед Котовською ОДПІ ГУ ДФС. Заплановано виконати фінансові зобов'язання в липні поточного року після уточнення дохідної частини сільської ради за перше півріччя 2015 року.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Відтак суд ухвалив про розгляд справи в письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні факти та обставини.

Новоселівська с/р є органом місцевого самоврядування, створеним та зареєстрованим Котовською районною державною адміністрацією Одеської області 20.09.1995р. за №15391200000000144, про що видано свідоцтво Серії А00 №277636 (а.с. 9).

Відповідно до Довідки від 27.03.2015р. №1515191400125 форми №4-ОПП, Новоселівська с/р з 17.09.1995р. перебуває на податковому обліку у Котовській ОДПІ (а.с. 19).

Новоселівська с/р є засновником КП «Струмок» (код ЄРПОУ 38443048), яке здійснює діяльність із забору, очищення та постачання води.

КП «Струмок» узято на податковий облік Котовською ОДПІ 29.04.2013р. за №15191375883 (а.с. 26).

Відповідно до п. 4.1 ст. 4 Статуту КП «Струмок» майно підприємства є комунальною власністю і закріпляється за ним на праві господарського відання.

З матеріалів справи вбачається, що за КП «Струмок» утворилася заборгованість зі сплати податків та зборів перед бюджетом.

03.11.2014р. Котовською ОДПІ сформовано КП «Струмок» податкову вимогу форми «Ю» №1486-25 на загальну суму 14396,79 грн. (а.с. 73) та прийнято рішення №20/25-00 про опис майна підприємства у податкову заставу (а.с. 74).

Крім того, Котовською ОДПІ внесено подання №1 Голові Новоселівської с/р щодо розірвання трудового договору (контракту) з керівником КП «Струмок», який допустив виникнення податкового боргу (а.с. 75).

Вказане подання отримано відповідачем 03.11.2014р.

Судом встановлено, що позивач здійснював заходи щодо розшуку майна боржника, але згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у реєстрі відсутні відомості щодо КП «Струмок» (а.с. 81), згідно листа Управління Державтоінспекції ГУ МВС України в Одеській області від 02.12.14р. за вих. №1145 автотранспортні засоби за КП «Струмок» не зареєстровані (а.с. 80), згідно листа Держінспекції сільського господарства в Одеській області від 05.01.2015р. за вих. № 05-14/06/11 сільськогосподарська техніка за КП «Струмок» не зареєстрована (а.с. 82).

Листом від 19.12.2014р. за вих. №3499/9/25-0017 позивач звернувся до Голови Новоселівської с/р, Котовської районної ради та В.о. Голови Котовської райдержадміністрації, в якому повідомив про непогашений податковий борг КП «Струмок» та, враховуючи відсутність у КП «Струмок» власного майна, просив розглянути на найближчій сесії Новоселівської с/р питання щодо виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу КП «Струмок» (а.с. 76).

З метою погашення заборгованості КП «Струмок» перед бюджетом Котовська ОДПІ звернулася до суду із позовом про стягнення з підприємства суми податкового боргу.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2015 року по справі №815/591/15 за позовом Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області до Комунального підприємства "Струмок" Новоселівської сільської ради с. Новоселівка про стягнення податкового боргу в розмірі 20755,19 грн. задоволено позовні вимоги та стягнуто з Комунального підприємства "Струмок" Новоселівської сільської ради с. Новоселівка (66360, Одеська область, Котовський р-н, с.Новоселівка, код ЄДРПОУ - 38443048) одержувач - УДКСУ у Котовському районі ГУДКСУ в Одеській області, код - 37984302, банк ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011 суму податкового боргу в розмірі 20755,19 грн., а саме: заборгованість по частині чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету (комунальної власності району у місті, міста районного значення, села, селища чи їх об'єднань) в розмірі 2040,00 грн. на р/р №33212862700294, код платежу - 21010302; заборгованість по збору за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства (за платежами, що розподіляються між державним та місцевими бюджетами) в розмірі 10551,28 грн. на р/р №33112359700294, код платежу - 13020401 та заборгованість по платі за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення в розмірі 8163,91 грн. на р/р №33116366700294, код платежу - 13030100.

На підставі зазначеної постанови Котовською ОДПІ направлено інкасові доручення (розпорядження) №№211-23, 211-23 від 26.02.2015р., до банку платника (АТ «Укрсиббанк»), але вказані доручення повернуто до Котовської ОДПІ у зв'язку з відсутністю грошових коштів на рахунках платника (а.с. 85, 86).

Станом на момент звернення позивача до суду з даним позовом за КП «Струмок» рахувалася податкова заборгованість на загальну суму 35969, 59 грн., з яких 2040,00 грн. - заборгованість по частині чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету (комунальної власності району у місті, міста районного значення, села, селища, чи їх об'єднань) (а.с. 30-31); 23033,00 грн. - заборгованість по надходженню збору за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства (за платежами, що розподіляються між державним та місцевими бюджетами) (а.с. 32-33); 10896,31 грн. - заборгованість по платі за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (а.с. 34-36).

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Порядок погашення податкового боргу комунальних підприємств визначений ст. 96 Податкового кодексу України.

Так, відповідно до положень цієї статті у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Відповідно до п. 96.3. ст. 96 ПК України відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.

У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

Таким чином, зі змісту вказаних правових норм вбачається, що обов'язок податкового органу звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке комунальне підприємство або його майно, виникає, зокрема, у разі отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог або не отримання відповіді протягом 30 календарних днів з дня направленні звернення, за умови що сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено.

Як вже зазначалося, з проханням розглянути на найближчій сесії Новоселівської с/р питання щодо виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу КП «Струмок» Котовська ОДПІ звернулася листом від 19.12.2014р. за вих. №3499/9/25-0017, але відповідач у встановлені законом строки не надав відповіді на звернення.

З огляду на зазначене, суд вважає можливим звернути стягнення податкового боргу на кошти Новоселівської сільської ради, в управлінні якої перебуває комунальне підприємство "Струмок" та його майно.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно з ч.1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Керуючись Податковим кодексом України, ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 35, 69-71, 86, 158-163, 167, 183-2, 256 КАС України,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Котовської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області до Новоселівської сільської ради Котовського району Одеської області про стягнення заборгованості у розмірі 35969, 59 грн., - задовольнити повністю.

Стягнути з Новоселівської сільської ради Котовського району Одеської області (код ЄДРПОУ 04379870) податкову заборгованість комунального підприємства "Струмок" (код ЄДРПОУ 38443048): суму 2040,00 грн. (дві тисячі сорок гривень 00 копійок) по частині чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету (комунальної власності району у місті, міста районного значення, села, селища, чи їх об'єднань), код платежу 21010302, р/р 33212862700294; у сумі 23033,28 грн. (двадцять три тисячі тридцять три гривні двадцять вісім копійок) - заборгованість по надходженню збору за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства (за платежами, що розподіляються між державним та місцевими бюджетами), код платежу 13020401, р/р 33112359700594; у сумі 10896,31 грн. (десять тисяч вісімсот дев'яносто шість гривень тридцять одна копійка) - заборгованість по платі за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, код платежу 13030100, р/р 33116366700294 одержувач: УДКСУ у Котовському районі ГУДКСУ в Одеській області код 37984302 банк ГУДКСУ в Одеській області МФО 828011, м. Одеса.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Л.М.Токмілова

Дата ухвалення рішення22.06.2015
Оприлюднено25.06.2015
Номер документу45361764
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1939/15

Постанова від 22.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Ухвала від 13.05.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Ухвала від 20.04.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Ухвала від 06.04.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні