Постанова
від 17.06.2015 по справі 818/1285/15
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 червня 2015 р. 10 год. 20 хв. Справа №818/1285/15

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Воловика С.В.,

за участю секретаря судового засідання - Шевець Ю.П.,

представника позивача - Соловей П.О.,

представника відповідача - Ставицького В.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Суми адміністративну справу № 818/1285/15

за позовом Державної фінансової інспекції в Сумській області

до Міської державної лікарні ветеринарної медицини м. Охтирка

про стягнення коштів,-

В С Т А Н О В И В:

Державна фінансова інспекція в Сумській області (далі по тексту - позивач, ДФІ в Сумській області) звернулась з адміністративним позовом до Міської державної лікарні ветеринарної медицини м. Охтирка (далі - відповідач, Лікарня ветмедицини) в якому просить суд:

- стягнути з відповідача в дохід Державного бюджету України за кодом надходження 21080500 на розрахунковий рахунок 31113090700006, відкритий в УК м. Охтирка, код 37981563, МФО 837013, кошти в сумі 55 023, 18 грн.

Позовні вимоги ДФІ в Сумській області обґрунтовує наступним. За результатами ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Міської державної лікарні ветеринарної медицини м. Охтирка за період з 01.01.2011 р. по 31.03.2014 р., згідно акту № 103-21/76 від 05.06.2014 р., позивачем, зокрема встановлено неперерахування відповідачем отриманих коштів за надання адміністративних послуг у 2011 році до Державного бюджету України, що є порушенням ч. 4 ст. 29 Бюджетного кодексу України і ч. 32 ст. 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» та призвело до недоотримання доходів Державним бюджетом України в сумі 55 023, 18 грн.

З метою усунення виявлених порушень, ДФІ в Сумській області направило відповідачу відповідну вимогу № 103-14/1228 від 07.07.2014 р., згідно якої Лікарня ветмидицини, окрім іншого, зобов'язана була в строк до 07 серпня 2014 року сплатити до Державного бюджету України кошти в сумі 55 023, 18 грн. Проте, в порушення законних вимог позивача, відповідачем вказані кошти сплачені не були.

Враховуючи наведені обставини, в судовому засіданні представник ДФІ в Сумській області адміністративний позов підтримав в повному обсязі та просив суд його задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував з підстав, викладених в письмових поясненнях (а.с.26, 36-37) та просив суд відмовити в задоволенні позову.

Заслухавши повноважних представників сторін, дослідивши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи та об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Відповідно до п. 2.12 Плану контрольно-ревізійної роботи на І квартал 2014 року та на підставі направлення від 27.03.2014 р. № 77, завідувачем сектору інспектування в в-Писарівському районі Охтирської ОДФІ Радько О.М. проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Міської державної лікарні ветеринарної медицини м. Охтирка за період з 01.01.2011 р. по 31.03.2014 р.

За результатами ревізії 05.06.2014 р. складений акт № 103-21/76 (а.с.12-17) згідно якого, встановлено, що за період з 24.06.2011 р. по 31.12.2011 р., в порушення ч. 4 ст. 29 Бюджетного кодексу України та ч. 32 ст. 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік», до спеціального фонду Державного бюджету України не були перераховані кошти в сумі 55 023, 18 грн., отримані як плата за надання адміністративних послуг.

З метою усунення виявлених ревізією порушень, 07.07.2014 р. ДФІ в Сумській області на адресу Лікарні ветмедицини був направлений лист-вимога № 103-14/1228 (а.с.8-11), згідно якого в строк до 07 серпня 2014 року зобов'язано відповідача, окрім іншого, перерахувати в дохід Державного бюджету України за кодом надходження 21080500 кошти в сумі 55 023, 18 грн. Проте, у визначені строки вказана вимога виконана не була, кошти не перераховані.

Отже, стверджуючи про необґрунтованість позовних вимог під час розгляду справи, відповідач зазначав на тому, що є бюджетною установою і у відповідності до положень Бюджетного кодексу України та Постанови КМУ "Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління, і розміру плати за їх надання" № 641 від 09.06.2011 р., кошти, отримані від надання адміністративних послуг, правомірно зараховувались до спеціального фонду Лікарні ветмедицини та використовувались на покриття витрат, пов'язаних з наданням цих послуг.

Проте, надаючи правову оцінку обставинам справи, суд не може погодитись з указаними доводами відповідача, з огляду на нижченаведене.

Відповідно до ст. 13 Бюджетного Кодексу України, бюджет може складатися із загального та спеціального фондів. Складовими частинами спеціального фонду бюджету є: доходи бюджету (включаючи власні надходження бюджетних установ), які мають цільове спрямування; видатки бюджету, що здійснюються за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету (у тому числі власних надходжень бюджетних установ); кредитування бюджету (повернення кредитів до бюджету з визначенням цільового спрямування та надання кредитів з бюджету, що здійснюється за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету); фінансування спеціального фонду бюджету.

Власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету.

Власні надходження бюджетних установ поділяються на такі групи: перша група - надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством; друга група - інші джерела власних надходжень бюджетних установ.

У складі першої групи виділяються такі підгрупи: підгрупа 1 - плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю; підгрупа 2 - надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності; підгрупа 3 - плата за оренду майна бюджетних установ; підгрупа 4 - надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна).

У складі другої групи виділяються такі підгрупи: підгрупа 1 - благодійні внески, гранти та дарунки; підгрупа 2 - кошти, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів.

Тобто, вказані норми не передбачають віднесення до власних надходжень бюджетних установ адміністративних послуг.

Водночас, відповідно до Переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною ветеринарною і фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління, ї розміру плати за їх надання, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 641від 09.06.2011р., плата за видачу ветеринарних свідоцтв та довідок належить до адміністративних послуг, діяльність по видачі яких входить до функціональних повноважень цих установ.

Частиною 32 статті 4 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" встановлено, що плата за адміністративні послуги відноситься до джерел формування спеціального фонду Державного бюджету України у частині доходів.

Зі змісту вказаних норм, суд робить висновок, що плата за надані адміністративні послуги є доходами Державного бюджету України, а не власними надходженнями бюджетної установи, уповноваженої їх надавати.

На виконання п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про деякі питання надання платних адміністративних послуг" № 33 від 05.01.2011 р., Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади повинні забезпечити до 1 березня 2011 року відкриття підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери їх управління рахунків в органах Державної казначейської служби для зарахування коштів від надання адміністративних послуг.

Крім того, Листом № 17-04/570-3011 від 25.02.2011 р. Державне казначейство України повідомило, що відповідно до п. 32 ст. 4 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (далі - Закон) плата за адміністративні послуги відноситься до джерел формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2011 рік у частині доходів. Плата за надання таких послуг справляється у розмірах та порядку, визначених законодавчими актами України, а в разі якщо це не передбачено законодавчими актами України, - актами Кабінету Міністрів України.

Для зарахування надходжень з кодом класифікації доходів бюджету 24020000 "Плата за адміністративні послуги" (наказ Міністерства фінансів України від 14.01.2011 р. N 11 "Про бюджетну класифікацію") в органах Державного казначейства України відкриті в розрізі територій рахунки за балансовим рахунком 3121, символ звітності 299.

Порядок казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету, регламентований наказом Державного казначейства України від 19.12.2000 р. № 131, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24.01.2001 р. за № 67/5258.

Пунктом 34 статті 14 Закону визначено, що кошти, отримані до спеціального фонду державного бюджету України згідно із пунктом 32 статті 4, спрямовуються на видатки головних розпорядників коштів державного бюджету, пов'язані з наданням адміністративних послуг.

В даному випадку, як встановлено під час розгляду справи, Лікарня ветмедицини не є головним розпорядником коштів державного бюджету та рахунок для зарахування коштів від надання адміністративних послуг за кодом 24020000 "Плата за адміністративні послуги" нею відкрито не було.

Крім того, варто зазначити, що правомірність вимог ДФІ в Сумській області щодо необхідності перерахування відповідачем коштів в сумі 55023,18 грн. до Державного бюджету України підтверджена ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 25 листопада 2014 року по справі №818/2042/14, в зв'язку з чим, згідно ч. 1 ст. 72 КАС України ця обставина не потребує доказування.

Враховуючи наведені обставини, а також беручи до уваги те, що Міська державна лікарня ветеринарної медицини м. Охтирка в 2011 році не перераховувала кошти від надання платних адміністративних послуг за кодом класифікації доходів бюджету 24020000 до спеціального фонду Державного бюджету, на переконання суду, позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь Державного бюджету України коштів, отриманих як плата за адміністративні послуги, за період з 24.06.2011 р. по 31.12.2011 р., є обґрунтованими.

Таким чином, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що адміністративний позов ДФІ в Сумській області підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Сумській області до Міської державної лікарні ветеринарної медицини м. Охтирка про стягнення коштів - задовольнити.

Стягнути з Міської державної лікарні ветеринарної медицини м. Охтирка (42700, Сумська область, м. Охтирка, вул. Леніна, 17, код 32413793) в дохід Державного бюджету України (код надходження 21080500, рахунок 31113090700006, відкритий в УК м. Охтирка, код 37981563, МФО 837013) кошти в сумі 55 023, 18 (п'ятдесят п'ять тисяч двадцять три) грн. 18 коп.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) С.В. Воловик

З оригіналом згідно

Суддя С.В. Воловик

Повний текст постанови складений 22.06.2015 року.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2015
Оприлюднено25.06.2015
Номер документу45362014
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1285/15

Ухвала від 22.12.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 18.12.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 12.10.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Ухвала від 12.10.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Постанова від 17.06.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 06.05.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 22.07.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старостін В.В.

Постанова від 17.06.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

Ухвала від 06.05.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.В. Воловик

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні