Постанова
від 22.06.2015 по справі 815/3353/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/3353/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2015 року м.Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Кипаренко Н.Ю.

Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Крафтмарин» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2014р. у загальному розмірі 2578,37грн., -

ВСТАНОВИВ:

Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому, з урахуванням уточнень (від 19.06.2015р. вихід.№04-1/228), просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Крафтмарин» адміністративно-господарські санкції та пеню за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2014р. у загальному розмірі 2578,37грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю «Крафтмарин» заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій та пені за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2014р. у загальному розмірі 2578,37грн.

Відповідно до ч.4 ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Таким чином, з урахуванням того, що від позивача - Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, а також від відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Крафтмарин», до суду надійшли клопотання (від 22.06.2015р. вхід.№15395/15, та вхід.№ФП/976/15, відповідно) про розгляд справи за їх відсутності, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.4 ст.122 КАС України.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази в сукупності та проаналізувавши вимоги чинного законодавства суд встановив наступне.

Як встановлено судом та вбачається з наявного у матеріалах справи Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014р., поданого Товариством з обмеженою відповідальністю «Крафтмарин» 19.02.2015р. до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вхід.№2717), Товариством самостійно визначено середньооблікову кількість штатних працівників облікового складу у кількості 12 чоловік, та визначено кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» у кількості 1 особа.

Однак, як з'ясовано судом та підтверджується наявними у справі документами, відповідач не створив жодного робочого місця.

Відповідно до розрахунку адміністративно-господарських санкцій за 2014 звітний рік від 21.04.2015р. №03-1/369, за підписом директора Відділення Кольцова В.М., норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 4 % від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості 1 робочого місця: норматив - 1; середньооблікова кількість штатних працівників за звітній рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 0; кількість робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами, визначається різницею між нормативом і середньообліковою кількістю штатних працівників за звітний рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідів (кількість робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих інвалідами - 1); середньорічна заробітна плата штатного працівника розраховується за формулою фонду оплати праці штатних працівників помноженою на 1000 та розділену на середньооблікове чисельність штатних працівників (середньорічна заробітна плата - 119 х 1000 : 12 = 9916,67грн.); сума адміністративно-господарських санкцій визначається як добуток середньорічної заробітної на кількість робочих місць, не зайнятих інвалідами, а якщо працює від 8 до 15 осіб - у розмірі половини середньорічної заробітної плати (сума адміністративно-господарських санкцій - 9916,67грн : 2 = 4958,34грн.); сума пені за 40 днів становить - 198,40грн., у зв'язку з чим, та з урахуванням часткової сплати у розмірі 2578,37грн., загальна сума заборгованості становить 2578,37грн. (5156,74 - 2578,37).

Проте, вищевказана заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій та пені за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2014р. у загальному розмірі 2578,37грн. у законодавчо визначеному порядку та строки самостійно Товариством з обмеженою відповідальністю «Крафтмарин», сплачено не було.

Основи соціальної захищеності інвалідів в Україні визначено Законом України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" вiд 21.03.1991р. №875-XII (зі змінами та доповненнями), який гарантує інвалідам рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами.

Відповідно до ч.ч.1,2,3,5 ст.19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" вiд 21.03.1991р. №875-XII (зі змінами та доповненнями), для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Згідно з ч.ч.9,10 ст.19 означеного Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Згідно зі ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Як вбачається з наявного в матеріалах справи звіту Товариства з обмеженою відповідальністю «Крафтмарин» «Про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік» (вхід.ФСЗ №2717 від 19.02.2015р.), середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за 2014р. на Товаристві з обмеженою відповідальністю «Крафтмарин» склала 12 осіб, у зв'язку з чим відповідно до нормативу місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 місце, тоді як не створив жодного. Отже, відповідно до розрахунку адміністративно-господарських санкцій за 2014 звітний рік, сума адміністративно-господарських санкцій визначається як добуток середньорічної заробітної на кількість робочих місць, не зайнятих інвалідами, а якщо працює від 8 до 15 осіб - у розмірі половини середньорічної заробітної плати (сума адміністративно-господарських санкцій - 9916,67грн : 2 = 4958,34грн.); сума пені за 40 днів становить - 198,40грн., у зв'язку з чим, та з урахуванням часткової сплати у розмірі 2578,37грн., загальна сума заборгованості становить 2578,37грн. (5156,74 - 2578,37).

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Проте, всупереч ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідачем самостійно у повному обсязі не сплачено.

Відповідно до п.2 ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Таким чином, з огляду на викладене, за Товариством з обмеженою відповідальністю «Крафтмарин» рахується заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій та пені за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2014р. у загальному розмірі 2578,37грн.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відтак, беручи до уваги наведене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Товариства з обмеженою відповідальністю «Крафтмарин» заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій та пені за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2014р. у загальному розмірі 2578,37грн.

Керуючись ч.4 ст.122, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Крафтмарин» про стягнення заборгованості у загальному розмірі 5156,74грн., задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Крафтмарин» (65044, м.Одеса, просп.Шевченка,2, код ЄДРПОУ 33567752, р/р 26009300003416, МФО 320854, Банк ПАТ «Діамантбанк») на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (65107, м.Одеса, вул.Канатна,83, код ЄДРПОУ 13901271) на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області (Банк - ГУДКСУ в Одеській області, одержувач - УК у Приморському районі м.Одеси, МФО 828011, р/р 31214230700008, код ЄДРПОУ 38016923) суму адміністративно-господарських санкцій та пені за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2014р. у загальному розмірі 2578 (дві тисячі п'ятсот сімдесят вісім)грн. 37коп.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

Дата ухвалення рішення22.06.2015
Оприлюднено26.06.2015
Номер документу45397872
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3353/15

Постанова від 22.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 11.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні