Постанова
від 10.06.2015 по справі 813/2222/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 червня 2015 року № 813/2222/15

зал судових засідань №8

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Братичак У.В.,

секретар судового засідання Бугара М.Р.,

з участю:

представника позивача Марусяка В.Я.,

представника відповідача Корилкевича П.В.,

третьої особи Ващука В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фабула Інвест Груп» до Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської області, за участю третіх осіб: Скнилівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області, начальника відділу містобудування та архітектури Пустомитівської районної державної адміністрації Ващука В.М. про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в :

На розгляд суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Фабула Інвест Груп» до Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської області (далі - Пустомитівська РДА), за участю третіх осіб: Скнилівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області, начальника відділу містобудування та архітектури Пустомитівської районної державної адміністрації Ващука В.М. в якому просить:

- визнати протиправними дії Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської області щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю «Фабула Інвест Груп» у наданні дозволу на розробку детального плану території земельної ділянки площею 0,996 га, кадастровий номер НОМЕР_1 на території Скнилівської сільської ради за межами населеного пункту;

- зобов'язати Пустомитівську районну державну адміністрацію Львівської області надати дозвіл Товариству з обмеженою відповідальністю «Фабула Інвест Груп» на розробку детального плану території земельної ділянки площею 0,996 га, кадастровий номер НОМЕР_1 на території Скнилівської сільської ради за межами населеного пункту.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відмова Пустомитівської РДА у наданні дозволу на розробку детального плану території земельної ділянки, кадастровий номер НОМЕР_1, яка передана в оренду гр. ОСОБА_6 є протиправною, оскільки право власності на вказану ділянку позивачем зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується свідоцтвом від 06.12.2014 року за НОМЕР_2. Також зазначив, що закон не пов'язує із розробленням та затвердженням детального плану території факту зміни цільового призначення земельної ділянки чи її відчуження.

Відповідач заперечень чи заяви про визнання позову до суду не подав.

Представник третьої особи - Скнилівської сільської ради подав до суду заяву від 04.06.2015 року №11/15 в якій проти задоволення позовних вимог не заперечив, просив розгляд справи провести без його участі.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позову не визнав. Пояснив, що відповідач відмовив у наданні дозволу на розроблення проекту детального плану території земельної ділянки з тих підстав, що така передана Пустомитівською РДА в оренду гр. ОСОБА_6 на 15 років. Враховуючи ці обставини, відповідач скерував запит у ГУ Держземеагентства у Львівській області, яким повідомлено, що технічна документація із землеустрою ТОВ «Фабула Інвест Груп» та гр. ОСОБА_6 передані на ознайомлення до прокуратури Пустомитівського району Львівської області. У зв'язку із чим відповідач зазначив, що на даний час не в змозі надати дозвіл на розроблення детального плану території до врегулювання питань відповідно до вимог чинного законодавства.

Третя особа Ващук В.М. в судовому засіданні позов не визнав, просив відмовити у задоволенні позову.

Заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, об'єктивно дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що ТОВ «Фабула Інвест Груп» набуло право власності на земельну ділянку площею 0,996 га, кадастровий НОМЕР_1, що підтверджується свідоцтвом про право власності від 06.12.2014 року за НОМЕР_2, виданого Реєстраційною службою Пустомитівського районного управління юстиції. Цільове призначення - ведення особистого селянського господарства.

20.01.2015 року позивач звернувся до Пустомитівської РДА із заявою про надання дозволу на розробку детального плану території земельної ділянки площею 0,996 га, кадастровий номер НОМЕР_1 на території Скнилівської сільської ради, за межами населеного пункту.

Листом №04/15-304 від 10.02.2015 року відповідач відмовив у наданні такого дозволу посилаючись на те, що вказана земельна ділянка передана в оренду ОСОБА_6 на підставі договору оренди від 24.03.2006 р., терміном на 15 років.

Проаналізувавши обставини справи та норми чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що відмова Пустомитівської РДА у затвердженні детального плану території такою, що не відповідає нормам закону, з наступних підстав.

У відповідності до п.3 ч.1 ст.1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", детальний план території, є містобудівною документацією, що визначає планувальну організацію та розвиток території. В силу ч.1 ст.16 цього ж Закону розроблення та затвердження детальних планів території є частиною процесу планування територій на місцевому рівні.

Згідно з ч.1 ст.19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації.

У відповідності до ч.8 ст.19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою. Детальний план території за межами населеного пункту розглядається і затверджується відповідною районною державною адміністрацією протягом 30 днів з дня його подання.

Суд звертає увагу на те, що спір між сторонами стосується відмови у наданні дозволу на розробку окремого виду містобудівної документації - детального плану території. При цьому, суд зазначає, що чинне законодавство України не пов'язує із розробленням чи затвердженням детального плану території факту зміни цільового призначення земельної ділянки чи її відчуження.

Так, згідно з абз.2 ч.1 ст.20 Земельного кодексу України, зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення, а не за проектами містобудівної документації. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок за своєю природою є видом землевпорядної документації, тобто документації відмінної від містобудівної, до якої відноситься проект детального плану території. Тому, надання дозволу на розроблення детального плану території не є способом відчуження земельної ділянки, не є підставою для переходу права власності від однієї особи до іншої.

Як вже зазначав суд вище, детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації, і не є тією підставою з якою цивільне законодавство пов'язує відчуження майна.

Стосовно перебування в оренді земельної ділянки (кадастровий НОМЕР_1) у гр. ОСОБА_6 на підставі договору оренди землі від 24.03.2006 р., суд встановив таке.

Відповідно до ст.ст. 317, 319 Цивільного кодексу України, власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Держава не втручається у здійснення власником права власності.

Згідно з ст. 154 Земельного кодексу України, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування без рішення суду не мають права втручатись у здійснення власником повноважень щодо володіння, користування і розпорядження належною йому земельною ділянкою або встановлювати непередбачені законодавчими актами додаткові обов'язки чи обмеження. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування несуть відповідальність за шкоду, заподіяну їх неправомірним втручанням у здійснення власником повноважень щодо володіння, користування і розпорядження земельною ділянкою.

Як вбачається із заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Фабула Інвест Груп» від 01.04.2015 року про вчинення кримінального правопорушення, фізична особа ОСОБА_6 з відповідною заявою до Пустомитівської РДА про надання дозволу на розробку проекту землеустрою у порядку, передбаченому статтями 5, 7 Закону України «Про фермерське господарство» (в редакції Закону від 8 вересня 2005 року N2864-IV), чинного на момент укладення договору оренди від 24.03.2006 року, не звертався.

Відповідно до ст.ст. 5, 7 Закону України «Про фермерське господарство» (в редакції Закону від 8 вересня 2005 року N2864-IV), право на створення фермерського господарства має кожний дієздатний громадянин України, який досяг 18-річного віку, виявив бажання та пройшов професійний відбір на право створення фермерського господарства. Для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. Для отримання у власність або в оренду земельної ділянки із земель комунальної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до місцевої ради.

Згідно акту приймання-передачі земельної ділянки від 30.03.2006 року, вказаний акт був підписаний орендарем ДП «Константа-Агро», однак, відповідно до договору оренди від 24.03.2006 року, орендарем є ФГ «Константа-Агро».

Більше того, встановлено, що ФГ «Константа-Агро» (код ЄДРПОУ - 36874684), яке є стороною договору оренди землі від 24.03.2006 року, зареєстроване як юридична особа лише 23.06.2010 року, а відтак будь-які документи підприємства, видані та/або підписані до 23.06.2010 року є нікчемними.

На підставі вказаних вище обставин, 07.04.2015 року слідчим відділом Пустомитівського РВ ГУМВС України у Львівській області розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні за №12015140270000478 про вчинення кримінального правопорушення за ст. 358 КК України, а саме: невідома особа внесла завідомо неправдиві відомості в договір оренди землі від 24.03.2006 року, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Фабула Інвест Груп».

З огляду на вказане, суд приходить до висновку, що відповідачем - Пустомитівською РДА неправомірно відмовлено позивачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Фабула Інвест Груп» у надані дозволу на розробку детального плану території земельної ділянки площею 0,996 га, кадастровий номер НОМЕР_1 на території Скнилівської сільської ради за межами населеного пункту.

Суд зазначає, що у відповідності до ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Пустомитівська РДА, як суб'єкт владних повноважень, протягом розгляду справи не надала до суду достатніх і беззаперечних доказів в обґрунтування правомірності своїх дій та рішень, і нею не було повністю спростовано доводів позивача в частині вимог, скерованих до неї.

Згідно ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Аналізуючи чинне законодавство та обставини справи, суд дійшов висновку, що Пустомитівська РДА відмовивши у наданні дозволу на розробку детального плану території не дотрималася принципу верховенства права з урахуванням вимог чинного законодавства України та передбачених ст.2 КАС України принципів, у зв'язку з чим такі дії відповідача слід визнати протиправними й зобов'язати вчинити визначені законом дії, а адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Відповідно до положень статті 94 КАС України, підлягають відшкодуванню з Державного бюджету України понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору, сплаченого згідно квитанції №ПН1451К від 29.04.2015 року у розмірі 80 грн.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 94, 159, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

п о с т а н о в и в:

1.Адміністративний позов задовольнити повністю.

2.Визнати протиправними дії Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської області щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю «Фабула Інвест Груп» у наданні дозволу на розробку детального плану території земельної ділянки площею 0,996 га, кадастровий номер НОМЕР_1 на території Скнилівської сільської ради за межами населеного пункту.

3.Зобов'язати Пустомитівську районну державну адміністрацію Львівської області надати дозвіл Товариству з обмеженою відповідальністю «Фабула Інвест Груп» на розробку детального плану території земельної ділянки площею 0,996 га, кадастровий номер НОМЕР_1 на території Скнилівської сільської ради за межами населеного пункту.

4.Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариству з обмеженою відповідальністю «Фабула Інвест Груп» (код ЄДРПОУ - 38501993) 80 грн. судового збору.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови складений та підписаний 17.06.2014 року.

Cуддя Братичак У.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2015
Оприлюднено26.06.2015
Номер документу45400595
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2222/15

Постанова від 10.06.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 14.05.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 14.05.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 30.04.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні