ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
23 квітня 2015 рокусправа № 804/12189/14
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Богданенка І.Ю.,
суддів: Уханенка С.А. Дадим Ю.М. ,
за участю секретаря судового засідання: Сколишева О.О.,
за участю представників:
позивача: - не з'явився,
відповідача: - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області
на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2014 року
у справі № 804/12189/14
за позовом Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області
до Тернівської міської організації політичної партії ВПЕРЕД, УКРАЇНО! Дніпропетровської області
про припинення юридичної особи,-
ВСТАНОВИВ:
У серпні 2014 року Західно-Донбаська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулася у Дніпропетровський окружний адміністративний суд з позовом до Тернівської міської організації політичної партії ВПЕРЕД, УКРАЇНО! про припинення юридичної особи.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2014 року відмовлено у задоволенні адміністративного позову.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, Західно-Донбаська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області подала апеляційну скаргу в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просить скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нову, якою задовольнити позовні вимоги.
Сторони будучи належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи, в судове засідання не з'явилися. Відповідно до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснюється.
Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відмовляючи у задоволені позову, суд першої інстанції виходив з того, що в силу положень Закону України Про політичні партії в Україні право на звернення до суду з позовом про припинення діяльності політичної партії надано виключно органу, який зареєстрував політичну партію, Генеральному прокурору України та Міністерству юстиції України.
Суд апеляційної інстанції не погоджується з позицією суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до частин 1, 2, 3 статті 3 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців дія цього закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців. Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.
Частиною 4 статті 11 Закону України Про політичні партії в Україні передбачено, що після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи.
Аналіз положень вказаних норм законодавчих приписів дає підстави для висновку про те, що норми Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є загальними відносно спеціальних норм Закону України Про політичні партії в Україні , які регулюють питання реєстрації політичних партій, припинення їх діяльності та не суперечать загальним нормам.
Підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , є незалежними від випадків заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва, передбачених додатково статтею 23 Закону України Про політичні партії в Україні для осіб, що підпадають під дію вказаного Закону.
Згідно з підпунктами 16.1.1, 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України, вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Державна реєстрація юридичної особи - Тернівської міської організації політичної партії ВПЕРЕД, УКРАЇНО! Дніпропетровської області (ідентифікаційний код 33854822) проведена 31 січня 2008 року (а.с. 6-7).
На податковий облік Тернівську міську організацію політичної партії ВПЕРЕД, УКРАЇНО! Дніпропетровської області взято 01 лютого 2008 року (а.с. 8).
Відповідно до абзацу 2 пункту 1.3 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588, взяття на облік в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов'язку щодо сплати того або іншого податку та збору.
Згідно з підпунктом 62.1.1 пункту 62.1 статті Податкового кодексу України, одним із способів здійснення податкового контролю є ведення обліку платників податків.
За змістом абзацу 2 пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України у межах здійснення контрольних функцій органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців.
Відповідно до частини 2 статті 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Згідно з актом №17699-12/04-10-50-18-11 від 16 липня 2014 року, Тернівська міська організація політичної партії ВПЕРЕД, УКРАЇНО! Дніпропетровської області не подає до податкового органу з моменту державної реєстрації декларації, відомості та інші документи фінансової звітності, отже не звітує більше одного року поспіль (а.с. 9).
Заборгованість відповідача перед бюджетом, згідно з довідкою Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про стан розрахунків з бюджетом за всіма податками, зборами (обов'язковими платежами) від 07 липня 2014 року, відсутня (а.с. 10).
На підставі викладеного, враховуючи відсутність заборгованості відповідача за платежами до бюджету, не подання протягом року органу державної податкової служби податкові декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, відповідно до закону, суд апеляційної інстанції приходить висновку про наявність правових підстав для припинення юридичної особи - Тернівської міської організації політичної партії ВПЕРЕД, УКРАЇНО! Дніпропетровської області.
З огляду на викладені обставини справи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що судом першої інстанції ухвалено рішення з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи і є підставою для скасування постанови суду та прийняття нової постанови про задоволення позову.
Керуючись статтями 195, 196, 198, 202, 207 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області - задовольнити.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2014 року - скасувати.
Позовні вимоги задовольнити.
Припинити юридичну особу Тернівську міську організацію політичної партії ВПЕРЕД, УКРАЇНО! Дніпропетровської області (ідентифікаційний код 33854822).
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий: І.Ю. Богданенко
Суддя: С.А. Уханенко
Суддя: Ю.М. Дадим
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2015 |
Оприлюднено | 30.06.2015 |
Номер документу | 45403770 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні