8.4.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 червня 2015 рокуСєвєродонецькСправа № 812/378/15
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши у м.Сєвєродонецьку в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області до Спортивно-реабілітаційного клубу інвалідів ""СКІФ" про припинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області до Спортивно-реабілітаційного клубу інвалідів ""СКІФ" про припинення юридичної особи.
В позовній заяві позивач просив припинити юридичну особу - Спортивно-реабілітаційний клуб інвалідів ""СКІФ", оскільки в порушення вимог діючого законодавства останнє з більше року не надає до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області податкову звітність.
Відповідно до пункту третього частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо припинення за зверненнями суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців у випадках, передбачених законом, чи відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців.
Ухвалою судді від 27 травня 2015 року відкрито провадження по справі за вказаним позовом та призначено справу до розгляду в порядку скороченого провадження.
Згідно із пунктом другим частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Ухвала про відкриття скороченого провадження направлена відповідачу на його юридичну адресу: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонеьцк, просп. Гвардійський, 19, кв.1, однак, 08.06.2015 конверт повернувся до суду з відміткою пошти: "за зазначеною адресою не проживає". Відповідно до положень ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Відповідно до ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником. У зв'язку з тим, що будь-яких відомостей відносно зміни місця реєстрації відповідач державному реєстратору не надав, записи до реєстру не вносились, суд позбавлений можливості повідомити відповідача про розгляд даної справи за іншою адресою. З огляду на вищезазначене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів, про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду.(а.с.7, 15, 17-19 ).
Відповідач у десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження, заперечень проти позову та необхідних документів або заяву про визнання позову до суду не подав.
На підставі частини 4 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя прийшов до наступного.
Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що Спортивно-реабілітаційний клуб інвалідів ""СКІФ", код ЄДРПОУ 20189502, зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради народних депутатів 21.12.1993 та перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції в м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області з 03.03.1994 за № 929, що підтверджується довідкою Управління статистики у місті Сєвєродонецьку Головного управління статистики у Луганській області № 26-130 від 27.11.2014, довідкою про взяття на облік платника податків, витягом з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 5-7)
Висновком Державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області підтверджено, що відповідач не надає податкову звітність з 2010 року, податковий борг відсутній. (а.с. 4)
Згідно витягу з єдиного державно реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Спортивно-реабілітаційний клуб інвалідів ""СКІФ" за організаційно-правовою формою є громадською організацією.
Згідно зі статтею 3 Закону України «Про об'єднання громадян» громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.
Відповідно до положень частини другої статті 14 Закону України «Про об'єднання громадян» у випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи. Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.
Таким чином, норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про об'єднання громадян», які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.
У зв'язку з цим, залежно від підстав припинення об'єднання громадян застосуванню підлягають відповідно норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» чи Закону України «Про об'єднання громадян».
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до підпункту 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України конртролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Згідно з пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.
Стаття 19-1 Податкового кодексу України передбачає, що органи державної податкової служби виконують, зокрема, такі функції: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів;Компетенція органів державної податкової служби поширюється на відносини у сфері оподаткування.
Відтак, органи державної податкової служби можуть звертатися до суду, зокрема, з позовом про ухвалення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців у випадках коли податкові органи діють на реалізацію своєї владної компетенції.
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний:
- вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16);
- подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16);
- сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до пункту 49.2.статті 49 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані за кожний звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, незалежно від того, чи проводив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Згідно з частиною другої статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Правовий аналіз зазначених норм свідчить, що органи податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації, зокрема, за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Отже, з урахуванням наведених норм, контролюючі органи у випадку неподання суб'єктом господарювання протягом року податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону мають право звернутись до суду із позовом щодо припинення юридичної особи.
За таких обставин в зв'язку з тим що відповідач не подає більше одного року до Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області податкову звітність, в наявності підстави для припинення юридичної особи відповідача - Спортивно-реабілітаційного клубу інвалідів ""СКІФ".
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Міндоходів у Луганській області до Спортивно-реабілітаційного клубу інвалідів ""СКІФ" про припинення юридичної особи задовольнити.
Припинити юридичну особу Спортивно-реабілітаційний клуб інвалідів ""СКІФ", код ЄДРПОУ 20189502, зареєстрований Виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради народних депутатів 21.12.1993, адреса реєстрації: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, проспект Гвардійський, будинок 19, квартира 1.
Копію даної постанови направити після набрання постановою законної сили Реєстраційній службі Сєвєродонецького міського управління юстиції (93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Партизанська, 13, кім. 5) для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи Спортивно-реабілітаційного клубу інвалідів ""СКІФ".
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною і підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, судове рішення апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.
Суддя С.В. Борзаниця
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2015 |
Оприлюднено | 30.06.2015 |
Номер документу | 45454011 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні