ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 червня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/1721/15-а
Херсонський окружний адміністративний суд
у складі: головуючого судді: Пекного А.С.,
розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ЕНЕРГО" про стягнення штрафу за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів,
встановив:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі-позивач, НКЦПФ, Комісія) звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ЕНЕРГО" (далі-відповідач, ТОВ «КУА "ЕНЕРГО"») про стягнення штрафу за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 17000,00 грн.
Позов мотивований тим, що у зв'язку з порушенням відповідачем вимог законодавства щодо державного регулювання ринку цінних паперів Комісією було винесено розпорядження про їх усунення у термін до 26.05.2014 р. У зв'язку невиконанням ТОВ «КУА "ЕНЕРГО"» розпорядження про усунення порушень вимог законодавства позивачем винесено постанову про накладення штрафних санкцій в сумі 17000,00 грн. Оскільки ТОВ «КУА "ЕНЕРГО"» не сплачено суму штрафної санкції в добровільному поряду, позивач звернувся до суду з даним позовом та просить стягнути з ТОВ «КУА "ЕНЕРГО"» вказану суму в судовому порядку.
Згідно із п. 5 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єктів владних повноважень, щодо яких завершився встановлений КАС України строк оскарження.
За таких обставин дана справа підлягає розгляду в порядку скороченого провадження.
Відповідач письмових заперечень на позов чи заяви про визнання позову до суду не надав, копію ухвали про відкриття скороченого провадження у справі отримав, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Оскільки, строки для надання заперечень відповідачем, передбачені ч. 3,ч.5 ст. 183-2 КАС України, закінчились і заперечень з боку відповідача не надходило, суд, згідно п. 3, ч. 5, ст. 183-2 КАС України, розглядає справу у порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення.
Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши норми відповідного законодавства суд дійшов до наступного.
З матеріалів справи вбачається, що 24 квітня 2014 р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження №42-ЦА-УП-КУА про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким зобов'язано ТОВ «КУА "ЕНЕРГО"» в термін до 26 травня 2014 р. усунути порушення вимог п.1 розділу ІІ Положення про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до НКЦПФ, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 02.10.2012 р. №1343, зареєстрованого в Міністрестві юстиції України 19.10.2012 р. за №1764/22076 (далі-Положення №1343), яке полягає в неподанні до Комісії щорічної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 31.12.2013 р.
Крім того, вищевказаним розпорядженням зобов'язано ТОВ «КУА "ЕНЕРГО"» в строк до 26.05.2014 р. письмово проінформувати уповноважену особу Комісії та департамент спільного інвестування та регулювання діяльності інституційних інвесторів про виконання розпорядження.
Постановою від 03 листопада 2014 р. у відношенні ТОВ «КУА "ЕНЕРГО"» порушено справі про правопорушення на ринку цінних паперів.
13 листопада 2014 р. уповноваженою особою Комісії складено акт №701-ЦА-УП-ЮО, в якому зафіксовано невиконання відповідачем розпорядження №42-ЦА-УП-КУА про усунення порушень законодавства про цінні папери.
Також з матеріалів справи вбачається, що постановою Комісії від 25.11.2014 р. розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ «КУА "ЕНЕРГО"» призначено на 10 грудня 2014 р.
Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 10 грудня 2014 р. №738-ЦА-УП-ЮО у відношенні ТОВ «КУА "ЕНЕРГО"» застосовано штраф у розмірі 17000,00 грн. за невиконання розпорядження №42-ЦА-УП-КУА про усунення порушень законодавства про цінні папери.
Станом на день звернення до суду (08 червня 2015 р.) штраф в розмірі 17000,00 грн. відповідачем не сплачено.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Згідно зі ст.. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів та фондового ринку» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Відповідно до ст.. 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів та фондового ринку» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звертається до суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про цінні папери.
Склад, порядок та строки подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку компанією з управління активами або особою, що здійснює управління активами недержавних пенсійних фондів, інформації щодо фінансового стану компанії з управління активами, про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів інститутів спільного інвестування та про управління активами недержавного пенсійного фонду (відкритого, корпоративного, професійного) визначено Положенням про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до НКЦПФ, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 02.10.2012 р. №1343. Дія цього Положення поширюється на компанії та осіб, яким видано Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку або Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) ліцензії на право провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами).
Згідно Положенням №1343, інформація компанії з управління активами та особи, що здійснює управління активами недержавних пенсійних фондів, за 2012 рік подається до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за формою, у складі, терміни та порядку, що встановлені нормативно-правовими актами, які діяли на звітну дату складання такої інформації.
Порядок, строки подання та склад інформації щодо фінансового стану компанії визначено розділом ІІ Положення №1343.
Так, згідно п. 1 розділу ІІ Положення №1343 компанія подає до Комісії інформацію щодо фінансового стану: місячну - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним. Інформація за останній місяць кварталу подається у складі квартальної інформації; щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом. Інформація за IV квартал подається у складі річної інформації; річну - до 1 березня року, наступного за звітним.
Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” передбачено, зокрема, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно Розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкції, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 №1470, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови, юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету.
Згідно ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідачем не надано жодного доказу оскарження постанов Комісії, оплати суми штрафу чи будь-якого іншого доказу, спростовуючого доводи позивача.
При прийнятті постанови в порядку скороченого провадження по даній справі суд керується наступними положеннями діючого законодавства: Кодекс адміністративного судочинства України, Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Положенням про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до НКЦПФ, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 02.10.2012 р. №1343, Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 №1470 «Про затвердження Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій».
Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 158-163, ст. 183-2 КАС України, суд
постановив:
Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ЕНЕРГО"" (код ЄДРПОУ 38045032) штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. до державного бюджету України (рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" , по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з моменту її отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Пекний А.С.
кат. 9.4.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2015 |
Оприлюднено | 30.06.2015 |
Номер документу | 45454575 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Пекний А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні