Ухвала
від 23.06.2015 по справі 914/1820/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

про порушення провадження у справі про банкрутство

23.06.2015 р. Справа№ 914/1820/15

Господарський суд Львівської області у складі судді Морозюка А.Я.,

при секретарі Дзедзінській Ю.К.

розглянувши у судовому засіданні заяву Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, м. Львів

про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління" (79032, м. Львів, вул. Дж. Вашингтона, 1, ідентифікаційний код 34814183)

за участю представників:

від кредитора: Антонюк П.Б. - начальник юридичного відділу

від боржника: не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Личаківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області звернулась до суду із заявою про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління" (79032, м. Львів, вул. Дж. Вашингтона, 1, ідентифікаційний код 34814183) в порядку ст. 11 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвалою суду від 09.06.2015 р. заяву прийнято до розгляду; арбітражного керуючого, визначеного автоматизованою системою - Босака Олега Євгеновича, зобов'язано протягом трьох днів з дня отримання ухвали надати суду заяву на участь у справі про банкрутство ТзОВ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» відповідно до вимог ст. 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", підготовче засідання суду призначено на 23.06.2015 р.

11.06.2015 р. на адресу суду від арбітражного керуючого Босака О.Є. надійшла заява про згоду на участь у справі про банкрутство ТзОВ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» від 11.06.2015 р.

Також на адресу суду надійшла заява про згоду на участь у справі про банкрутство ТзОВ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» від арбітражного керуючого Сиволобова Максим Марковича №01-16/591 від 16.06.2015 р. (надійшла 22.06.2015 р.).

Представник кредитора в судовому засіданні 23.06.2015 р. вимоги про банкрутство боржника підтримав з підстав, викладених в заяві про порушення справи про банкрутство. В обґрунтування вимог заяви зазначив, що загальна заборгованість боржника станом 28.05.2015 р. становить 3 068 987,54 грн., в тому числі 1 643 613,54 грн. - основний платіж, 1 425 374,00 грн. - штрафні санкції. Вказана заборгованість виникла по податку на додану вартість в розмірі 1 308 432,13 грн. (з них: 768 607,13 грн. - основного платежу, 539 825,00 грн.- штрафних санкцій); по податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 1 755 413,91 грн. (з них: 869 864,91 грн. - основного платежу, 885 549,00 грн.- штрафних санкцій); по єдиному соціальному внеску в розмірі 5 141,50 грн. основного платежу. Вимоги в сумі 3 068 987,54 грн. підтверджуються самостійно поданими деклараціями з податку на додану вартість, податковою декларацією з податку на прибуток підприємств, звітом про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів, податковими повідомленнями-рішеннями від 17.02.2010 р. №000252320/0 та №0000262320/0, актом про результати планової виїзної перевірки від 04.02.2010 р. №42/23-2/34814183 та корінцем податкової вимоги від 07.02.2014 р. №137-25. Безспірність вимог в сумі 3 057 213,04 грн. підтверджується постановою Львівського окружного адміністративного суду від 07.10.2014 р. у справі №813/3154/14 та інкасовими дорученнями від 20.11.2014 р. №859, №860, №861, №862. Відтак, сума безспірних вимог перевищує суму в триста мінімальних розмірів заробітної плати, вказані безспірні вимоги кредитора до боржника не задоволені протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку.

Боржник вимог ухвали суду від 09.06.2015 р. не виконав, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив.

Відповідно до вимог абз. 2 ч. 1 ст. 16 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" неявка у підготовче засідання сторін та представника державного органу з питань банкрутства, а також відсутність відзиву боржника не перешкоджають проведенню засідання.

Відповідно до ч. 3 ст. 10 вказаного Закону, справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом. Безспірні вимоги кредиторів - грошові вимоги кредиторів, підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, і постановою про відкриття виконавчого провадження, згідно з яким відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника. До складу цих вимог, у тому числі щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 16 вказаного Закону, у підготовчому засіданні господарським судом здійснюється перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 16 вказаного Закону, якщо справа порушується за заявою кредитора, господарський суд перевіряє обґрунтованість його вимог, їх безспірність, вжиття заходів щодо примусового стягнення за цими вимогами в порядку виконавчого провадження.

Як вбачається із матеріалів справи, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 07.10.2014 р. у справі №813/3154/14, стягнуто з рахунків ТзОВ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» відкритих у банківських установах, обслуговуючих такого платника, на користь бюджету податковий борг в сумі 3 057 213, 04 грн. На виконання вказаної постанови для стягнення коштів з розрахункових рахунків боржника в ПАТ «Укрсоцбанк» виставлялись інкасові доручення від 20.11.2014 р. №859, №860, №861, №862, які повернуті банком без виконання з наступних підстав: інкасові доручення №859 та №862 повернуто без виконання у зв'язку з відсутністю грошових коштів на рахунках платника згідно п. 12.8 глави 12 "Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті", затвердженої Постановою Правління НБУ від 21.01.2004 р. №22; інкасове доручення №860 повернуто без виконання згідно ст. 21 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», частиною другою якої - страхові кошти, зараховані на окремий рахунок, не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідного закону; інкасове доручення №861 повернуто без виконання у зв'язку з тим, що рахунок в ПАТ «Укрсоцбанк» закрито 02.06.2014 р.

Частиною першою статті 3 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що у випадках, передбачених законом, рішення судів та інших органів щодо стягнення коштів виконуються органами доходів і зборів, банками та іншими фінансовими установами.

Згідно із пунктом 41.2 статті 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється статтями 95-99 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з абзацом першим пункту 95.3 статті 95 Податкового Кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Механізм виконання судових рішень про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу передбачений главою 12 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 №22, який передбачає оформлення інкасового доручення для примусового стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу. Відповідно до пункту 12.4 зазначеної Інструкції, судове рішення, на підставі якого з платника податків стягуються кошти, до банку не подається. Натомість реквізити відповідного судового рішення зазначаються в самому інкасовому дорученні.

Абзацами другим та третім пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Відтак, оскільки списання коштів з рахунків боржника здійснюється відповідно до умов і порядку, визначених Податковим кодексом України, а не Законом України "Про виконавче провадження", інкасові доручення для примусового стягнення коштів в дохід бюджету у рахунок погашення податкового боргу та докази вжиття відповідних заходів до отримання відповідної заборгованості за процедурою, визначеною Податковим кодексом України є належним доказом в підтвердження безспірності грошових вимог ініціюючого кредитора - органу доходів і зборів. Аналогічної правової позиції дотримується Вищий господарський суд України (постанова від 17.02.2015 р. по справі №925/1941/14) та Верховний суд України (постанова від 29.04.2015 р. у справі №920/629/14).

Із змісту мотивувальної частини постанови Львівського окружного адміністративного суду від 07.10.2014 р. у справі №813/3154/14 вбачається, що стягнута постановою сума податкового боргу в розмірі 3 057 213,04 грн. складається з податку на додану вартість в розмірі 1 301 799,13 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 1 755 413,91 грн., яка складається з залишку несплачених податкових зобов'язань відповідно до податкових декларацій з податку на додану вартість за грудень 2013 р., січень 2014 р. та податкових декларацій з податку на прибуток підприємств за 2013 р.

Крім того контролюючим органом на підставі акту перевірки про результати планової виїзної перевірки ТзОВ «Львівшляхрембуд» з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства за період з 01.08.2008 р. по 30.09.2009 р. №42/23-2/34814183 від 04.02.2010 р. прийнято податкові повідомлення-рішення №0000262320/0 та №0000252320/0 від 17.02.2010 р.

Так, згідно податкового повідомлення-рішення №0000262320/0 від 17.02.2010 р., сума зобов'язань з податку на додану вартість за основним платежем складає 759 563,00 грн., за штрафними (фінансовими санкціями) складає 539 825,00 грн.; згідно податкового повідомлення-рішення №0000252320/0 від 17.02.2010 р., сума зобов'язань з податку на прибуток приватних підприємств за основним платежем складає 885 549,00 грн., за штрафними (фінансовими санкціями) складає 885 549,00 грн.;

Згідно довідки ДПІ у Личаківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області №7408/23-0 від 28.05.2015 р., заборгованість ТзОВ «Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління» станом на 28.05.2015 р. в сумі складає 3 068 987,54 грн., з яких по податку на додану вартість - 1 308 432,13 грн. (в т.ч. 768 607,13 грн.- основного платежу, 539 825,00 грн. - штрафних санкцій); по податку на прибуток приватних підприємств - 1 755 413,91 грн. (в т.ч. 869 864,91 грн. - основного платежу, 885 549,00 грн. - штрафних санкцій); по єдиному соціальному внеску в розмірі 5 141,50 грн. основного платежу.

Відтак, сума основного боргу, яка враховується у складі безспірних вимог кредиторів, як підстава для порушення справи про банкрутство, та підтверджується належними документами (судовим рішенням та інкасовими дорученнями), становить 1 638 472 грн. 04 коп., решту підтвердженої суми в розмірі 1 425 374,00 грн. складають штрафні (фінансові) санкції, які згідно абз. 5 ст.1 та ч. 3 ст. 10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не враховуються як підстава для порушення справи про банкрутство, а враховуються окремо. Інша частина заявлених вимог (по єдиному соціальному внеску в розмірі 5 141,50 грн.) не підтверджена ні рішенням суду, ні інкасовими дорученнями, а тому не може враховуватися у складі безспірних вимог кредиторів, як підстава для порушення справи про банкрутство.

Відтак, щодо заявленої кредитором решти суми (в т.ч. 5 141,50 грн. по єдиному соціальному внеску) то вказана сума у відповідності до ч. 2 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" може бути додатково заявлена у межах строку, встановленого частиною першою цієї статті.

Відповідно до абз. 5 ст.1 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до складу грошових зобов'язань боржника, в тому числі зобов'язань щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду.

Таким чином, вимоги кредитора до боржника в розмірі 1 638 472 грн. 04 коп., основного боргу є безспірними, перевищують суму в 300 розмірів мінімальної заробітної плати (що станом на дату подання заяви про порушення справи про банкрутство становила 365 400,00 грн.), не задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку. Доказів погашення вказаної суми заборгованості станом на день розгляду справи суду не представлено.

За таких обставин суд вважає, що кредитором доведено неплатоспроможність боржника та обґрунтовано наявність підстав для порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління".

Арбітражний керуючий, визначений автоматизованою системою - Босак Олег Євгенович, у відповідності з вимогами п. 4.12.2 Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, в трьохденний термін з дня отримання ухвали про прийняття заяви про порушення справи про банкрутство, направив суду заяву на участь у справі.

Щодо заяви арбітражного керуючого Сиволобова М.М. про згоду на участь у справі про банкрутство №914/1820/15, то така задоволенню не підлягає, оскільки в матеріалах справи наявна заява про згоду на участь у справі про банкрутство арбітражного керуючого визначеного автоматизованою системою, що відповідає вимогам встановленим Положенням про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство.

Суд вважає за доцільне встановити грошову винагороду арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень. Суд зазначає, що відповідно до ч.2 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.

Враховуючи наведене, керуючись ст.1, ч.3 ст. 10, ст. 16, абз.4 ч.1 ст. 114, ч.2 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 86 ГПК України, суд-

У Х В А Л И В:

1. Порушити провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління" (79032, м. Львів, вул. Дж. Вашингтона, 1, ідентифікаційний код 34814183).

2. Визнати вимоги кредитора - Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області - в розмірі 1 638 472 грн. 04 коп.

3. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління" (79032, м. Львів, вул. Дж. Вашингтона, 1, ідентифікаційний код 34814183).

4. Ввести процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю "Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління" (79032, м. Львів, вул. Дж. Вашингтона, 1, ідентифікаційний код 34814183).

5. Розпорядником майна боржника призначити арбітражного керуючого Босака Олега Євгеновича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1103 від 04.07.2013 р., адреса 79014, м. Львів, вул. Некрасова, 36).

6. Встановити арбітражному керуючому Босаку Олегу Євгеновичу оплату послуг (грошову винагороду) за виконання повноважень розпорядника майна у справі в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень шляхом її авансування заявником (кредитором) у відповідності до вимог ч. 2 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

7. У задоволенні заяви арбітражного керуючого Сиволобова Максима Марковича про згоду на участь у справі відмовити.

8. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення справи про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Львівське шляхове ремонтно-будівельне управління" (79032, м. Львів, вул. Дж. Вашингтона, 1, ідентифікаційний код 34814183), текст якого додається.

9. Заявнику - Державній податковій інспекції у Личаківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області: представити суду докази внесення на депозитний рахунок нотаріуса суми авансового платежу у відповідності до вимог ч. 2 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" для виплати арбітражному керуючому грошової винагороди.

10. Розпоряднику майна боржника арбітражному керуючому Босаку О.Є:

- до 12.08.2015 р. надати суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів;

- повідомити усіх виявлених кредиторів про час та місце проведення попереднього засідання суду, докази повідомлення надати суду;

- до 12.08.2015 р. скласти і подати до господарського суду на розгляд (затвердження) реєстр вимог кредиторів;

- до 23.08.2015 р. організувати та забезпечити проведення інвентаризації майна боржника та визначити його вартість;

- надати суду відомості про майно боржника;

- надати суду: витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна по боржнику; інформацію з реєстраційної служби щодо нерухомого майна боржника, з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек щодо боржника;

- надати суду документально підтверджений висновок про фінансове становище боржника, а також про можливість проведення санації боржника;

- надати суду висновок щодо наявності ознак фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства;

- надати суду документально підтверджений звіт про проведену роботу.

11.Попереднє засідання суду призначити на: 25.08.15 р . на 14:45. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Львівської області за адресою: 79014; м. Львів, вул. Личаківська, 128.

12. Викликати в судове засідання розпорядника майна, повноважних представників кредиторів, боржника.

13. Відповідно до вимог ч.16 ст.16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" копію ухвали надіслати кредитору, боржнику, розпоряднику майна, Личаківському районному суду м. Львова, Личаківському ВДВС Львівського МУЮ, Головному управлінню юстиції у Львівській області Відділу з питань банкрутства, державному реєстратору.

Суддя Морозюк А.Я.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення23.06.2015
Оприлюднено30.06.2015
Номер документу45457755
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/1820/15

Постанова від 16.12.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 17.11.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 13.10.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 22.09.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 25.08.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 25.08.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 15.07.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Артимович В.М.

Ухвала від 23.06.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 09.06.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні