cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.06.2015 р. Справа№ 914/1401/15
За позовом: Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал", м. Львів
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельник" в особі Львівської філії Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельник", м. Львів
про стягнення додаткової плати за скид стічних вод.
Суддя Манюк П.Т.
При секретарі Підкостельній О.П.
Представники:
від позивача: Коваль Р.П. - представник
від відповідача: Міхняк Я.Г. - директор філії
Розглядається справа за позовом Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельник" в особі Львівської філії Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельник" про стягнення додаткової плати за скид стічних вод з перевищенням допустимих забруднень в розмірі 4 103, 79 грн.
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 30.04.2015 року порушено провадження у справі та призначено до розгляду в судовому засіданні на 18.05.2015 року.
Розгляд справи відкладався з підстав викладених у відповідній ухвалі суду, в судовому засіданні оголошувалася перерва.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задоволити з підстав викладених у позовній заяві та усних поясненнях.
Представник відповідача в судові засідання з'явився, позовні вимоги заперечив, просив відмовити у їх задоволенні, проте документально та нормативно обґрунтованого відзиву на позовну заяву не подав.
За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними матеріалами, яких достатньо для вирішення спору по суті.
Розглянувши матеріали справи в порядку ст. 75 ГПК України, суд встановив наступне:
Львівське міське комунальне підприємство "Львівводоканал" (надалі - позивач, водоканал) звернулося в господарський суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельник" в особі Львівської філії Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельник" (надалі - відповідач) про стягнення додаткової плати за скид стічних вод з перевищенням допустимих забруднень в розмірі 4 103, 79 грн., з яких: 3 396, 24 грн. додаткової плати внаслідок перевищення норм якісних показників стічних вод та 707, 55 грн. нарахування за скид понаднормативних забруднень.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідачу надаються послуги водопостачання та водовідведення на підставі договору про подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до комунальної каналізаційної мережі від 07.06.2006 року № 304622 (надалі - договір).
Відповідно до п.1.1 договору, позивач надає послуги у забезпеченні питною водою та прийманні стічних вод, а абонент (відповідач) користується послугами: здійснює забір води з водопроводу, скид стоків у каналізацію і сплачує вартість наданих послуг на умовах, які визначені договором та чинним законодавством України, зокрема: Законом України «Про питну воду і питне водопостачання», «Правилами користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах та селищах України» (надалі - Правила користування), «Правилами технічної експлуатації систем комунального водопостачання та водовідведення» (надалі - Правила експлуатації), «Правилами приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації міст і селищ України», «Правилами приймання стічних вод підприємств у систему каналізації Львова» затверджених рішенням Виконкому Львівської міської ради від 18.09.2002р. № 292, (надалі - Правила приймання) .
Пунктом 3.6 договору передбачено, що скидання відповідачем стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій на його каналізаційному випуску оплачується з відповідним підвищеним коефіцієнтом. Визначення допустимих концентрацій і нарахування додаткової плати за послуги водовідведення проводиться позивачем відповідно до Правил приймання.
06.08.2014 р. уповноваженими представниками позивача був складений акт № 6254 про відбір контрольної вибіркової проби стічних вод для проведення головного і контрольного хімічних аналізів, підписаний представником відповідача без зауважень. За результатами вимірювань відібраної проби стічних вод № 573 (дата початку робіт - 06.08.2014 р.; дата оформлення - 13.08.2014 р.) хімлабораторією позивача встановлено, що скинута відповідачем стічна вода містить забруднення що перевищують відповідні ДК (Ліміт № 801), зокрема (сухий залишок - в 1,7 раз; фосфати - в 2,4 рази; аміак - в 1,7 раз).
На момент виявлення порушення відповідач перебував у переліку підприємств для яких встановлюється ліміт скиду забруднюючих речовин у міську каналізацію за № 384. Згідно з переліком підприємств, який затверджений уповноваженим органом Львівського міськвиконкому, відповідач розробив проект ліміту № 801 на скид забруднювальних речовин в систему міської каналізації.
Скид стічних вод відповідач здійснював з дозволом на скид стічних вод на 2013 р., який було видано відповідачу на підставі листа «Про дозвіл на скид» від 31.10.2013 р. № 19л, в якому відповідач стверджував, що підстав для внесення змін у погоджений проект ліміту немає, оскільки з часу погодження проекту ліміту не відбулося змін у водопровідно-каналізаційному господарстві підприємства. Також, у листі відповідач повідомив, що він як водокористувач офіційно попереджений позивачем про те, що він несе відповідальність за повноту та об'єктивність проекту ліміту, при виникненні змін у відведенні, підприємство зобов'язане у семиденний термін повідомити позивача. Оскільки, відповідач виконав вимоги щодо обов'язку розробити проект ліміту на скид, коефіцієнт за скид стічних вод без дозволу (Кх5) дорівнює 0.
Позивачем за виявлені перевищення якісних показників стічних вод було здійснено нарахування відповідачу додаткової плати за водовідведення, обчислену за підвищеним коефіцієнтом кратності в розмірі 4 103, 79 грн. При розрахунку плати за скид стічних вод позивачем застосовано формулу «Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів», що затверджена наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 року, № 37 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 26 квітня 2002 р. за № 402/6690.
10.10.2014 р. позивачем на адресу відповідача була направлена претензія № 5704 про сплату заборгованості, яка залишена останнім без відповіді та задоволення.
Таким чином, заборгованість відповідача перед позивачем складає 4 103, 79 грн., яку позивач просить стягнути з відповідача.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази в їх сукупності, суд прийшов до наступних висновків:
Статтею 193 ГК України передбачено, що господарські зобов'язання повинні виконуватись належним чином відповідно до закону, інших правових актів і договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачу надаються послуги водопостачання та водовідведення на підставі договору про подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до комунальної каналізаційної мережі від 07.06.2006 року № 304622.
Відповідно до п. 1.1 договору, позивач надає послуги у забезпеченні питною водою та прийманні стічних вод, а абонент (відповідач) користується послугами: здійснює забір води з водопроводу, скид стоків у каналізацію і сплачує вартість наданих послуг на умовах, які визначені договором та чинним законодавством України.
Відповідно до п. 2.1.1 договору позивач зобов'язався згідно з технічними умовами на приєднання абонента до міської мережі водопроводу та каналізації, виданими позивачем, забезпечити в розмірі лімітів, зокрема, приймання стічних вод, у яких не перевищено допустимі концентрації забруднювальних речовин в об'ємі: 60 куб.м./міс., дощових (талих) стічних вод - 293 куб.м./міс.
Згідно п. 2.2.7 договору, відповідач зобов'язався не перевищувати встановлені ліміти водоспоживання і водовідведення та допустимі концентрації забруднювальних речовин в контрольних колодязях на каналізаційних випусках Абонента.
Пунктом 3.6. договору встановлено, що сторони погодили, що скидання абонентом стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій на його каналізаційному випуску оплачується з відповідним підвищеним коефіцієнтом. Визначення допустимих концентрацій і нарахування додаткової плати за послуги водовідведення проводиться Львівводоканалом відповідно до Правил приймання.
06.08.2014 р. уповноваженими представниками позивача в присутності представника відповідача був складений акт № 6254 про відбір контрольної вибіркової проби стічних вод для проведення головного і контрольного хімічних аналізів. В даному акті міститься посилання на те, що проби в ємкостях 1,5 л. для проведення контрольного аналізу запломбовано (пломба ЛВК -12) та передано абонентові. Акт про відбір проб 06.08.2014 р. № 6254, підписаний представниками сторін без зауважень.
На підставі результату вимірювань відібраної проби стічних вод позивачем встановлено, що скинута відповідачем стічна вода містить перевищення допустимих концентрацій забруднень, зокрема: фосфати в кількості 23, 5 г/куб.м.; сухий залишок 1 725, 0 г/куб.м.; аміак 52, 0 г/куб.м.
Внаслідок допущеного відповідачем порушення вимог Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, позивачем було нараховано відповідачу додаткову плату в сумі 4 103, 79 грн. на підставі розрахунку від 08.09.2014 р. № 5704/36.
Пунктом 3 ч. 1 ст. 44 Водного кодексу України встановлено, що водокористувачі зобов'язані дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.
Пунктом 7.8 Правил приймання, з метою контролю якості стічних вод підприємств водоканал здійснює відбір разових проб. Виявлені в цих пробах перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень.
Відповідно до п.3.5.1. Правил приймання, підприємства зобов'язані здійснювати систематичний контроль за кількістю та якістю стічних вод, які вони скидають до системи міської каналізації (п. 7.3.), не перевищувати встановлені ліміти водовідведення та допустимі показники стічних вод в КК на своїх випусках.
Пунктами 3.1.4, 3.1.5 Правил приймання визначено, що водоканал зобов'язаний здійснювати контроль за якістю стічних вод, що скидають підприємства, а також за режимом і обсягом скиду, виставляти підприємствам до оплати рахунки за послуги водовідведення. У випадку виявлення з боку підприємств порушень Правил (перевищення встановлених показників об'єму та якості стічних вод, скид без Дозволу, невиконання вимог Акту тощо), водоканалом нараховується додаткова плата із застосуванням коефіцієнта кратності (розділи 8, 9 Правил).
Відповідно до п.3.2.4, п.3.2.3. Правил приймання, водоканал має право у будь-який час самостійно або за участю представника абонента (попередивши підприємство) відбирати проби стічних вод, проводити обстеження водопровідних і каналізаційних систем будь-якого водоспоживача та складати акти за результатами цих обстежень. Згідно із п.3.2.6, п.3.5.5 місцевих Правил, водоканал має право проводити хімічний аналіз проб стічних вод підприємств та робити офіційні висновки про відповідність фактичних концентрацій забруднювальних речовин стічних вод допустимим. Підприємство зобов'язане забезпечити можливість проведення контролюючими службами у будь-який час доби обстеження підприємства з питання роботи локальних КОС та контролю за скиданням стічних вод у міську каналізацію, надавати необхідні документи та експлуатаційний персонал. Відповідно до п.3.10.3. місцевих Правил, акт підписується уповноваженими представниками водоканалу і підприємства.
Згідно п.6.2. Правил приймання, для підприємств, внесених до переліку (п. 4.3.1), допустима концентрація встановлюється згідно з доведеним Лімітом на скид (п. 4.5), дотримання встановлених допустимих концентрацій визначається в КК на випусках підприємства.
Згідно п.4.2 "Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів", 20 відсотків плати за скид понаднормативних забруднень перераховуються до міського фонду охорони навколишнього природного середовища, що утворений у складі міського бюджету та 80 відсотків залишаються у розпорядженні водоканалу і використовуються на відшкодування збитків водоканалу, викликаних цими скидами, на ремонт і поліпшення експлуатації каналізаційної мережі та очисних споруд, а також на розвиток каналізаційного господарства населеного пункту. Тому, плата за скид понаднормативних забруднень підлягає розподілу таким чином: 80 % на користь ЛМКП «Львівводоканал» в розмірі 3 396, 24 грн., а 20 % перераховується в доход міського бюджету міста Львова (фонду охорони навколишнього природного середовища міста Львова) в розмірі 707, 55 грн.
Таким чином, позовні вимоги щодо стягнення додаткової плати за скид стічних вод з перевищенням допустимих забруднень в розмірі 4 103, 79 грн., з яких: 3 396, 24 грн. додаткової плати внаслідок перевищення норм якісних показників стічних вод та 707, 55 грн. нарахування за скид понаднормативних забруднень є обґрунтованими та підлягають до задоволення.
Оскільки спір виник через неправомірні дії відповідача, судовий збір покладається на нього.
На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 49, 75, 82-85 ГПК України, суд ,-
в и р і ш и в:
1. Позов задоволити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельник" в особі Львівської філії Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельник" (79035, м.Львів, вул.Зелена, 149б, код ЄДРПОУ 25260831) на користь Львівського міського комунального підприємства "Львівводоканал" (79017, м.Львів, вул.Зелена, 64, код ЄДРПОУ 03348471) суму в розмірі 5 223, 24 грн. з яких:
- 3 396, 24 грн. - додаткової плати за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій забруднень;
- 1 827, 00 грн. - судового збору.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельник" в особі Львівської філії Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельник" (79035, м.Львів, вул.Зелена, 149б, код ЄДРПОУ 25260831) в дохід міського бюджету міста Львова (фонд охорони навколишнього природного середовища м.Львова, рахунок 33110331700002 за кодом бюджетної класифікації: 24062100 "Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього середовища внаслідок господарської та іншої діяльності" банк ГУДКУ у Львівській області, код ЄДРПОУ: 38008294, код МФО 825014) нарахування у розмірі 707, 55 грн. за скид понаднормативних забруднень.
4. Накази видати відповідно до статті 116 ГПК України.
Повне рішення складено 22.06.2015 року.
Суддя Манюк П.Т.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2015 |
Оприлюднено | 30.06.2015 |
Номер документу | 45457785 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Манюк П.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні