Ухвала
від 06.06.2013 по справі 10/б-5022/1419/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

"06" червня 2013 р.Справа № 10/Б-5022/1419/2012 УХВАЛА

Господарський суд Тернопільської області

У складі судді Півторака М.Є.

Розглянув клопотання ліквідатора дейнеки В.М. про звільнення майна банкрута з під податкової застави у справі:

За заявою боржника: Комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5, м. Тернопіль, вул. Кн. Острозького, 24, ідентифікаційний код 21159561

За участю представників сторін:

Кредитора: Муравка В.П. - головний державного податкового інспектора юридичного відділу Тернопільської ОДПІ Тернопільської області ДПС, довіреність №12494/7/10-15/1142 від 29.05.13р.

Боржника: Дейнека В.М. - ліквідатора, постанова господарського суду від 18.01.2013р.

Суть справи:

Ліквідатор банкрута Дейнека В.М. звернувся до суду з клопотанням від 21.04.2013р. та просить зобов'язати Тернопільську ОДПІ скасувати арешт з рухомого майна КП "ЖЕК №5 звільнити з під податкової застави майно боржника.

В обґрунтування заявлених вимог ліквідатор надав суду Витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, наданого Тернопільською філією державного підприємства "Інформаційний центр" 13.07.2012 року.

Ухвалою господарського суду від 22 травня 2013 року призначено судове засідання о 09 год. 45 хв. 06 червня 2013 року.

В судовому засіданні 24 січня 2013 року представник кредитора - Тернопільської ОДПІ підтримав клопотання ліквідатора про скасування обтяження рухомого майна боржника.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення ліквідатора та представника кредитора суд встановив наступне:

Постановою господарського суду від 18.01.2013 року боржника: Комунальне підприємство Житлово-експлуатаційна контора №5, м. Тернопіль, вул. Кн.Острозького, 24, ідентифікаційний код 21159561 - визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру відносно КП; призначено ліквідатором: Дейнеку В.М., м. Тернопіль вул. Коперника,1.

Згідно зі статтею 41 Господарського процесуального кодексу України провадження у справах про банкрутство здійснюється на підставі норм господарського процесуального кодексу з урахуванням особливостей, передбачених Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". За змістом вказаних нормативних актів господарський суд приймає судові рішення (ухвали, постанови) в межах провадження у справі про банкрутство у випадках та порядку, передбачених Законом.

Законом України № 4212-VI від 22.12.2011 Закон України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" викладено у новій редакції.

Абзацом третім пункту 11 Прикінцевих та перехідних положень Закону встановлено, що його положення, які регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Оскільки постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у даній справі було прийнято 18.01.2013р., тобто до набрання чинності вказаним Законом, на правовідносини у даній справі розповсюджується дія Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у редакції, яка діяла до набрання чинності Законом України № 4212-VI від 22.12.2011.

Відповідно до положень статті 1 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідація - це припинення діяльності суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення визнаних судом вимог кредиторів шляхом продажу його майна.

Статтею 25 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначені повноваження ліквідатора, до яких, зокрема, відносяться функції з управління і розпорядження майном банкрута, а також щодо реалізації майна банкрута для задоволення вимог кредиторів.

Враховуючи завдання та мету ліквідаційної процедури, одним із головних повноважень (функцій) ліквідатора є формування ліквідаційної маси банкрута.

Відповідно до вимог статті 26 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, зокрема гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, які у разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Частиною першою статті 23 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" унормовано, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

Отже, з моменту відкриття щодо боржника ліквідаційної процедури всі без винятку обтяження його активів підлягають скасуванню. Це пов'язано з тим, що у процедурі ліквідації задоволення вимог кредиторів відбувається за рахунок коштів, отриманих від здійсненої у встановленому порядку реалізації майна банкрута. Тому для здійснення розрахунків з кредиторами активи боржника повинні бути вільними від будь-яких обмежень. При цьому, зняття заборон та арештів із майна боржника в порядку статті 23 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є безумовним, стосується будь-яких органів і посадових осіб та не потребує сплати ніяких коштів.

Безумовному звільненню від обтяження у зв'язку з визнанням боржника банкрутом не підлягає лише майно, яке перебуває у податковій заставі та під адміністративним арештом, оскільки пунктами 93.1, 94.19 Податкового кодексу України передбачено обов'язкове ухвалення судом в межах провадження у справі про банкрутство судового рішення про звільнення з податкової застави та припинення адміністративного арешту майна платника податків.

Зазначений висновок збігається із правовою позицією Вищого господарського суду України, викладеною у постанові від 14.11.2012 у справі № 44/440-б.

Відповідно до абзацу другого пункту 5 Порядку ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2004р. №830 (далі - Порядок), реєстрація податкової застави проводиться державним підприємством „Інформаційний центр" Мін'юсту та його філіями.

Відомості про припинення обтяження реєструються на підставі заяви обтяжувача чи уповноваженої ним особи. Обтяжувач чи уповноважена ним особа має право в будь-який час подати заяву про припинення обтяження і виключення запису з Реєстру. Після припинення обтяження обтяжувач самостійно, на письмову вимогу боржника чи особи, права якої порушено внаслідок наявності запису про обтяження, протягом п'яти днів зобов'язаний подати реєстратору заяву про припинення обтяження і виключення його з Реєстру. Відомості про припинення публічного обтяження підлягають державній реєстрації протягом п'яти днів після його припинення. Проведення реєстрації відомостей про припинення публічного обтяження покладається на уповноважений орган чи на уповноважену ним особу (пункт 24 Порядку), тобто на Державне підприємство „Інформаційний центр".

Як убачається з матеріалів справи, 13.07.2012 14:42:32 реєстратором Тернопільською філією державного підприємства „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України за зверненням Дейнеки В.М. надано Витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, № витягу: 36906900 щодо накладення податкової застави на все рухоме майно КП ЖЕК №5 та зареєстровано 14.09.2000 16:57:00 за №352-749.

Статтею 43 Закону України „Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень" передбачено, що відомості про припинення обтяження реєструються держателем або реєстратором Реєстру на підставі рішення суду або відповідної заяви обтяжувача (в даному випадку - Тернопільської ОДПІ), в якій зазначаються реєстраційний номер запису, найменування боржника, ідентифікаційний код боржника в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України чи індивідуальний ідентифікаційний номер боржника в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та інформація про припинення обтяження.

Оскільки Державне підприємство „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України є реєстратором Державного реєстру обтяжень рухомого майна про застави, а боржник визнаний банкрутом та відносно нього відкрито ліквідаційну процедуру, то всі обтяження, накладені на майно боржника, підлягають припиненню шляхом вилучення Реєстратором відповідних записів із Реєстру.

За викладених обставин суд вважає за можливе задовольнити заяву ліквідатора КП ЖЕК №5 - арбітражного керуючого Дейнеки В.М. щодо припинення податкової застави та вилучення відповідного запису з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про податкові застави із зобов'язанням Тернопільської ОДПІ у 5-денний строк подати до Державного підприємства „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України заяву про припинення обтяження та виключення запису, який зареєстровано 14.09.2000 16:57:00 з реєстру, а Державного підприємства „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України - внести відповідний запис щодо припинення обтяжень стосовно розпорядження майном КП ЖЕК №5.

На підставі наведеного, керуючись ст. 86 ГПК України, ст. ст. 5, 23, 24 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд, -

У Х В А Л И В:

1.Клопотання ліквідатора Комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5, м. Тернопіль, вул. Кн. Острозького, 24, ідентифікаційний код 21159561- Дейнеки В.М. від 21.05.2013 р. про зобов'язання Тернопільської ОДПІ звільнити з під податкової застави майно боржника - задовольнити.

2.Звільнити активи (майно) Комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5, м. Тернопіль, вул. Кн. Острозького, 24, ідентифікаційний код 21159561 з під податкової застави.

3.Зобов'язати обтяжувача - Тернопільську ОДПІ Тернопільської області ДПС, вчинити дії по виключенню запису з державного реєстру застав рухомого майна Комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5, м. Тернопіль, вул. Кн. Острозького, 24, ідентифікаційний код 21159561, що зареєстровані в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 14.09.2000 року.

4.Зобов'язати Державне підприємство „Інформаційний центр" Міністерства юстиції України (ідентифікаційний код 25287988; вул. Мельникова, 81-А, місто Київ, 04050) внести до Державного реєстру обтяжень рухомого майна запис про припинення обтяжень (податкової застави) щодо розпорядження майном Комунального підприємства житлово-експлуатаційної контори №5, м. Тернопіль, вул. Кн. Острозького, 24, ідентифікаційний код 21159561.

5. Дана ухвала є виконавчим документом та підлягає виконанню на підставі пункту 2 частини другої статті 3 Закону України "Про виконавче провадження".

6. Ухвала вступає в законну силу з моменту її підписання 06 червня 2013 року.

7. Ухвалу надіслати Тернопільській ОДПІ Тернопільської області ДПС, м. Тернопіль, вул. БІлецька, 1, ліквідатору Дейнеці В.М., м. Тернопіль, вул. Коперника, 1.

Суддя М.Є. Півторак

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення06.06.2013
Оприлюднено01.07.2015
Номер документу45532874
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/б-5022/1419/2012

Ухвала від 07.06.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 06.06.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 22.05.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 28.03.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 15.03.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 18.03.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 15.03.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 28.02.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 27.02.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 20.12.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні