Постанова
від 19.06.2015 по справі п/811/1649/15
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 червня 2015 року Справа №П/811/1649/15

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Момонт Г.М., розглянув у порядку письмового провадження в м. Кіровограді адміністративну справу

за позовом : Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремагромаш»

до відповідача : Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ремагромаш» звернулося з позовом до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0001981501 від 08.05.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 182 925,00 грн., у тому числі 146 340,00 грн. основного платежу та 36 585,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів).

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що у податковій декларації з ПДВ за січень 2015 року ним помилково не відображено відомості за податковими накладними виписаними ТОВ «Східтрансснаб», а тому 18.03.2015 р. подано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок. Водночас 20.03.2015 р. ТОВ «Ремагромаш» подано податкову декларацію з ПДВ у якій відображені відомості за податковими накладними виписаними ТОВ «Східтрансснаб».

Позивач наголошує на тому, що під час проведення камеральної перевірки податковим органом не взято до уваги дані відображені ТОВ «Ремагромаш» в уточнюючому розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок.

Також позивач зазначає, що його обсяг доходу за минулий рік не перевищує 20 мільйонів гривень, а тому відповідач не мав права проводити перевірку.

Відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого, позов ним не визнається у повному обсязі, оскільки за результатами камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2015 року ТОВ «Ремагромаш» встановлено заниження р.25.1 Декларації за лютий 2015 року на суму 146 340,00 грн.

Відповідач зазначає, що платником податків подано уточнюючий розрахунок у березні 2015 року, а тому відповідно до Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість показники значення р.24 уточнюючого розрахунку повинні бути перенесені до декларації за березень 2015 року.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги та заявив клопотання про подальший розгляд справи у порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, до суду подана заява про розгляд справи без його участі (а.с.51).

На підставі усної ухвали прийнятої в судовому засіданні 16.06.2015 р. та занесеної до журналу судового засідання (а.с.60), подальший розгляд справи проведено в порядку письмового провадження у відповідності до ч.4 ст.122 КАС України.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

17 квітня 2015 року посадовою особою Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2015 року ТОВ «Ремагромаш» за результатами якої складено акт №221/11-23-15-01/39228760 від 17.04.2015 р. висновками якого є порушення ТОВ «Ремагромаш», на думку відповідача, п.48.1 ст.48, п.200.1., п.200.2 ст.200 Податкового кодексу України, пп.7 п.5 розд. V наказу Міністерства фінансів України від 23.09.2014 р. №966 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» та наказу №13 від 23.01.2015 р. «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» у результаті чого занижено р.25.1 (Сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду (рядок 18 - рядок 20) та сплачується до державного бюджету) за лютий 2015 року на суму ПДВ 146 340,00 грн., що призвело до заниження податкових зобов'язань (рядок 25.1) податкової декларації за лютий 2015 року на суму ПДВ 146 340,00 грн. (а.с.6-8).

На підставі акта перевірки Кіровоградською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Кіровоградській області винесено податкове повідомлення-рішення №0001981501 від 08.05.2015 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 182 925,00 грн., у тому числі 146 340,00 грн. основного платежу та 36 585,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) (а.с.9).

Судом встановлено, що у січні 2015 року за договором поставки №010101 від 01.01.2015 р. (а.с.10-11) ТОВ «Ремагромаш» придбано у ТОВ «Східтрансснаб» запасні та комплектуючі частини до сільськогосподарської техніки на загальну суму 896 100,24 грн., у тому числі ПДВ - 149 350,04 грн. (а.с.12-23).

13.02.2015 р. ТОВ «Ремагромаш» подано податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2015 року (а.с.24-28).

Проте, у зазначеній декларації до складу податкового кредиту не включено суми ПДВ за господарськими операціями з ТОВ «Східтрансснаб», а відтак 18.03.2015 р. ТОВ «Ремагромаш» подано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, у якому уточнено показники податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2015 року (далі за текстом - Уточнюючий розрахунок) (а.с.29-32).

Зі змісту Уточнюючого розрахунку встановлено, що позивачем до складу податкового кредиту за січень 2015 року віднесено ПДВ у розмірі 149 350,00 грн. за господарськими операціями з ТОВ «Східтрансснаб», внаслідок чого у графі 6 рядка 24 Уточнюючого розрахунку виправлено, зокрема, значення рядка 24 декларації з податку на додану вартість за січень 2015 року (а.с.29-31).

20.03.2015 р. ТОВ «Ремагромаш» подано податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2015 року з урахуванням показників відображених в Уточнюючому розрахунку.

У відповідності до п.46.1 ст.46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно з п.46.5 ст.46 Податкового кодексу України форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Так, форма податкової декларації з податку на додану вартість та Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 р. №966 (далі за текстом - Порядок).

Відповідно до п.203.1 ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Пунктом 50.1 ст.50 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

У відповідності до п.5 Р.VI Порядку у разі виправлення значення рядка 24 декларації, яке у майбутніх звітних періодах не вплинуло на значення рядка 25 чи рядка 23, уточнюючий розрахунок подається за один звітний період, в якому вносяться відповідні зміни. Такий уточнюючий розрахунок може бути поданий у спосіб, визначений в абзаці четвертому або п'ятому пункту 50.1 статті 50 розділу II Кодексу. Значення графи 6 рядка 24 уточнюючого розрахунку (як збільшення, так і зменшення) враховується при визначенні значень рядків 21.1 та 24 декларації за звітний період, у якому подано такий уточнюючий розрахунок.

Згідно з п.6 Р.VI Порядку у разі виправлення значення рядка 24 декларації, яке у майбутніх звітних періодах впливало на значення рядка 25 чи рядка 23, уточнюючий розрахунок подається за кожний звітний період, у якому значення рядка 24 декларації впливало на значення рядка 25 чи рядка 23. Такі уточнюючі розрахунки можуть бути подані лише у спосіб, визначений в абзаці четвертому пункту 50.1 статті 50 розділу II Кодексу, оскільки форма декларації передбачає можливість подання уточнюючого розрахунку як додатка до неї лише за один звітний період, помилки якого виправляються.

З аналізу зазначених норм встановлено, що у випадку виправлення значення рядка 24 декларації визначення періоду у якому враховуються такі виправлення залежить від того, чи впливає відповідне виправлення на значення рядків 25 або 23 майбутніх звітних періодів. При цьому, якщо виправлення не впливає на показники рядків 25 або 23, то воно підлягає врахуванню у тому звітному періоді, в якому подано уточнюючий розрахунок. Натомість, якщо виправлення впливає на показники рядків 25 або 23, то уточнений розрахунок подається за кожний звітний період у якому значення рядка 24 декларації впливало на значення рядка 25 чи рядка 23. Тобто у такому випадку врахування виправлених показників не пов'язується з періодом у якому подається уточнюючий розрахунок.

Як встановлено судом виправлення ТОВ «Ремагромаш» значення рядка 24 декларації за січень 2015 року вплинуло на показники рядка 25 майбутніх звітних періодів. Відтак, зважаючи на те, що на час подання Уточнюючого розрахунку податкова декларація з податку на додану вартість за лютий 2015 року платником податків ще не була подана, то ТОВ «Ремагромаш» правомірно врахувало виправлення відображені в Уточнюючому розрахунку при податі податкової звітності за лютий 2015 року.

Відтак висновки податкового органу про заниження ТОВ «Ремагромаш» податкових зобов'язань з податку на додану вартість за лютий 2015 року на суму 146 340,00 грн. є необґрунтованими.

Окрім того, пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 р. №71-VIII установлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється з 1 січня 2015 року на перевірки суб'єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість.

У відповідності до п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Кіровоградською ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2015 року ТОВ «Ремагромаш».

Таким чином, на таку перевірку поширюються обмеження встановлені п.3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

Оскільки обсяг доходу позивача у 2014 році не перевищував 20 мільйонів гривень (а.с.37), а тому стосовно нього поширюються обмеження на проведення перевірок встановлені п.3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

Разом з тим, відповідачем не надано суду доказів одержання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірки ТОВ «Ремагромаш», наявності заявки суб'єкта господарювання щодо його перевірки чи рішенням суду, а також не вказано про наявність підстав визначених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Отже, у Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області не було правових підстав для проведення камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2015 року ТОВ «Ремагромаш».

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позовна вимога про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0001981501 від 08.05.2015 р. підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Відтак сплачений позивачем судовий збір (10% від ставки судового збору для позовних вимог майнового характеру) в розмірі 365,85 грн. підлягає присудженню з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ремагромаш».

Керуючись ст.ст.86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0001981501 від 08 травня 2015 року, винесене Кіровоградською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Кіровоградській області, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Ремагромаш» збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 182 925,00 грн., у тому числі 146 340,00 грн. основного платежу та 36 585,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів).

Присудити Товариству з обмеженою відповідальністю «Ремагромаш», код ЄДРПОУ 39228760 (25006, м. Кіровоград, вул. Преображенська, 88 Б, офіс 5) з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 365,85грн. (триста шістдесят п'ять грн. 85 коп.).

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_1

< Суддя >

Дата ухвалення рішення19.06.2015
Оприлюднено01.07.2015
Номер документу45546093
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/1649/15

Ухвала від 12.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Постанова від 19.06.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 28.05.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні