Постанова
від 22.06.2015 по справі 815/3341/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          22 червня 2015 року                               м. Одеса           Справа № 815/3341/15

           Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Іванова Е.А.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації до Приватного підприємства «Центуріон - 2007», за часті третьої особи яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Державної податкової інспекції у м.Іллічівську Головного управління Міндоходів в Одеській області про анулювання дозволу,-

ВСТАНОВИВ:

          Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (далі – НКРЗІ, позивач) звернулась до суду з позовом до Приватного підприємства «Центуріон - 2007» (далі – ПП «Центуріон - 2007», відповідач), в якому позивач просить анулювати дозвіл ПП «Центуріон-2007» на експлуатацію РЕЗ від 21.02.2012 року №БС400-51-0062639.

          Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач є користувачем радіочастотного ресурсу на підставі отриманого в установленому порядку дозволу на експлуатацію РЕЗ радіотелеметрії охоронних і пожежних систем сухопутної рухомої служби від 21.02.2012 № БС400-51-0062639 термін дії якого - до 02.02.2017. За інформацією Державної податкової інспекції у м. Іллічівську Головного управління Міндоходів в Одеській області, відповідач не сплачує рентну плату за користування радіочастотним ресурсом (збір за користування радіочастотним ресурсом України) з лютого 2012 по грудень 2014 року. Відповідно до частини третьої статті 58 Закону у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку. В зв'язку з чим позивач просить задовольнити його позовні вимоги.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, проте в позові просив справу розглянути за його відсутності.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, повідомлявся належним чином про день, час та місце проведення судового засідання за адресою зазначеною у Спеціальному витягу є Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, повідомлявся належним чином про день, час та місце проведення судового засідання та надав до суду пояснення в яких підтримав позов та просив справу розглянути за його відсутності.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

          Судом встановлено, що НКРЗІ було отримано листи ДПІ у м. Іллічівську Головного управління Міндоходів в Одеській області від 28.10.2014 № 16995/15-03-15-01-18 та від 31.01.2015 № 1683/15-03-15-03-18, якими НКРЗІ повідомлено, що Приватним підприємством «Центуріон-2007», код ЄДРПОУ 35162497, не сплачено рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України (збір за користування радіочастотним ресурсом України) за 2012-2014 роки.

          НКРЗІ відповідно до частини другої статті 12 Закону України «Про радіочастотний ресурс України» (далі - Закон) є органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України.

          Пунктом 1 частини другої статті 30 Закону визначено, що користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів (РЕЗ) або випромінювальних пристроїв (ВП) - суб'єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг.           Також відповідно до пункту 3 частини другої статті 30 Закону користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі дозволів на експлуатацію РЕЗ - спеціальними користувачами, технологічними користувачами та радіоаматорами.

          Відповідно до частини третьої статті 42 Закону видачу дозволів на експлуатацію РЕЗ здійснює Державне підприємство «Український державний центр радіочастот», яке утворюється відповідно до Закону та відноситься до сфери управління НКРЗІ.

          Згідно зі статтею 57 Закону користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі.

          Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України (далі - Кодекс). На момент виникнення спірних правовідносин (до моменту прийняття Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28 грудня 2014 року № 71-VIII) платники сплачували відповідно до вимог Кодексу збір за користування радіочастотним ресурсом України.

          Статтею 318 Кодексу, в редакції на момент виникнення спірних правовідносин, визначались платники збору. Зокрема, відповідно до підпункту 318.1.4 пункту 318.1 статті 318 Кодексу загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі дозволу на експлуатацію РЕЗ та ВП, є платниками збору.

          Відповідач є користувачем радіочастотного ресурсу на підставі отриманого в установленому порядку дозволу на експлуатацію РЕЗ радіотелеметрії охоронних і пожежних систем сухопутної рухомої служби від 21.02.2012 № БС400-51-0062639 термін дії якого - до 02.02.2017.

          Таким чином, Відповідач належав до платників збору (в даний час рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України).

          Відповідно до абзацу першого 258.2.4 пункту 258.2 статті 258 Кодексу у разі несплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України або сплати її в неповному обсязі платниками рентної плати протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про таких платників до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, для вжиття до них заходів згідно із законодавством.

          Аналогічні норми щодо вжиття НКРЗІ заходів визначалися і відповідними нормами Кодексу в редакції на момент виникнення спору щодо несплати платниками збору у строки, визначені для місячного податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації (пункти 322.1 - 322.2 статті 322 Кодексу).

          За інформацією Державної податкової інспекції у м. Іллічівську Головного управління Міндоходів в Одеській області, Відповідач не сплачує рентну плату за користування радіочастотним ресурсом (збір за користування радіочастотним ресурсом України) з лютого 2012 по грудень 2014 року.

          Законом визначено єдино можливий шлях реалізації норм щодо вжиття заходів до неплатників збору.

          Відповідно до частини третьої статті 58 Закону у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку.

          Відповідно до підпункту 10 пункту 6 Положення про НКРЗІ, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1067, НКРЗІ для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право звертатися до суду з відповідними позовними заявами в разі порушення суб'єктами господарювання, що провадять діяльність на ринку телекомунікаційних послуг та послуг поштового зв'язку, законів про телекомунікації, інформатизацію, користування радіочастотним ресурсом та поштовий зв'язок, а також з позовами про скасування державної реєстрації у випадках, передбачених законом.

          Судом встановлено, що з метою вирішення порушеного контролюючими органами питання в порядку досудового врегулювання спору НКРЗІ направлено відповідачеві лист від 24.03.2015 № 01-1516/144 з пропозицією щодо сплати заборгованості у добровільному порядку (додаток 4) та із попередження про наслідки несплати заборгованості - анулювання дозволу на експлуатацію РЕЗ від 21.02.2012 № БС400-51-0062639 у судовому порядку. Проте відповідач у визначені терміни, зокрема у строк до 06.04.2015, не повідомив про погашення заборгованості.

          З огляду на зазначене, суд доходить висновку, що за наявності обставин, що свідчать про несплату Відповідачем заборгованості через несплату рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (збору за користування радіочастотним ресурсом України) протягом лютого 2012 по грудень 2014 року відповідний дозвіл Відповідача на експлуатацію РЕЗ від 21.02.2012 № БС400-51-0062639 повинен бути анульований.

          Відповідно до вимог ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

          Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

          В зв'язку з чим, суд прийшов до висновку, що позивач довів суду обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та надав необхідні докази, в підтвердження своїх позовних вимог.

          Відповідно до ч .4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

          Керуючись ст. ст. 2, 71, 86 158 - 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

          Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації до Приватного підприємства «Центуріон - 2007» задовольнити.

          Анулювати дозвіл Приватного підприємства «Центуріон-2007» на експлуатацію радіоелектронного засобу радіотелеметрії охоронних і пожежних систем сухопутної рухомої служби від 21.02.2012 року №БС400-51-0062639.

          Постанова набирає законної сили відповідно до ст..254 КАС України.

          Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів після отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

          Суддя                                                                                           Е.А.Іванов

                    

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2015
Оприлюднено01.07.2015
Номер документу45546518
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3341/15

Постанова від 22.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 10.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 10.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 10.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

Ухвала від 10.06.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні