Постанова
від 12.08.2009 по справі 2-а-3243/09/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

а

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця, вул. Островсько го, 14

тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court. gov.ua



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 серпня 2009 р. Справа № 2-а-3243/09/0270

Вінницький окружний адмін істративний суд

у складі: го ловуючого - судді Сапальово ї Т.В.

при с екретарі Балан М.А.

за участю:

представника позивача - М атущак О.В.,

від відповідача представн ик не з' явився, повідомлени й належним чином,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у залі суд ових засідань адміністратив ну справу за позовом Вінниць кої міжрайонної державної по даткової інспекції у Вінниць кій області про припинення ю ридичної особи - товариства з обмеженою відповідальніст ю “Укрбуд”,

ВСТАНОВИВ :

до суду звернулась Вінниц ька міжрайонна державна пода ткова інспекція (далі - пози вач) до Товариства з обмежено ю відповідальністю “Укрбуд” (далі - відповідач) про припи нення юридичної особи.

Позов мотивовано тим, що від повідач з 14.12.2005 року не подає по даткову звітність до державн ої податкової служби, а це є пі дставою для припинення юриди чної особи.

Представник позивача у суд овому засіданні повністю під тримала позовні вимоги, прос ила суд позов задовольнити. В судовому засіданні представ ник також просила суд направ ити копію рішення про припин ення юридичної особи органу державної реєстрації та приз начити ліквідаційну комісію .

Відповідач заперечень на п озовну заяву не надав, повнов ажного представника в судове засідання не направив. Про де нь, час і місце розгляду справ и повідомлявся за юридичною адресою, вказаною у свідоцтв і про державну реєстрацію юр идичної особи (а. с. 11-12, 72).

Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС Укр аїни вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщ о вона доставлена за адресою , внесеною до відповідного де ржавного реєстру.

Крім того, в матеріалах спра ви містяться надані позиваче м докази відсутності юридичн ої особи - відповідача за юр идичною адресою (а. с. 19, 80, 129-130).

Неприбуття представника в ідповідача за таких обставин в судове засідання, виходячи зі змісту ст. 128 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, не є перешкодою для розг ляду справи, а тому судом ухва лено розглянути справу за на явними у ній матеріалами.

З' ясувавши думку предста вника позивача, суд дійшов ви сновку про можливість розгля ду справи без участі повнова жного представника відповід ача.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд встан овив наступне.

Товариство з обмеженою від повідальністю “Укрбуд”заре єстроване Вінницькою районн ою державною адміністрацією Вінницької області 29.06.2004 року.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру підприєм ств та організацій України с таном на 12.06.2007 року товариство з обмеженою відповідальністю “Укрбуд”включене до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код - 33074907, кер івник - Кобець Павло Васильо вич, місцезнаходження: Вінни цька обл., Вінницький р-н., смт. В ороновиця, автошлях Воронови ця-Степанівка (а. с. 72).

Згідно з довідкою Вінницьк ої МДПІ у Вінницькій області (а. с. 74) ТОВ “Укрбуд”перебуває на податковому обліку в Вінн ицькій МДПІ з 07.07.2004 р.

З матеріалів справи встано влено, що юридична особа ТОВ “ Укрбуд” за своєю юридичною а дресою не знаходиться, а обов ' язкову звітність до податк ового органу не подає з 14.12.2005 р. (а . с. 75).

Визначаючись щодо заявлен их позовних вимог суд виходи ть з наступного.

Відповідно до п. 8 ст. 19 Господ арського кодексу України усі суб' єкти господарювання зо бов' язані здійснювати опер ативний та бухгалтерський об лік результатів своєї роботи , надавати відповідно до вимо г закону фінансову звітність щодо своєї господарської ді яльності, інші дані, визначен і законом.

Відповідно до ст. 4, ч.1 ст. 5 та п .2 ч.1 ст. 9 Закону України “Про си стему оподаткування”платни ками податків і зборів (обов' язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідн о з законами України покладе но обов' язок сплачувати под атки і збори (обов' язкові пл атежі); облік платників подат ків і зборів (обов' язкових п латежів) здійснюється органа ми державної податкової служ би та іншими державними орга нами відповідно до законодав ства; платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані подавати до де ржавних податкових органів т а інших державних органів ві дповідно до законів декларац ії, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов' язані зі сплатою пода тків і зборів (обов' язкових платежів).

Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України “Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” визначено, що податкові декл арації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює календарному міся цю - протягом 20 календарних д нів, наступних за останнім ка лендарним днем звітного (под аткового) місяця; календарно му кварталу або календарному півріччю - протягом 40 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем звітно го (податкового) кварталу (пів річчя); календарному року - п ротягом 60 календарних днів за останнім календарним днем з вітного (податкового) року.

Згідно з абз. 5 ч. 2 ст. 38 Закону У країни “Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців”одніє ю з підстав для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутством ю ридичної особи, є неподання п ротягом року органам державн ої податкової служби податко вих декларацій, документів ф інансової звітності відпові дно до закону.

Враховуючи те, що відповіда ч не подавав до Вінницької МД ПІ податкову звітність з 14.12.2005 р ., суд вважає вимоги позивача о бґрунтованими, у зв' язку з ч им є всі підстави для припине ння товариства з обмеженою в ідповідальністю “Укрбуд”.

Відповідно до ч. 4 ст. 70 К АС України обставини, які за з аконом повинні бути підтверд жені певними засобами доказу вання, не можуть підтверджув атися ніякими іншими засобам и доказування, крім випадків , коли щодо таких обставин не в иникає спору.

Таким чином, факт неподання податкової звітності відпов ідачем до Вінницької МДПІ пр отягом більш ніж річного пер іоду, як підстава припинення юридичної особи, підтверджу ється належними засобами док азування.

Визначений ст. 38 Закону Укра їни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”порядок д ержавної реєстрації припине ння юридичної особи за судов им рішенням, що не пов' язано з її банкрутством, не містить обов' язкових вимог щодо уч асті в цьому засновника або к ерівника даної юридичної осо би.

Положення ст. 36 Закону, які ви значають порядок державної р еєстрації припинення юридич ної особи за рішенням, прийня тим учасниками (засновниками ) даної юридичної особи, засто совуються у випадку припинен ня юридичної особи за волеви явленням самих учасників (за сновників).

Відповідно до положень п. 17 ст.11 Закону України “Про Дер жавну податкову службу в Укр аїні”податковим органам на дано право звертатися у пере дбачених законом випадках д о судових органів із заявою (позовною заявою) про скасу вання державної реєстрації суб'єкта підприємницької ді яльності.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Відповідно до частини пер шої ст. 105 ЦК України учасники ю ридичної особи, суд або орган , що прийняв рішення про припи нення юридичної особи, зобов 'язані негайно письмово пові домити про це орган, що здійсн ює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державно го реєстру відомості про те, щ о юридична особа перебуває у процесі припинення. В абзаці другому частини другої цієї статті передбачено, що викон ання функцій комісії з припи нення юридичної особи (лікві даційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на о рган управління юридичної ос оби.

Відповідно до ч. 5 ст. 38 Закону України “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців”суд призначає в рішенні щодо при пинення юридичної особи у зв 'язку з її ліквідацією комісі ю з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстра тор вносить до Єдиного держа вного реєстру запис про приз начення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пі зніше наступного робочого дн я з дати надходження відпові дного рішення.

Частиною сьомою цієї статт і передбачено, що державний р еєстратор не пізніше наступн ого робочого дня з дати внесе ння до Єдиного державного ре єстру запису, в якому керівни к органу управління або засн овник (учасник) юридичної осо би вказаний як голова комісі ї з припинення (ліквідаційно ї комісії) юридичної особи зо бов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юри дичної особи, а також суду, яки й постановив рішення щодо пр ипинення юридичної особи у з в'язку з її ліквідацією, відпо відне повідомлення.

Відповідно до ч. 4 ст. 105 ЦК Укра їни комісія з припинення юри дичної особи поміщає в друко ваних засобах масової інформ ації, в яких публікуються від омості про державну реєстрац ію юридичної особи, що припин яється, повідомлення про при пинення юридичної особи.

Згідно з ч. 1 ст. 36 Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”для прове дення державної реєстрації п рипинення юридичної особи в результаті її ліквідації гол ова ліквідаційної комісії аб о уповноважена ним особа піс ля закінчення процедури лікв ідації, яка передбачена зако ном, але не раніше двох місяці в з дати публікації повідомл ення у спеціалізованому друк ованому засобі масової інфор мації, повинен подати (надісл ати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, пере дбачені цією частиною та час тиною другою цієї статті.

Відповідно до ч. 10 ст. 38, ч. 8 ст. 36 цього ж Закону за відсутност і підстав для залишення доку ментів, які подані для провед ення державної реєстрації пр ипинення юридичної особи в р езультаті її ліквідації, без розгляду державний реєстрат ор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис пр о проведення державної реєст рації припинення юридичної о соби.

Згідно з ч. 9 ст. 36 Закону строк державної реєстрації припин ення юридичної особи в резул ьтаті її ліквідації не повин ен перевищувати три робочих дні з дати надходження докум ентів для проведення державн ої реєстрації припинення юри дичної особи.

Проаналізувавши чинне зак онодавство, пов'язане з припи ненням підприємницької діял ьності юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців за рі шенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти ви сновку, що склад комісії з при пинення та порядок її роботи в даній категорії справ зако нодавством прямо не передбач ені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС Укра їни передбачено можливість з астосування аналогії закону (закону, що регулює подібні пр авовідносини) та аналогії пр ава (конституційних принципі в і загальних засад права).

В зв'язку з наведеним вище с уд вважає за необхідне створ ити ліквідаційну комісію в с кладі: Вінницької МДПІ; керів ника товариства з обмеженою відповідальністю “Укрбуд”К обця Павла та для виконання в имог чинного законодавства У країни щодо припинення юриди чної особи встановити строк роботи ліквідаційної комісі ї 70 днів з дня набрання даною п остановою законної сили.

Згідно з частиною сьомою ст . 59 ГК України скасування держ авної реєстрації позбавляє с уб'єкта господарювання стату су юридичної особи і є підста вою для вилучення його з держ авного реєстру. Суб'єкт госпо дарювання вважається ліквід ованим з дня внесення до держ авного реєстру запису про пр ипинення його діяльності. З у рахуванням чого рішення суду після набрання законної сил и слід направити державному реєстратору за місцем реєстр ації юридичної особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, станом на ч ас розгляду справи не встано влено.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 11, 17, 35, 69-72, 94, 122, 128, 158-163, 186, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

позов Вінницької міжрайон ної державної податкової інс пекції у Вінницькій області про припинення юридичної ос оби - товариства з обмеженою відповідальністю “Укрбуд”з адовольнити.

Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою відпо відальністю “Укрбуд”(юридич на адреса: Вінницька область , Вінницький район, смт. Вороно виця, автошлях Вороновиця-Ст епанівка, цегельний завод).

Створити ліквідаційну ком ісію у складі: Вінницької між районної державної податков ої інспекції у Вінницькій об ласті; керівника товариства з обмеженою відповідальніст ю “Укрбуд”Кобця Павла Василь овича.

Зобов' язати ліквідаційну комісію після набрання чинн ості даною постановою законн ої сили повідомити орган, що з дійснює державну реєстрацію , про те, що товариство з обмеж еною відповідальністю “Укрб уд”знаходиться в процесі при пинення згідно з рішенням су ду.

Встановити строк роботи лі квідаційної комісії 70 днів з д ня набрання даною постановою законної сили.

Копію постанови направити особам, що беруть участь у спр аві, органу державної реєстр ації Вінницької районної де ржавної адміністрації у Вінн ицькій області для виконання вимог ст. 38 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців”.

Відшкодування судових ви трат віднести на рахунок дер жави.

Відповідно до ст. 186 КАС Ук раїни постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в раз і складення постанови у повн ому обсязі відповідно до ст. 16 0 цього Кодексу - з дня складен ня в повному обсязі шляхом по дачі заяви про апеляційне ос карження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я. При цьому апеляційна скарг а може бути подана без попере днього подання заяви про апе ляційне оскарження , якщо ска рга подається у строк, встано влений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заяв а про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подають ся до суду апеляційної інста нції через суд , який ухвалив о скаржуване судове рішення. К опія апеляційної скарги одно часно надсилається особою, я ка її подає, до суду апеляційн ої інстанції.

Відповідно до ст. 254 КАС Украї ни постанова набирає зако нної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, встановлений цим Кодексом , постанова або ухвала суду пе ршої інстанції набирає сили після закінчення цього строк у.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови о формлено: 17.08.09

Суддя/підпис/ Сапа льова Тетяна Валентинівна

Копія вірна:

Суддя:

Секретар:

Дата ухвалення рішення12.08.2009
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу4554803
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3243/09/0270

Постанова від 12.08.2009

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні