Постанова
від 05.08.2009 по справі 2-а-3100/09/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

а

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця, вул. Островсько го, 14

тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court. gov.ua



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 серпня 2009 р. Справа № 2-а-3100/09/0270

Вінницький окружний адмін істративний суд в складі

головуючого судді Чудак Ол есі Миколаївни,

при секретарі судового зас ідання Гуцолу Максиму Павлов ичу,

за участю прокурора Олексю ка Вадима Івановича,

представника позивача Поп ової Олени Василівни,

у відсутність представник а відповідача,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи за позовом прокурора Теплицького району Вінницьк ої області в інтересах держа ви в особі Гайсинської міжра йонної державної податкової інспекції у Вінницькій обла сті до Товариства з обмежено ю відповідальністю “Рубін”п ро стягнення заборгованості по податку з доходів фізични х осіб в розмірі 27400 грн 12 коп.

встановив:

у липні 2009 року прокурор Тепл ицького району Вінницької об ласті в інтересах держави в о собі Гайсинської міжрайонно ї державної податкової інспе кції у Вінницькій області (Га йсинська МДПІ) звернувся в су д з позовом до Товариства з об меженою відповідальністю “Р убін”(ТОВ “Рубін”) про стягне ння заборгованості податку з доходів фізичних осіб в розм ірі 27400 грн 12 коп.

Зазначав, що за результатам и наглядової перевірки з дод ержання вимог податкового за конодавства, проведеної прок уратурою, встановлено наявні сть у ТОВ “Рубін”заборговано сті по податку з доходів фізи чних осіб в розмірі 24700 грн 12 коп ., про стягнення якої змушений звернутись до суду.

В судовому засіданні предс тавник Гайсинської МДПІ на п ідставі частини першої статт і 51 Кодексу адміністративног о судочинства України (КАС Ук раїни) подала заяву про зменш ення позовних вимог на 19682 грн 5 1 коп. у зв' язку з частковим п огашенням відповідачем борг у (а.с. 23).

Прокурор вимоги про стягне ння 7717 грн 51 коп. заборгованост і по податку з доходів фізичн их осіб підтримав та просив ї х задовольнити.

Відповідач в судове засіда ння жодного разу не з' являв ся, хоча про час, дату і місце р озгляду справи повідомлявся належним чином, про що свідча ть поштове повідомлення від 07 липня 2009 року №348162 (а.с. 15) та телеф онограма від 04 серпня 2009 року (а .с. 21), письмових заперечень на п озовну заяву не надсилав.

Таким чином, суд вжив всі за лежні від нього заходи для по відомлення відповідача про ч ас і місце розгляду судової с прави, тому виходячи зі зміст у статті 128 КАС України неявка уповноваженого представник а відповідача не є перешкодо ю для розгляду справи у межах розумного строку, в зв'язку з чим справу розглянуто за ная вними в ній матеріалами.

Суд, заслухавши пояснення п рокурора та представника Гай синської МДПІ, повно, всебічн о, об'єктивно дослідивши нада ні у справу докази, надавши їм юридичну оцінку, встановив н аступне.

Відповідно до свідоцтва пр о державну реєстрацію (перер еєстрацію) суб'єкта підприєм ницької діяльності - юридичн ої особи TOB “Рубін”зареєстров ано управлінням економіки Те плицької районної державної адміністрації Вінницької об ласті 28 березня 2003 року, про щ о зроблено запис №400 (а.с. 6).

Згідно із довідкою відділу статистики у Теплицькому ра йоні Вінницької області від 13 червня 2007 року №43 відповід ач включений до Єдиного Держ авного реєстру підприємств т а організацій України (а.с. 5).

Теплицьким відділенням Га йсинської МДПІ проведена зві рка повноти та своєчасності внесення до бюджету утримани х сум податку з доходів фізич них осіб TOB “Рубін”.

За результатами звірки 18 че рвня 2009 року складено акт, в яко му вказано на порушення відп овідачем підпункту “а”пункт у 19.2 статті 19 Закону України ві д 22 травня 2003 року №889-IV “Про подат ок з доходів фізичних осіб”(З акон №889), а відтак, зазначено, щ о станом на 18 червня 2009 року у TOB “ Рубін”рахується заборгован ість по податку з доходів фіз ичних осіб, який нарахований на фактично виплачені суми д оходів, в розмірі 27400 грн 12 коп.

Принципи побудови системи оподаткування в Україні, под атки і збори (обов'язкові плат ежі) до бюджетів та до державн их цільових фондів визначає Закон України від 25 червня 1991 р оку №1251-XII “Про систему оподатк ування”(Закон №1251).

Згідно з пунктом 4 частини п ершої статті 14 цього Закону до переліку загальнодержавних податків і зборів (обов'язков их платежів) включений подат ок на доходи фізичних осіб.

Відповідно до пункту 3 части ни першої статті 9 Закону №2151 пл атники податків і зборів (обо в'язкових платежів) зобов'яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.

Контроль за правильністю т а своєчасністю справляння по датків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється держ авними податковими органами та іншими органами в межах по вноважень, визначених законо м (ст. 20 Закону №1251).

Відповідно до абзацу першо го пункту 1.15 статті 1 Закону №889 п одатковий агент - це юридична особа (її філія, відділення, і нший відокремлений підрозді л) або фізична особа чи предст авництво нерезидента - юриди чної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткув ання іншими податками зобов' язані нараховувати, утримува ти та сплачувати податок на д оходи фізичних осіб до бюдже ту від імені та за рахунок пла тника податку, вести податко вий облік та подавати податк ову звітність податковим орг анам відповідно до закону, а т акож нести відповідальність за порушення норм цього Зако ну.

Згідно із підпунктом “а”пу нкту 19.2 статті 19 Закону №889 особи , які відповідно до цього Зако ну мають такий статус зобов'я занні своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, я кий виплачується на користь платника податку та оподатко вується до або під час такої в иплати та за її рахунок.

Підпунктами 3.2.1. пункту 3.2 част ини третьої статті 3 Закону Ук раїни від 21 грудня 2000 року №2181 “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами”визначено , що в будь-яких випадках, коли платник податків згідно із з аконами з питань оподаткуван ня уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий пл атіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі, пода тки на доходи фізичних осіб, с ума таких податків, зборів (об ов'язкових платежів) вважаєт ься бюджетним фондом, який на лежить державі.

За таких обставин, надіслан ня податкових вимог (ст. 6 Зако ну №2181), право виникнення подат кової застави (ст. 8 Закону №2181), а дміністративний арешт (ст. 9 За кону №2181), продаж активів, що пе ребувають у податковій заста ві (ст. 10 Закону №2181) та інші поло ження Закону №2181, який є спеціа льним з питань оподаткування , та регламентує, поряд з іншим , порядок погашення зобов'яза нь юридичних або фізичних ос іб перед бюджетами та держав ними цільовими фондами з под атків і зборів (обов'язкових п латежів) - позасудове стягнен ня боргу по податку з доходів фізичних осіб, не передбачаю ть.

Вказана ситуація має місце у зв'язку з тим, що всі перерах овані процедури стосуються в иключно податкового боргу та узгоджених сум податкового зобов'язання.

Так, податковий борг, відпов ідно до пункту 1.3 частини перш ої статті 1 Закону №2181 - це подат кове зобов'язання, самостійн о узгоджене платником податк ів або узгоджене в адміністр ативному чи судовому порядку , але не сплачене у встановлен ий строк, а також пеня, нарахов ана на суму такого податково го зобов'язання.

Узгоджена сума податковог о зобов'язання згідно із підп унктом 5.1 статті 5 Закону №2181 - це самостійно визначена платни ком податків у податковій де кларації сума в день подання такої податкової декларації .

Специфіка ж оподаткування податком з доходів фізичних осіб не передбачає подання п одаткових декларацій чи розр ахунків з даного платежу, тоб то узгодження суми цього зоб ов'язання не відбувається, і к артки особових рахунків дано го податку податковою інспек цією не ведуться.

Таким чином, заборгованіст ь зі сплати податку з доходів фізичних осіб не є ні узгодже ною сумою додаткового зобов' язання, ні відповідно, податк овим боргом.

Відтак, це унеможливлює стя гнення вищезазначеної суми п одатковими органами, згідно з постановою Кабінету Мініст рів України від 15 квітня 2002 рок у №538, якою затверджено Порядо к стягнення коштів та продаж у інших активів платника под атків, що перебувають у подат ковій заставі, оскільки він р озроблений на підставі статт і 10 Закону №2181 і стосується лиш е податкового боргу.

Стягнення з боржника належ них бюджету сум податку з дох оду фізичних осіб можливо ли ше за рішенням суду.

В судовому засіданні встан овлено, що згідно з довідкою п ро повноту і своєчасність пе рерахування до бюджету утрим аних сум податку з доходів фі зичних осіб TOB “Рубін”, яка під писана директором товариств а С.В.Колісник та головним дер жавним податковим ревізором -інспектором відділу оподатк ування фізичних осіб Гайсинс ької МДПІ A.B.Варцабою, станом н а 23 липня 2009 року у відповідача рахується заборгованість по податку з доходів фізичних о сіб в розмірі 7717 грн 51 коп. (а.с. 24).

Це також підтверджується в итягом із картки особового р ахунку платника, де відображ ено часткову сплату зобов' я зання, згідно із платіжним до рученням від 26 червня 2009 року № 181 на суму 6789 грн 93 коп та згідно і з платіжним дорученням від 10 л ипня 2009 року №1258296 на суму 12892 грн 68 к оп. (а.с. 25).

В добровільному порядку іс нуючу заборгованість ТОВ “Ру бін”не сплачує, що тягне за со бою ненадходження коштів до бюджету та суттєво порушує і нтереси держави.

Оскільки, відповідно до пун кту 6 частини другої статті 20, с татті 36-1 Закону України від 05 л истопада 1991 року №1789-ХІІ “Про пр окуратуру”підставою предст авництва у суді інтересів де ржави є наявність порушень а бо загрози порушень економіч них, політичних та інших держ авних інтересів внаслідок пр отиправних дій (бездіяльност і) фізичних або юридичних осі б, що вчиняються у відносинах між ними або з державою, то пр окурор, відповідно до статті 60 КАС України може звертатися у таких випадках до адмініст ративного суду із адміністра тивними позовами про захист прав, свобод та інтересів інш их осіб і брати участь у цих сп равах.

Відповідно до статей 11, 86, 71 КА С України, кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює док ази, які є у справі, за своїм вн утрішнім переконанням, що ґр унтується на їх безпосереднь ому, всебічному, повному та об ' єктивному дослідженні.

Враховуючи те, що вимоги про курора та позивача є обґрунт ованими, відповідають дійсни м обставинам та знайшли своє підтвердження в матеріалах справи, а також те, що на час ви рішення справи, докази про сп лату відповідачем заборгова ності по податку з доходів фі зичних осіб відсутні, суд дох одить висновку про доцільніс ть задоволення позову.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163 , 167, 255, 257 КАС України, суд

постановив:

адміністративний позов за довольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю “Ру бін”(вул. Центральна, 11, с. Ро зкошівка, Теплицький район, В інницька область, 23813, код ЄДРПО У 32258343, р/р 2600810213 в ОД “Райффай зен Банк”м. Вінниця) на корист ь Гайсинської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї Вінницької області (пл. Миру , 5, м. Гайсин, Вінницька область , 23700, р/р 35214001000313 в АППБ “Аваль”, МФО 3 02247, код 20087612) податок з доходів фі зичних осіб в розмірі 7717 грн 51 к оп. в дохід місцевого бюджету .

Відповідно до статті 186 КАС У країни постанова може бути о скаржена протягом 10 дні в з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 цього Кодексу - з дня скл адення в повному обсязі шлях ом подачі заяви про апеляцій не оскарження. Апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом двадцяти днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження. При цьому апеляційна скарга може бути подана без п опереднього подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о скарга подається у строк, вс тановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. З аява про апеляційне оскаржен ня та апеляційна скарга пода ються до суду апеляційної ін станції через суд, який ухвал ив оскаржуване судове рішенн я. Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Відповідно до статті 254 КАС У країни постанова набир ає законної сили після з акінчення строку подання зая ви про апеляційне оскарження . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений цим Ко дексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набир ає сили після закінчення цьо го строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови офо рмлено: 06.08.2009.

Суддя/підпис/Чудак Олеся Миколаївна

Копія вірна:

Суддя:

Секретар:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2009
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу4554833
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3100/09/0270

Постанова від 05.08.2009

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні