Ухвала
від 29.12.2014 по справі 511/3909/14-к
РОЗДІЛЬНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 511/3909/14-к

Номер провадження: 1-кс/511/435/14

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29.12.2014 року слідчий суддя Роздільнянського районного суду Одеської області ОСОБА_1 ,

секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

слідчого ОСОБА_4 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку ст.107 ч.1 КПК України без застосування засобів фіксування кримінального провадження клопотання слідчого ОСОБА_4 , яке погоджено старшим прокурором прокуратури ОСОБА_5 , по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12014160390001647 від 15.09.2014 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 364 КК України, про призначення позапланової ревізії, -

ВСТАНОВИВ:

29.12.2014 року до суду надійшло клопотання слідчого ОСОБА_4 про призначення позапланової ревізії фінансової діяльності відділу освіти Роздільнянської районної державної адміністрації, яка знаходиться за адресою: Одеська область, Роздільнянський район, м.Роздільна, вул.Маркса, 17.

Клопотання слідчого обґрунтоване наступним.

За результатами розгляду звернення ОСОБА_6 про зловживання з боку службових осіб Роздільнянської ЗОШ №2 та відділу освіти Роздільнянської районної державної адміністрації при закупівлі продуктів для потреб ЗОШ № 2 м. Роздільна, в ЄРДР 15.09.2014 року зареєстровано кримінальне провадження № 12014160390001647. за попередньою правовою кваліфікацією ч.І ст. 364 КК України.

За відомостями викладеними у зверненні ОСОБА_6 , зловживання полягають у наступному:

протягом 2013 - 2014 років відділом освіти Роздільнянської районної державної адміністрації порушувався порядок фінансування закупівель продуктів харчування за державні кошти для потреб ЗОШ № 2 м. Роздільна;

недостатній кількості продуктів, які постачаються до харчоблоку СШ № 2;

порушення бухгалтерського та складського обліку продуктів харчування, які придбавалися за бюджетні кошти для потреб ЗОШ № 2 м. Роздільна;

порушення бухгалтерського обліку при списанні продуктів на приготування страв у столовій ЗОШ № 2 м. Роздільна;

завищенню вартості продуктів, які постачалися для потреб ЗОНІ № 2 м. Роздільна.

Крім цього, досудовим розслідуванням встановлено, що організацію фінансової та господарської діяльності навчальних закладів Роздільнянського району покладено на відділ освіти. Відділ освіти є структурним підрозділом Роздільнянської районної державної адміністрації, є установою, яка утримується і здійснює свою діяльність за рахунок бюджетного фінансування, до його складу входить централізована бухгалтерія та господарча група. Відділ освіти діє на підставі Положення, затвердженого розпорядженням першого заступника Роздільнянської районної державної адміністрації від 17.11.2011 № 1130/А-2011. Згідно з Положенням, відділ освіти є юридичною особою (ЄДРПОУ 02145257).

Відповідно до п. 4.13 Положення, відділ освіти організовує харчування дітей у навчальних закладах за рахунок бюджету та залучення коштів.

Встановлено, що для закупівель продуктів харчування для потреб ЗОШ № 2 м. Роздільна, відділом освіти протягом 2013 - 2014 років укладалися договори про закупівлю продуктів харчування із постачальниками, в особі фізичних осіб-підприємців.

Продукти поставлялися до харчоблоку ЗОШ № 2 м. Роздільна, оплата їх вартості здійснювалася управлінням ДКСУ відповідно до наданих постачальником накладних та платіжних доручень відділу освіти.

Зокрема, на придбання продуктів харчування для потреб ЗОШ № 2 м. Роздільна, відділом освіти перераховано бюджетних коштів у сумі 143363, 54 грн. За минулий період 2014 року, для придбання продуктів харчування на потреби ЗОШ № 2 м. Роздільна, відділом освіти перераховано бюджетних коштів у сумі 155517, 32 грн.

У кримінальному провадженні допитана у якості свідка ОСОБА_6 , яка пояснила, що при постачання продуктів харчування для потреб ЗОШ № 2 м. Роздільна, здійснюється за завищеними закупівельними цінами; на вимогу працівників бухгалтерії відділу освіти, вносяться недостовірні відомості у щомісячні звіти харчоблоку ЗОШ № 2 м. Роздільна про використання продуктів; окремі продукти харчування, які зазначено в накладних про постачання продуктів, фактично не постачаються до харчоблоку; списуються продукти харчування, які фактично не використовувались для виготовлення страв у харчоблоці ЗОШ № 2 м. Роздільна.

Допитані у якості свідків бухгалтер відділу освіти ОСОБА_7 , головний бухгалтер відділу освіти ОСОБА_8 , пояснили, що при постачанні продуктів харчування для потреб ЗОШ № 2 м. Роздільна, зокрема підприємцем ОСОБА_9 , мало місце завищення їх вартості.

Таким чином, твердження ОСОБА_10 про порушення у питаннях закупівель продуктів харчування за бюджетні кошти для потреб ЗОШ № 2 м. Роздільна, частково підтверджуються.

Разом з тим, для з`ясування питань щодо правильності встановлення об`єму закупівель продуктів харчування, відповідності суми витрачених бюджетних коштів фактичній вартості і кількості придбаних продуктів харчування; законності списання продуктів на приготовлення страв; виконання посадовими особами відділу освіти вимог щодо контролю за постачанням продуктів харчування для потреб ЗОШ № 2 м. Роздільна, необхідні спеціальні знання у сфері фінансів.

Відповідно до Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі - Закону), перевірки державних закупівель покладено на органи фінансового контролю в Україні.

Згідно ст. 11 Закону, проведення позапланової ревізії органами фінансового контролю здійснюється за дорученням органів Міністерства внутрішніх справ України.

Слідчим СВ Роздільнянського РВ ГУМВС України в Одеській області 10.11.2014 винесено постанову про призначення ревізії фінансової діяльності відділу освіти Роздільнянської районної державної адміністрації з питань проведення закупівель продуктів харчування для потреб ЗОШ №2 м. Роздільна.

Постанову про призначення ревізії 10.11.2014 за № 66/2/10082 направлено до державної фінансової інспекції Одеської області (відмітка про отримання від 01.12.2014).

Згідно відповіді державної фінансової інспекції Одеської області від 05.12.2014 № 15-31-25-17/10661, у проведенні ревізії відмовлено, з посиланням на можливість проведення ревізії лише за рішенням суду.

Відповідно дот ст. 11 Закону, позапланові ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форм власності також проводяться органом фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Висновок уповноваженого фінансового органу контролю у сфері використання бюджетних коштів має важливе значення для встановлення обставин кримінального провадження.

В судовому засіданні прокурор та слідчий дане клопотання підтримали у повному обсязі, просили його задовольнити, надавши дозвіл на проведення позапланової виїзної ревізії.

Слідчий суддя, вивчивши матеріали клопотання, заслухавши пояснення слідчого та прокурора вважає за необхідне клопотання задовольнити, виходячи з наступного.

У відповідності до ч.1 та ч. 2 ст. 9 КПК України під час кримінального провадження суд, слідчий суддя, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий, інші службові особи органів державної влади зобов`язані неухильно додержуватися вимог Конституції України, цього Кодексу, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, вимог інших актів законодавства. Прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Згідно з ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, зокрема, шляхом витребування та отримання від органів державної влади, органів висновків ревізій та актів перевірок.

Відповідно до ч.ч. 8, 11 ст.11ЗаконуУкраїни «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, якийініціюєпроведенняпозаплановоївиїзної ревізії, подає до судуписьмовеобґрунтуванняпідставтакоїревізіїта дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомоїцієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості. Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.

У відповідності з п. 5 ч. 5 ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позаплановоювиїзноюревізієювважаєтьсяревізія,яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться, зокрема уразінадходженнядоручення щодо проведення ревізій у підконтрольнихустановахвід Кабінету Міністрів України, органів прокуратури,державної податкової служби, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.

Наказом Головного контрольно-ревізійного управління України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України від 19 жовтня 2006 року N 346/1025/685/53, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 р. за N 1166/13040 затверджений Порядок взаємодії органів державної контрольно-ревізійної служби, органів прокуратури, внутрішніх справ, Служби безпеки України (надалі Порядок), згідно п.2.4. якого вбачається, що позапланова виїзна ревізія на об`єкті контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним: 1). постанови про призначення ревізії та відповідного рішення суду, яке є дозволом для органу ДКРС на проведення ревізії, у якому зазначаються: підстави проведення ревізії, дата її початку та дата закінчення, номер, дата та підстави порушення кримінальної справи, орган, що порушив кримінальну справу, - для ревізії у суб`єкта господарювання, який не віднесено Законом до підконтрольних установ; 2). постанови про призначення ревізії, винесеної після порушення кримінальної справи проти посадових (службових) осіб об`єкта контролю - підконтрольної установи. Якщо справу порушено не проти цих осіб, а за певним фактом, що стосується діяльності підконтрольної установи, до постанови додається дозвіл суду на проведення ревізії; 3). інформації про факти, що свідчать про порушення об`єктом контролю - підконтрольною установою законів, та рішення суду про дозвіл на проведення ревізії, який надає органам ДКРС право на проведення ревізії, у якому зазначаються підстави проведення ревізії, дата її початку та дата закінчення.

Правоохоронний орган у робочому порядку (усно) узгоджує орієнтовну дату початку ревізії із структурним підрозділом (або працівником) органу ДКРС, відповідальним за вирішення оперативних питань взаємодії. У разі отримання правоохоронним органом дозволу суду на проведення позапланової виїзної ревізії цей дозвіл за 5 робочих днів до дати початку ревізії, визначеної в рішенні суду, надається відповідному органу ДКРС.

Згідно п. 2.3 Порядку звернення правоохоронного органу щодо проведення ревізії повинно містити такі відомості:

- повну назву об`єкта контролю, його місцезнаходження, код ЄДРПОУ, дані про організаційно-правову форму; інформацію про належність об`єкта контролю до підконтрольних установ - чи одержував об`єкт контролю у періоді, що підлягає ревізії, бюджетні кошти або кошти державних фондів та/або використовував державне чи комунальне майно; обґрунтування необхідності проведення ревізії - коротку суть фактів, що свідчать про порушення об`єктом контролю законів України, контроль за додержанням яких віднесено Законом до компетенції органів ДКРС; конкретні питання, які підлягають перевірці органом ДКРС в межах його компетенції; період, за який слід перевірити діяльність об`єкта контролю з визначених питань; найменування підрозділу правоохоронного органу, номер телефону і прізвище його працівника, з яким слід підтримувати зв`язок для вирішення питань, що потребують втручання правоохоронного органу.

За умови, якщо ці дані викладені в постанові про призначення ревізії, допускається їх відсутність у зверненні правоохоронного органу, до якого додається ця постанова.

Звернення правоохоронного органу повинно містити дані (за наявності), у яких матеріально відповідальних осіб обов`язково потрібно ініціювати проведення інвентаризації та у яких суб`єктів господарювання - зустрічні звірки і з яких питань (із зазначенням місцезнаходження об`єктів зустрічних звірок). Забезпечення проведення зустрічних звірок за межами регіону здійснюється правоохоронним органом - ініціатором ревізії.

Для проведення ревізії за зверненням правоохоронного органу складається відповідно до компетенції органу ДКРС програма ревізії на підставі питань, що містяться у відповідному зверненні, постанові про призначення ревізії, рішенні суду, яка до початку ревізії письмово погоджується з правоохоронним органом, за ініціативою якого проводиться ревізія ( п.2.7 Положення).

З урахуванням вищевикладеного, приймаючи до уваги, що під час звернення до суду з відповідним клопотанням, вказані вимоги закону слідчим виконані в повному обсязі, всі необхідні відомості з`ясовані, вказані в клопотанні і доведені в судовому засіданні, а також враховуючи те, що встановити правильність використання бюджетних коштів відділом освіти Роздільнянської районної державної адміністрації при закупівлі продуктів харчування для потреб ЗОШ № 2 м. Роздільна, у інший спосіб, окрім проведення ревізії використання коштів, органом державного фінансового контролю, не можливо, а тому слідчий суддя вважає, що є обґрунтовані підстави для задоволення даного клопотання.

Керуючись ст. ст. 9, 40, 93, 131, 132, 309 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Задовольнити клопотання слідчого СВ Роздільнянського РВ ГУМВС України в Одеській області ОСОБА_4 , яке погоджено старшим прокурором прокуратури Роздільнянського районного суду Одеської області ОСОБА_11 про призначення ревізії фінансової діяльності відділу освіти Роздільнянської районної державної адміністрації - задовольнити.

Надати дозвіл на призначення і проведення позапланової виїзної ревізії фінансової діяльності відділу освіти Роздільнянської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 02145257), яке знаходиться за адресою: Одеська область, м. Роздільна, вул. К.Маркса, 17, з питань правильності використання бюджетних коштів для здійснення закупівель продуктів харчування, сільськогосподарської продукції для потреб ЗОШ № 2 м. Роздільна за період 2013-2014 років.

Розпочати ревізію з 12.01.2014 року. Проведення ревізії доручити Державній фінансовій інспекції в Одеській області.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Су Суддя: ОСОБА_1

СудРоздільнянський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення29.12.2014
Оприлюднено12.01.2023
Номер документу45642638
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —511/3909/14-к

Ухвала від 29.12.2014

Кримінальне

Роздільнянський районний суд Одеської області

Гринчак С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні