Постанова
від 25.08.2009 по справі 2а-6701/09
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-6701/09/1170

             Категорія статобліку 6.6. 4

 

 

КІРОВОГРАДСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м

.Кіровоград, вул. К. Маркса, 40

тел./факс: 24-06-22, E-mail: inbox@adm.kr.court.gov.ua

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

25

серпня 2009 року                м.

Кіровоград      

 

Кіровоградський окружний

адміністративний суд       

в складі головуючого: судді

Ком'якович Г.М.                       

при секретарі:  Господарікову М.О.   

 

за участю представників:

прокурора - Савіцького Я.В.,

посвідчення № 805, видане прокуратурою Кіровоградської області     

позивача -  не з'явився

відповідача -   не з'явився

 

розглянувши у відкритому

судовому засіданні адміністративну справу

за позовом:  прокурора Новоукраїнського району, який діє в

інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в Новоукраїнському

районі

до відповідача:    товариства з обмеженою відповідальністю

«Фенікс -2000», вул. Попова, 24 к.2 кв.48, м. Кіровоград

про стягнення податкової

заборгованості, суд -

 

ВСТАНОВИВ

:

Прокурор Новоукраїнського

району, який діє в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в

Новоукраїнському районі звернувся до Кіровоградського окружного

адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою

відповідальністю «Фенікс -2000» про стягнення податкової заборгованості в сумі

16392, 29 грн..

Позовні вимоги мотивовані

тим, що н

есплата ТОВ

«Фенікс-2000» податкового боргу порушує інтереси держави, спричиняє шкоду

економічним інтересам держави, загрожує невиконанню загальнодержавних програм,

які фінансуються з бюджету, підриває основні принципи існуючого суспільного

ладу, шо є підставою для звернення до суду 

прокурором, на якого відповідно до ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру»,

ст. 121 Конституції України покладено обов'язок щодо представництва інтересів

держави в суді.

У зв'язку з відсутністю

фінансування Кіровоградського окружного адміністративного суду на відправлення

поштової кореспонденції,  судовий виклик

осіб, які беруть участь у справі, 

здійснюється у відповідності до ст. 38 КАС України телефонним

засобом  зв'язку.

В судовому засіданні прокурор

позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.

Представник позивача,

належним чином повідомлений про час, дату і місце судового розгляду в судове

засідання не прибув, клопотань про розгляд справи за його відсутності не надав,

про причини неявки суд не повідомив.

Представник відповідача в

судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду

повідомлений належним чином, що підтверджується відміткою в розписках (а. с. -

52,66) та телефонограмою № 361 (№24-44-06, прийнято Сидоренко), про  причини неявки суду не повідомив, письмових

заперечень по суті позовних вимог не подано.

Суд прийшов до висновку, що

відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду судової

справи, отже суд здійснив всіх заходів для реалізації відповідачем права

судового захисту своїх прав та інтересів.

Таким чином, суд вважає за

можливе розглянути справу без участі представника відповідача відповідно до

положень ст. 128 КАС України

Заслухавши прокурора,

дослідивши матеріали справи суд прийшов до висновку, що позовні вимоги

підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 67

Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і

розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ст. 121

Конституції України на органи прокуратури покладено функцію представництва

інтересів громадян або держави в судах у випадках визначених законом.

Ст. 60 КАС України визначено,

що у випадках встановлених законом, прокурор 

може звернутися до адміністративного суду із адміністративними позовами

про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах.

Згідно зі ст.36-1 Закону

України «Про прокуратуру» підставою для представництва у суді інтересів держави

є наявність порушень економічних, політичних та інших державних інтересів

внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що

вичиняються у відносинах між ними або з державою. При цьому представництво

інтересів держави здійснюється шляхом звернення прокурора до суду з заявою

(позовом) в інтересах органу уповноваженого державою здійснювати відповідні

функції у спірних відносинах.

Відповідно до ст. 2 Закону

України «Про державну податкову службу» одним із завдань органів державної

податкової служби є здійснення контролю за одержанням податкового

законодавства, правильного обчислення повнотою та своєчасної сплати до

бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обв'язкових платежів).

Статтею 10 Закону України

«Про державну податкову службу в Україні» на державні податкові інспекції в

районах, містах без районного поділ), районах у містах, міжрайонні та об'єднані

державні податкові інспекції покладено функції щодо контролю за додержанням законодавства

про податки, інші платежі: обліку платників податків, інших платежів,

правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, інших

платежів, а також здійснення реєстрації фізичних осіб - платників податків та

інших обов'язкових платежів.

У відповідності до приписів

пункту 2.1.4 ст. 2 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників

податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкові органи

відносяться до категорії контролюючих.

Згідно ст. 4 Закону України

«Про державну податкову службу в Україні» державна податкова адміністрація

України є центральним органом виконавчої влади, в підпорядкуванні якої,

зокрема, знаходиться ДПІ в Новоукраїнському районі.

Відповідно до п. 11 ст. 11

Закону України «Про державну податкову службу Україні» передбачено право

органів Державної податкової служби застосовувати до платників податків

фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів

суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами

України.

27.01.2008 року ТОВ «Фенікс

-2000»  подало до ДПІ в Новоукраїнському

районі податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і

комунальної власності, згідно якої за 2008 р. нараховано орендної плати у сумі

6581,25 грн.(за період жовтень-грудень 2008 року).

29.01.2009 року ТОВ

«Фенікс-2000» подано до ДПІ в Новоукраїнському районі податкову декларацію

орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, згідно

якої за 2009 р. нараховано орендну плату у сумі 9377,04 грн.(за період січень -

квітень 2009 року).

ДПІ у Новоукраїнському районі

03.11.2008 року складено акт № 214/1530/31204035 про результати невиїздної

документальної перевірки своєчасності сплати орендної плати державної та

комунальної власності, яким встановлено порушення вимог п.п.5.3.1. п.5.3. ст.5

Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами», зокрема несвоєчасна сплата орендної

плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

У зв'язку із несвоєчасною

сплатою орендної плати відповідачу було нараховано штрафні санкції в розмірі

10% від сплати суми орендної плати, що становить 218, 75 грн. (податкове

повідомлення - рішення № 0001261530 від 03.10.2008 року), яке через

неможливість вручення розміщено на дошці оголошень про що свідчить акт від

10.11.2008  року.

Крім того, у зв'язку із

несвоєчасною сплатою орендної плати відповідачу було нараховано штрафні санкції

в розмірі 10% від сплати суми орендної плати, що становить 218, 92 грн.

(податкове повідомлення - рішення № 0001371530 від 03.11.2008 року), яке

отримано особисто керівником  ТОВ «Фенікс

-2000»  Сидоренко О.І. 10.11.2008 року, про

що свідчить підпис.

Доказів оскарження в судовому

порядку зазначених податкових повідомлень - рішень відповідачем не до суду

надано.

Згідно з вимогами ст.6 Закону

України № 2181-III Новоукраїнською МДПІ на адресу відповідача були виставлені

перша № 1/62 від 21 листопада 2008 року на суму боргу 434,00 грн. та друга

податкова вимога  № 2/83 від 26 грудня

2008 року на суму боргу 2627,75 грн. (а.с. 17-19). Зазначені вимоги

відповідачем отримані 25.11.2008 року, про що свідчить повідомлення про

вручення поштового відправлення (а.с.18), а друга через неможливість

вручення                                   (акт № 7/2400/31204035

від 30.01.09 р.) була розміщена на дошці податкових оголошень (а.с. 20- 21).

В добровільному порядку

податкова заборгованість відповідачем не погашена та становить 16392, 29 грн.,

з яких 437, 67 гр. штрафні санкції та 15958, 29 грн. орендна плата за

землю.   

Згідно ч. 1 ст. 14 Закону

України «Про плату за землю» від 03.07.1992 р. № 2535, платники земельного

податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної

власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та

орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають

відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної

ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою

центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за

місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних

декларацій.

Відповідно до ч. 1 ст. 17

даного Закону податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній

платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій

декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та

землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за

базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю,

щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем

звітного (податкового) місяця.

Відповідно до п.п. 17.1.7 п.

17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників

податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. №

2181,  у разі коли платник податків не

сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків,

визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у

таких розмірах:

при затримці до 30

календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати

узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків

погашеної суми податкового боргу;

при затримці від 31 до 90

календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати

узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків

погашеної суми податкового боргу;

при затримці, що є більшою 90

календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати

узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків

погашеної суми податкового боргу.

Платник податків

сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до

загального

строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у

підпунктах 17.1.1- 17.1.6 цього пункту, чи ні.

Відповідно до абз. «б» п.п.

4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України Про порядок погашення заборгованості перед

бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. № 2181,

податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що

дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при

сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних

днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу

(півріччя).

Згідно п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст.

5 зазначеного Закону № 2181 від 21.12.2000 р., платник податків зобов'язаний

самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним

податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім

днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1

статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5

цього ж Закону Податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків

у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової

декларації.

П.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5

зазначеного Закону передбачає, що Податкове зобов'язання платника податків,

нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього

Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового

повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Відповідно до абз. 3 п.п.

5.3.1 п. 5.3 ст. 5 даного Закону у разі визначення податкового зобов'язання

контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах “а" - “в”

підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити

нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від

дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого

строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до п.п. 5.4.1 п.

5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків

перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового

зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею,

визнаються сумою податкового боргу платника податків.

Загальна сума заборгованості

підприємства перед ДПІ в Новоукраїнському районі на час розгляду справи складає

16 392 грн. 29 коп.  

Відповідно до ст.ст.9,14,15

Закону України «Про систему оподаткування» платники податків і зборів

(обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати податки та інші обов'язкові

платежі у строки, встановлені відповідними законами.

Згідно з ч. 1 ст. 14 Закону

України «Про систему оподаткування» податок на додану вартість включений до

переліку загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до ч. 2 ст. 14 вищевказаного Закону загальнодержавні податки і збори

(обов'язкові платежі) встановлюються Верховною Радою України і справляються на

всій території України.

Несвоєчасна сплата податків,

зборів, інших обов'язкових платежів до бюджету порушує інтереси держави,

оскільки спричиняє шкоду її економічним інтересам, загрожує виконанню

загальнодержавних програм, що фінансуються з бюджету. Ці обставини обумовлюють

необхідність їх захисту прокуратурою шляхом подання позовної заяви.

З матеріалів справи

вбачається, що відповідач зареєстрований як підприємство приватної власності та

перебуває на обліку в ДПІ в Новоукраїнському районі як платник податків.

Дані обставини стверджені та

досліджені в судовому засіданні доказами, а саме: копією свідоцтва про державну

реєстрацію відповідача (а.с. - 6), копією довідки від 23.11.2000 року,

вих.    № 619/28-1 про взяття на облік

платника податків ДПІ в Новоукраїнському районі, копією адресних даних платника

податків.

 ТОВ «Фенікс-2000» 30.10.2000 року

зареєстровано реєстраційною палатою Кіровоградської міської ради та відповідно

до даних довідки № 9274 Кіровоградського обласного управління статистики

включено до ЄДРПОУ.

Відповідно до ст. 4 Закону

України «Про систему оподаткування» платниками податків і зборів є юридичні та

фізичні особи, на яких згідно із законами України покладено обов'язок

сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно до ст. 9

вищевказаного Закону одним із обов'язків платників податків є обов'язок

сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені

законом терміни.

У зв'язку із несвоєчасною

сплатою податкового боргу порушуються економічні інтереси держави.   

Згідно до п. п. 3.1.1  Закону України «Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

№ 2181 від 21.12.2000 року а ктиви

платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його

податкового боргу виключно за рішенням суду.

У державному реєстрі обтяжень

рухомого майна 15.12.2008 року внесено запис про заставу (реєстраційний номер

8294601) про те, що всі активи відповідача перебувають у податковій заставі.

У справах, в яких позивачем є

суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові

витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються (ч.4 ст.94 КАС

України).

Відповідно до ч.1 статті 9

Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи

керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади,

органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані

діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені

Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71

Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті

обставини, на яких ґрунтуються її вимоги 

та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім

переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та

об'єктивному дослідженні.

За таких обставин суд прийшов

до висновку, що позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами

та підлягають до задоволення в повному обсязі.

Керуючись статтями ст.ст. 86,

94, 159-163, 167 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

1. Адміністративний позов

-  задовольнити.

2.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фенікс-2000»                                          (р/р

- 26006310216701, МФО-323453 в Філії Кіровоградська дирекція АТ «Індекс-банк»,

код ЄДРПОУ-31204035) на користь Державної податкової інспекції в

Новоукраїнському районі (р/р - 31117029700322 в УДК в Кіровоградській області,

МФО-823016,код-23680948) 16 392 (шістнадцять тисяч триста дев'яносто дві)

грн.29 коп., з яких штрафні санкції - 437,67 грн. та орендна плата за землю в

розмірі 15 958,29 грн.

3. Судові витрати віднести на

рахунок Державного бюджету України.

 

Постанова суду може бути

оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через

Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в  10-денний 

строк з дня її  проголошення, а в

разі складення постанови  у повному

обсязі  відповідно до ст. 160 КАС України

- з дня  складення в повному обсязі,  заяви про апеляційне  оскарження і 

поданням після цього протягом  20

днів апеляційної скарги.

Апеляційна скарга може бути

подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга

подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

 

В повному обсязі постанову

складено 31.08.2009 року.

 

Суддя

Кіровоградського окружного

адміністративного

суду                                                  

                                               Г.М.

Ком'якович

 

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.08.2009
Оприлюднено11.09.2009
Номер документу4568906
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6701/09

Ухвала від 03.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Святецький В.В.

Постанова від 25.08.2009

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ком'якович Г.М.

Постанова від 25.08.2009

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ком'якович Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні