ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а - 2159/09/1370
28
серпня 2009 року Львівський окружний
адміністративний суд
в
складі: головуючої cудді - Потабенко В.А.
при секретарі - Білас Ю.Ю.
за участю представників сторін:
від позивача: Цекот
А.З., згідно доручення,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові
адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції (далі - ДПІ) у
Старосамбірському районі Львівської області до Комунального підприємства (далі
- КП) «Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство» про стягнення податкового боргу, -
в с т а н о в и в :
позов заявлено ДПІ у Старосамбірському районі Львівської
області до КП «Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство»
про стягнення заборгованості з платежів до бюджету за рахунок активів в сумі
69394,59 грн.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач має
заборгованість перед бюджетом в розмірі 69 394, 59 грн., яка складається із
узгодженого податкового зобов'язання, визначеного податковими деклараціями з податку на додану вартість за травень 2008
року -січень 2009 року, податкового зобов'язання визначеного відповідними
податковими повідомленнями - рішеннями та несплаченої пені.
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами», ДПІ у Старосамбірському районі м. Львова направила
відповідачу першу та другу податкові вимоги, однак, відповідачем не вживаються
заходи щодо погашення заборгованості в добровільному порядку. Згідно з
підпунктом 5.4 статті 5 вказаного Закону, узгоджена сума податкового
зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею,
визнається сумою податкового боргу платника податків.
В ході судового розгляду позивач уточнив позовні вимоги,
а саме, згідно поданого розрахунку податкового боргу від 03.08.2009 року №
10-0/6067-1, просить стягнути з відповідача в користь державного бюджету 65 869,96 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги
підтримав, просив задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача, керівник КП
"Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство " ОСОБА_1 в судовому засіданні позов
визнав та пояснив, що заборгованість виникла внаслідок того, що на підприємстві
діють тарифи затвердженні рішеннями Старосамбірської міської ради, які є
нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат. Згідно статті 53 Закону
України "Про державний бюджет України на 2009 рік" дана різниця
повинна бути відшкодована за рахунок субвенцій з державного бюджету.
В судове засідання 28.08.2009 року представник
відповідача не з'явився, хоча належним чином був повідомлений про час та місце
розгляду справи. Відтак, суд вважає за можливе розглядати справу у його
відсутності на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ст. 71 КАС
України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення
представників позивача, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для
справи, суд вважає, що позов підставний та підлягає до задоволення, виходячи з
наступного.
Комунальне підприємство « Старосамбірське міське
водопровідно-каналізаційне господарство» зареєстровано Старосамбірською
районною державною адміністрацією 07 жовтня 2004 року, код в Єдиному державному реєстрі підприємств
та організацій України - 22413576.
Відповідач КП « Старосамбірське міське
водопровідно-каналізаційне господарство» має заборгованість перед бюджетами та
державними цільовими фондами, яка згідно розрахунку заборгованості від
03.08.2009 року № 10-0/6067-1 становить 65869,96 грн.
Сума податкового боргу виникла у зв'язку з несплатою
узгодженого податкового зобов'язання визначеного податковими деклараціями з
податку на додану вартість в сумі 35318,62 грн., а саме:
декларація з ПДВ №8959 за червень 2008 року подана
30.07.2008 року, згідно якої нараховано
6510,00 грн., але не сплачено 1857,62 грн.;
декларація з ПДВ № 11019 за липень 2008р., подана 01.09.2008
року, згідно якої нараховано, але не сплачено 8847,00 грн.;
декларація з ПДВ № 11573 за серпень 2008р. подана
30.09.2008 року, згідно якої нараховано,
але не сплачено 4021,00 грн.;
декларація з ПДВ № 13350 за вересень 2008р. подана 30.10.2008 року, згідно
якої нараховано, але не сплачено
4309,00 грн.;
декларація з ПДВ № 15646 за жовтень 2008р. подана
01.12.2008 року, згідно якої нараховано, але не сплачено 4880,00 грн.;
декларація з ПДВ №16290
за листопад 2008р. подана
30.12.2008 року, згідно якої нараховано, але не сплачено 5351,00 грн.;
декларація з ПДВ № 17734 за грудень 2008р. подана
30.01.2009 року, згідно якої нараховано, але не сплачено 6053,00 грн.
На підставі акту перевірки № 580/1550/22413576 від 26.08.2008 року, відповідачу направлено
податкове повідомлення-рішення № 0002461501/0
від 26.08.2008 року на суму 13404,54
грн. Зазначене Податкове повідомлення-рішення отримано головним
бухгалтером підприємства 29.08.2008 року, про що зроблена відповідна відмітка.
На підставі акту перевірки № 831/1501/22413576 від
19.12.2008 року, відповідачу направлено податкове повідомлення-рішення №
0003681501/0 від 19.12.2008 року на суму 12193,19 грн. Зазначене податкове
повідомлення-рішення отримано особисто керівником підприємства 20.12.208 року,
про що зроблена відповідна відмітка.
Вказаними актами було встановлено порушення КП
"Старосамбірське міське водопровідно-каналізаціне господарство" п.п.
5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та ст. 9
Закону України "Про систему оподаткування".
ДПІ в Старосамбірському районі Львівської області
нараховано пеню за несвоєчасну оплату податкових зобов'язань, яка не
відповідачем не сплачена та становить 4953,61 грн.
Оскільки відповідачем у встановлений термін не було
сплачено податкові зобов'язання, згідно п.п. 6.2.3 ст. 6 Закону України «Про
порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами», ДПІ у Старосамбірському районі Львівської області було
виставлено податкові вимоги:
- першу податкову вимогу № №1/84 від 26 жовтня 2001
року, яким загальна сума боргу платника податків за узгодженим податковим
зобов'язанням станом на 26.10.2001 рік становить 1570,59 грн.;
- другу податкову вимогу № 2/277 від 12 грудня 2001
року, яким загальна сума боргу платника податків за узгодженим податковим
зобов'язанням станом на 12.12.2001 року становить 6 001,54 грн.
Як вбачається із вищенаведеного та згідно з поданого
позивачем розрахунку податкового боргу від 03.08.2009 року №
10-0/6067-1відповідача, загальна сума, яка підлягає стягненню, становить
65869,96 грн.
Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про
порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами», податкове зобов'язання платника податків, нараховане
контролюючим органом відповідно до цього закону, вважається узгодженим у день
отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, у
разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму
податкового зобов'язання або прийняв
будь-яке інше рішення, що не суперечить законодавству з питань
оподаткування або виходить за межі його компетенції встановленої законом, такий
платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про
перегляд цього рішення. Остаточне рішення вищого (центрального) контролюючого
органу за заявою платника податків не підлягає подальшому адміністративному
оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.
Відповідно до п.п. 5.2.1 статті 5 Закону «Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане
контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону,
вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового
повідомлення.
Згідно з підпунктом 5.4 статті 5 Закону узгоджена сума
податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені
цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід
вважати узгоджену суму податкового зобов'язання, не сплачену платником податків
у строки, визначені статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Відповідно до преамбули Закону України «Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (із наступними змінами і
доповненнями), цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який
встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед
бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових
платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та
внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і
сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків
контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної
діяльності та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п. 1.12 ст. 1 вищевказаного Закону,
контролюючий орган - державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної
законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю і повнотою
нарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) та погашенням податкових
зобов'язань чи податкового боргу. Податкові органи є контролюючим органом
стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до
бюджетів та державних цільових фондів.
Контролюючі органи мають право здійснювати перевірки
своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих
податків і зборів (обов'язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим
пунктом.
Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення
податкового боргу є виключно податкові органи, а також державні виконавці у
межах їх компетенції.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України №
2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (із наступними змінами і доповненнями), активи
платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать
юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського
відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового
боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно
визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок
активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу.
На даний час суми податків та штрафних санкцій
відповідача є узгодженими та у встановлені законом строки до бюджету не
сплаченими, тобто визнаються сумою податкового боргу (узгоджена сума
податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у термін).
Так як боржником не вживається заходів щодо погашення
заборгованості, на підставі п.п. 3.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.00 р. (із наступними змінами і
доповненнями), податковий борг підлягає стягненню в примусовому порядку.
Суд, оцінивши матеріали справи, давши правову оцінку
поясненням представників сторін, прийшов до висновку, що позов підлягає
задоволенню, оскільки подані позивачем докази в сукупності дають достатньо
підстав для висновку щодо задоволення позовних вимог.
Оскільки спір
вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати
судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних
повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз,
судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 7-14, 18,
19, 69-71, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,
суд-
ПОСТАНОВИВ:
позов задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства «Старосамбірське
міське водопровідно-каналізаційне господарство», код ЄДРПОУ 22413576, що
знаходиться за адресою: 82000, Львівська область, Старосамбірський район, м.
Старий Самбір, вул. Дрогобицька, 20, з р/р 2600001015734 Самбірська філія ВАТ
"Кредо банк", МФО 325332, в користь Державного бюджету України 65869
(шістдесят п'ять тисяч вісімсот шістдесят дев'ять) 96 гривень.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку,
передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо
було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили
після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове
рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення
апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде
поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку,
визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України. Заява про
апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду
апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване
судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її
подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови
суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у
разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 цього Кодексу -
з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої
інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови виготовлений 02.09.2009 року.
Суддя
Потабенко В.А.
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(вступна і резолютивна частини)
Справа № 2а - 2159/09/1370
28
серпня 2009 року Львівський окружний
адміністративний суд
в
складі: головуючої cудді - Потабенко В.А.
при секретарі - Білас Ю.Ю.
за участю представників сторін:
від позивача: Цекот
А.З., згідно доручення,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові
адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції (далі - ДПІ) у
Старосамбірському районі Львівської області до Комунального підприємства (далі
- КП) «Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство» про стягнення податкового боргу, -
в с т а н о в и в :
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 7-14, 18,
19, 69-71, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,
суд-
ПОСТАНОВИВ:
позов задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства «Старосамбірське
міське водопровідно-каналізаційне господарство», код ЄДРПОУ 22413576, що
знаходиться за адресою: 82000, Львівська область, Старосамбірський район, м.
Старий Самбір, вул. Дрогобицька, 20, з р/р 2600001015734 Самбірська філія ВАТ
"Кредо банк", МФО 325332, в користь Державного бюджету України 65869
(шістдесят п'ять тисяч вісімсот шістдесят дев'ять) 96 гривень.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку,
передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо
було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили
після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове
рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення
апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде
поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку,
визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України. Заява про
апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду
апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване
судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її
подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови
суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у
разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 цього Кодексу -
з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої
інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне
оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви
про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для
подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2009 |
Оприлюднено | 11.09.2009 |
Номер документу | 4568933 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні