ПОСТАНОВА
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2009 року
Справа № 2а-3082/09/2370
09 год. 35 хв.
м. Черкаси
Черкаський
окружний адміністративний суд в складі:
головуючого
- судді Гаращенка В.В.,
при
секретарі - Бондар Т.П.
за
участю:
представника
позивача: Кабаннік М.В. - за довіреністю;
представника
відповідача: не з'явився;
розглянувши
у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом
управління Пенсійного фонду України в Соснівському районі м. Черкаси Черкаської
області до приватного виробничо-комерційного підприємства «Радзі-Ком» про
стягнення заборгованості зі сплати фінансових санкцій та пені,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в
Соснівському районі м. Черкаси Черкаської області звернулося до суду з
адміністративним позовом до ПВКП «Радзі-Ком» про стягнення заборгованості зі
сплати фінансових санкцій та пені.
Позивач стверджував, що у зв'язку з
несвоєчасною сплатою страхових внесків за періоди: з 21.06.05р. по 18.04.08р.,
з 22.08.05р. по 11.02.09р., з 04.07.05р. по 26.03.09р. до відповідача були
застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 1470,06 грн. та пені в
сумі 3941,68 грн.
Оскільки сума фінансових санкцій в загальному розмірі
5411,74 грн. у строки, встановлені ст. 106 Закону України "Про
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та Інструкцією про
порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків
на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду
України, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України N 21-1 від
19.12.2003 року, відповідачем не сплачена, заявник просив стягнути її у
судовому порядку.
Представник позивача, в судовому засіданні,
позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити в повністю.
Відповідач заперечень
проти позову не надав, в судове засідання не з'явився, представника не
направив, хоча належним чином повідомлений про дату, час і місце судового
розгляду справи.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши
подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність
кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх
сукупності, суд приходить до наступного.
Частиною 1 ст. 67 Конституції України закріплено
обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених
законом.
Відповідно до ст. 3 Закону України "Про збір на
обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.97 р. № 400/97-ВР
(далі - «Закон № 400/97-ВР»), збір на обов'язкове державне пенсійне страхування
платники збору сплачують до Пенсійного фонду України в порядку визначеному
законодавством України.
Частиною 1 ст. 1 Закону № 400/97-ВР визначено, що платниками збору на обов'язкове
державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно
від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та
організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи
- суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих
працівників.
Спеціальним законом, який визначає принципи, засади і
механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного
страхування є Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування" від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі - «Закон № 1058-IV»).
Статтею 1 Закону № 1058-IV визначено, що страхувальниками є роботодавці
та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Статтею 14 Закону № 1058-IV встановлено, що страхувальниками, відповідно
до цього Закону, є роботодавці: підприємства, установи і організації, включаючи
юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності інші особи
створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності,
виду діяльності та господарювання, які обрали особливий спосіб оподаткування
(фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок,
придбали спеціальний торговий патент) та які використовують працю фізичних осіб
на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених
законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.
Відповідно до ст. 15 Закону № 1058-IV платниками страхових внесків до солідарної
системи є страхувальники, зазначені в ст. 14 цього Закону.
Приватне виробниче-комерційне підприємство «Радзі-Ком» є
юридичною особою та з 07.03.1996 року зареєстроване юридичним відділом
Черкаського міськвиконкому (ідентифікаційний код 22811667), а тому відповідач є
страхувальником, в розумінні Закону № 1058-IV та є платником страхових внесків.
Відповідно до ч. 6 ст. 17 Закону № 1058-IV страхувальник
зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в
повному обсязі страхові внески.
Частиною 2 ст. 20 зазначеного Закону встановлено, що
обчислення страхових внесків застрахованих осіб здійснюється страхувальником на
підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться
нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування заробітної плати, на
які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.
Пунктом 6 ст. 20 Закону № 1058-IV передбачено, що
страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за
відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із
дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу),
на суми яких нараховуються страхові внески. Для страхувальників, що мають
найманих працівників, базовим звітним періодом є календарний місяць. Згідно ч.
12 ст. 20 вищезазначеного Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно
від фінансового стану платника страхових внесків.
Згідно із ч. 4 ст. 18 Закону страхові внески не
включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають
систему оподаткування.
Відповідно до ст. 4 Закону № 400/97-ВР страхувальники
повинні сплачувати внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування
в розмірі 33,2 % від фонду оплати праці підприємства та відрахування на
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 1-5 % сукупного
оподатковуваного доходу фізичних осіб, які працюють на підприємстві за трудовим
договором.
Частиною 9 ст. 106 Закону № 1058-IV передбачено право
виконавчих органів Пенсійного фонду застосовувати до страхувальників фінансові
санкції. Зокрема, відповідно до п. 2 цієї статті за несплату (неперерахування)
або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових
внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами
Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в
розмірі: 10 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки
їх сплати у строк до 30 календарних днів включно; 20 відсотків зазначених сум -
у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно; 50 відсотків
зазначених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів.
Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не
перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі
0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення
платежу.
З наданих позивачем копії рішень № 2712 від 28.11.2008
року, № 533 від 19.03.2009 року, № 693 від 10.04.2009 року, вбачається, що за
несвоєчасну сплату страхових внесків до відповідача були застосовані фінансові
санкції у вигляді штрафу в розмірі 1470,06 грн. та пені в сумі 3941,68 грн.
Зазначені рішення отримані відповідачем відповідно
12.12.08р., 23.03.09р., 14.04.09р.
Частиною 13 ст. 106 Закону № 1058-IV визначено, що суми
пені та штрафів, передбачених ч. 9 і 10 цієї статті, підлягають сплаті
страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку
пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При
цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і
доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу
Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим
повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким
прийнято це рішення.
Відповідач рішення про застосування фінансових санкцій в
установленому законом порядку не оскаржив, визначені в ньому суми штрафу та
пені не сплатив.
За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість
позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати,
здійснені позивачем - суб'єктом владних повноважень, з відповідача не
стягуються.
Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, 159, 162 КАС
України,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного виробничо-комерційного
підприємства «Радзі-Ком» (м. Черкаси, вул. Енгельса, 61, ідентифікаційний код
22811667) на користь управління Пенсійного фонду України в Соснівському районі
м. Черкаси Черкаської області (м. Черкаси, вул. Хрещатик, 195, ідентифікаційний
код 21367650) заборгованість зі сплати штрафу в розмірі 1470,06 грн. та пені в
сумі 3941,68 грн., а всього 5411 (п'ять тисяч чотириста одинадцять) грн. 74
коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку
подання заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана до Київського
апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний
суд протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна
скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про
апеляційне оскарження.
Повний
текст постанови виготовлено 15 червня 2009 року.
Суддя В.В.
Гаращенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2009 |
Оприлюднено | 12.09.2009 |
Номер документу | 4577383 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Гаращенко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні