Постанова
від 01.07.2009 по справі 2а-3113/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

 

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

 

01

липня 2009 року                                                                            

Справа № 2а-3113/09/2370

12

год. 30 хв.                                                                                                                   

м. Черкаси

 

Черкаський

окружний адміністративний суд в складі:

головуючого

- судді Гаращенка В.В.,

при

секретарі - Бондар Т.П.

за

участю:

представника

позивача - не з'явився,

представника

відповідача - не з'явився,

розглянувши

у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом

управління Пенсійного фонду України в Христинівському районі Черкаської області

до товариства з обмеженою відповідальністю «Памір-Сервіс» про стягнення

заборгованості зі сплати страхових внесків, штрафних санкцій,

 

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Христинівському

районі Черкаської області звернулося до суду з адміністративним позовом до ТОВ

«Памір-Сервіс» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків в сумі

1408 грн. та штрафних санкцій 170 грн.

    Позивач стверджує, що за листопад - грудень

2008 року відповідач мав сплатити страхові внески на загальнообов'язкове

державне пенсійне страхування в сумі 1408 грн. Далі позивач стверджує, що у

зв'язку з неподанням розрахунку суми страхових внесків за серпень 2009 року у

строки, визначені законодавством до відповідача були застосовані фінансові

санкції у розмірі 170 грн.

Оскільки сума страхових внесків та фінансових санкцій в

загальному розмірі 1578 грн. у строки, встановлені п. 6 ст. 20, ст. 106 Закону

України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та

Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими

особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до

Пенсійного фонду України, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду

України №21-1 від 19.12.2003 р., відповідачем не сплачена, позивач просить

стягнути її у судовому порядку.

Позивач в судове засідання не з'явився, представника не

направив, проте подав клопотання про розгляд справи за відсутності його

представника, при цьому надав пояснення щодо направлення рішення №73 на адресу

відповідача та просить позовні вимоги задовольнити повністю.

Відповідач заперечень 

проти позову не надав, в судове засідання не з'явився, представника не

направив, хоча належним чином повідомлений про дату, час і місце судового

розгляду справи.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши

подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність

кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх

сукупності, суд приходить до наступного.

Частиною 1 ст. 67 Конституції України закріплено

обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених

законом.

Відповідно до ст. 3 Закону України "Про збір на

обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.97 р. № 400/97-ВР

(далі - «Закон № 400/97-ВР»), збір на обов'язкове державне пенсійне страхування

платники збору сплачують до Пенсійного фонду України в порядку визначеному

законодавством України.

Частиною 1 ст. 1 Закону № 400/97-ВР  визначено, що платниками збору на обов'язкове

державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно

від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та

організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи

- суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих

працівників.

Спеціальним законом, який визначає принципи, засади і

механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного

страхування є Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування" від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі - «Закон № 1058-IV»).

Статтею 1 Закону № 1058-IV  визначено, що страхувальниками є роботодавці

та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Статтею 14 Закону № 1058-IV  встановлено, що страхувальниками, відповідно

до цього Закону, є роботодавці: зокрема підприємства, установи і організації,

створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності,

виду діяльності та господарювання, які обрали особливий спосіб оподаткування та

які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту)

або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами

цивільно-правового характеру.

Відповідно до ст. 15   Закону № 1058-IV  платниками страхових внесків до солідарної

системи є страхувальники, зазначені в ст. 14 цього Закону.

ТОВ «Памір-Сервіс» є юридичною особою (ідентифікаційний

код 36144149), а тому відповідач є страхувальником, в розумінні Закону №

1058-IV та платником страхових внесків.

Відповідно до ч. 6 ст. 17 Закону № 1058-IV страхувальник

зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в

повному обсязі страхові внески.

Частиною 2 ст. 20 зазначеного Закону встановлено, що

обчислення страхових внесків застрахованих осіб здійснюється страхувальником на

підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться

нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування заробітної плати, на

які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.

Пунктом 6 ст. 20 Закону № 1058-IV передбачено, що

страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за

відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із

дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу),

на суми яких нараховуються страхові внески. Для страхувальників, що мають

найманих працівників, базовим звітним періодом є календарний місяць. Згідно ч.

12 ст. 20 вищезазначеного Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно

від фінансового стану платника страхових внесків.

Згідно з ч. 4 ст. 18 Закону страхові внески не

включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають

систему оподаткування.

Відповідно до ст. 4 Закону № 400/97-ВР страхувальники

повинні сплачувати внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування

в розмірі 33,2 % від фонду оплати праці підприємства та відрахування на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 1-5 % сукупного

оподатковуваного доходу фізичних осіб, які працюють на підприємстві за трудовим

договором.

Судом встановлено, що 10.12.2008 та 20.01.2009

відповідачем подано до управління Пенсійного фонду України в Христинівському

районі Черкаської області розрахунок суми страхових внесків на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за листопад та грудень 2008

року із самостійно визначеними розмірами страхових внесків, що підлягають

сплаті. Згідно вказаного розрахунку відповідач зобов'язаний був сплатити до

Пенсійного фонду України внески на пенсійне страхування в розмірі 33,2 % від

фонду оплати праці в розмірі 1328 грн. та відрахування на загальнообов'язкове

державне пенсійне страхування в розмірі 1-5% сукупного оподатковуваного доходу

в сумі 80 грн.

За цей період відповідач страхові внески на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не сплатив, в наслідок чого у

відповідача утворилася недоїмка у розмірі 1408 грн.

Частиною 9 ст. 106 Закону № 1058-IV передбачено право

виконавчих органів Пенсійного фонду застосовувати до страхувальників фінансові

санкції. Зокрема, відповідно до п. 5 цієї статті за неподання, несвоєчасне

подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних

відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої

звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного

фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які

були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний

повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше

десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного

протягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазначених сум та не

менше 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З наданої позивачем копії рішення № 73 від 27.02.2009

року, вбачається, що за неподання розрахунку суми страхових внесків за серпень

2009 року у строки, визначені законодавством до відповідача застосована

фінансова санкція у розмірі 170  грн.

Зазначене рішення направлено відповідачу рекомендованим

листом з відміткою про вручення 04 березня 2009 року.

Частиною 13 ст. 106 Закону № 1058-IV визначено, що суми

пені та штрафів, передбачених ч. 9 і 10 цієї статті, підлягають сплаті страхувальником,

банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти

робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк

страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має

право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в

судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це

відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Відповідач рішення про застосування фінансових санкцій

не оскаржив, визначену в ньому суму фінансову санкцію не сплатив.

За таких обставин, суд приходить до висновку про

обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у

повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати,

здійснені позивачем - суб'єктом владних повноважень, з відповідача не

стягуються.

    Керуючись ст.ст. 17, 86, 94, 159, 162, 163,

254 КАС України,

 

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю

«Памір-Сервіс», (Черкаська область, м. Христинівка, вул. Фрунзе, 1, код ЄДРПОУ

36144149) на користь управління Пенсійного фонду України в Христинівському

районі Черкаської області, (Черкаська область, м. Христинівка, вул. Леніна, 31,

код ЄДРПОУ 21366797) заборгованість зі сплати страхових внесків на

загальнообов'язкове державне пенсійне 

страхування за період з листопад - грудень 2008 року в сумі 1408 грн. та

фінансову санкцію в розмірі 170 грн., а всього 1578 (одна тисяча п'ятсот

сімдесят вісім) грн.

 

Постанова набирає законної сили після

закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана

до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний

адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна

скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про

апеляційне оскарження.

 

 

 

Суддя                                                                                                          

 В.В. Гаращенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2009
Оприлюднено12.09.2009
Номер документу4577389
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3113/09/2370

Постанова від 01.07.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Гаращенко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні