Постанова
від 18.06.2009 по справі 2а-3114/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

 

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

 

18 червня 2009 року                                                                             Справа

№ 2а-3114/09/2370

10 год. 35 хв.                                                                                                                    

м. Черкаси

 

Черкаський

окружний адміністративний суд в складі:

головуючого

- судді  Гаращенка В.В.,

при

секретарі - Бондар Т.П.

за

участю

представника

позивача: Гудименко Л.А. - за довіреністю;

представника

відповідача: не з'явився;

розглянувши

у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом

управління Пенсійного фонду України в Корсунь-Шевченківському районі Черкаської

області до акціонерного товариства відкритого типу «Корсунь-Шевченківське

виробниче об'єднання «Райагропроммеханізація» про стягнення заборгованості зі

сплати страхових внесків та з відшкодування фактичних витрат на виплату та

доставку пільгових пенсій,

 

ВСТАНОВИВ:

    Управління Пенсійного фонду України в

Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області звернулося до суду з

адміністративним позовом до акціонерного товариства відкритого типу

«Корсунь-Шевченківське виробниче об'єднання «Райагропроммеханізація» про

стягнення 8 233,58 грн. заборгованості зі сплати страхових внесків за період з

жовтня 2008 року по березень 2009 року та 4 758,35 грн. заборгованість з

відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період

з листопада 2008 року по квітень.2009 року.

    Представник позивача в судовому засіданні

позивні вимоги підтримала та просила їх задовольнити повністю.

    Відповідач заперечень проти позову не

надав, в судове засідання не з'явився, представника не направив, хоча належним

чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду справи.  

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши

подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність

кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх

сукупності, суд приходить до наступного.

Частиною 1 ст. 67 Конституції України закріплено

обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених

законом.

Відповідно до ст. 3 Закону України "Про збір на

обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 року № 400/97-ВР

(далі - «Закон № 400/97-ВР»), збір на обов'язкове державне пенсійне страхування

платники збору сплачують до Пенсійного фонду України в порядку визначеному

законодавством України.

Частиною 1 ст. 1 Закону № 400/97-ВР  визначено, що платниками збору на обов'язкове

державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно

від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та

організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи

- суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих

працівників.

Спеціальним законом, який визначає принципи, засади і

механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного

страхування є Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування" від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі - «Закон № 1058-IV»).

Статтею 1 Закону № 1058-IV  визначено, що страхувальниками є роботодавці

та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Статтею 14 Закону № 1058-IV  встановлено, що страхувальниками, відповідно

до цього Закону, є роботодавці: підприємства, установи і організації, юридичні

та фізичні особи - підприємниці, створені відповідно до законодавства України,

незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які обрали

особливий спосіб оподаткування та які використовують працю фізичних осіб на

умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених

законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.

Відповідно до ст. 15 Закону № 1058-IV  платниками страхових внесків до солідарної

системи є страхувальники, зазначені в ст. 14 цього Закону.

Акціонерне товариство відкритого типу

«Корсунь-Шевченківське виробниче об'єднання «Райагропроммеханізація» є

юридичною особою (ідентифікаційний код 03766487), а тому відповідач є

страхувальником, в розумінні Закону № 1058-IV та відповідно платником страхових

внесків.

Відповідно до ч. 6 ст. 17 Закону № 1058-IV страхувальник

зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в

повному обсязі страхові внески.

Частиною 2 ст. 20 зазначеного Закону встановлено, що

обчислення страхових внесків застрахованих осіб здійснюється страхувальником на

підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться

нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування заробітної плати, на

які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.

Пунктом 6 ст. 20 Закону № 1058-IV передбачено, що

страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за

відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із

дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу),

на суми яких нараховуються страхові внески. Для страхувальників, що мають

найманих працівників, базовим звітним періодом є календарний місяць. Згідно з

ч. 12 ст. 20 вищезазначеного Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно

від фінансового стану платника страхових внесків.

Згідно із ч. 4 ст. 18 Закону страхові внески не

включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають

систему оподаткування.

Відповідно до ст. 4 Закону № 400/97-ВР страхувальники

повинні сплачувати внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування

в розмірі 33,2 % від фонду оплати праці підприємства та відрахування на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 1-5 % сукупного

оподатковуваного доходу фізичних осіб, які працюють на підприємстві за трудовим

договором.

Судом встановлено, що 18.11.2008 року, 22.12.2008 року,

15.01.2009 року, 20.02.2009 року, 20.03.2009 року та 17.04.2009 року

відповідачем подано до управління Пенсійного фонду України в

Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області розрахунок суми страхових

внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за жовтень 2008

року та березень 2009 року із самостійно визначеними розмірами страхових

внесків, що підлягають сплаті. Згідно вказаного розрахунку відповідач

зобов'язаний був сплатити до Пенсійного фонду України внески на пенсійне

страхування в розмірі 33,2 % від фонду оплати праці в розмірі 7765,65 грн. та

відрахування на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі

1-5% сукупного оподатковуваного доходу в сумі 467,93 грн.

За цей період відповідач страхові внески на

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не сплатив, внаслідок чого

утворилася недоїмка у розмірі 8233,58 грн.

Крім того, позивач заявив до стягнення з відповідача

витрати на виплату та доставку пільгових пенсій в сумі 4758. 35 грн.

Статтею 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення»

від 05 листопада 1991 року № 1788-XII 

визначені категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на

пільгових умовах. Зокрема п.п.  «б» - «з»

зазначеної статті Закону визначено, що до цих категорій також належать:

працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і

важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і

показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами

атестації робочих місць; водії міського пасажирського транспорту (автобусів,

тролейбусів, трамваїв) і великовагових автомобілів, зайнятих у технологічному

процесі важких і шкідливих виробництв.

Пунктом 1 ст. 1 Закону України  «Про збір на обов'язкове державне пенсійне

страхування» від 26 червня 1997 року № 400/97-ВР  (далі - Закон №400/97-ВР) п латниками збору

на обов'язкове державне пенсійне страхування є: суб'єкти підприємницької

діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та

інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а

також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують

працю найманих працівників.

    Відповідно до абз. 4 п. 1 ст. 2 Закону №

400/97-ВР для платників збору, визначених п. 1 та 2 ст. 1 цього Закону, крім

тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування

є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до

пунктів "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне

забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого

ст. 12 цього ж Закону.

В абз. 2 п. 1 ст. 4 Закону № 400/97-ВР визначена ставка

збору на обов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 100%  від об'єкта оподаткування, визначеного абз. 4

п. 1 статті 2 цього Закону.

Збір на обов'язкове державне пенсійне страхування

платники збору сплачують до Пенсійного фонду у порядку, визначеному

законодавством України (ст. 3 Закону № 400/97-ВР).

Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України

«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року №

1058-IV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на

підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами

праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці

за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених

Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на

посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або

за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право

на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з

окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через

професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абз. 1 цього пункту,

пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку

та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне

забезпечення".

У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно

до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.

При цьому зберігається порядок покриття витрат на

виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Згідно з п. 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати

страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове

державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої

постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1,

зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663,

відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку

пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень

Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в таких

розмірах: для платників, зазначених у пп. 2.1.1 п. 2.1 цієї Інструкції, - також

100 % фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до

абз. 1 ч. 2 Прикінцевих положень Закону № 1058-IV  застрахованим особам, які працювали або

працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2

виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом

Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що

дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.  

Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається

відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про

розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій,

призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", які надсилаються

підприємствам до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених

пенсій. Підприємства щомісяця до 25 числа вносять до Пенсійного фонду зазначену

в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій,

призначених на пільгових умовах.

З огляду на викладені норми Законів та Інструкції, суд

приходить до висновку, що відповідач, як платник збору на обов'язкове державне

пенсійне страхування та юридична особа, працівники якого вийшли на пільгову

пенсію, зобов'язаний відшкодовувати Пенсійному фонду витрати на виплату та

доставку пільгових пенсій цим працівникам.

На обліку в управлінні Пенсійного фонду України в

Корсунь-Шевченківському районі Черкаської області перебуває 3 особи, як колишні

працівники відповідача, що отримують пенсію за віком на пільгових умовах

відповідно до п. "б-з" ст. 13 Закону № 1788-XII.

    Згідно наданих відповідачу розрахунків за

період з листопада 2008 року по квітень 2009 року фактичні витрати позивача на

виплату та доставку пенсій на пільгових умовах склали 4758,35 грн.

    Відповідач здійснені позивачем витрати

останньому не відшкодував.

    Відповідно до ст. 23 Закону № 1058-ІV

спори, що  виникають із правовідносин за

цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про

обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у

повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати,

здійснені позивачем - суб'єктом владних повноважень, з відповідача не

стягуються.

    Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС

України,

 

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з акціонерного товариства відкритого типу

«Корсунь-Шевченківське виробниче об'єднання «Райагропроммеханізація», Черкаська

область, м. Корсунь-Шевченківський, вул. Костомарова, 20, код ЄДРПОУ 03766487

на користь управління Пенсійного фонду України в Корсунь-Шевченківському районі

Черкаської області, Черкаська область, м. Корсунь-Шевченківський, вул.

Шевченка, 42, код ЄДРПОУ 21366656 заборгованості зі сплати страхових внесків за

період   з жовтня 2008 року по березень 2009 року в

сумі 8233,58 грн. та заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату

та доставку пільгових пенсій за період з листопада 2008 року по квітень.2009

року в сумі 4758,35 грн., а всього 12 991 (дванадцять тисяч дев'ятсот

дев'яносто одна) грн. 93 коп.

 

Постанова набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження, яка може бути подана до Київського

апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний

суд протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна

скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про

апеляційне оскарження.

 

Повний текст постанови виготовлено 18 червня 2009 року.

 

 

Суддя                                                                                 

               В.В. Гаращенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2009
Оприлюднено12.09.2009
Номер документу4577390
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3114/09/2370

Постанова від 18.06.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Гаращенко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні