Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 червня 2015 року Справа №П/811/740/15
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Момонт Г.М., розглянув у порядку письмового провадження в м. Кіровограді адміністративну справу
за позовом : Громадської організації «ОСОБА_1 районна організація ветеранів України»
до відповідача : Управління соціального захисту населення ОСОБА_1 районної державної адміністрації
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача : ОСОБА_1 районна рада Кіровоградської області,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача : ОСОБА_1 районна державна адміністрація,
про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії.
Громадська організація «ОСОБА_1 районна організація ветеранів України» звернулася з позовом до Управління соціального захисту населення ОСОБА_1 районної державної адміністрації про:
- визнання протиправною бездіяльності щодо не вчинення дій направлених на здійснення фінансової підтримки громадській організації, у тому числі, на фінансування матеріального заохочення (фінансову підтримку) голові та заступнику голови ради ветеранської організації (позивачу);
- зобов'язання відповідача вчинити дії для забезпечення фінансової підтримки громадській організації, у тому числі, на фінансування матеріального заохочення (фінансову підтримку) голові та заступнику голови ради ветеранської організації (позивачу), починаючи з вересня 2014 року в обсягах фінансування, передбаченого рішенням ОСОБА_1 районної ради від 29 липня 2014 року №606.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що всупереч рішенню ОСОБА_1 районної ради від 29 липня 2014 року №606 відповідач з вересня 2014 року не здійснював фінансування громадської організації в частині матеріального заохочення керівництва ради ветеранів внаслідок чого станом на 01.01.2015 р. рахується заборгованість у сумі 8 860,29 грн.
Відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого позов ним не визнається у повному обсязі, оскільки позивачем використано 88,6% від загального обсягу фінансування на матеріальне заохочення, що суперечить пп.10 п.6 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам'ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2012 р. №176 у якій встановлено, що обсяг матеріального заохочення працівників громадської організації не повинен перевищувати разом з нарахуванням 35 відсотків загального обсягу бюджетних коштів, передбачених громадській організації. При цьому відповідач наголошує на тому, що в протоколі засідання урочистого Пленуму ради районної організації ветеранів від 25.04.2012 р. встановлено фіксований розмір матеріального заохочення, але не передбачено періодичності його виплати.
Відповідач зазначає, що станом на 01.01.2015 р., з огляду на закінчення бюджетного року, кредиторська заборгованість по КПК 091209 Фінансова підтримка громадських організацій інвалідів і ветеранів, в органах Державної казначейської служби України, як зареєстрована, не рахується.
Також представники відповідача вказували на порушення позивачем шестимісячного строку звернення до адміністративного суду.
Натомість представники позивача та третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача наполягали на дотриманні строків звернення до суду.
У відповідності до ч.1 ст.99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно з ч.2 ст.99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Судом встановлено, що протягом другого півріччя 2014 року відповідачем не у повному обсязі здійснювалося фінансування ОСОБА_1 районної організації ветеранів України, а саме: в частині матеріального заохочення працівників громадської організації, у зв'язку з чим позивачем вживалися заходи щодо досудового вирішення спору, зокрема надсилалися листи до начальника Управління соціального захисту населення ОСОБА_1 районної державної адміністрації, голови ОСОБА_1 районної державної адміністрації, голови Кіровоградської обласної державної адміністрації (а.с.12, 20, 62-68).
Суд зауважує, що оскільки виконання програми передбачено протягом 2014 року, то про остаточне невиконання такої програми у повному обсязі позивач дізнався лише по закінченню бюджетного року, тобто 01.01.2015 р.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач звернувся до суду з відповідним позовом із дотриманням строку визначеного ч.2 ст.99 КАС України.
У судовому засіданні представники позивача та третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі. Представники відповідача заперечили проти задоволення позову.
На підставі усної ухвали, прийнятої в судовому засіданні 22.05.2015 р. та занесеної до журналу судового засідання (а.с.215), подальший розгляд справи проведено в порядку письмового провадження у відповідності до ч.4 ст.122, ч.6 ст.128 КАС України.
Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників позивача, третьої особи та відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 районна організація ветеранів України 30.12.1993 р. зареєстрована як юридична особа, організаційно-правова форма - громадська організація (а.с.7).
ОСОБА_1 районна організація ветеранів України є районним осередком на який поширюється діяльність Організація ветеранів України, яка є добровільною всеукраїнською громадською організацією ветеранів Великої Вітчизняної війни, інших локальних війн і воєнних конфліктів (учасників бойових дій, інвалідів, учасників війни), ветеранів праці, дітей війни, ветеранів військової служби, пенсіонерів, громадян похилого віку, які виявили бажання бути членами Організації (а.с.134-140).
З огляду на зміст п.7 Статуту Організації ветеранів України позивач у своїй діяльності керується цим Статутом (а.с.136).
Згідно з п.15 Статуту кошти Організації ветеранів України та місцевих організацій ветеранів формуються, зокрема, із субсидій, передбачених статтею 20 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», (які в межах своєї компетенції надають органи державної влади і місцевого самоврядування ветеранським організаціям фінансову підтримку з коштів відповідних бюджетів); статтею 87 Бюджетного кодексу України (для фінансування всеукраїнських ветеранських організацій) та статтею 90 (для місцевих ветеранських організацій, які разом з органами влади, соціального захисту можуть розробляти свої програми для вирішення окремих соціальних і організаційних проблем). При цьому кошти використовуються на статутну діяльність первинних, районних, районних у містах, райміських, міських, обласних, Кримської Республіканської, Київської і Севастопольської міських організацій ветеранів, Організації ветеранів України в цілому та на матеріальне заохочення постійних працівників виконавчих апаратів рад ветеранів (а.с.140).
Так, протокольним рішенням Пленуму ради ОСОБА_1 районної організації ветеранів України від 25.04.2012 р. встановлено з 01.01.2012 р. розмір матеріального заохочення голові ради районної організації ветеранів в сумі 1 365,00 грн., заступнику голови ради районної організації ветеранів в сумі 1 269,00 грн., відповідальному секретарю районної організації ветеранів в сумі 1 073,00 грн. (а.с.11).
Відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 р. №3551-ХІІ центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, Рада міністрів Автономної Республіки Крим у межах своєї компетенції надають ветеранським організаціям фінансову підтримку, кредити з коштів відповідних бюджетів, а також безплатно надають будинки, приміщення, обладнання та інше майно, необхідне для здійснення їх статутних завдань.
Згідно з абз.«е» п.3 ч.1 ст.91 Бюджетного кодексу України до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення: надання ветеранським організаціям фінансової підтримки та кредитування.
Разом з тим, з огляду на ч.2 ст.5 Бюджетного кодексу України місцевими бюджетами є бюджет Автономної Республіки Крим, обласні, районні бюджети та бюджети місцевого самоврядування.
У відповідності до п.16 ч.1 ст.43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідно району, області, цільових програм з інших питань, заслуховування звітів про їх виконання.
Рішенням дев'ятнадцятої сесії шостого скликання ОСОБА_1 районної ради від 21.12.2012 р. №315 «Про районну комплексну програму підтримки громадських організацій на 2013 - 2014 роки» затверджено районну комплексну програму підтримки громадських організацій на 2013 - 2014 роки (а.с.50-54).
Зазначеною програмою передбачено фінансову підтримку ОСОБА_1 районної організації ветеранів України протягом 2013 - 2014 років. Виконавцем визначено Управління соціального захисту населення ОСОБА_1 районної державної адміністрації (а.с.53). Водночас програмою встановлено, що фінансування Комплексної програми здійснюється за рахунок коштів районного бюджету в межах обсягів видатків, затверджених в районному бюджеті на відповідний рік, та благодійних внесків (а.с.51).
Рішенням двадцять шостої сесії шостого скликання ОСОБА_1 районної ради від 17.12.2013 р. №496 «Про внесення змін та доповнень до районної комплексної програми підтримки громадських організацій на 2013 - 2014 роки, затвердженої рішенням районної ради від 21 грудня 2012 року №315» визначено обсяг фінансової підтримки ОСОБА_1 районної організації ветеранів України у 2014 році в розмірі 40 000,00 грн. (а.с.113-122).
Рішенням двадцять дев'ятої сесії шостого скликання ОСОБА_1 районної ради від 18.03.2014 р. №548 «Про внесення змін та доповнень до районної комплексної програми підтримки громадських організацій на 2013 - 2014 роки, затвердженої рішенням районної ради від 21 грудня 2012 року №315», зокрема, зменшено розмір фінансування ОСОБА_1 районної організації ветеранів України до 35 000,00 грн. (а.с.106-112).
Рішенням тридцять другої сесії шостого скликання ОСОБА_1 районної ради від 29.07.2014 р. №606 «Про внесення змін та доповнень до районної комплексної програми підтримки громадських організацій на 2013 - 2014 роки, затвердженої рішенням районної ради від 21 грудня 2012 року №315», зокрема, збільшено розмір фінансування ОСОБА_1 районної організації ветеранів України до 61 614,00 грн. (а.с.13-19).
Окрім того, рішенням тридцять п'ятої сесії шостого скликання ОСОБА_1 районної ради від 25.11.2014 р. №650 «Про внесення змін та доповнень до районної комплексної програми підтримки громадських організацій на 2013 - 2014 роки, затвердженої рішенням районної ради від 21 грудня 2012 року №315», зокрема, збільшено розмір фінансування ОСОБА_1 районної організації ветеранів України до 63 614,00 грн. (а.с.100-105).
Таким чином, розмір фінансової підтримки ОСОБА_1 районної організації ветеранів України у 2014 році встановлений у розмірі 63 614,00 грн., однак відповідачем профінансовано лише 54 753,71 грн. (а.с.69-90).
Як встановлено судом, протягом 2014 року позивачем подавалися заявки на фінансування видатків загального фонду районного бюджету Знам'янського району (а.с.127-133, 181-183, 191-193), однак фінансування в частині виплати матеріального заохочення не здійснювалося.
У судовому засіданні представник відповідача вказував про те, що відповідачем як виконавцем бюджетної програми не здійснювалося фінансування ОСОБА_1 районної організації ветеранів України в частині витрат на матеріальне заохочення, оскільки позивачем використано 88,6% від загального обсягу фінансування на матеріальне заохочення, що суперечить пп.10 п.6 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам'ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2012 р. №176.
Суд враховує, що відповідно до ч.1 ст.20 Бюджетного кодексу України у бюджетному процесі програмно-цільовий метод застосовується на рівні державного бюджету та на рівні місцевих бюджетів (за рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної місцевої ради).
Згідно з п.2 Порядку розроблення та виконання державних цільових програм, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. №106 програми поділяються на загальнодержавні програми , які спрямовуються на розв'язання проблем розвитку держави або значної кількості її регіонів, мають довгостроковий період виконання та виконуються центральними і місцевими органами виконавчої влади, та інші програми , метою яких є розв'язання окремих проблем розвитку економіки і суспільства, проблем розвитку окремих галузей економіки та адміністративно-територіальних одиниць, що потребують державної підтримки.
Так, Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам'ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2012 р. №176 визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики за програмою «Фінансова підтримка громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам'ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941 - 1945 років».
Натомість районна комплексна програма підтримки громадських організацій, затверджена рішенням дев'ятнадцятої сесії шостого скликання ОСОБА_1 районної ради від 21.12.2012 р. №315 фінансується за рахунок коштів районного бюджету.
Таким чином, застосування відповідачем норм Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам'ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2012 р. №176 під час фінансування районної комплексної програми підтримки громадських організацій, затвердженої рішенням дев'ятнадцятої сесії шостого скликання ОСОБА_1 районної ради від 21.12.2012 р. №315 є безпідставним та необґрунтованим.
Водночас механізм використання коштів, передбачених в районному бюджеті для надання фінансової підтримки громадським організаціям визначався Порядками використання коштів районного бюджету для надання фінансової підтримки громадським організаціям, затвердженими рішеннями ОСОБА_1 районної ради від 29.11.2011 р. №145 та від 23.09.2014 р. №632.
У відповідності до п.4 Порядку використання коштів районного бюджету для надання фінансової підтримки громадським організаціям, затвердженого рішенням ОСОБА_1 районної ради від 23.09.2014 р. №632 бюджетні кошти використовуються громадською організацією, зокрема, для матеріального заохочення працівників районних громадських організацій та надання матеріальної допомоги членам їх первинних організацій (а.с.46).
Разом з тим, Порядком використання коштів районного бюджету для надання фінансової підтримки громадським організаціям не передбачено будь-яких обмежень щодо обсягів витрат спрямованих на матеріальне заохочення.
За таких обставин суд вважає, що у відповідача не було правових підстав для не проведення виплат коштів передбачених районною комплексною програмою підтримки громадських організацій в частині сум призначених для сплати матеріального заохочення.
Суд враховує, що згідно з ч.4 ст.20 Бюджетного кодексу України відповідальний виконавець бюджетних програм визначається головним розпорядником бюджетних коштів за погодженням з Міністерством фінансів України (місцевим фінансовим органом). Відповідальним виконавцем бюджетних програм може бути головний розпорядник бюджетних коштів за бюджетними програмами, виконання яких забезпечується його апаратом, та/або розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня, який виконує бюджетні програми у системі головного розпорядника.
Відповідальний виконавець бюджетних програм у процесі їх виконання забезпечує цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідних бюджетних програм у межах визначених бюджетних призначень.
З огляду на зміст п.24 ч.1 ст.116 Бюджетного кодексу України нецільове використання бюджетних коштів є порушенням бюджетного законодавства за яке до учасників бюджетного процесу можуть застосовуватися заходи впливу визначені ч.1 ст.117 Бюджетного кодексу України, зокрема: попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства; зупинення операцій з бюджетними коштами; призупинення бюджетних асигнувань; зменшення бюджетних асигнувань; повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету.
Жоден із зазначених заходів впливу щодо позивача не застосовувався.
Більш того, відповідно до абз.2 ч.6 ст.20 Бюджетного кодексу України результати оцінки ефективності бюджетних програм, у тому числі висновки органів виконавчої влади, уповноважених на здійснення фінансового контролю за дотриманням бюджетного законодавства, є підставою для прийняття рішень про внесення в установленому порядку змін до бюджетних призначень поточного бюджетного періоду, відповідних пропозицій до проекту бюджету на плановий бюджетний період та до прогнозу бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди, включаючи зупинення реалізації відповідних бюджетних програм.
Як встановлено судом, протягом 2014 року з ініціативи ОСОБА_1 районної державної адміністрації Кіровоградської області та Управління соціального захисту населення ОСОБА_1 районної державної адміністрації вносилися зміни до районної комплексної програми підтримки громадських організацій на 2013 - 2014 роки, затвердженої рішенням ОСОБА_1 районної ради від 21 грудня 2012 року №315 в частині збільшення розміру фінансування (а.с.169, 173, 177).
Таким чином, відповідачем не доведено факту встановлення нецільового використання коштів районної комплексної програми підтримки громадських організацій ОСОБА_1 районною організацією ветеранів України.
На підставі викладеного суд дійшов висновку, що Управлінням соціального захисту населення ОСОБА_1 районної державної адміністрації протиправно допущено бездіяльність щодо не здійснення виконання районної комплексної програми підтримки громадських організацій на 2013 - 2014 роки, затвердженої рішенням ОСОБА_1 районної ради від 21 грудня 2012 року №315 в частині фінансової підтримки ОСОБА_1 районної організації ветеранів України щодо фінансування матеріального заохочення в загальному розмірі 8 860,29 грн., а тому позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.12 ст.23 Бюджетного кодексу України усі бюджетні призначення втрачають чинність після закінчення бюджетного періоду, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Згідно з ч.1 ст.3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
На підставі ч.1 ст.57 Бюджетного кодексу України не пізніше 31 грудня поточного бюджетного періоду або останнього дня іншого бюджетного періоду Казначейство України закриває всі рахунки, відкриті у поточному бюджетному періоді для виконання бюджету.
Так, відповідно до листа Знам'янського управління державної казначейської служби України Кіровоградської області від 15.04.2015 р. №03-17/649 у Звіті про заборгованість за бюджетними коштами станом на 01.01.2015 р. бюджетна кредиторська заборгованість відсутня (а.с.99).
Разом з тим, згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
В абз.10 п.9 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 30.01.2003 р. №3-рп/2003 Конституційний Суд України наголошував, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.
З огляду на викладене, зважаючи на завдання адміністративного судочинства, враховуючи, що внаслідок протиправної бездіяльності відповідача ОСОБА_1 районна організація ветеранів України не отримала у повному обсязі фінансування передбаченого районною комплексною програмою підтримки громадських організацій на 2013 - 2014 роки, суд вважає, що закінчення бюджетного періоду не може бути підставою для відмови у відновленні порушеного права позивача, а тому позовна вимога в частині зобов'язання Управління соціального захисту населення ОСОБА_1 районної державної адміністрації вчинити дії для забезпечення виконання районної комплексної програми підтримки громадських організацій на 2013 - 2014 роки, затвердженої рішенням ОСОБА_1 районної ради від 21 грудня 2012 року №315 в частині фінансової підтримки ОСОБА_1 районної організації ветеранів України щодо фінансування матеріального заохочення в загальному розмірі 8 860,29 грн. підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Враховуючи викладене, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 73,08 грн. підлягає присудженню з Державного бюджету України на користь Громадської організації «ОСОБА_1 районна організація ветеранів України».
Керуючись ст. ст. 70, 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення ОСОБА_1 районної державної адміністрації щодо не здійснення виконання районної комплексної програми підтримки громадських організацій на 2013 - 2014 роки, затвердженої рішенням ОСОБА_1 районної ради від 21 грудня 2012 року №315 в частині фінансової підтримки ОСОБА_1 районної організації ветеранів України щодо фінансування матеріального заохочення в загальному розмірі 8 860,29 грн.
3. Зобов'язати Управління соціального захисту населення ОСОБА_1 районної державної адміністрації вчинити дії для забезпечення виконання районної комплексної програми підтримки громадських організацій на 2013 - 2014 роки, затвердженої рішенням ОСОБА_1 районної ради від 21 грудня 2012 року №315 в частині фінансової підтримки ОСОБА_1 районної організації ветеранів України щодо фінансування матеріального заохочення в загальному розмірі 8 860,29 грн.
Присудити Громадській організації «ОСОБА_1 районна організація ветеранів України», код ЄДРПОУ 22225857 (27400, м. Знам'янка Кіровоградської області, вул. Жовтнева, 17) з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 73,08 грн. (сімдесят три грн. 08 коп.).
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_2
< Суддя >
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2015 |
Оприлюднено | 02.07.2015 |
Номер документу | 45788957 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.М. Момонт
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні