Ухвала
від 25.08.2010 по справі 6/37-90
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

"25" серпня 2010 р. Справа № 6/37-90

Господарський суд Волинської області під головуванням судді Пахолюк В.А., розглянувши справу

за позовом заступника прокурора м. Рівне в інтересах Рівненської міської ради

до товариства з обмеженою відповідальністю В«Волинь-ПетролВ»

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

з участю представників сторін:

позивача: ОСОБА_1, довір. від 10.02.09р.

від відповідача: ОСОБА_2, довір. від №5 від 20.09.2010 р.

В судовому засіданні взяв участь прокурор відділу представництва облпрокуратури ОСОБА_3

Суть спору:

Заступник прокурора м. Рівне та Рівненська міська рада із врахуванням уточнених позовних вимог (вх. суду №01-28/25170 за 05.10.09р.), звертаючись до господарського суду просили внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 25.01.06р., укладеного з ТзОВ В«Волинь-ПетролВ»в частині зміни річного розміру орендної плати, встановивши її в сумі 461205грн.93коп. з 01.01.08р. Свої вимоги заступник прокурора та позивач обгрунтовують тим, що з 01.01.08р. змінилась нормативно-грошова оцінка земель комунальної власності та граничні розміри орендної плати за землю. Крім того, змінилося функціональне призначення земельної ділянки після будівництва відповідачем АЗС.

Позивач у додатковому письмовому поясненні, поданому на адресу суду додатково зазначає, що рішення міської ради № 1334 від 25.01.2008 р. є чинне і підлягає обов'язковому виконанню всіма землекористувачами міста Рівне відповідно до ст..144 Конституції України та ст..73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

ТзОВ «Волинь-Петрол» неодноразово було повідомлено, як орендаря земельної ділянки в місті Рівному про зміну розміру орендної плати на земельну ділянку та про необхідність проведення відповідного перерахунку її величини, таким чином Рівненською міською радою було вжито всіх заходів досудового врегулювання спору, а необхідність внесення змін до договору оренди земельної ділянки ґрунтується відповідно до чинного законодавства України.

Відповідач у відзиві на позов від 25.08.2010 р. та представник в судовому засіданні заперечують проти внесення запропонованих змін до договору оренди земельної ділянки, посилаючись на наступне:

- умовами договору та ст. 23 Закону України В«Про оренду земліВ» не передбачено зміну орендної плати за земельну ділянку у випадку зміни нормативно-грошової оцінки землі;

- нормативно-грошова оцінка землі не входить до істотних умов договору оренди земельної ділянки, а тому її зміна не може потягнути за собою зміну такої істотної умови договору як розмір орендної плати;

- не відповідає чинному законодавству вимога про встановлення нового розміру орендної плати з 01.01.08р., оскільки новий розмір може бути встановлено з дати внесення змін у договір;

- положення Закону України В«Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів УкраїниВ»в частині зміни граничних розмірів орендної плати на земельні ділянки державної та комунальної власності та відповідно прийняте Рівненською міською радою рішення №1334 від 25.01.08р. можуть застосовуватись тільки до правовідносин та договірних зобов'язань, що виникли після 25.01.08р. Крім того, рішенням Конституційного суду України від 22.05.08р. скасовано положення п.8 р. 11 Закону України В«Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів УкраїниВ» ;

- про зміну нормативно-грошової оцінки земельної ділянки Рівненська міська рада ТзОВ «Волинь-Петрол»не повідомляла, крім того, позивачем не обґрунтовано підвищення нормативної оцінки земельної ділянки. Водночас, при укладенні договору оренди сторони не відступили від актів цивільного (в т.ч. земельного) законодавства, чим дотрималися положень ст..6 ЦК України.

Таким чином, Рівненська міська рада, як сторона договірних правовідносин щодо оренди землі в односторонньому порядку змінює умови договору оренди землі, що в свою чергу суперечить діючому законодавству та положенням договору оренди;

- АЗС, яка знаходиться на орендованій земельній ділянці продана ТзОВ В«АНП - ІНВЕСТВ» , яке в свою чергу продало об'єкт ТзОВ В«ГЕД ХолдінгзВ» . Станом на 06.10.09р. виготовлена технічна документація із землеустрою щодо надання земельної ділянки в оренду ТзОВ В«ГЕД ХолдінгзВ» , а ТзОВ В«Волинь-ПетролВ»в свою чергу надало Рівненській міській раді нотаріально завірену письмову відмову від орендованої земельної ділянки на користь ТзОВ В«ГЕД ХолдінгзВ» .

Розглянувши наявні матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін та прокурора суд встановив наступне:

25.01.06р. між Рівненською міською радою та ТзОВ В«Волинь-ПетролВ»було укладено нотаріально посвідчений договір оренди земельної ділянки площею 8567м2, яка знаходиться в м. Рівне по вул. Курчатова, 9а для реконструкції та обслуговування АЗС зі строком оренди - 10 років. Пунктом 7 договору сторони погодили річну орендну плату в сумі 4264грн., розмір якої відповідно до п. 11 договору може змінюватись за згодою сторін у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документально;

- в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до частини першої статті 2 Закону України "Про оренду землі" (зі змінами) відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі, в якому згідно зі статтею 15 Закону України "Про оренду землі" однією із істотних умов договору оренди є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" були внесені зміни до частини четвертої статті 21 Закону України "Про оренду землі", якою встановлювалось, що орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може бути меншою:

для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю";

для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю".

Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, не може перевищувати 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки.

На виконання вказаного Закону Рівненська міська рада 25.01.08р. прийняла рішення №1334 В«Про внесення змін до Положення про порядок встановлення розмірів орендної плати на земельні ділянки, які перебувають у власності Рівненської міської ради, затвердженого рішенням Рівненської міської ради від 26.12.03р. №626В» .

Прийнятим 25.01.08р. рішенням позивач з 01.01.08р. змінив мінімальні та максимальні розміри орендної плати за землю в залежності від розміру орендованої площі, її місцезнаходження та функціонального використання орендарями. Зазначене рішення було неодноразово опубліковане в місцевих засобах масової інформації, про що позивач надав суду докази.

Відповідно до ст.ст. 2,23 Закону України В«Про плату за землюВ»орендна плата за земельні ділянки визначається залежно від грошової оцінки земель, яка проводиться за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

З метою правильності затвердження в договорі суми орендної плати постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2006р. №1724 В«Деякі питання оренди земельВ»затверджено розрахунки вирахування розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, по яких проведено чи не проведено грошову оцінку.

Частиною другою статті 21 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що розмір, форма і строки внесення орендної плати встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.

Згідно ст. 30 вказаного Закону зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін, а у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі, спір вирішується у судовому порядку.

З метою приведення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності у відповідність до діючого законодавства, орендодавець може вимагати перегляду орендної плати, якщо інше не передбачено умовами договору оренди.

Як зазначалося вище в п.11 договору оренди земельної ділянки сторони погодили можливість зміни орендної плати шляхом внесення змін до цього договору у разі зміни розмірів земельної ділянки, підвищення цін, тарифів та в інших випадках.

Рівненська міська рада в порядку досудового врегулювання спору неодноразово повідомляла відповідача про необхідність внесення змін до договору оренди земельної ділянки щодо її нового розміру з 01.01.08р., що підтверджується листами від 19.05.08р., 18.08.08р., 10.10.08р. отримання яких відповідач не заперечує.

23.09.09р. Рівненська міська рада направила відповідачу додатковий договір про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, відповідно до якого відповідачу було запропоновано встановити з 01.01.08р. річну орендну плату в сумі 461205грн.93коп. виходячи із нормативної грошової оцінки земельної ділянки 4192781грн.19коп., з чим відповідач не погодився та 30.09.09р. направив позивачу лист №107-09-09 з протоколом розбіжностей.

Рішенням господарського суду Волинської області від 13.10.2009 р. було постановлено: внести зміни в договір оренди земельної ділянки від 25.01.06р. укладений між Рівненською міською радою та ТзОВ В«Волинь-ПетролВ» , а саме: п. 3 договору викласти в наступній редакції: В«Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з 01.01.2008р. становить 4192781грн.19коп.В» ; п.7 викласти в наступній редакції: В«Розмір орендної річної плати з 01.01.08р. становить 461205грн.93коп.В» .

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 04.02.2010 р. рішення господарського суду Волинської області частково змінено. Пункт 1 резолютивної частини рішення викладено в такій редакції: Внести зміни в договір оренди земельної ділянки від 25.01.2006 р., укладений між Рівненською міською радою та ТзОВ «Волинь-Петрол», а саме: п.3 договору викласти в наступній редакції: «Нормативно-грошова оцінка земельної ділянки з 04.06.2008 р. становить 4 192 781, 19 грн.»; п.7 викласти в наступній редакції: «Розмір орендної річної плати з 04.06.2008 р. становить 461 205, 93 грн.». Пункт 2 резолютивної частини рішення залишено без змін.

Відповідно до постанови Вищого господарського суду України від 25.05.2010 р. рішення господарського суду Волинської області від 13.10.2009 р. та постанову Львівського апеляційного господарського суду від 04.02.2010 р. скасовано. Справу направлено на новий розгляд до господарського суду Волинської області.

На підставі ухвали господарського суду Волинської області від 01.07.2010 р. справу призначено до розгляду. Позивача зобов'язано: з врахуванням постанови Вищого господарського суду України від 25.05.2010 р. у справі № 5/40-90 подати додаткові письмові пояснення в обґрунтування позовних вимог. Відповідачу: подати письмові пояснення щодо даного предмету спору.

Водночас, позивачем на адресу суду подано письмове клопотання № 01-29/14206 від 25.08.2010 р. у якому просить припинити провадження у справі у зв'язку з відсутністю предмету спору. При цьому, посилається на рішення Рівненської міської ради від 29.06.2010 р. № 3647, на підставі якого розірвано договір оренди земельної ділянки від 01.02.2006 р. № 040658300010, укладений між Рівненською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Волинь-Петрол».

Представник позивача та прокурор в судовому засіданні підтримали зазначену заяву.

Представник відповідача не заперечує проти припинення провадження у справі.

Згідно п.1-1 ст.80 Господарського процесуального кодексу України господарський суд припиняє провадження у справі на підставі, якщо відсутній предмет спору.

Враховуючи ту обставину, що справу до розгляду в суді доведено з вини відповідача, то на підставі ст.49 ГПК України судові витрати, які складаються з державного мита в сумі 85 грн., послуг на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 118 грн. слід покласти на нього.

Господарський суд, на підставі викладеного та керуючись ст.ст. 44, 49, п.1-1 ст.80 Господарського процесуального кодексу України,-

УХВАЛИВ:

1. Провадження у справі припинити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Петрол» (43020, Волинська обл., м.Луцьк, вул..Рівненська, 48-А, ЄДРПОУ 32396768, реквізити банківських рахунків невідомі) в доход Державного бюджету України 85 грн. державного мита на р/р 31113095700002, одержувач коштів: УДК у м. Луцьку, банк одержувача: ГУДКУ у Волинській області, код одержувача: 21741605, МФО 803014, КБК 22090200.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь-Петрол» (43020, Волинська обл., м.Луцьк, вул..Рівненська, 48-А, ЄДРПОУ 32396768, реквізити банківських рахунків невідомі) в доход Державного бюджету України 118 грн. за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу на р/р 31212264700002, одержувач коштів: УДК у м. Луцьку, банк одержувача: ГУДКУ у Волинській області, код одержувача: 21741605, МФО 803014, КЕКД 22050003.

Суддя В.А.Пахолюк

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення25.08.2010
Оприлюднено06.07.2015
Номер документу45902653
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/37-90

Судовий наказ від 18.03.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слупко Валентина Леонтіївна

Судовий наказ від 31.08.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Пахолюк Валентина Анатоліївна

Судовий наказ від 31.08.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Пахолюк Валентина Анатоліївна

Ухвала від 25.08.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Пахолюк Валентина Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні