Ухвала
від 02.06.2015 по справі 368/1014/15-а
КАГАРЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 368/1014/15-а

Провадження 2 - а\368\32\15

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"02" червня 2015 р. суддя Кагарлицького районного суду Київської області Закаблук О.В., розглянувши адміністративний позов фермерського господарства «ТЕАМ» до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Кагарлицького районного управління юстиції Київської області ОСОБА_1, третя особа, - Кагарлицька районна державна адміністрація, про визнання дій державного реєстратора неправомірними та зобов»язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

27.05.2015 року на адресу Кагарлицького районного суду надійшла адміністративна позовна заява фермерського господарства «ТЕАМ» до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Кагарлицького районного управління юстиції Київської області ОСОБА_1, третя особа, - Кагарлицька районна державна адміністрація, про визнання дій державного реєстратора неправомірними та зобов»язання вчинити дії, в якій позивач просить суд винести рішення у виді постанови, якою:

- визнати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обмежень № 20583099 від 08 квітня 2015 року, видане державним реєстратором прав на нерухоме майно ОСОБА_1, Реєстраційної служби Кагарлицького районного управління юстиції Київської області таким, що не відповідає нормам чинного законодавства;

- зобов»язати відповідача здійснити державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, що розташована у Київській області, Кагарлицькому районі, місті Кагарлик, кадастровий номер земельної ділянки 3222210100:03:032:0002 Фермерського господарства «ТЕАМ».

Слід відмовити у відкритті провадження у даній справі з наступних підстав.

Дійсно, згідно ст. 17 КАС України:

1. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що ви никають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управ лінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних по вноважень шляхом виборів або референдуму.

2. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема:

1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивіду альної дії), дій чи бездіяльності;

2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби;

3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компе тенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень;

4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасуван ня чи визнання нечинними адміністративних договорів;

5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановле них Конституцією та законами України;

6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом ре ферендуму.

3. Юрисдикція адміністративних судів не поширюється на публічно-правові справи:

1) що віднесені до юрисдикції Конституційного Суду України;

2) що належить вирішувати в порядку кримінального судочинства;

3) про накладення адміністративних стягнень;

4) щодо відносин, які відповідно до закону, статуту (положення) об'єднання гро мадян віднесені до його внутрішньої діяльності або виключної компетенції.

Проте, дана справа не підсудна Кагарлицькому суду Київської області як місцевому суду загальної юрисдикції з огляду на наступне.

Згідно ст. 18 КАС України:

1. Місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:

1). адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа міс цевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самовря дування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам;

2) усі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідаль ності;

3) виключено;

4) усі адміністративні справи щодо спорів фізичних осіб з суб'єктами владних по вноважень з приводу обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, ви плат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг;

5) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного вико навця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, передбачених пунктами 1- 4 частини першої цієї статті.

2. Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Ав тономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміні стративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміні стративним судам.

3. Справи щодо оскарження дій або бездіяльності посадових чи службових осіб місцевих органів виконавчої влади розглядаються і вирішуються місцевим за гальним судом як адміністративним судом або окружним адміністративним судом за вибором позивача.

4. Вищому адміністративному суду України як суду першої інстанції підсудні справи щодо встановлення Центральною виборчою комісією результатів виборів або всеукраїнського референдуму, справи про дострокове припинення повнова жень народного депутата України, а також справи щодо оскарження актів, дій чи бездіяльності Верховної Ради України, Президента України, Вищої ради юстиції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

5. У разі невизначеності цим Кодексом предметної підсудності адміністративної справи така справа розглядається місцевим адміністративним судом за вибором позивача.

Згідно п. 6 ч. 2 ст. 108 КАС України:

Позовна заява повертається позивачеві, якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.

Отже, для застосування під стави, яка передбачена п. 6 ч. 2 ст. 108 КАС України достатньо, щоб при поданні позовної заяви було порушено хоча б одне прави ло предметної, територіальної чи інстанційної підсудності, що визначені статя ми 18- 20 КАС України.

В ухвалі про повернення позовної заяви суд повинен вказати адміністративний суд, якому підсудні вимоги позивача, або ж вказати, які саме правила підсудності необхідно врахувати при поданні позовної заяви.

Якщо цьому адміністративному суду не підсудна частина вимог позовної заяви, то суддя адміністративного суду (однією або двома ухвалами) відкриває провадження у справі у підсудній йому частині, а щодо решти вимог - постановляє повернути по зовну заяву, щоправда, без фактичного повернення позовної заяви із додатками по зивачеві.

Якщо ж справа не лише не належить до підсудності цього адміністратив ного суду, а її взагалі не можна розглядати за правилами адміністративного судочинства, то зазначена підстава не застосовується, - суд повинен відмовити у відкритті провадження відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України);

Відповідно, в зв»язку з тим, що дана справа предметно підсудна окружному адміністративному суду Київської області, адміністративну справу слід повернути позивачеві для звернення до належного суду.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 17, 18, п. 6 ч. 2 ст. 108, ч. 2 ст. 158, 159, 160, ст. 165 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Адміністративну позовну заяву фермерського господарства «ТЕАМ» до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Кагарлицького районного управління юстиції Київської області ОСОБА_1, третя особа, - Кагарлицька районна державна адміністрація, про визнання дій державного реєстратора неправомірними та зобов»язання вчинити дії, - повернути позивачу для звернення до належного суду з дотриманням вимог предметної підсудності.

Роз»яснити позивачу, - фермерському господарству «ТЕАМ», що з даним позовом він має право звернутися до Київського окружного адміністративного суду Київської області, 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26.

Згідно ч. 3 ст. 186 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подано протягом п»яти днів з дня проголошення ухвали.

У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п»яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя: О.В. Закаблук

СудКагарлицький районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення02.06.2015
Оприлюднено06.07.2015
Номер документу45943953
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —368/1014/15-а

Ухвала від 02.06.2015

Адміністративне

Кагарлицький районний суд Київської області

Закаблук О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні