cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"30" червня 2015 р.Справа № 924/626/15
Господарський суд Хмельницької області у складі: суддя Музика М.В. при секретарі судового засідання Кузьбіда Б.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом першого заступника прокурора Хмельницької області і інтересах держави в особі Державної судової адміністрації України, м. Київ
до відповідачів:
1.Хмельницької міської ради м. Хмельницький
2. Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Управління комунального майна Хмельницької міської ради
про визнання незаконним з моменту прийняття та скасування рішення дев'ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 29.08.2012 року №12 в частині пункту 4 Додатку "Перелік майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького" про включення до переліку майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького будівлі по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому;
визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності територіальної громади міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради від 05.02.2014 року серія САК №640425, індексний номер 17353713 на нежитлове приміщення площею 958,6 кв.м., розташоване по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому;
скасування рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області Іщука Вадима Олександровича від 05.02.2014 року №10646804 щодо реєстрації права власності територіальної громади міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради на нежитлове приміщення площею 958,6 кв.м., розташоване по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому,
Представники сторін:
позивача: не з'явився
відповідача 1 (Хмельницької міської ради): Демчук Л.Г. - згідно довіреності №02-15-1541 від 24.11.2014 року
відповідача 2 (Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області): не з'явився
прокуратури: Лунь Ю.А. - прокурор відділу прокуратури Хмельницької області
третьої особи: не з'явився
В судовому засіданні відповідно до ч.2 ст. 85 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частини рішення
ВСТАНОВИВ:
ухвалою господарського суду Хмельницької області від 28.04.2015 року порушено провадження у справі за позовом прокурора в інтересах позивача про визнання незаконним з моменту прийняття та скасування рішення дев'ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 29.08.2012 року №12 в частині пункту 4 Додатку "Перелік майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького" про включення до переліку майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького будівлі по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому; визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності територіальної громади міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради від 05.02.2014 року серія САК №640425, індексний номер 17353713 на нежитлове приміщення площею 958,6 кв.м., розташоване по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому; скасування рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області Іщука Вадима Олександровича від 05.02.2014 року №10646804 щодо реєстрації права власності територіальної громади міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради на нежитлове приміщення площею 958,6 кв.м., розташоване по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому.
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 13.05.2015 року замінено неналежного відповідача Головне територіальне управління юстиції в Хмельницькій області (м. Хмельницький, вул. Грушевського, 87, код 34838822) на належного - Хмельницьке міськрайонне управління юстиції Хмельницької області (м. Хмельницький, Львівське шосе, 10/1, код 33282450) та залучено до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів - Управління комунального майна Хмельницької міської ради (м. Хмельницький, вул. Кам'янецька, 2, код 26381695).
В обґрунтування позову прокурор вказує, що в порушення вимог ст. 19 Конституції України, ст.ст. 26, 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Хмельницька міська рада оскаржуваним рішенням включила приміщення за адресою: м. Хмельницький, вул. Шевченка, 1, що перебуває на балансі позивача, до об'єктів права комунальної власності. При цьому, під час прийняття зазначеного рішення відповідач 1 керувався лише протоколом №27 засідання постійної комісії з питань приватизації та використання майна територіальної громади від 23.08.2012 року, що не може бути підставою набуття права власності відповідно до законодавства. Наголошує, що оскаржуваним рішення ради було порушено майнові права та охоронювані законом інтереси позивача, оскільки він був тривалий час позбавлений можливості здійснювати управління приміщенням по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому.
Прокурор в судовому засіданні позов підтримав, наполягає на його задоволенні в повному обсязі.
Повноважний представник позивача в засіданні 17.06.2015 року також позов підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.
Відповідач 1 (Хмельницька міська рада) в судовому засіданні та у відзиві на позов №02-15-1104 від 17.06.2015 року проти позову заперечує. В обґрунтування заперечень вказує, що позивачем не наведено правових підстав набуття права власності на нерухоме майно - будівлю по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому, не надано доказів на підтвердження порушення прав Державної судової адміністрації. Наголошує, що спірна будівля є пам'яткою архітектури місцевого значення відповідно до рішення Хмельницької міської ради народних депутатів від 20.04.1995 року №8, що, як вважає представник відповідача 1, свідчить про належність будівлі по вул. Шевченка, 1 до комунальної власності міста. З наведеного робить висновок, що міською радою набуто комунальне майно на підставах, що не заборонені законом.
Відповідач 2 (Хмельницьке міськрайонне управління юстиції Хмельницької області) в судове засідання не з'явився, у відзиві на позов від 28.05.2015 року проти позову в частині скасування рішення державного реєстратора заперечує в повному обсязі. З посиланням на ст.ст. 2, 3, 17 Кодексу адміністративного судочинства України зазначає, що вказана позовна вимога підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства та не підсудна господарським судам. Окрім того, вважає, що державним реєстратором прийнято оскаржуване рішення на підставі чинного законодавства України, зокрема, Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Звертає увагу суду, що прокурором у позовній заяві не зазначено жодних підстав, які свідчили б про порушення прав позивача реєстраційною службою Хмельницького міськрайонного управління юстиції.
Третя особа - Управління комунального майна Хмельницької міської ради, не забезпечила явку свого повноважного представника, письмових пояснень з приводу поданої позовної заяви не подала, причин неявки та неподання доказів не вказала, належним чином повідомлена про час та місце судового розгляду, що підтверджується судовою повісткою від 18.06.2015 року.
Розглядом матеріалів справи судом встановлено наступне .
20 квітня 1995 року Хмельницькою міською радою ХХІІ скликання прийнято рішення №8, яким затверджено перелік будинків і споруд міста Хмельницького, які становлять національну, культурну і історичну цінність і знаходяться під охороною держави, в тому числі, будинок за адресою: вул. Шевченка, 1.
Міністерством юстиції України та Державною судовою адміністрацією 17.12.2003 року видано наказ №158/5;713 яким передано із сфери управління Міністерства юстиції України до сфери управління Державної судової адміністрації України будівлі (приміщення) місцевих судів Хмельницької області, в тому числі, два приміщення Хмельницького міського суду. Хмельницькому обласному управлінню юстиції та Територіальному управлінню Державної судової адміністрації у Хмельницької області доручено здійснити приймання-передачу зазначених будівель (приміщень) у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 року №1482 „Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", в місячний строк з дня прийняття рішення про передачу.
31 грудня 2003 року Державна судова адміністрація України наказом №761 „Про створення комісії з питань передачі будівель (приміщень) місцевих судів Хмельницької області" утворила комісію з питань передачі будівель (приміщень) місцевих судів Хмельницької області з балансу Хмельницького обласного управління юстиції на баланс територіального управління державної судової адміністрації в Хмельницькій області.
Вказаною комісією, згідно акту приймання-передачі від 04.02.2004 року, затвердженого головою Державної судової адміністрації України 12.02.2004 року, проведено обстеження об'єкта передачі за адресою: м. Хмельницький, вул. Шевченка, 1, Хмельницький міський суд, який знаходиться на балансі Хмельницького обласного управління юстиції і передається на баланс територіального управління державної судової адміністрації в Хмельницькій області. Комісією запропоновано передати об'єкт зі сфери управління Міністерства юстиції України до сфери управління Державної судової адміністрації України. Акт підписано всіма членами комісії.
Відповідно до Витягу з Єдиного реєстру об'єктів державної власності щодо державного майна, територіальне управління державної судової адміністрації України в Хмельницькій області є балансоутримувачем адмінприміщення суду за адресою: м. Хмельницький, вул. Шевченка, 1 площею 966,6 кв.м.
Хмельницьким обласним управлінням юстиції видано виписку №06-27 від 11.03.2004 року з бухгалтерського балансу про вартість об'єкта передачі станом на 01.01.2004 року, згідно якої балансова вартість приміщення №1 по вул. Шевченка, 1, Хмельницького міського суду складає 241 367,00 грн.
Як вбачається із витягу з протоколу №27 засідання постійної комісії з питань приватизації та використання майна територіальної громади міста 23.08.2012 року, комісією за результатами розгляду питання про передачу в тимчасове безоплатне користування приміщень комунальної власності вирішено внести на розгляд 19 сесії міської ради питання про передачу в тимчасове безоплатне користування приміщень міської комунальної, в тому числі, будівлю по вул. Шевченка, 1.
Хмельницька міська рада рішенням дев'ятнадцятої сесії №12 від 29.08.2012 року „Про включення до переліку майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького, нежитлових приміщень" включила до переліку майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького, нежитлові приміщення, зокрема, будівлю по вул. Шевченка, 1.
Державним реєстратором прав на нерухоме майно реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області, на підставі звернення представника Хмельницької міської ради, 05.02.2014 року прийнято рішення №10646804 про державну реєстрацію права власності на нежитлове приміщення, що розташоване за адресою: м. Хмельницький, вул. Шевченка, 1, за територіальною громадою міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради.
На підставі вказаного рішення, державним реєстратором внесено відповідні відомості в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності та видано територіальній громаді міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради свідоцтво про право власності №17353713 від 05.02.2014 року на нежитлове приміщення за адресою: м. Хмельницький, вул. Шевченка, буд. 1, площею 958,6 кв.м.
Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 24.03.2015 року, нежитлове приміщення за адресою: м. Хмельницький, вул. Шевченка, 1, перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради; державна реєстрація відповідного права власності проведена 04.02.2014 року.
Як вбачається із листа Департаменту законодавчо-аналітичного забезпечення реформування відносин власності та інформаційних технологій Фонду державного майна України №05/1/1-569 вих. 15 від 09.04.2015 року, будівля по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому перебуває у сфері управління Державної судової адміністрації України, перебуває на балансі територіального управління Державної судової адміністрації України в Хмельницькій області.
Листом №10-15-8106 від 28.04.2015 року Фонд державного майна України повідомив прокуратуру Хмельницької області, що відомості про нерухоме державне майно: "адмінприміщення суду" (загальною площею 966,6 кв.м., за місцезнаходженням: м. Хмельницький, вул. Шевченка, 1), яке перебуває на балансі територіального управління Державної судової адміністрації України у Хмельницькій області, Державною судовою адміністрацією України було подано до Реєстру за результатами інвентаризації об'єктів державної власності станом на 01.01.2012 року.
Позивачем на підтвердження утримання спірного приміщення надано в матеріали справи договори про надання послуг юридичним особам з постачання холодної води і водовідведення від 20.02.2015 року, про закупівлю пари та гарячої води, постачання пари та гарячої води за державні кошти від 24.03.2015 року, про надання послуг з вивезення побутових відходів від 18.02.2015 року, укладені на обслуговування будівлі за адресою: м. Хмельницький, вул. Шевченка, 1, а також надано відповідні рахунки та платіжні доручення про оплату таких послуг.
Враховуючи вищенаведене, прокурор, вважаючи, що Хмельницькою міською оскаржуваним рішенням порушено інтереси держави в особі державного органу - Державної судової адміністрації, звернувся із даним позовом до суду.
Дослідивши обставини справи, надані матеріали, оцінивши надані докази у їх сукупності, суд дійшов висновку про часткову обґрунтованість позовних вимог з таких підстав.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України.
Згідно ст.ст. 142-144 Конституції України, до матеріальної основи органів місцевого самоврядування належить рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Частиною 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до виключної компетенції пленарних засідань сільської, селищної, міської ради належить прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
Частинами 1,2 статті 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб'єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Зокрема, порядок безоплатної передачі майна територіальним громадам з державної власності врегульований Законом України „Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", інші підстави набуття права комунальної власності територіальними громадами також чітко прописані в ч.2 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Як вбачається з матеріалів справи, під час прийняття оскаржуваного рішення №12 від 29.08.2012 року, Хмельницька міська рада керувалася пропозицією постійної комісії з питань приватизації та використання майна, а також ст. 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні". Згідно протоколу №27 засідання постійної комісії з питань приватизації та використання майна територіальної громади міста від 23.08.2012 року, мотивацією для внесення на розгляд сесії питання про передачу в тимчасове безоплатне користування приміщення за адресою: м. Хмельницький, вул. Шевченка, 1, стали занедбаний стан вказаного приміщення та відсутність реєстрації права власності на нього.
Проте, судом зауважується, що наведені підстави не передбачені чинним законодавством України, а доказів існування будь-яких інших підстав для набуття Хмельницькою міською радою права комунальної власності на приміщення за адресою: м. Хмельницький, вул. Шевченка, 1 в матеріали справи не надано.
Таким чином, враховуючи те, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України, суд приходить до висновку, що Хмельницька міська рада при прийнятті оскаржуваного рішення діяла не на підставі та не в спосіб, передбачені законами України, чим порушила права позивача - Державної судової адміністрації як балансоутримувача спірного майна.
Відповідно до п. 2 Роз'яснення Президії Вищого арбітражного суду України "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів" № 02-5/35 від 26.01.2000р., підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі.
Згідно ч. 10 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
З огляду на вищенаведене, незаконність оскаржуваного рішення відповідача 1, позовну вимогу про визнання незаконним з моменту прийняття та скасування рішення дев'ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 29.08.2012 року №12 в частині пункту 4 Додатку "Перелік майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького" про включення до переліку майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького будівлі по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому слід задовольнити та скасувати рішення сесії Хмельницької міської ради №12 від 29.08.2012 року в частині включення до об'єктів, що перебувають у комунальній власності, приміщення за адресою: м. Хмельницький, вул. Шевченка, 1.
Окрім того, прокурор просить суд визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності територіальної громади міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради від 05.02.2014 року серія САК №640425, індексний номер 17353713 на нежитлове приміщення площею 958,6 кв.м., розташоване по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому.
Оскільки вимога про скасування свідоцтва про право власності є похідною від вимоги про скасування оскаржуваного рішення міської ради, на підставі якого видане вказане свідоцтво, то, відповідно, позовну вимогу про скасування свідоцтва також слід задовольнити, а свідоцтво про право власності від 05.02.2014 року, серія САК №640425 скасувати. (Аналогічна правова позиція викладена в Постанові Вищого господарського суду України від 10.07.2013 року у справі 5015/4347/12).
Стосовно ж позовної вимоги прокурора про скасування рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області Іщука Вадима Олександровича від 05.02.2014 року №10646804 щодо реєстрації права власності територіальної громади міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради на нежитлове приміщення площею 958,6 кв.м., розташоване по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому, суд приймає до уваги наступне.
Відповідно до ст. 13 Господарського процесуального кодексу України місцеві господарські суди розглядають у першій інстанції усі справи, підвідомчі господарським судам.
Статтею 12 Господарського процесуального кодексу України визначено перелік справ, що підвідомчі господарським судам, а саме: 1) справи у спорах, що виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав, крім: спорів про приватизацію державного житлового фонду; спорів, що виникають при погодженні стандартів та технічних умов; спорів про встановлення цін на продукцію (товари), а також тарифів на послуги (виконання робіт), якщо ці ціни і тарифи відповідно до законодавства не можуть бути встановлені за угодою сторін; спорів, що виникають із публічно-правових відносин та віднесені до компетенції Конституційного Суду України та адміністративних судів; інших спорів, вирішення яких відповідно до законів України та міжнародних договорів України віднесено до відання інших органів; 2) справи про банкрутство; 3) справи за заявами органів Антимонопольного комітету України, Рахункової палати з питань, віднесених законодавчими актами до їх компетенції; 4) справи, що виникають з корпоративних відносин у спорах між юридичною особою та її учасниками (засновниками, акціонерами, членами), у тому числі учасником, який вибув, а також між учасниками (засновниками, акціонерами, членами) юридичної особи, пов'язаними із створенням, діяльністю, управлінням та припиненням діяльності такої особи, крім трудових спорів; 5) справи у спорах щодо обліку прав на цінні папери; 6) справи у спорах, що виникають із земельних відносин, в яких беруть участь суб'єкти господарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністративних судів; 7) справи у спорах з майновими вимогами до боржника, стосовно якого порушено справу про банкрутство, у тому числі справи у спорах про визнання недійсними будь-яких правочинів (договорів), укладених боржником; стягнення заробітної плати; поновлення на роботі посадових та службових осіб боржника, за винятком спорів, пов'язаних із визначенням та сплатою (стягненням) грошових зобов'язань (податкового боргу), визначених відповідно до Податкового кодексу України, а також справ у спорах про визнання недійсними правочинів (договорів), якщо з відповідним позовом звертається на виконання своїх повноважень контролюючий орган, визначений Податковим кодексом України; 8) справи за заявами про затвердження планів санації боржника до порушення справи про банкрутство.
Хмельницьке міськрайонне управління юстиції в особі реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції є органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції України та входить до системи органів виконавчої влади.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України суд припиняє провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах України.
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження (ч. 1, 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно приписів ч.1 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку із здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
За таких обставин, з огляду на вищенаведене та правову природу позовної вимоги, що зводиться до вчинення уповноваженим на те суб'єктом дії в межах визначених законом повноважень щодо скасування запису про державну реєстрацію, яка не входить до предмету доказування у порядку господарського судочинства, суд приходить до висновку, що даний спір не підвідомчий господарським судам, тому провадження у справі в частині позовної вимоги до Хмельницького міськрайонного управління юстиції про скасування рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області Іщука Вадима Олександровича від 05.02.2014 року №10646804 щодо реєстрації права власності територіальної громади міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради на нежитлове приміщення площею 958,6 кв.м., розташоване по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому, підлягає припинення на підставі п.1 ч. 1 ст. 80 ГПК України.
Згідно із статтею 4-3 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.
Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини справи, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.
За приписами статті 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом, ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.
Таким чином, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання незаконним з моменту прийняття та скасування рішення дев'ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 29.08.2012 року №12 в частині пункту 4 Додатку "Перелік майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького" про включення до переліку майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького будівлі по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому; визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності територіальної громади міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради від 05.02.2014 року серія САК №640425, індексний номер 17353713 на нежитлове приміщення площею 958,6 кв.м., розташоване по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому. У іншій частині провадження у справі підлягає припиненню з підстав непідвідомчості господарському суду.
Судовий збір відповідно до ст. 49 ГПК України покладається на відповідача.
Керуючись ст.ст. 12, 33, 34, 49, 80, 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд -
В И Р І Ш И В:
Провадження у справі в частині позовної вимоги до Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області про скасування рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Хмельницької області Іщука Вадима Олександровича від 05.02.2014 року №10646804 щодо реєстрації права власності територіальної громади міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради на нежитлове приміщення площею 958,6 кв.м., розташоване по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому, припинити.
Позов першого заступника прокурора Хмельницької області в інтересах держави в особі Державної судової адміністрації України, м. Київ до Хмельницької міської ради м. Хмельницький, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Управління комунального майна Хмельницької міської ради, про визнання незаконним з моменту прийняття та скасування рішення дев'ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 29.08.2012 року №12 в частині пункту 4 Додатку "Перелік майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького" про включення до переліку майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького будівлі по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому; визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності територіальної громади міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради від 05.02.2014 року серія САК №640425, індексний номер 17353713 на нежитлове приміщення площею 958,6 кв.м., розташоване по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому, задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати рішення дев'ятнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 29.08.2012 року №12 в частині пункту 4 Додатку "Перелік майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького" про включення до переліку майна та об'єктів, що перебувають у власності територіальної громади м. Хмельницького будівлі по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому.
Визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності територіальної громади міста Хмельницького в особі Хмельницької міської ради від 05.02.2014 року, серія САК №640425, індексний номер 17353713 на нежитлове приміщення площею 958,6 кв.м., розташоване по вул. Шевченка, 1 у м. Хмельницькому.
Стягнути з Хмельницької міської ради (м. Хмельницький, вул. Гагаріна, 3, код 33332218) в доход Державного бюджету України (код класифікації доходів 22030001, отримувач коштів - УДКСУ у м. Хмельницькому, рахунок отримувача №31218206783002, код ЄДРПОУ отримувача 38045529, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Хмельницькій області, МФО 815013) судовий збір в розмірі 2 436,00 грн. (дві тисячі чотириста тридцять шість грн. 00 коп.).
Видати наказ.
Повне рішення складено 01.07.2015 року
Суддя М.В. Музика
Віддрук. у 4 прим.: 1- до справи; 2- позивачу - ДСА України (01601, м. Київ, вул. Липська, 18/5) - рек., 3- відповідачу 2 (м. Хмельницький, Львівське шосе, 10/1) - рек. .; 4- третій особі (м. Хмельницький, вул. Кам'янецька, 2) - рек. листом
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2015 |
Оприлюднено | 06.07.2015 |
Номер документу | 45981830 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Музика М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні