Постанова
від 22.06.2015 по справі 803/1178/15-а
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2015 року Справа № 803/1178/15-a

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Костюкевича С.Ф.,

при секретарі судового засідання Шафранюк І.Ф.,

за участю представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Волинського підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації у формі Товариства з обмеженою відповідальністю до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи,

ВСТАНОВИВ:

28 травня 2015 року Волинське підприємство протипожежної автоматики і охоронної сигналізації у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - Волинське під-во ППАІОС) звернулося з адміністративним позовом до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинської області (далі - Луцька ОДПІ) про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи.

17.06.2015 року представник позивача за вх. №8333/15 подав заяву про уточнення позовних вимог, в якій просив скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприєців від 22 квітня 2013 року №11981130005007370 про «внесення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язана з її банкрутством» стосовно Волинського підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (місцезнаходження: вул. Клима Савури, 23, м. Луцьк, Волинська обл.., код ЄДРПОУ 21745709).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 29.08.2005 року Господарським судом Волинської області припинено юридичну особу Волинське підприємство протипожежної автоматики і охоронної сигналізації у формі Товариства з обмеженою відповідальністю. Однак, запис про знаходження Волинського під-во ППАІОС в стані припинення за судовим рішенням було внесено до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичну особу лише 22.04.2013 року. Також зазначає, що Волинське під-во ППАІОС з моменту реєстрації та станом на день подання позову здійснює господарську діяльність, сплачує податки, немає заборгованості по бюджетних та інших обов'язкових платежах, подає до податкової інспекції фінансову та податкову звітність.

З огляду на викладене, позивач просить скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприєців від 22 квітня 2013 року №11981130005007370 про «внесення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язана з її банкрутством» стосовно Волинського підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (місцезнаходження: вул. Клима Савури, 23, м. Луцьк, Волинська обл.., код ЄДРПОУ 21745709).

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні уточнені позовні вимоги визнав, не заперечував щодо задоволення позову.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь в справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення, враховуючи наступне.

Частина 1 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Судом встановлено, що рішенням Господарського суду Волинської області від 29.08.2005 року в справі №7/80-70 задоволені позовні вимоги Прокурора м. Луцька в інтересах держави в особі Луцької об'єднаної державної податкової інспекції (правонаступником якої є відповідач у даній справі) - припинено юридичну особу - Волинське підприємство протипожежної автоматики і охоронної сигналізації у формі Товариства з обмеженою відповідальністю.

Рішення вмотивовано не поданням Волинським під-вом ППАІОС більше року до органів ДПС передбачених законодавством документів податкової та фінансової звітності.

На підставі вказаного рішення, 22.04.2013 року державним реєстратором внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців «в стані припинення, за судовим рішенням».

Як вбачається з матеріалів справи, про наявність вищезазначеного судового рішення та запису до Єдиного державного реєстру Волинським під-вом ППАІОС стало відомо від державного реєстратора лише 10.02.2015 року, під час отримання витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №20071454.

З матеріалів справи вбачається, що Волинським під-вом ППАІОС подавалась фінансова звітність суб'єкта малого підприємництва за 2013-2015 роки де відображені відомості про наявність основних засобів, доходи та інші необоротні та оборотні активи. Також подавало податкові декларації з податку на прибуток за 2013 та 2014 роки з відображенням руху доходів та витрат.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Статтею 67 Податкового кодексу України визначено підстави та порядок зняття з обліку в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб.

Так, пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України встановлено право податкових органів на звернення до суду з вимогами про припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до ст. 2, ч. 1 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (далі - Закон України від 15.05.2003 №755-ІV) відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону. Дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування.

Отже, вказаний Закон є спеціальним нормативно-правовим актом, прийнятим з метою регулювання правовідносин, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, у тому числі і внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, та скасування державної реєстрації змін до їх установчих документів.

Статтею 4 Закону України від 15.05.2003 №755-ІV визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч.1 ст.33 Закону №775-ІV, юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом.

По платнику податків Волинському під-ву ППАІОС наявне рішення Господарського суду Волинської області в справі №7/80-70 від 29.08.2005 щодо припинення юридичної особи, у зв'язку з не поданням більше року до органів ДПС передбачених законодавством документів податкової та фінансової звітності. Вказане рішення суду внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осі - підприємців 22.04.2013 року - в стані припинення, за судовим рішенням.

Відповідно до п. 8 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи подаються головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, яку призначив суд, або головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії), якого вказав в Єдиному державному реєстрі державний реєстратор, у порядку, який встановлено частинами першою - шостою статті 36 або частинами першою - восьмою статті 37 цього Закону.

Проте, згідно відомостей відображених у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ліквідатор не призначений та процедура припинення Волинського підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації у формі Товариства з обмеженою відповідальністю не проводиться.

Однак, як вбачається з матеріалів справи, до теперішнього часу підприємство продовжує свою статутну діяльність, а саме різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю, ремонт інших побутових виробів і предметів особистого вжитку, виробництво кухонних меблів, електромонтажні роботи, монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, інші будівельно-монтажні роботи, надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Крім того, у 2013 році проведено загальні збори та внесено зміни до видів господарської діяльності товариства, викладено в новій редакції положення Статуту товариства, про що внесено відповідні відомості державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (№11981050002007370 від 05.03.2013 року та №11981050004007370 від 01.04.2013 року).

Наявність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про припинення юридичної особи позбавляє Волинське під-во ППАІОС повною мірою здійснювати свою діяльність, забезпечувати стале функціонування інфраструктури, вести господарську діяльність.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи є постановлення судом рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.

Частиною 2 ст. 41 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» зазначено, що суд, який постановив рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що отримання позивачем судового рішення про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи є єдиним законодавчо визначеним шляхом повернення юридичній особі повного обсягу цивільної правоздатності та дієздатності.

Крім того, відповідно до частин 1, 3 статті 136 КАС України відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

За приписами ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно із положеннями ч. 1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.

Кожна особа відповідно до ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Як встановлено частинами 3, 4 статті 112 КАС України, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Відповідно до частини третьої статті 72 КАС України обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.

Перевіривши усну заяву відповідача про визнання адміністративного позову, суд вважає, що таку заяву слід прийняти, та постановити рішення про задоволення адміністративного позову, оскільки таке визнання адміністративного позову не суперечить Закону та не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Враховуючи вкладені вище обставини у їх сукупності, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову Волинського під-ва ППАІОС та скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприєців від 22 квітня 2013 року №11981130005007370 про «внесення судового рішення щодо припинення юридичної особи».

Крім того, на виконання вимог ч. 2 ст. 41 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», копію постанови в день набрання нею законної сили направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Оскільки представник позивача в судовому засіданні відмовився від стягнення сплаченого судового збору, тому судовий збір не стягується.

Керуючись статтями 2, 11, 17, 71, 72, 112, 113, 136, 158, 160, 162, 163, 181 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі статтей 3, 4, 33, 38, 41 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», статті 67 Податкового кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприєців від 22 квітня 2013 року №11981130005007370 про «внесення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язана з її банкрутством» стосовно Волинського підприємства протипожежної автоматики і охоронної сигналізації у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (місцезнаходження: вул. Клима Савури, 23, м. Луцьк, Волинська обл.., код ЄДРПОУ 21745709).

Копію постанови в день набрання нею законної сили направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, яка буде виготовлена в повному обсязі 27 червня 2015 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий С.Ф. Костюкевич

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2015
Оприлюднено08.07.2015
Номер документу46031891
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1178/15-а

Ухвала від 02.06.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Постанова від 22.06.2015

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні