ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
24 червня 2015 року , о 17:20 годині,Справа № 808/2023/15 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд
у складі колегії: головуючого - судді Матяш О.В.,
суддів Чернової Ж.М., Нестеренко Л.О.,
за участю секретаря Передерій А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Запоріжжя
справу за адміністративним позовом житлово-будівельного кооперативу "ВАШ ДІМ"
до Державної архітектурно-будівельної інспекції України
про скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
позивач звернувся до суду із вказаним позовом, зазначивши в заяві, що відповідачем було винесено наказ №185 від 23.03.2015, яким зобов'язано департамент ДАБІ у Запорізькій області провести позапланову перевірку ТОВ «Інженерно-конструкторське бюро» та ЖБК «ВАШ ДІМ» з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час будівництва об'єкту на земельній ділянці за адресою: м. Запоріжжя, вул. 40 років Радянської України, буд. 40 г.
Позивач вважає вищевказаний наказ незаконним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки він прийнятий на підставі Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», але вказаний ОСОБА_1 є загальною нормою та не регулює діяльність ДАБІ України. ОСОБА_1 регулює перевірки саме суб'єктів господарювання, а не об'єктів будівництва. А вказана постанова КМУ була прийнята на виконання ст. 31 Закону України «Про Державний бюджет на 2014 рік», де встановлено, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців контролюючими органами здійснюються протягом серпня - грудня 2014 року виключно з дозволу КМУ або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки. 01.01.2015 набув чинності новий ОСОБА_1 України «Про державний бюджет на 2015 рік». Бюджетний період складає один календарний рік: починається з 1 січня кожного року та закінчується 31 грудня того ж року. Крім того, вищевказана постанова КМУ не регулює порядок здійснення перевірок ДАБІ.
Позивач просить визнати протиправним та скасувати вищевказаний наказ №185 від 23.03.2015.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримує й просить його задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнає з підстав, викладених в запереченнях, зазначивши, що ОСОБА_1 України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» містить вичерпний перелік контролюючих органів, на які не поширюється його дія. ДАБІ в вказаному переліку відсутня, а тому сфера дії вказаного Закону на Інспекцію розповсюджується. Крім того, постанова КМУ №408 від 13.08.2014 не скасована та є чинною, а КПК України передбачає можливість доручення слідчим проведення перевірки відповідним органам. У зв'язку з чим слідчим 02.03.2015 винесено відповідну постанову. Однак, оскільки провести перевірку об'єкта будівництва без перевірки будівельної діяльності ЖБК «ВАШ ДІМ», проектувальників та авторського й технічного нагляду неможливо, тому й був виданий оскаржуваний наказ. Просить відмовити в позові.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у справі докази та надавши їм оцінку, суд вважає, що позов задоволенню не підлягає з огляду на таке: судом встановлено, що, на підставі постанови слідчого СВ Орджонікідзевського РВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області ОСОБА_2 від 02.03.2015 про призначення позапланової перевірки додержання містобудівного законодавства за матеріалами кримінального провадження, внесеного в ЄРДР за №12014080060005156 від 20.11.2014, першим заступником голови ДАБІ України ОСОБА_3 було винесено наказ №185 від 23.03.2015 «Про проведення позапланової перевірки» (а.с.12). Вказаним наказом доручено Департаменту ДАБІ у Запорізькій області провести позапланову перевірку ТОВ «Інженерно-конструкторське бюро» (ЄДРПОУ 22154867) та ЖБК «ВАШ ДІМ» (ЄДРПОУ 39049279) з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час будівництва об'єкту на земельній ділянці за адресою: м. Запоріжжя, вул. 40 років Радянської України, буд. 40-г.
На підставі зазначеного наказу заступником директора Департаменту ДАБІ у Запорізькій області ОСОБА_4 видано направлення на здійснення позапланової перевірки №166 від 01.04.2015 для здійснення позапланової перевірки за вищевказаною адресою. Проте, головою правління ЖБК «ВАШ ДІМ» ОСОБА_5 не було допущено посадових осіб на об'єкт будівництва, про що складено акт та протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 06.04.2015, на підставі яких Департаментом ДАБІ у Запорізькій області винесено постанову №1 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15.04.2015.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», дія цього Закону поширюється на відносини, пов'язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів: контролю органами державної фіскальної служби; валютного контролю; державного експортного контролю; контролю за дотриманням бюджетного законодавства; банківського нагляду; державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції; державного нагляду за дотриманням вимог ядерної безпеки; державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації; при проведенні оперативно-розшукової діяльності, дізнання, прокурорського нагляду, досудового слідства і правосуддя, державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.
Згідно з ч. 1 ст. 7 вищевказаного Закону, для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
Відповідно до п. 2 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №294 від 09.07.2014, Держархбудінспекція у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Таким чином, оскільки частиною 2 статті 2 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено вичерпний перелік відносин, що виникають під час здійснення заходів контролю та нагляду, на які не розповсюджується дія цього Закону, а у вказаному переліку відсутній контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, який здійснює ДАБІ та її територіальні органи, отже, в силу п. 2 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України дія цього Закону розповсюджується і на ДАБІ.
Статтею 31 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» №719-VII від 16.01.2014 встановлено, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб- підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України) здійснюються протягом серпня - грудня 2014 року виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки.
У зв'язку із запровадженням статтею 31 Закону України "Про Державний бюджет України на 2014 рік" обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами Кабінетом Міністрів України винесено постанову № 408 від 13.08.2014 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», якою встановлено, що надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами за переліком згідно з додатком (за винятком перевірок стану підготовки до роботи енергетичних об'єктів суб'єктів електроенергетики та суб'єктів відносин у сфері теплопостачання) здійснюється шляхом прийняття відповідного розпорядження.
Надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Таким чином, надання дозволу Кабінетом Міністрів на проведення перевірки ЖБК «ВАШ ДІМ» на підставі постанови слідчого постановою КМУ № 408 не передбачено.
Відповідно до ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України, слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.
Відповідно до вищевказаної постанови слідчого від 02.03.2015, ТОВ «Інженерно-конструкторське бюро» 16.04.2014 подано декларацію про початок виконання будівельних робіт - будівництво магазина-кафе в будинку №40 по вул. 40 років Радянської України в м. Запоріжжі (декларація №ЗП 083141080029). А ЖБК «ВАШ ДІМ» 19.08.2014 подано декларацію про початок виконання будівельних робіт №ЗП 082142390586 - реконструкція об'єкту незавершеного будівництва під односекційний житловий будинок за адресою: м. За-поріжжя, вул. 40 років Радянської України, буд. 40-г.
В обох вищевказаних деклараціях зазначено одну й ту саму земельну ділянку - кадастровий номер 2310100000:05:008:0148, яка розташована у межах історичних ареалів, а зазначені організації виконували містобудівні перетворення без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини.
В судовому засіданні представник відповідача пояснив, що зазначена інформація про кримінальне правопорушення внесена в ЄРДР на підставі багаточисленних звернень та заяв громадян, що проживають по сусідству із вказаним об'єктом будівництва.
Таким чином, оскільки відомості про кримінальне правопорушення, передбачене ст. 356 КК України, були внесені до ЄРДР в період, на який розповсюджувалася дія ст.31 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» №719-VII від 16.01.2014, а предметом перевірки на підставі вищевказаної постанови слідчого були можливі порушення, вчинені під час дії вказаної статті, суд дійшов висновку, що оскаржуваний наказ прийнято з додержанням чинного законодавства та в межах компетенції ДАБІ України, а тому й підстав для його скасування у суду немає.
Суд не приймає до уваги посилання позивача на те, що ОСОБА_1 України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» не регулює проведення перевірки ЖБК «ВАШ ДІМ» як суб'єкта господарювання, оскільки при здійсненні містобудівного контролю та нагляду при проведенні перевірки об'єктів будівництва ДАБІ не може не перевіряти суб'єктів господарювання, що здійснюють будівельну діяльність та діяльність з проектування об'єктів.
Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оскільки представник відповідача довів суду правомірність оскаржуванного наказу, позов задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст.17,158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
у позові відмовити.
Постанова може бути оскаржена у Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд через Запорізький окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання постанови у повному обсязі шляхом подання апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, що її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
ОСОБА_6 Матяш
Суддя Ж.М. Чернова
Суддя Л.О. Нестеренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2015 |
Оприлюднено | 08.07.2015 |
Номер документу | 46032495 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Матяш Ольга Віталіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Матяш Ольга Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні