Постанова
від 20.08.2009 по справі 2а-2613/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2

   

2.11.8

 

П

О С Т А Н О В А

Іменем

України

 

20 серпня 2009 року, 

о 13-10 годині,                                                   

№ 2а-2613/09/0870

Запорізький  

окружний  адміністративний  суд

у

складі: головуючого - судді   Матяш О.В.,

    при

секретарі           Качанові Д.О.,

розглянувши

у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Запоріжжя

адміністративну

справу  за позовом ТОВ «ІГРОСЕРВІС -

ВОСТОК»

до

ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя

про

скасування рішення про застосування штрафних санкцій,

    в с т а н о в и в:    

22.04.2009 позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що під

час здійснення перевірки було порушено встановлений  законом порядок проведення перевірки, а саме:

під розписку уповноваженій особі ТОВ «ІГРОСЕРВІС-ВОСТОК»   було надано тільки направлення на проведення

перевірки №77 та № 78 від 02.03.2009, що не є достатньою підставою проведення

перевірки, а тому акт перевірки не може бути підставою для прийняття рішення

про застосування штрафних санкцій.

Крім того, на думку перевіряючих, товариством було

порушено п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових

операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»,  але, відповідно до цієї норми закону,

товариство у своїй діяльності по наданню послуг у сфері грального бізнесу

застосовує тільки реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного

реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого

порядку їх застосування, а гральні 

автомати не включені в цей реєстр як реєстратори розрахункових операцій.

На підставі вищевикладеного позивач просить скасувати

рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000882304 від

25.03.2009.

У судовому засіданні представник позивача пояснив суду,

що вони не наполягають - при при розгляді справи про скасування рішення - на

розгляді порушень з боку відповідача відносно проведення перевірки, оскільки

вважають, що суть спору - це вирішення питання чи повинно гральні автомати

розглядати як реєстратори розрахункових операцій. Вважаючи, що ці автомати не

можна розглядати як РРО, просить позов задовольнити.

 Відповідач позов

не визнає з підстав, зазначених у запереченнях від 21.05.2009, просить у

задоволенні позову відмовити.

В обґрунтування заперечень посилається на те, що, на

підставі направлень на перевірку №77 й №78 від 02.03.2009, фахівцями ДПІ у

Іллічівському районі м. Маріуполь  було

проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій  філії ТОВ « ІГРОСЕРВІС-ВОСТОК » у м.

Маріуполі, якій належить зал гральних автоматів, розташований  по  пр.

Металургів, 235 у м. Маріуполі.

Перевіркою встановлені порушення п.1 ст.3 Закону України

«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,

громадського харчування та послуг» №265/95-ВР від   06.07.1995 

(із змінами та доповненнями), (далі - Закон № 265/95-ВР), а саме:

надання послуг на одинадцяти гральних автоматах, які не зареєстровані, не

опломбовані та не переведені у фіскальний режим роботи.  

На підставі зазначеного акту перевірки до ТОВ

«Ігросервіс-Восток» Ленінською ДПІ м. Запоріжжя було прийняте рішення про

застосування штрафних (фінансових) санкцій №0000882304  від 25.03.2009 на загальну суму 3 740 гривень.

Крім того, щодо підстав проведення перевірки, відповідач

зазначив, що при проведенні перевірки направлення й копія наказу на перевірку

отримані під розписку

 

 

 

 

уповноваженою

особою філії  ТОВ «ІГРОСЕРВІС-ВОСТОК» у

м. Маріуполь. Таким чином, при проведенні перевірки ТОВ «ІГРОСЕРВІС-ВОСТОК»

податковою не було порушено встановлений законодавством порядок її проведення.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріли

справи, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з

наступних підстав:

Судом встановлено, що 02.03.2009 працівниками ДПІ у

Іллічівському районі                     

м. Маріуполя було здійснено перевірку господарської одиниці Філії ТОВ

«ІГРОСЕРВІС-ВОСТОК» у м. Маріуполь - зали гральних автоматів, що знаходиться за

адресою:                      м. Маріуполь, пр. Металургів, 235,

відносно контролю за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення

розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності

торгових патентів і ліцензій.  

 За результатами

перевірки було складено акт № 001163/0038/05/82/23/34373852 від 02.03.2009,

яким встановлено порушення: «не переведення у фіскальний режим роботи автоматів

з продажу послуг реєстраторів розрахункових операцій у кількості 11 гральних

автоматів, всі апарати знаходяться у робочому стані та підключені до

електромережі».  

При цьому, на думку перевіряючих, був порушений п.1 ст.3

Закону №265/95-ВР.

За результатами перевірки 25.03.2009 ДПІ у Ленінському

районі м. Запоріжжя було винесене рішення про застосування штрафних

(фінансових) санкцій №0000882304 на загальну суму 3 740 гривень за порушення

п.1 ст.3 Закону №265/95-ВР.  

Згідно  ст. 112

Закону України «Про державну податкову службу в Україні»  №509-ХІІ від 04.12.1990 (із змінами та

доповненнями) (далі - Закон №509-ХІІ), «Умови допуску посадових осіб органів

державної податкової служби до проведення планових та позапланових виїзних

перевірок» передбачає, що посадові особи органу державної податкової служби

вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за

наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України,

та за умови надання платнику податків під розписку:

1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата

його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або

позапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади,

звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які

проводитимуть перевірку;

2) копії наказу керівника податкового органу про проведення

позапланової виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави проведення

позапланової перевірки, дата її початку та дата закінчення.

Як вбачається з матеріалів справи, уповноваженій особі

Філії ТОВ «ІГРОСЕРВІС-ВОСТОК» було вручено тільки направлення на проведення

перевірки.  

Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону № 265/95-ВР,  суб'єкти 

підприємницької  діяльності,  які здійснюють розрахункові операції в

готівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів

тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського

харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму

покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому

порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових

операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що

підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках передбачених цим

Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових

книжок.

Відповідно до ст.2 цього Закону України, розрахункова

операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних

чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових

коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування

банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа

щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі

повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів

щодо перерахування коштів у банк покупця.

Зазначена стаття містить визначення терміну реєстратор

розрахункових операцій: - це пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому

реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових

операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу

іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг).

 

 

До реєстраторів розрахункових операцій відносяться:

електронний контрольно-касовий апарат; електронний контрольно-касовий

реєстратор; комп'ютерно-касова система; 

електронний таксометр;  автомат з

продажу товарів (послуг);  тощо.

Всі реєстратори розрахункових операцій повинні бути

внесені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій і тільки

внесені реєстратори можуть використовуватися суб'єктами підприємницької

діяльності, оскільки вони виконують фіскальну функцію та облік у повному

обсязі.

Судом встановлено, що, відповідно до п.3 ст.3 Закону №

265/95-ВР, позивач в своїй діяльності по наданню послуг у сфері грального

бізнесу застосовує тільки РРО, що включені до Державного реєстру РРО, з

додержанням встановленого порядку їх застосування, а господарська одиниця Філії

ТОВ «ІГРОСЕРВІС-ВОСТОК» у м. Маріуполі, яка розташована за адресою: м.

Маріуполь, пр. Металургів, 235, використовує зареєстрований у Жовтневій МДПІ м.

Маріуполя реєстратор розрахункових операцій Датекс МР 5000і (заводський номер

09001162, фіскальний номер 0581003571, реєстраційне посвідчення №0581003571),

через який проводяться всі операції по купівлі-продажу кредитів для гри на

гральних автоматах.

Апарат даної марки, згідно із п. 1 Постанови Кабінету

Міністрів України №199 від 18 лютого 2002 «Про затвердження вимог щодо

реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних

сфер застосування» відповідає вимогам щодо реалізації фіскальних функцій, так

як його внесено до реєстру протокольним рішенням Державної комісії з питань

впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним

грошовим обігом № 19 від 14.03.2005 року.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про

терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових

операцій у готівковій та безготівковій формі з застосуванням реєстраторів

розрахункових операцій» №121 від 07.02.2001, (надалі - Постанова №121), у п.6

Додатку, встановлені конкретні строки переведення СПД на розрахунки із

застосуванням РРО, а саме: при використанні гральних автоматів - з 31 грудня

2006 року.

При цьому, п.2 Постанови №121 передбачено, що

Міністерство економіки повинно було забезпечити до 01.07.2001 розроблення

технічних вимог до автоматів з продажу товарів

(послуг),

Міністерство промислової політики забезпечити до 01.02.2003 організацію

розроблення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповідатимуть

зазначеним вимогам, а також запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для

оснащення автоматів, що вже діють.

Також суд враховує наступне: наказом ДПА України №430

від 01.07.2008 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових

операцій у новій редакції» (наказ втратив чинність згідно з наказом Державної

податкової адміністрації України від 10 вересня 2008 року №581) до Державного

реєстру розрахункових операцій було включено комп'ютерно-касову систему

«Фіскал», яка призначена для фіскалізації гральних автоматів.

Отже, до вказаної дати у Державному реєстрі реєстраторів

розрахункових операцій України не було реєстратора розрахункових операцій, який

би забезпечував технічну можливість виконувати фіскальні функції гральним

автоматом, а у суб'єктів господарювання була відсутня об'єктивна можливість

дотримання приписів Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових

операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у частині

використання гральних автоматів, оснащених фіскальною функцією.

Разом із тим, з моменту включення до Державного

реєстратору РРО комп'ютерно-касової 

системи «Фіскал» суб'єкти господарювання зобов'язанні використовувати

зазначену систему. Крім того, з цього часу суб'єкти господарювання не повинні

вводити в експлуатацію ті гральні автомати, що не забезпечують можливості

застосування цієї системи, оскільки вони об'єктивно можуть забезпечити

дотримання вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових

операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

На підставі вищевикладеного суд дійшов висновку, що

відповідач не довів правомірність прийнятого ним спірного рішення щодо

порушення позивачем п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів

розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

 

 

Керуючись ст. ст.87,161, 162, 163, 167  КАС України, суд

п о с т а н о в и в :

адміністративний позов задовольнити.

Скасувати рішення державної податкової інспекції у

Ленінському районі                    м.

Запоріжжя про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000882304 від

25.03.2009 відносно ТОВ «ІГРОСЕРВІС - ВОСТОК».

Стягнути з Державного бюджету України на користь ТОВ

«ІГРОСЕРВІС - ВОСТОК» (м. Запоріжжя, вул. Металургів, 16/21, код ЄДРПОУ

34317211)  3,4 гривень судового збору.

      Постанова може бути оскаржена у

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд через Запорізький окружний

адміністративний суд у десятиденний строк з дня складення постанови у повному

обсязі шляхом подання заяви про апеляційне оскарження  і подання після цього протягом двадцяти днів

апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, що

її подає, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження, якщо її не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не

скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

      Постанова виготовлена у повному обсязі

31.08.2009.

 

 

Суддя                                                                 

О.В. Матяш                              

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.08.2009
Оприлюднено16.09.2009
Номер документу4604549
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2613/09/0870

Постанова від 20.08.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш О.В.

Ухвала від 28.05.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш О.В.

Ухвала від 23.04.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Матяш О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні