cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
25.06.15р. Справа № 904/3160/15 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "ІНТЕРПІДШИПНИК", м. Київ
про стягнення передплати, штрафних санкцій за договором поставки
Суддя Петрова В.І.
Представники:
від позивача: Крилов А.В., дов. від 24.04.15р.
від відповідача: не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "ІНТЕРПІДШИПНИК" звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "КРИВОРІЗЬКИЙ ЗАВОД ТЕХНОЛОГІЧНОГО ОБЛАДНАННЯ" про стягнення передплати у розмірі 486 630,00грн., неустойки у розмірі 97 326,00грн., пені у розмірі 2 043,85грн.
Позовні вимоги обгрунтовує тим, що він на виконання умов договору №168/КР від 23.10.2014р., укладеного між сторонами, здійснив попередню оплату у розмірі 486 630,00грн. Однак відповідач у встановлений договором строк не відвантажив замовлений ланцюг, попередню оплату не повернув.
Відповідач явку представника в судові засідання не забезпечив, відзив на позов та витребувані судом документи не подав, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення "Укрпошта" №4994525138747 (а.с.46), повернутим конвертом "Укрпошта" №4994526083296 (а.с.61-62), копією з реєстру поштових відправлень суду за №209 від 19.06.2015р. (а.с.63), з клопотанням про відкладення розгляду справи до суду не звертався.
Суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.
25.06.2015 року по даній справі оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
23.10.2014р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "ІНТЕРПІДШИПНИК" (покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "КРИВОРІЗЬКИЙ ЗАВОД ТЕХНОЛОГІЧНОГО ОБЛАДНАННЯ" (постачальник) був укладений договір №168/КР, за умовами якого постачальник зобов'язався протягом усього строку дії договору, за замовленням покупця, в порядку та на умовах визначених договором, передавати у власність покупцю продукцію промислового призначення (надалі - продукція), а покупець зобов'язався прийняти у власність продукцію та сплатити за неї грошову суму в порядку та на умовах, визначених договором.
Згідно п.2.1. договору кількість, номенклатура продукції вказуються в додатках до договору - Специфікаціях, які є його невід'ємною частиною.
За п.3.1. договору поставка продукції здійснюється видами транспорту, зазначеними у Специфікаціях. Постачальник зобов'язується поставити продукцію на умовах поставки, зазначених у Специфікаціях відповідно до міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів "Інкотермс" у редакції 2000р. (п.3.2. договору).
Відповідно до п.п.3.3., 3.4. договору терміни постачання продукції вказуються в Специфікаціях. Постачальник має право здійснити поставку продукції у інші строки виключно на підставі попередньої згоди покупця в письмовій формі.
Пунктом 3.5. договору передбачено, що постачальник зобов'язаний повідомити покупця про передбачувану дату поставки продукції не пізніше 3-х днів до дати поставки. Право власності на продукцію і ризик випадкового знищення або пошкодження продукції переходить від постачальника до покупця з дати поставки (відвантаження) продукції (п.3.6. договору).
Поставка продукції здійснюється за цінами, які визначені відповідно до умов поставки, вказані в Специфікаціях, і включають в себе всі податки, збори та інші обов'язкові платежі, а також вартість тари, упаковки, маркування та інші витрати постачальника, пов'язані з постачанням продукції (п.4.1. договору).
Згідно п.5.2. договору оплата за поставлену продукцію проводитися протягом терміну та на умовах, що визначені у Специфікаціях. Датою оплати продукції вважається дата списання коштів з поточного рахунку покупця (п.5.3. договору).
Відповідно до п.6.3. договору з відвантаженням товару постачальник зобов'язаний надати покупцю оригінали наступних документів: рахунок на оплату продукції; транспортні та супровідні документи; податкову накладну; сертифікат або паспорт якості постачальника; видаткову накладну (у 2-х примірниках), оформлену з боку постачальника.
Договір діє до 30.06.2015р. або до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за договором. Закінчення строку дії договору не звільняє сторони від виконання прийнятих на себе зобов'язань (у тому числі гарантійних) за договором (п.10.5. договору).
Відповідно до ч.1 ст.712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов"язується передати у встановлений строк товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов"язаних з особистими, сімейними, домашніми або іншим подібним використанням, а покупець зобов"язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно ч.2 ст.712 Цивільного кодексу України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Специфікацією №1 до договору сторони визначили найменування продукції, яка підлягає поставці - ланцюг, у відповідності до креслення ТЛ2476.0СБА , у кількості 1 штука, загальною вартістю 973 260,00грн.
Відповідно до п.2 Специфікацією №1 продукція поставляється на умовах поставки FСА - м. Кривий Ріг, склад постачальника відповідно до міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів "Інкотермс" у редакції 2000.
Термін поставки - 90 календарних днів з моменту підписання цієї Специфікації (п.5 Специфікації №1).
Згідно п.6 Специфікації №1 сторони домовились, що оплата здійснюється за наступним графіком:
- передплата в розмірі 100 000,00грн., в т.ч. ПДВ 16 666,67грн., перераховується на розрахунковий рахунок постачальника протягом двох банківських днів з дати підписання цього договору;
- передплата в розмірі 260 000,00грн., в т.ч. ПДВ 43 333,33грн., перераховується на розрахунковий рахунок постачальника в строк до 05.11.2014р. включно;
- передплата в розмірі 126 630,00грн., в т.ч. ПДВ 21 105,00грн., перераховується на розрахунковий рахунок постачальника в строк до 05.12.2014р. включно.
Після підтвердження постачальником та представником покупця факту завершення відливання всіх ланок ланцюга згідно креслень ТЛ2476.0СБА , покупець перераховує передплату в розмірі 100 000,00грн., в т.ч. ПДВ 16 666,67грн., на розрахунковий рахунок постачальника в строк до трьох банківських днів включно.
Остаточний розрахунок у розмірі 386 630,00грн., в т.ч. ПДВ 64 438,33грн., покупець перераховує на розрахунковий рахунок постачальника протягом 30-ти банківських днів з дати повної поставки продукції.
Постачальник повинен попередньо направити повідомлення про готовність товару до відвантаження не пізніше трьох робочих днів до запланованої дати поставки. Відвантаження продукції партіями допускається за попередньою згодою з покупцем.
За п.8 Специфікації №1 датою поставки вважається дата, зазначена в товаротранспортній та/або видатковій накладній з відміткою покупця про отримання продукції.
На виконання умов договору позивач здійснив передплату за ланцюг у розмірі 486 630,00грн., що підтверджується платіжними дорученнями №1822 від 24.10.2014р. на суму 100 000,00грн., №1915 від 04.11.2014р. на суму 260 000,00грн., №2151 від 08.12.2014р. на суму 126 630,00грн. (а.с.21-23).
15.01.2015р. позивач звернувся до відповідача із запитом за №0004-КР від 12.01.2015р. щодо точної дати та адреси подачі автомобіля для завантаження ланцюга (а.с.24), однак останній відповіді не надав.
Оскільки строк відвантаження настав 21.01.2015р., позивач повторно звернувся до відповідача із запитом за №0012-КР від 22.01.2015р. щодо точної дати та адреси подачі автомобіля для завантаження ланцюга (а.с.25).
Відповідач листом за №12022015/1 від 12.02.2015р. повідомив, що, виходячи з наявної готовності комплектуючих, початок збірки ланцюга - 28.02.2015р., а орієнтовний строк відвантаження - 03.03.2015р. (а.с.26).
Позивач зазначає, що, оскільки відповідач 03.03.2015р. не відвантажив замовлений ланцюг та не повідомив про причини затримки його виготовлення, він звернувся до відповідача з вимогою за №0058-КР від 12.03.2015р. про повернення передплати у розмірі 486 630,00грн. (а.с.27).
Дану вимогу відповідач отримав 12.03.2015р.
Згідно ч.1 ст.670 Цивільного кодексу України якщо продавець передав покупцеві меншу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, покупець має право вимагати передання кількості товару, якої не вистачає, або відмовитися від переданого товару та його оплати, а якщо він оплачений, - вимагати повернення сплаченої за нього грошової суми.
За п.7.4. договору у разі порушення строків поставки більш ніж на 15 календарних днів покупець має право відмовитись від подальшого приймання і оплати продукції, а також вимагати повернення раніше сплачених за продукцію сум, які постачальник зобов'язаний повернути протягом 2-х банківськиx днів з моменту отримання відповідного повідомлення покупця, яке відправляється покупцем за адресою постачальника, вказаною в договорі.
Враховуючи умови договору, відповідач зобов"язаний був повернути аванс у розмірі 486 630,00грн. до 16.03.2015р. включно, чого не зробив, докази повернення в матеріалах справи відсутні.
Згідно ч.1 ст.193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 ЦК України).
Відповідно до приписів статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим до виконання.
За ч.1 ст.625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання.
Згідно ст.610 Цивільного кодексу України порушенням зобов"язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов"язання (неналежне виконання).
За вказаних обставин передплата у розмірі 486 630,00грн. підлягає стягненню з відповідача.
У разі порушення зобов"язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, сплата неустойки (ст. 611 Цивільного кодексу України).
Статтею 546 Цивільного кодексу України передбачено, що виконання зобов'язання може забезпечуватися, зокрема, неустойкою. Видами неустойки є штраф, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання, а також пеня, яка обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (ст.549 Цивільного кодексу України).
Відповідно до п.7.3. договору у разі порушення термінів чи обсягів поставок продукції, постачальник сплачує покупцеві неустойку в розмірі 10% від вартості непоставленої в строк продукції.
За своєю правовою природою та методикою нарахування неустойка, передбачена п.7.3. договору, є штрафом.
Згідно наданого позивачем розрахунку неустойка складає 97 326,00грн. (розрахунок зроблено правильно) та підлягає до стягнення.
Відповідно до п.7.7. договору у разі порушення строку перерахування грошових коштів, що підлягають поверненню як раніше сплачені за продукцію суми, пов'язаного з порушенням термінів чи обсягів поставок, постачання продукції неналежної якості, постачальник сплачує пеню у розмірі 0,03% від суми несвоєчасно перерахованих коштів, але не більше подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у відповідному періоді.
Позивач просить стягнути з відповідача пеню у розмірі 2 043,85грн. за період з 17.03.2015р. по 30.03.2015р. Розрахунок пені здійснено на підставі 0,03% (даний розмір пені менше розміру пені, обчисленого на підставі подвійної облікової ставки Національного банку України), сума та період взяті правильно, у зв"язку з чим пеня у розмірі 2 043,85грн. підлягає до стягнення.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст.49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "КРИВОРІЗЬКИЙ ЗАВОД ТЕХНОЛОГІЧНОГО ОБЛАДНАННЯ" (50007, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Технічна, буд.7А/3, ЄДРПОУ 36221144, р/р26005962483914 в ПАТ "ПУМБ", МФО 334851) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "ІНТЕРПІДШИПНИК" (01033, м. Київ, вул. Паньківська, 6А, ЄДРПОУ 34181697, р/р260006962498221 в ПАТ "ПУМБ" в м. Києві, МФО 334851) передплату в розмірі 486 630,00грн. (чотириста вісімдесят шість тисяч шістсот тридцять), неустойку в розмірі 97 326,00грн. (дев"яносто сім тисяч триста двадцять шість), пеню у розмірі 2 043,85грн. (дві тисячі сорок три грн. 85коп.) та 11 720,00грн. (одинадцять тисяч сімсот двадцять) судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 30.06.2015р.
Суддя В.І. Петрова
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2015 |
Оприлюднено | 07.07.2015 |
Номер документу | 46060392 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні