Постанова
від 06.07.2009 по справі 2-а-2431/09/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

а

а

 

ВІННИЦЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця,    вул. Островського, 14

тел/факс

(0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua


 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ 

 

06

липня 2009 р.                                                                                     Справа

№ 2-а-2431/09/0270

 

Вінницький

окружний адміністративний суд в складі

Головуючого

судді Дмитришеної Руслани Миколаївни,

 

При секретарі

судового засідання:   Котюжанській Тетяні

Олександрівні 

За участю представника позивача      :  

Сидоришина М.М.

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет

спору на стороні позивача - державний реєстратор Хмільницької міської ради,

представник відповідача та третя особа, яка не 

заявляє самостійних вимог на предмет спору на строні відповідча - Кривий

Г.І. в судове засідання не зявились. Про час, дату та місце судового засідання

повідомлені завчасно та належним чином. Причини неявки суду невідомі.

 

розглянувши

матеріали адміністративної справи

за

позовом: Хмільницької об'єднаної державної податкової

інспекції, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на

стороні позивача - державний реєстратор Хмільницької міської ради   

до:

товариства з обмеженою відповідальністю "Хмільницька центральна аптека",

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні

відповідача - Кривий Григорій Іванович

про:

припинення (скасування) державної реєстрації юридичної особи

 

ВСТАНОВИВ

:

Хмільницькою

об'єднаною державною податковою інспекцією (надалі -Хмільницька ОДПІ) подано

позов про припинення (скасування) державної реєстрації юридичної особи

-товариства з обмеженою відповідальністю “Хмільницька центральна аптека”(далі

-ТОВ “Хмільницька центральна аптека”), зареєстрованого виконавчим комітетом

Хмільницької міської ради. Позов мотивовано тим, що відповідач протягом року не

подає органам державної податкової служби податкових декларацій, документів

фінансової звітності відповідно до закону.

Ухвалою суду

від 25.05.2009 року провадження у справі відкрито. У судовому засіданні

представник позивача позов підтримав повністю та посилаючись на обставини

викладені в позовній заяві просив суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду

від 09.06.2009 року до участі у справі були залучені в якості третіх осіб, які

не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні: позивача -державний

реєстратор Хмільницької міської ради; відповідача -засновник ТОВ “Хмільницька

центральна аптека” Кривий Григорій Іванович.

Третя особа,

яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача у судове

засідання не з'явилась. Про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений

завчасно та належним чином ухвалою суду від 09.06.2009р. Факт вручення ухвали

останньому підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення

№311528 від 12.06.09р.

Позиція

відповідача щодо позову не відома, оскільки він заперечень на позовну заяву не

подав та повноважного представника у судове засідання не направив.  Про дату, час і місце розгляду справи був

повідомлений завчасно та належним чином. Відповідно до ст. 35 КАС України

вважається, що юридична особа повідомлена про час та місце слухання справи,

якщо судова повістка доставлена за адресою, яка внесена до відповідного

державного реєстру. Оскільки судові повістки направлялись відповідачу

рекомендованими листами за адресою вказаною в установчих документах, суд

вважає, що вжив всі передбачені законом заходи для забезпечення явки останніх

до суду, неприбуття представника відповідача за таких обставин в судове засідання,

виходячи зі змісту ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, не є

перешкодою для розгляду справи, а тому судом ухвалено розглянути справу за

наявними у ній матеріалами.

Третя особа,

яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача у

судове засідання не з'явилась, причини неявки суду не відомі. Про дату, час і

місце розгляду справи повідомлено завчасно і належним чином ухвалою суду від

09.06.09 р., про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення  №311510 від 12.06.09 р.

Суд,

вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи,

оцінивши докази в їх сукупності, дійшов висновку, що позов обґрунтований та

підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до

наданих доказів судом встановлено, що ТОВ “Хмільницька центральна

аптека”зареєстровано виконавчим комітетом Хмільницької міської ради, діє на

підставі статуту, затвердженого загальними зборами учасників ТОВ “Хмільницька

центральна аптека”протокол №1/06 від 13 березня 2006 року, зареєстрованого

виконавчим комітетом Хмільницької міської ради від 16.03.06 р. та взято на

облік як платник податків Хмільницькою ОДПІ.

Згідно

довідки Вінницького обласного управління статистики №13/4/1227 від 02.06.2009

року, ТОВ “Хмільницька центральна аптека” є юридичною особою, включено до

ЄДРПОУ, ідентифікаційний код - 34214271, керівник - Кривий Григорій Іванович,

місцезнаходження вул. Леніна, 19, м. Хмільник, 

Вінницька область.

Статтею 9

Закону України “Про систему оподаткування”передбачені обов'язки платників

податків і зборів (обов'язкових платежів), а саме: вести бухгалтерський облік,

складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її

зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових

органів та інших державних органів відповідно до законів декларації,

бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням

і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати  належні суми податків і зборів (обов'язкових

платежів) у встановлені законами терміни.

В силу ст. 4

Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетами та державними цільовими фондами”податкові декларації подаються за

базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному

місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20

календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового)

місяця;

б)

календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті

квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів,

наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу

(півріччя);

в)

календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г"

підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім

календарним днем звітного (податкового) року.

 В порушення зазначених норм Закону відповідач

не звітує до податкового органу з квітня 2008 року  (не подає податкову звітність), що

стверджується довідкою Хмільницької ОДПІ № 2351 від 05.05.2009 року.

Відповідно до

підпункту 8.6 пункту 8 Інструкції про порядок обліку платників податків,

затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.98 р.

№ 80 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.98 р. за №

172/2612, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та в разі

неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових

декларацій, документів бухгалтерської звітності, керівник державної податкової

служби приймає рішення про звернення до господарського суду із позовною заявою

про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

При цьому

слід зазначити, що згідно довідки від 05.05.09 р. наданої Хмільницькою

ОДПІ  заборгованість за платежами до

бюджету у відповідача відсутня.

У

відповідності до вимог Закону України "Про державну податкову службу в

Україні"  (п. 17, ч. 1 ст. 11)

органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у

порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених

законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування

державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

В силу

частини першої ст. 216 Господарського кодексу України (далі - ГК України),

учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за

правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників

господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом,

іншими законами та договором.

Стаття. 218

ГК України розкриває підставу господарсько-правової відповідальності учасника

господарських відносин, це вчинення ним правопорушення у сфері господарювання.

Таким чином, учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне

виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення

господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього

заходів для недопущення господарського правопорушення.

Частиною

першою ст. 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених

законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів

господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади

або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції,

тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на

припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

У разі

здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи

установчим документам, до нього може бути застосовано

адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації

цього суб'єкта та його ліквідації (ст. 247 ГК України).

Частина друга

ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних

осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон) вказує на

те, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної

особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання

протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій,

документів фінансової звітності відповідно до закону.

Отже,

враховуючи те, що відповідач не звітує у встановленому законодавством порядку

більш ніж на протязі року, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв'язку

з чим є всі підстави для скасування (припинення) державної реєстрації юридичної

особи -ТОВ “Хмільницька центральна аптека”та задоволення позову за наступних

причин.

Відповідно до

частини першої ст. 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV

(далі - ЦК України) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення

про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це

орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного

реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. А

абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій

комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо)

може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Згідно

частини п'ятої ст. 38 Закону, суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної

особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та

встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного

реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії), не

пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

Крім того,

частиною сьомою названої статті Закону передбачено, що державний реєстратор не

пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру

запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної

особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної

особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику

(учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо

припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

Зі змісту

частини четвертої ст. 105 ЦК України вбачається, що комісія з припинення

юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких

публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що

припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.

Частиною

першою ст. 36 Закону передбачено, що для проведення державної реєстрації

припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної

комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка

передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення

у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати

(надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору

документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.

Відповідно до

частини десятої ст. 38, частини 9 ст. 36 Закону за відсутності підстав для

залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення

юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор

повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної

реєстрації припинення юридичної особи.

В силу ч. 10

ст. 36 Закону строк державної реєстрації припинення юридичної особи в

результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати

надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної

особи.

Аналіз

вищезазначених норм свідчить, що склад комісії з припинення та порядок її

роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені. Разом з тим,

зі змісту ч. 7 ст. 9 КАС України вбачається можливість застосування аналогії

закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права

(конституційних принципів і загальних засад права).

Враховуючи,

що представник позивача зазначив у судовому засіданні, що Хмільницька ОДПІ не

заперечує здійснювати функції ліквідаційної комісії, суд дійшов висновку,

створити ліквідаційну комісію у складі: Хмільницької ОДПІ.

 

Зобов'язати

ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання даним рішенням законної

сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються

відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється,

повідомлення про припинення товариства з обмеженою відповідальністю

“Хмільницька центральна аптека”та не пізніше двох місяців з дати публікації

зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом

вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та

другою ст. 36 Закону; встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з

дня набрання даним рішенням законної сили.

Скасування

державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи

і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання

вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про

припинення його діяльності (ч. 7 ст. 59 ГК України).

Відповідно до

ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких

ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72

цього Кодексу.

Враховуючи,

що на день розгляду справи відповідач доказів в спростування позовних

вимог  не 

надав, суд дійшов висновку, що позов є обґрунтованим, а тому підлягає

задоволенню.

Оскільки спір

вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати

судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних

повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз,

судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають. 

Керуючись ст.

38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб,

ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257  КАС України, 

суд -

 

ПОСТАНОВИВ

:

 

1. Адміністративний позов

задовольнити повністю.

2. Припинити юридичну особу

-товариство з обмеженою відповідальністю “Хмільницька центральна аптека”

(юридична адреса: вул. Леніна, 19, м. Хмільник, Вінницька область, код ЄДРПОУ -

34214271).

3. Створити ліквідаційну комісію у

складі Хмільницької обєднаної державної податкової інспекції.

 4. Зобовязати ліквідаційну комісію, після

набрання даною постановою законної сили, повідомити орган, що здійснює державну

реєстрацію, про те, що товариство з обмеженою відповідальністю “Хмільницька

центральна аптека”перебуває у процесі припинення.

5. Зобов'язати ліквідаційну комісію

не пізніше 10 днів з дня набрання даним рішенням законної сили помістити в

друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про

державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про

припинення товариства з обмеженою відповідальністю “Хмільницька центральна

аптека”та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення

подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному

реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону

України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -

підприємців".

6. Встановити строк роботи

ліквідаційної комісії  70 днів з дня

набрання даним рішенням законної сили.

7. Державному реєстратору за

відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення

державної реєстрації припинення товариства з обмеженою відповідальністю

“Хмільницька центральна аптека”в результаті його ліквідації без розгляду, в

триденний термін внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення

державної реєстрації припинення товариства з обмеженою відповідальністю

“Хмільницька центральна аптека”.

Копію даної постанови направити

сторонам по справі.

 

Відповідно до

ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня

її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до

ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви

про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції

подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про

апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання

заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна

скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив

оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається

особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

 

Відповідно до

ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення

строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про

апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений

цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після

закінчення цього строку.

У разі подання

апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної

сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

 

 Повний текст постанови оформлено:

  07.07.09 

 

Суддя/підпис/                                                        Дмитришена

Руслана Миколаївна

 

 

Копія вірна:

Суддя:

Секретар:

 

 

 

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.07.2009
Оприлюднено16.12.2010
Номер документу4606751
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2431/09/0270

Постанова від 06.07.2009

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Р.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні